Gezondheid alle pijlers

Pijn in linker heup

28-10-2009 10:44 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds gisteravond een vreselijke pijn in mijn linkerheup.

Dit heb ik nog nooit eerder gehad.

Kent iemand dit?

Moet ik naar de dokter of gaat dit vanzelf over?

Ik heb geen rare dingen gedaan en heb ook niet op hele hoge hakken gelopen.

Wel ben ik twee dagen geleden 40 geworden.

Bedankt alvast.
Ouderdom komt met gebreken zeggen ze toch?

*Zoekt naar glazen bol*

Oke, heb je in een rare houding op de bank tv zitten kijken? Is het begonnen terwijl je in bed lag? (misschien nodig om dan je matras eens even om te draaien)

Heb je veel spanning/stress?

Pijn in de heup komt heel vaak vanuit de rug. Als je het niet vertrouwt kun je bij je huisarts langs gaan.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Perm, helaas met 40 komen de gebreken...

Nu komt toch mijn standaard antwoord:

Kan jammergenoeg niet door het scherm kijken. We kunnen hier met z'n 50'en gaan roepen dat je je geen zorgen hoeft te maken en niet naar de dokter hoeft te gaan. Maar misschien bij jij wel die ene waar we ons wel zorgen over moeten maken.

Of andersom, met z'n 50'en allerlei enge ziektes gaan roepen, blijkt er bij jou een spiertje verrekt te zijn.

Als t mij zou betreffen: Ff aankijken en als het over drie dagen nog vervelend is, fysio.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Dank je wel voor je reaktie, Jasmine.

Ik lig of zit wel vaker in een vreemde houding, ik ben hypermobiel dus dan kun je leuke dingen doenX-D

Maar het gekke is dat ik de laatste tijd geen rare houding heb aangenomen, eh, nouja zoiets.

Het doet echt pijn:(

Misschien toch maar naar de huisarts, maar die woont zo ver weg.
Ik heb hier nog diclofenac liggen, is dat mogelijk iets?
Slecht matras?
Spetterende seks gehad gisteravond?
Lekkere warme douche Perm? En dan lekker insmeren met zo'n warme gel?
Hetzelfde matras als altijd, maar dan nu de klachten?

Ik heb zonet een diclofenac ingenomen, het moet maar.
Heb je al een warm douche genomen? Diclofenac zal de pijn vast wel doen afnemen maar neemt natuurlijk niet de oorzaak weg.
Misschien is het goed om je matras even om te draaien. Wanneer je met je langere tijd met je heup net iets te laag ligt kun je daar erge pijn aan krijgen. Op jongere leeftijd kan je lichaam dat allemaal wel aan maar wanneer je ouder wordt kan zoiets al klachten geven.

Oh en trouwens veel sterkte.
quote:permanentia schreef op 28 oktober 2009 @ 11:11:

Hetzelfde matras als altijd, maar dan nu de klachten?

Ik heb zonet een diclofenac ingenomen, het moet maar.Als je al 40 jaar hetzelfde matras gebruikt zou ik die maar eens gaan vervangen, kun je best klachten van krijgen lijkt me zo...
Héé Perma,

Ik ben ook hypermobiel en heb regelmatig last van met name mijn heup. Het 'rottige' van hypermobiel zijn is dat je soms forceert zonder dat je het in de gaten hebt.

Ik heb verschillende therapieën gehad, maar het enige wat bij mij echt helpt is rust en niet te lang in dezelfde houding zitten.
Niet warm! Koud helpt veel beter bij acute onstekingen. Je hebt van dat Coolgel. Stinkt niet en verlicht al na 1 keer smeren.
quote:Lucifer1983 schreef op 28 oktober 2009 @ 11:17:

Niet warm! Koud helpt veel beter bij acute onstekingen. Je hebt van dat Coolgel. Stinkt niet en verlicht al na 1 keer smeren.

Dat werkt niet zo bij iedereen. De 1 reageert beter op warm en de ander beter op koud.

Als ik op mijn reumatische ontstekingen iets kouds leg/doe ga ik echt door de grond en wordt het alleen maar erger.

Bovendien, je gaat gelijk van een ontsteking uit. Het kan ook een totaal andere oorzaak hebben.
[quote]floor72 schreef op 28 oktober 2009 @ 11:17:

Héé Perma,

Ik ben ook hypermobiel en heb regelmatig last van met name mijn heup. Het 'rottige' van hypermobiel zijn is dat je soms forceert zonder dat je het in de gaten hebt.

Ik heb verschillende therapieën gehad, maar het enige wat bij mij echt helpt is rust en niet te lang in dezelfde houding zitten.[/quote]

Aha, het komt misschien wel door lang in dezelfde houding zitten forummen ( 30000-topic en JJ gisteren)

Dank je Floor!

Voor een poster boven; ik ben in die 40 jaar een lange vrouw geworden, geen dwerg gebleven. Dusz, zeker geen matras van 40 jaar oud. Over 40 jaar zal ik aan je tip denkenX-D
Haha, ik dacht ook gelijk aan te lang forummen in dezelfde houding (uitstralingspijn vanuit de rug) en woeste sex met JJ .
quote:permanentia schreef op 28 oktober 2009 @ 11:21:

[quote]floor72 schreef op 28 oktober 2009 @ 11:17:

Voor een poster boven; ik ben in die 40 jaar een lange vrouw geworden, geen dwerg gebleven. Dusz, zeker geen matras van 40 jaar oud. Over 40 jaar zal ik aan je tip denken Dacht al... 40 jaar 120x60... ja, dat breekt een keer op
Meiden, diclofenac werkt geweldig, ik voel me weer 37!

@the nurse, hahahaha!

@iris, ssssst, JJ is een gigolo!

@jasmine, ik hoop toch echt dat het geen reuma is, ga toch maar een afspraak maken
quote:permanentia schreef op 28 oktober 2009 @ 11:42:

Meiden, diclofenac werkt geweldig, ik voel me weer 37!

@the nurse, hahahaha!

@iris, ssssst, JJ is een gigolo!

@jasmine, ik hoop toch echt dat het geen reuma is, ga toch maar een afspraak maken

Neeeee, hoef je niet direkt bang voor je zijn! Mijn reaktie was een reaktie op Lucifer om aan te geven dat koud niet altijd goed is.

Om je gerust te stellen; reuma begint vrijwel altijd in de kleine gewrichten en niet direkt in je heup. Dat is meestal pas 1 van de laatste gewrichten waar je last van krijgt. Dus geen zorgen over reuma, daar denk ik bij jou echt niet aan!

Matras, seks waarbij je je knieen optrekt, langdurig dezelfde houding daar moet je eerder als oorzaak aan denken.
Haha, nee, niet leuk maar ik heb sinds maandag zo'n last van m'n linkerheup Inmiddels is het gelukkig alweer minder. IK heb niet extreem veel op het forum gezeten. Heb dan wel weer een website zitten vullen, maarja, dat is ook m'n werk.

Hoop dat het ook bij jou al minder is geworden?
Later is nu
quote:dreamer schreef op 28 oktober 2009 @ 12:04:

Haha, nee, niet leuk maar ik heb sinds maandag zo'n last van m'n linkerheup Inmiddels is het gelukkig alweer minder. IK heb niet extreem veel op het forum gezeten. Heb dan wel weer een website zitten vullen, maarja, dat is ook m'n werk.

Hoop dat het ook bij jou al minder is geworden?

En jouw leeftijd is.........?

Ik heb een diclofenac ingenomen, daar nam de pijn mee af, maar nu is het volgens mij alweer aan het uitwerken:(
42

van diclofenac krijg ik hoofdpijn.. maar de pijn is gewoon al redelijk weer weg
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven