Pepti 2 Ervaringen?
donderdag 29 oktober 2009 om 18:24
Hi,.
Mijn zoontje krijgt in principe volledige bv, wordt binnenkort 6 maanden en dan wil ik graag met bijvoeding starten, beetje rapley en af en toe misschien een potje. Moet ik nog even bekijken.
Ik wilde graag kunstvoeding achter de hand hebben voor noodgevallen en voor mindere noodgevallen, zoals slechte kolfplanning van mijn kant. (ahem )
Wegens koemelkallergie heb ik nu Pepti 2 gehaald.
Een beetje overhaast misschien want ik lees nu op de verpakking dat ik het alleen in overleg met cb of arts mag gaan geven.
Mijn vraag is daarom wat de ervaringen met pepti zijn hier.
Hij zou het dus alleen zeer sporadisch als vervanging /aanvulling krijgen van mijn melk.
Kan ik dat gewoon doen , of zijn er redenen waarom dat niet mag?
Mijn zoontje krijgt in principe volledige bv, wordt binnenkort 6 maanden en dan wil ik graag met bijvoeding starten, beetje rapley en af en toe misschien een potje. Moet ik nog even bekijken.
Ik wilde graag kunstvoeding achter de hand hebben voor noodgevallen en voor mindere noodgevallen, zoals slechte kolfplanning van mijn kant. (ahem )
Wegens koemelkallergie heb ik nu Pepti 2 gehaald.
Een beetje overhaast misschien want ik lees nu op de verpakking dat ik het alleen in overleg met cb of arts mag gaan geven.
Mijn vraag is daarom wat de ervaringen met pepti zijn hier.
Hij zou het dus alleen zeer sporadisch als vervanging /aanvulling krijgen van mijn melk.
Kan ik dat gewoon doen , of zijn er redenen waarom dat niet mag?
donderdag 29 oktober 2009 om 19:26
donderdag 29 oktober 2009 om 19:26
Ons dochtertje heeft een tijd lang Pepti2 gekregen. Zij kreeg wel al vanaf het begin kv. Wij hebben in overleg met de ha hiervoor gekozen, hoewel er nooit officieel een kma is vastgesteld. Onze dochter deed het er prima op, ze vond het lekkerder dan andere kv. Het schijnt een heel andere smaak te hebben dan andere voeding, het ruikt ook een beetje 'kazig'. Er zijn ook kinderen die het heel erg vies vinden, dus je moet hierbij wel geluk hebben. Ik zou dat advies met een korreltje zout nemen, het kan geen kwaad om pepti te geven als je kind geen kma heeft ofzo. Het wordt dan alleen niet vergoed door de verzekering, terwijl het wel erg duur is. Na openen is een pak maar 4 weken goed, dus als je het alleen gebruikt voor noodgevallen, zul je regelmatig een halve bus weg moeten gooien.