jongere man getrouwd

28-10-2009 15:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben getrouwt met een man 6 jaar jonger als mij,toen wij in het begin iets kregen was er niet aan de hand,nu krijg ik last van het leeftijdsverschil en lijkt het soms dat ik met een puber samenwoon

mijn man komt uit een liefdevolle gezinssituatie en is te beschermend opgevoed,ik heb een slechte jeugd gehad .

mijn man is direct vanuit huis bij mij komen wonen,ik woonde al 11 jaar op mijn zelf,hij vertelde dat hij een goede band had met zijn ouders(en dat is prima!) vaak in het begin lag hij heel erg overhoop met zijn stiefmoeder en hoe hij haar beschreef(ik dacht dat het horrormama was )zo emotioneel reageerde hij!

toen wij net gingen samen wonen ,had hij nog nooit van het woord huishouden of financieen gehoord,in het begin had ik daar heel veel moeite mee.(hij was gewend dat zijn bedje opgemaakt werd en zijn eten klaar voor hem gemaakt werd,en zijn salaris mocht hij houden terwijl hij bij pa inwoonde)

als ik hem aansprak op bepaalde verandtwoordelijkheden reageerde hij zo emotioneel,boos onbegrip,en geld had hij nooit genoeg,nu dat wij gingen samenwonen moest hij natuurlijk ook de verandtwoordelijkheid als samen huishoudenvoeren en huurbetalen leren.

nu 4 (bijna 5)jaar later en nog steeds gezeur over het wel/niet willen doen van het huishouden(drammen om materie te krijgen,of het feit dat we nooit niets leuks doen terwijl we bv net op vakantie zijn geweest ) roepen dat hij 36 uur in de week werkt(en echt geen zin heeft in huishouden te doen)en bij iedere ruzie zijn moeder gaat bellen ben ik moe.......moe als hij met zijn vader ruzie krijgt zijn moeder gaat bellen moe van dat hij loopt te drammen (hij is nu 27) ik hou van hem maar vindt het moeilijk,als ik hem ergens op aanspreek heb ik niet het gevoel dat ik met een volwassenen praat(hij heeft altijd het gevoel dat hij aangevallen wordt en reageerd dan heftig emotioneel en vindt alles gezeur) kan ook niet rationeel reageren,wilt het liefst alles doen zoals hij het gewend was van thuis uit(beetje vastgeroest in gewoontes) en dat kan nu niet want hij woont nu op zichzelf en moet ook rekening met anderen houden,wat nu?
waarom ben je eigenlijk met hem gaan samen wonen en zelfs getrouwd als dit probleem al vanaf 't begin speelde?
goeie vraag! hij is lief en ik had alleen maar slechte kerels gehad,deed zich in het begin volwassener voor,wilde vechten voor deze relatie
Ik zou hem lekker een paar jaar op zichzelf laten wonen

Ik zou persoonlijk gillend gek worden van zo'n dreinende puber in mijn huis!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Blablalba ik denk dat meerdere vrouwen met hetzelfde probleem zitten hoor, mannen en huishouding...kijk dit forum maar eens na, af en toe komt zo'n topic voorbij..en dan mannen van alle leeftijden. Denk niet dat het specifiek voor jongere mannen geldt. In dat opzicht maakt het helemaal niet uit of jullie een leeftijdsverschil hebben van 5 of 10 jaar.

Wat wel verschrikkelijk is dat mama iedere keer gebeld moet worden voor iedere scheet. Ik ben nu bijna met mijn vriend 5 jaar samen, is gelijk van huis bij mij ingetrokken en had er in..ik denk eerste 2 jaar ook een handje van (Ging op zijn 27e pas uit huis) . Eerst wuif je het een beetje weg en probeer je er niks van de zeggen maar het gaat inderdaad gigantisch irriteren. Wij hebben er thuis een paar keer goede bonje over gehad en ik moet zeggen dat dat wel geholpen heeft. Hierin MOET je echt duidelijk zijn, want anders zien ze het niet in.

Duidelijk maken: jullie 2 hebben een relatie en jullie 2 moeten dingen oplossen. Als jullie er niet uitkomen KUNNEN jullie advies vragen maar het moet echt eerst gezamelijk besproken zijn en ook de kans geven om dingen op te lossen zonder dat moeders het gelijk moet horen binnen 20 minuten.

Gelukkig is ie nu wel van zijn moeder losgeweekt maar dat moet je dus écht duidelijk communiceren hoor!
Oh ja en ik moet goed lezen...ruzie met zijn vader...dacht dat je ruzie met jou bedoelde....doh!
haha dat ook hoor! wel goed gelezen,vindt het niet erg dat hij dan van zich afwilt praten maare heb het idee dat hij het doet om zijn gelijk te krijgen....zegt zelf dat hij het doet omdat hij een goede band met zijn moeder heeft(en daar word ik weer onzeker van want wil absoluut daar in niet stoken)
quote:blablabal schreef op 28 oktober 2009 @ 16:08:

haha dat ook hoor! wel goed gelezen,vindt het niet erg dat hij dan van zich afwilt praten maare heb het idee dat hij het doet om zijn gelijk te krijgen....zegt zelf dat hij het doet omdat hij een goede band met zijn moeder heeft(en daar word ik weer onzeker van want wil absoluut daar in niet stoken)Zou je hoofdletters willen gebruiken? Leest een stuk prettiger.
Daar moet je dus echt niet onzeker over worden. Zij hebben een goede band en zullen die ook houden. Ik dacht ook dat ik een ontzettende feeks zou zijn als ik iets erover zou zeggen maar als in de weg staat van een betere relatie dan MOET je er toch echt een punt van maken.

Maar het moet ook van 2 kanten komen. Als hij het niet eens wil inzien dat het een issue is voor jullie relatie, dan kun je lullen als brugman natuurlijk. Uiteindelijk maakt het in principe niet uit waarom hij het doet, maar dát hij het doet, hij geeft jullie 2 niet eens een kans om er zelf een goede afloop aan te geven.
Dit leeftijdsverschil vind ik nogal meevallen...ik denk dat bij jullie het probleem is, dat hij direct vanuit huis (en verwend door ouders) is gaan samenwonen! beter was het geweest als hij eerst eens een tijd voor zichzelf had leren zorgen.

Ik ben getrouwd geweest met een man die 11 jaar jonger was, maar al lang voor zichzelf had gezorgd! Huishouden was geen probleem (hij kon beter poetsen en strijken dan ik!) en zijn eten was altijd heerlijk!

Ik denk dat jullie eens goed om tafel moeten gaan zitten om dit uit te praten.....én dat hij "los moet komen" van paps en mams!

Hij wilde zelf trouwen (neem ik aan), dus moet hij ook leren dat hij daardoor verantwoordelijkheden heeft.

Misschien gewoon zelf eens even thuis niks doen...als het dan een rommel wordt, snapt hij de hint misschien? En anders z-als iemand zei- lekker een tijdje op zichzelf laten wonen!
Dat leeftijdsverschil vind ik nogal meevallen. Ik heb te maken met iemand die 10 jaar jonger is. Hij komt volgende maand officieel bij me wonen, vanuit zijn ouderlijk huis. Een heel warm nest, maar wel een nest waarin zijn moeder hem heeft geleerd dat voor niets de zon opgaat. Hij kan wassen en koken, maakt al jaren zijn eigen bed op (in de zin van verschonen), hij gooit zijn sportspullen zelf direct in de was... als hij bij mij is pakt hij met gemak de stofzuiger, hij doet veel in mijn tuin. Het is een jonge god, maar wel een vent die zijn verantwoording kent. Dat heeft alles te maken met zijn karakter ipv zijn leeftijd. Ik heb namelijk ook wel eens een oudere partner gehad en dat was een lapzwans eerste klas als het op taken in huis aankwam.

Jouw partner klinkt als een verwend nest, die had ik al lang op straat gedonderd, jong of niet.

Succes!
DTEEZ!
quote:Djoels schreef op 28 oktober 2009 @ 16:34:

Dat leeftijdsverschil vind ik nogal meevallen. Ik heb te maken met iemand die 10 jaar jonger is. Hij komt volgende maand officieel bij me wonen, vanuit zijn ouderlijk huis. Een heel warm nest, maar wel een nest waarin zijn moeder hem heeft geleerd dat voor niets de zon opgaat. Hij kan wassen en koken, maakt al jaren zijn eigen bed op (in de zin van verschonen), hij gooit zijn sportspullen zelf direct in de was... als hij bij mij is pakt hij met gemak de stofzuiger, hij doet veel in mijn tuin. Het is een jonge god, maar wel een vent die zijn verantwoording kent. Dat heeft alles te maken met zijn karakter ipv zijn leeftijd. Ik heb namelijk ook wel eens een oudere partner gehad en dat was een lapzwans eerste klas als het op taken in huis aankwam.

Jouw partner klinkt als een verwend nest, die had ik al lang op straat gedonderd, jong of niet.

Succes!Je eigen bed opmaken is wel wat anders dan zelf een huishouden runnen met kind. In de was gooien is iets anders als zelf de was doen en je bord opruimen is ook wat anders als boodschappen doen en koken. Maar het scheelt natuurlijk al wel dat ie iets gedaan heeft in huis
Een leeftijdsverschil of direct uit huis komen heeft niet perse iets te maken met het huishouden wel of niet doen.

Ook hier een jongere partner die direct uit huis kwam en thuis vrijwel niets deed, maar hier wel direct leerde strijken, koken, de boodschappen doet en de was ophangt wanneer de wasmachine klaar is. Het kan allemaal prima dus!
Ook hier een jongere partner die al jong aan mij "vastzat". Hij 18, ik 23.

Ik heb toen onbewust een soort van moederrol op me genomen en dat is heel fout. Hij was een ma gewend die alles deed voor haar kinderen en ik nam het met liefde over....Herkenbaar voor je?

Toch zijn we na 12 jaar nog steeds bij elkaar en supergelukkig samen. Waarom? Omdat we in deze relatie "gegroeid" zijn zeg maar. Irritaties praten we uit en we zijn beiden bereid water bij de wijn te doen. We zijn gelijkwaardig aan elkaar.

Dus het kan zeer zeker wel goedkomen hoor. Als je beiden maar wil.
anoniem_6463b566da7f9 wijzigde dit bericht op 28-10-2009 21:08
Reden: overbodige tekst
% gewijzigd
Dat heeft toch niets met leeftijd te maken?

Mijn vriend woonde ook nog bij zijn ouders, en kwam toen bij mij wonen. Hij doet heel veel in huis en altijd uit zichzelf. Ik ken ook wel mannen van in de veertig die geen reet uitvoeren in huis.
quote:Djoels schreef op 28 oktober 2009 @ 16:34:

Succes!Mijn man is ook 10 jaar jonger, en ook hij is zo'n man als die van jou. Gewoon zelf je dingen doen en zelf om dingen denken. Volwassen dus. Kwestie van karakter inderdaad. En ruggegraat.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
HEEL HERKENBAAR IK NAM IN HET BEGIN IDD DE MOEDER ROL OVER,FOUT! WEET IK....MOET ZEGGEN ONDANKS HET GEZEUR DAT HIJ DOET , DAT HIJ WEL GEGROEID IS IN HUISHOUDELIJKE TAKEN EN VERANDTWOORDELIJKHEDEN ALS IN HET BEGIN.GISTEREN AVOND NOGMAALS AANGEKAART IVM HET BELLEN OM IEDERE SCHEET,MAAR HIJ ZEGT:MIJN MOEDER GEEFT GOEDE ADVIEZEN IS DAAR VOOR ME,MAAKT JOU NIET ZWART,EN IK HEB IEMAND OM OVER DE PROBLEMEN TE PRATEN(JA HIJ HEEFT EEN HELE LIEVE MOEDER WEET IK MAAR DAT STAAT BUITEN HET BELLEN IPV OPLOSSEN),WEER KWAM MIJN SCHULDGEVOEL NAAR BOVEN OFDAT IK HEM NIET GUN OM VAN ZICH AF TE PRATEN ,HEB OOK GEVRAAGD HOE ZOU JIJ HET VINDEN ALS IK OM IEDERE SCHEET MIJN PA BEL?(DOE IK NIET WANT IK VINDT ONDANKS DAT HET SOMS HEEL MOEILIJK IS OM HET ZELF EERST THUIS OP TE LOSSEN) HIJ REAGEERD VAN DOE MAAR ,TJA IK KAN HEM NIET DUIDELIJK MAKEN ALS HET EEN KEER TE HEET WORDT ONDER JE VOETEN,DAT JE NIET IEDERE KEER JE MOEDER KAN BELLEN OM HET OP TE LOSSEN (DIT BETROF VAN DE WEEK EEN KLEINE DISCUSSIE DIE HIJ OPBLAASDE NAAR IETS HEEL GROOTS( HIJ REAGEERD ZWAAR EMOTIONEEL),ZIJN MOEDER GING BELLEN EN HUILEND ALLES GING VERTELLEN TOT AAN PERSOONLIJKE DINGEN AAN TOE) WAT VOOR MIJ EEN KLEINE RUZIE OF MENINGSVERSCHIL IS ,IS VOOR HEM HET EINDE VAN DE WERELD LIJKT HET SOMS.
Nou neem je die vraag om hoofdletters wel érg letterlijk, blablabal...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven