kraamtranen

28-10-2009 10:39 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Heb een dochtertje van bijna 2 weken; tot en met zondag eigenlijk nergens geen last van.

Maar sinds maandag heb ik ontzettend last van, wat ik denk, kraamtranen, babybleus hoe je het noemen wil.

Ik zou graag willen weten of jullie hier ook last van hebben gehad en hoe lang het duurde...voel me zo somer op sommige momenten..

"s avonds gaat het eigenlijk best, maar overdag is het minder, ben huilerig en ben in staat de visite af te bellen aan de ene kant en aan de andere kant weet ik dat de visite mij juist kan opbeuren.

Ik ben zo bang dat dit niet gauw weer overgaat en zoek dan ook de steun van jullie...en natuurlijk om het van me af te schrijven...

Liefs Puck
quote:Sanmi schreef op 28 oktober 2009 @ 22:06:

[...]

En google vooral niet op ppd. Bij elke ziekte of aandoening heb je wel een aantal overeenkomsten. Zoeken op internet verergert het alleen maar.

Probeer het 'iets' lost te laten, laat die kraamtranen maar lopen...het komt goed!

En rust en genieten
Ik ben nu 33 weken zwanger van de tweede en ben nu toch echt van plan om alle dingen die mijn somberheid verergerden voor te zijn.

Het leven met een kleine baby te laten komen zoals het komt. Vooral geen druk, hoe het moet en de enorme moeheid te accepteren en niet zo snel mogelijk alles weer normaal te laten lijken.

Mijn man heeft extra uren gespaard en werkt nu veel over zodat hij zo nog zeker twee weken extra thuis is, dus na de acht dagen kraam.

Mijn moeder komt een ochtend in de week even helpen met schoonmaken enzo.

Mijn dochter gaat een middag in de week naar de buren spelen.

Alleen kraamvisite als ik alleen thuis ben die ik leuk vind, dus geen kenissen die je verder ook nooit ziet.

Maar vooral meegaan in het ritme van de kinderen, relaxt doen en wel zien hoe het gaat.

Dat heb ik de eerste keeer echt gemist.

En zoals Samni zegt; niet te snel aan PPD denken. Volgens mij horen tranen, somberheid en zenuwachtigheid er ( binnen bepaalde grenzen) erbij. Alleen iedereen doet alsof het helemaal geweldig is.

Mijn dochtertje is nu heerlijk zelfstandig, is bijna altijd vrolijke en gezellig. Het komt goed.

Elke keer worden de geluks- en genietmomenten groter.

Hoe is het nu; zo na de pizza avond?
.
He Dames,

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb een goede, leuke dag gehad. Mijn kleine is enorm gegroeit en ze doet het goed volgens het CB, ben vandaag even wezen wegen was ik er gelijk even uit...heerlijk.

Vanmiddag een paar heerlijke beptantes op visite gehad en ook gepraat over mijn kraamtranen en dat lucht op.

Ze reageerden het zelfde als jullie hier, zo van ik heb ook 3 weken gehuild, hoort erbij en het gekke is nooit van gemerkt!!

Ik heb jullie raad opgevolgd en ben mijn dagen gaan inplannen, morgen ga ik lekker een stuk wandelen met mijn wijffie en ga een kop koffie drinken bij mijn zusje.

Merk dat ik er graag uit wil enm morgen is het redelijk weer, volgende week lijkt het wat minder.

Nogmaals meiden, ik vindt het heerlijk om mijn gevoelens van mij af te schrijven dat helpt enorm!

En ik hou in mijn hoofd de zin: Ook dit gaat voorbij..

Enne de pizza was heerlijk haha
Puck80, fijn dat je een leuke dag hebt gehad! Heerlijk toch.
Ha Dorinde, bedankt voor de fijne reactie! Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat ik dat gehad heb, maar ik vind het wel lastig om te bepalen of en wanneer je er echt iets aan moet doen. De vorige keer heb ik nl. niet echt genoten van die eerste tijd en dat vond ik zo ontzettend jammer! Daarom zou het fijn zijn als er wel iets aan te doen is, ook al is het geen ppd maar heeft het met hormonen of vitaminegebrek ofzo te maken.

O ja, misschien een stomme vraag maar wat is AD?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven