Gestopt met pil, niet ongesteld

28-10-2009 17:24 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

20 augustus ben ik gestopt met de pil omdat ik graag zwanger wil worden. ( en man wil dat ook, gelukkig ) Ik ben 29 en slikte 10 jaar minulet.

Na een maand vol ontpillingsverschijnselen werd ik niet ongesteld. Deed een vroege predictor test die heel licht positief leek, maar in de week erna volgden 3 negatieve testen. Omdat ik geen PMS had probeerde ik een Kruidvat ovulatietest. Die was na 1 dag positief en erna weer negatief. Op dat moment was ik 5 weken gestopt met de pil.

Twee weken na de ovulatietest werd ik echter ook niet ongesteld en bleek ik weer niet zwanger. Afgelopen weekend, vier weken na de eerste pos ovulatie test, was de ovulatie test weer positief na een paar keer negatief ervoor en erna.

Wat nu? Om de twee weken testen? Wachten of ik ongesteld word, over 1,5 week? Naar de dokter? Ik ben bang dat ik iets heb, pcos of vroege overgang, maar weet ook dat dit op zich niets hoeft te betekenen. Maar toch... Wie herkent dit?
Ik werd na het stoppen met de pil pas na 2,5 maand weer ongesteld. Zou niet gelijk van het ergste uitgaan.
Bij mij duurde het 4 maanden voordat ik ongesteld werd na het stoppen met de pil...Kan dus ff duren.
Bij mij duurde het dik anderhalf jaar... Volgens mijn huisarts heel normaal. Zolang ik geen kinderwens had, werd er ook niets aan gedaan. En dus heb ik gewoon afgewacht. Na zo'n anderhalfjaar werd ik voor het eerst een beetje ongesteld en toen duurde het denk ik nog wel een jaar voordat ik echt een regelmatige cyclus kreeg. Ik ken meerdere mensen die hetzelfde hebben gehad, zo ook mijn zus. Zij had wel een kinderwens en zij is doorverwezen naar een gynacoloog. Door eisprongopwekkende medicijnen (geen idee welke, heb niet echt doorgevraagd) is ze vrij snel zwanger geraakt en is ondertussen zwanger van de 3e. Dus geef het nog even de tijd, maar als het je het te lang vindt duren moet je naar de huisarts gaan.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Na het stoppen met de pil werd ik helemaal niet meer ongesteld! Na iets meer dan een jaar doorverwezen naar de gynaecoloog,daar bleek dat ik geen eisprong had. Met wat medicijnen is dit probleem opgelost. Inmiddels hebben we 2 mooie kindertjes!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben dus niet de enige en zo te horen komt het vast goed

Superfijn om te horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven