Werk & Studie alle pijlers

BBL contract verlengen?

29-10-2009 19:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met SPW3. Dit jaar is het 3e en laatste jaar. Sinds de zomervakantie ben ik in een depressie terecht gekomen dus ik zit in de ziektewet. Op school ben ik ziek gemeld.

Vandaag belde mijn docent me hoe het gaat. Nou ja, iets beter maar niet goed genoeg om te beginnen. Ben nu bezig met reintegratie op het werk 4 uur per week. Hij raadde me aan om me te focussen op het reintegreren op het werk en in februari de draad van school weer op te pakken. Dit betekend dan dat ik een half jaar langer over mijn studie doe (dus tot feb. 2011 ipv juli 2010).

Het volgende is mijn probleem (hou in gedachten, ik zit in depressie dus kan zijn dat ik spoken zie): mijn contract met werkgever loopt juli 2010 af. Dus mocht ik met school een half jaar stoppen, dan kan ik het laatste half jaar niet afmaken omdat ik geen BPV werkplek heb. Docent zei me dat ik dat zou moeten uitzoeken hoe dat zit met studieverlenging via Vakbond/CAO.

Dus weet iemand dit: kan mijn werkgever me 'ontslaan/wegdoen ivm einde contract' in juli 2010 of moet het met een half jaar verlengd worden? Het gaat om het BPV contract (tussen school, werkgever en mij). En ja ik weet het, waarom vraag ik dit niet aan werkgever? Nou omdat een week voor de diagnose depressie werd geconstateerd, ik te horen kreeg dat ze me liever kwijt dan rijk waren.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Jouw werkgever is niet verpicht jou in dienst te houden omdat jij ziek bent (geweest). Einde contract=einde contract. Je kan wel in overleg met je werkgever vragen of hij bereid is om je contract met een half jaar te verlengen.
Ok dat dacht ik al. Bedankt!
Werkgever kan gewoon je contract niet verlengen,dat recht heeft elke werkgever als een contract ten einde loopt,nogal logisch toch?
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Ja maar mijn docent had het over dat BPV contract waarin iets zou moeten staan en dat ik daarom contact met de bond moet opnemen. Ga ik morgen ook doen maar dacht wie weet is er hier iemand die er iets vanaf weet.
quote:chocolover schreef op 29 oktober 2009 @ 19:39:

En ja ik weet het, waarom vraag ik dit niet aan werkgever? Nou omdat een week voor de diagnose depressie werd geconstateerd, ik te horen kreeg dat ze me liever kwijt dan rijk waren. Waarom ga je niet op zoek naar een nieuwe stageplek? Als jij daar straks weer aan de slag moet na je depressie en ze zijn je liever kwijt dan rijk, lijkt me dat ook niet erg prettig en motiverend.
@Belle: daar heb ik op het moment de puf niet voor. Het liefste wil ik nu aan de slag met therapie en werken aan mezelf maar ja, een papiertje heb je nodig en aangezien ik alles verkloot heb, wil ik dit papiertje in plaats van niks hebben.

Ik ga het er gewoon nog even met school over hebben.
Lijkt me toch dat je school dat best wel even voor je uit kan zoeken, kan me voorstellen dat jij nu beter het beetje energie dat je hebt vooral nodig hebt om met jezelf aan de slag te gaan.

Dus misschien een mailtje naar je BPV docent om hem/haar dit uit te laten zoeken?
Dat dacht ik ook Ruby. Ik voel me gewoon zo onbegrepen. Zit gewoon te huilen hier.
joh, Chocolover, iedereen met een beetje verstand begrijpt dat jij nu echt niet de puf zult hebben om een rustig te gaan bellen met de vakbond over je rechten. Dat hoort m.i. ook echt tot de taak van je BPV docent, daarnaast kan hij je misschien ook helpen om de terugkeer straks misschien in feb. te vergemakkelijken.

Waarschijnlijk functioneerde je echt niet optimaal een week voordat de diagnose depressie gesteld werd. Dus logisch dat men op de werkplek toen niet al te positief over je was. Mag toch hopen dat men daar nu ook meer begrip heeft voor je? Ook daarin kan een BPV docent volgens mij goed werk verrichten.

Een dikke knuffel voor je !
Ruby dankjewel.

Misschien zie ik het te zwart in. Maar wat jij schrijft, daar kan ik wat mee. Ik ga gewoon een gesprek met mijn docent aan, hoe moeilijk het ook zal zijn.

Kan niet wachten tot vriend thuis is, even knuffelen en uithuilen.
Hoi choco,

Rottige situatie.

Waarschijnlijk heb je een leerarbeidsovereenkomst.

Als je contract afloopt stopt deze, hier kan je weinig aan doen.

Een werkgever zal pas willen verlengen als je beter bent, anders kost het teveel geld.

Als het zover komt stopt automatisch ook je school. (BBL route).

Wat je dan kan doen is in ieder geval deelcertificaten opvragen en later als je weer beter bent opnieuw instromen.

Maar ook je BBL omzetten in een BOL route kan een oplossing zijn.

Dan ga je alleen naar school (geen werkplek). Zo kan je toch je diploma halen. je krijgt dan alleen geen salaris.

succes!
"overhandig je eerst nog even een tissue"

Meid, niet teveel en te lang hierover piekeren hoor. Je gezondheid is nu prioriteit nummer 1.

Geen puf voor een heel gesprek met je BPV docent? Stuur hem een mail waarin je vraagt of hij e.e.a voor je uit kan zoeken en het resultaat kan terugmailen.
Bedankt voor de tips. Ik ga het overleggen met vriend en wie weet kan hij dingen voor me doen waar ik zelf de puf niet voor heb. En nu ga ik mijn neus snuiten en naar bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven