Wanneer van date naar relatie?

02-05-2008 00:01 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb nu een paar leuke dates gehad met een jongen en het klikt heel goed. We hebben al samen geslapen (nog geen seks) en voelen ons erg goed bij elkaar. Nu vraag ik me af, wanneer wordt degene waar je mee date echt je vriend(in)? Na een bepaalde tijd, nadat je seks hebt gehad, nadat je elkaar hebt 'gevraagd'? Of misschien iets anders? Wat ik vooral lastig vind is dat het voor mijn gevoel nu wel richting een relatie gaat maar ik durf het nu nog zeker niet zo te noemen. Dus hoe zit het met jullie? Wanneer begint voor jullie een relatie?
quote:Polly_Jean schreef op 02 mei 2008 @ 00:01:

Dus hoe zit het met jullie? Wanneer begint voor jullie een relatie?

Geen flauw idee!

Ik zit meestal al midden in een relatie voor ik het zelf in de gaten heb...

Denk ik nog leuk en vrijblijvend te rommelen, schijnt het al een relatie te zijn!

Uit gemakzucht en gebrek aan doortastendheid (of uit een gevoel van ach, dan heb ik wat ) blijf ik er dan ook nog wel es te lang in hangen maar vanaf nu gaat dat niet meer gebeuren!

Mamalief (De mannelijke versie van een vrouw, relatiedenkwijzetechnischgeziensgewijs dan )
Leuk topic dit!

ik heb via internet iemand leren kennen, was online al beetje verliefd geworden. Eerste date gehad, was meteen super. Gezoend, verder niks. Toen vrij snel tweede date, blijven slapen. Derde date gehad, ook blijven slapen. Ondertussen smsen we ons suf en we bellen ook zo nu en dan. Hebben we nu een relatie?

Ik ben nog niet echt verliefd, maar vind hem wel heel erg leuk. Hij komt soms wel verliefderig over op mij. Dan denk ik weer: oei als hij nu maar niet verwacht van mij dat ik dat ook al zo voel, ik bedoel ik ken hem pas net! En zo hard is de vonk bij mij nog niet overgeslagen.

Ik vind het ook maar lastig zo'n rommelfase. Heb de neiging snel een beslissing te nemen: ok ik ben nog niet verliefd, nou dan moet ik er maar mee kappen. Oh nee, dat voelt ook niet goed, nou go with the flow. Maar dat kan ik dan weer niet, want ik denk er wel de hele tijd over na. En heb wel zin om hem weer te zien zondag.

Sorrie voor dit warrige verhaal, maar dat warrige vind ik dus ook het lastige van dit soort rommel-fases. Dus, ik heb ook het antwoord niet op de vraag: wanneer is het een relatie?

Denk wel dat daarvoor iets uitgesproken moet worden, een soort van mijlpaaltje.
Ow...zo herkenbaar dit probleem......

Zit zelf ook een soort van in dezelfde situatie.....misschien niet helemaal....omdat mij na 3 dates werd gevraagd hoe we nu verder gingen.........en dat hij wel wilde investeren....

Het is ook wel vanzelf sprekend dat we elkaar iedere week zien.....spreken elkaar vrijwel iedere dag op msn...smsen regelmatig....dus ik denk dat er bij ons wel sprake is van een "beginnende" relatie......toch?

Waarom ben ik toch zo verschrikkelijk onzeker ?
Hoi allemaal,

Helemaal nieuw hier en meteen maar een reactie !

Ikzelf zit ook in deze fase..Ik heb een leuke man ontmoet...Elkaar al meerdere keren gezien..een aantal keer samen geslapen...goede gesprekken gehad, oa over slechte ervaringen in het verleden die we beide gehad hebben en de angst die erbij hoort over "waar gaat dit naartoe". Hij heeft me wel verteld me erg leuk te vinden..Dus dat zit allemaal wel goed, zou je denken..

Afgelopen zondag bij hem blijven slapen en smorgens bij het weggaan een kus en een we belllen.. Vanmiddag (donderdag) had ik nog steeds niks gehoord en dacht: oke, ik kan ook een sms sturen..

zo gezegd zo gedaan. geen reactie op gehad.

Dan ga ik meteen nadenken: uit het oog is uit het hart en dat soort dingen, terwijl hij het misschien wel druk heeft.

Wel heb ik zoiets van: nu is hij aan zet..

Ik heb al gedacht, de volgende keer als ik hem spreek iets te zeggen in de trend van: dat ik geen zin heb in het spelletje van aantrekken en weer afstoten, je vind elkaar leuk of niet, we zijn tenstolle geen 16 meer....pff, inderdaad allemaal erg onzeker...

groetjes Swaentje
Bij mij is het allemaal vanzelf gegaan. Ik heb geen 1 keer in de stres hoeven zitten omdat hij niet smste of belde. Ik hoefde niets te doen en iniatief kwam volledig van zijn kant. Ik ben er gewoon in meegegaan en nu ben ik helemaal verliefd. Het is eigenlijk vanzelfsprekend nu dat hij mijn vriend is. Hij zit nu in het buitenland en voordat hij wegging vroeg hij gedraag je je? En ik zei natuurlijk en ik vroeg dat ook aan hem en toen zei hij dat ik mij absoluut geen zorgen hoef te maken of hij zich zou gedragen. Hij smst mij helemaal plat en als hij terug is aankomende week vliegt hij naar mij toe. Wel fijn hoor ipv in onzekerheid zitten. Ik denk dat als een man je echt wilt je dat gewoon merkt en dat ze veel te bang zijn om je kwijt te raken. Een paar dagen niet smsen tussendoor vind ik een slecht teken. Bij mijn ex ging het wat rustiger aan, maar ook hij nam dagelijks contact met mij op en plande vooruit.
Ik zou eerst sex willen hebben met iemand voordat ik weet of ik er een relatie mee zou willen. Dat is voor mij een heel essentieel punt of we een goede relatie zouden kunnen hebben ja of nee. ik wil namelijk een relatie met iemand met wie ik ook echt een passionele klik voel, zonder die klik, geen relatiemateriaal.

Dus nog geen sex, is gewoon een date en geen relatie.

Verder ben ik zelf ook iemand die het gewoon zou vragen of uitspreken nav mijn eigen gevoel....
DTEEZ!
quote:whatever78 schreef op 29 oktober 2009 @ 21:44:

Hij heeft wel duidelijk naar mij uitgesproken dat er geen andere vrouwen meer aan hem mogen zitten. (ik las dat dit toch ook echt een signaal is).

Maar mijn grote punt is als we niet bij elkaar zijn smst hij mij bijna nooit, en belt hij mij ook bijna nooit.

ZWAAR IRRITANT vind ik dat!!!

Ik ga dan toch weer met mijn onzekere hoofd denken dat hij me toch niet leuk vind, dat hij gewoon niet aan me denkt en ik heb geen idee hoe ik er mee om moet gaan....

Ik zit wat dat betreft echt in dubio.. moet ik hem nou wel gewoon zelf bellen? Moet ik het aan hem overlaten?

Wanneer sluit ik mezelf teveel af??

Wanneer bel ik teveel?? (ik bel max. 1x per dag..vandaag niet gedaan omdat ik wilde weten of hij mij zou bellen.. maar nee dus)

Ik vind hem echt heel leuk... vandaar dus ook die onzekerheid..

Als antwoord op je vraag: Ja, ik vind dat jij gewoon mag bellen, maar het moet niet allemaal van jouw kant komen. Want dat vind ik een slecht teken eerlijk gezegd.

Hoe lang kennen jullie elkaar nu, en hoe vaak daten jullie precies? Hebben jullie het er nou over gehad, zijn jullie officieel een stel of is het nog steeds alleen daten?

Het hangt er ook van af waar jij naar op zoek bent. Ben je op zoek naar een relatie of ben je ook tevreden met af en toe 'voor de neuk'?

Als jullie elkaar echt al wat beter kennen, en je zit met deze, dan moet je het gewoon vragen. Als hij dan wegrent, nou ja, dan weet je dat ook weer.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:miss_anoniempje schreef op 29 oktober 2009 @ 22:49:

Ow...zo herkenbaar dit probleem......

Zit zelf ook een soort van in dezelfde situatie.....misschien niet helemaal....omdat mij na 3 dates werd gevraagd hoe we nu verder gingen.........en dat hij wel wilde investeren....

Het is ook wel vanzelf sprekend dat we elkaar iedere week zien.....spreken elkaar vrijwel iedere dag op msn...smsen regelmatig....dus ik denk dat er bij ons wel sprake is van een "beginnende" relatie......toch?

Off-topic hoor misschien. Maar waren bellen zoveel jonge vrouwen toch niet met hun vriend? Waarom blijft het toch zo vaak bij sms-sen en msn-en? Het is toch veel leuker om elkaar te horen? Of ben ik nou ouderwets?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
@evyblissy: smsen kan heel leuk zijn hoor! Ik sms hele verhalen met mijn vriend. En dat gaat de hele dag door. Leuker dan in 1 telefoongesprek alles zeggen soms.
Tja.....dat we niet/nauwelijks bellen komt denk ik een beetje door mijn situatie. Het is een beetje moeilijk om uit te leggen ivm herkenning. En nee....ik ben niet aan het vreemdgaan, ik ben een scheidende moeder van 2 kinderen en er is nu dus iemand op mijn pad gekomen die ik wel heel erg leuk vind.

Persoonlijk vind ik dat dit een beetje op de achtergrond moet blijven tot alles definitief is geregeld.
ik zit ook in een dergelijke situatie...had me nog voorgenomen om eerst te daten en dan pas seks te hebben, maar helaas was de volgorde weer verkeerd.

na op een feestje iets te veel gedronken te hebben zeer gepassioneerd met iemand staan zoenen, die toevallig ook nog tegenover t feestje woonde, dus tsja...

en de volgende ochtend dacht ik naja, prima voor één keer, maar toen gingen we ontbijten en kletsen en het was ZO leuk!

hij mn telefoonnummer gevraagd, gesmst gedurende de week, elkaar vrijdags weer met stappen gezien en hij bij mij blijven slapen...weer heel leuk en gezellig, en heb met mn dronken hoofd even flink lopen peilen of ie met iedereen t bed in dook, had ik wel een beetje verwacht maar hij zei dat dat helemaal niet zo was, en dat ie heel lang een vriendinnetje had gehad. en dat ie mn telefoonnummer niet had gevraagd als ie me niet leuk vond. en voor de rest herinner ik me t gesprek niet...zucht! nou ja, ik heb in ieder geval gezegd dat ik m erg leuk vond.

en nu smsen we wel regelmatig, om de twee dagen ofzo, wacht meestal zijn initatief af, maar sms soms zelf.

maar ik wil alles veel te snel...waarom kan ik er niet gewoon van genieten?!
Gewoon vragen of hij aanstaande zondag beschikbaar is omdat je hem aan je ouders wilt voorstellen

Nee serieus, wat is er mis met praten over je gevoelens?
nou ja, op de tweede "seksdate" is dat wel snel toch? niet dat het niet meer is dan seks, maar daar begint t steeds een beetje mee zeg maar

haha ik zal het voorstellen, toevallig komt mn pa zondag langs dus als ie nou blijft slapen kunnen ze elkaar gelijk ontmoeten :P

nee even serieus, denk dat ik m gewoon vraag om een keer iets te gaan doen. als in, niet tijdens/na uitgaan.

maar je hebt gelijk, op zich niks mis mee, als ie nou hard was weggerend was t in ieder geval gelijk duidelijk geweest.
2 keer neuken biedt geen garanties voor de toekomst..

Helemaal niet als het elke keer met veel alchohol gepaard gaat. Dan toch maar een keer op een doordeweekse dinsdagavond een colaatje drinken samen, misschien valt het dan wel vies tegen of juist niet natuurlijk!
haha exactement...alleen kan ik op dinsdag nooit ;)

maar zoals ik al zei, ik zal eens een voorstel doen

ik zie overigens de link tussen je twee reacties niet zo, of was de eerste niet voor mij bedoeld?
Bij de tweede date elkaar min of meer de liefde verklaard. Dat was op een vrijdagavond en hij is het hele weekend niet meer weggegaan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Eerste reactie was algemeen bedoeld.

Succes met het vervolg op je date Watch!
Poes, jij bent toch ook veel te romantisch met je lovert!
DTEEZ!
Je leuk he? Wie had dat gedacht van Poez. Ik krijg prachtige liefdesverklaringen op mijn hyves enzo, hahaha.

We zijn nu drie maanden verder en het zit helemaal goed. Beter dan goed!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Belle_ schreef op 30 oktober 2009 @ 12:23:

Eerste reactie was algemeen bedoeld.

Succes met het vervolg op je date Watch!

ah vandaar

merci!
quote:Poezewoes schreef op 30 oktober 2009 @ 12:20:

Bij de tweede date elkaar min of meer de liefde verklaard. Dat was op een vrijdagavond en hij is het hele weekend niet meer weggegaan.
@evyblissy:

ik ken hem eigenlijk nog maar heel kort, een maand....

maar we zijn wel erg vaak samen geweest in die maand.

het is voor mij een tijd geleden dat ik überhaubt nadenk over het hebben van een relatie en dat komt omdat ik hem gewoon erg leuk vind. Ik voel me zo op mijn gemak bij hem!

Maar die bijkomende onzekerheid is wel een drama...

Ik heb hem vandaag maar wel gebeld, hij vroeg meteen of ik naar zijn voorstelling (waar hij in speelt) kwam kijken.

Vond ik wel weer een goed teken aan de wand.

Hij heeft mij ook (gelukkig) wel gebeld, ik denk alleen dat hij gewoon wat minder van het bellen en smsen is dan ik. (als je ook ziet hoe klunzig hij smst hihihihihihi) is het een wonder dat ik een sms heb gekregen van hem...

Ergens heb ik het gevoel dat het wel goed zit...

Maar ik wil het gewoon niet verpesten door te claimerig of juist te afwachtend te zijn.

Maar heb dus geen ideeeeee wat daarin "normaal" is aangezien ik nog nooit op deze manier een relatie heb gehad.

Ik ben er altijd gewoon ingerold er waren toen gewoon nooit vragen.

Nu gaat het allemaal dus wat rustiger, dus daar moet ik echt ff aan wennen... en word er knap onzeker van!

Maar ik heb hem natuurlijk laten schrikken door zo direct te zijn na die 2e seriedates....
Ik denk dat deze onzekerheid er gewoon bij hoort bij een nieuwe relatie, wat voor een relatie het ook blijkt te worden.
...
Gelukkig ben ik niet de enige die dit lastig vind . Eergister was ik bij mister date toen hij ineens zei dat het zo leuk was dat zijn vriendin geneeskunde doet. En die vriendin ben ik... Ik schrok me een hoedje maar ben wel blij dat ik nu weet waar ik aan toe ben. Al kan ik zelf nog niet helemaal beseffen hoe of wat.

De onzekerheid en alles negatiever uitleggen, daar heb ik ook last van. Ik denk nog steeds af en toe dat hij ineens zegt: 'grapje, je dacht toch niet echt dat ik jou leuk vind?! Loser'. Al weet ik dat die kans heel klein is.

Maar goed, ik heb het dus nodig dat het wordt uitgesproken. Anders blijf ik twijfelen en het mezelf moeilijk maken. Niet dat ik dat nu niet doe maar toch
Ow meiden, een feest van herkenning hier!

Wat heerlijk dat ik niet de enige onzekere muts ben

Ook ik zit in een rommelfase. Lang verhaal. Datevriendje en ik kennen elkaar via chat, al 8 maanden. Ik toen nog een vriend, inmiddels relatie verbroken. Ik woon nog wel bij ex, uitzicht op huisje ver te zoeken. Datevriendje woont na verbroken relatie tijdelijk bij zijn moeder.

Dus voor de eerste date hadden we al behoorlijk wat bagage. Veel gesprekken gehad, dagelijks contact, bellen, cammen, alles erop en eraan.

Nu dus aan het daten. Erg leuk. Gezoend, wat andere ehh.. dingen gedaan ;) (Nog niet alles..)

En eigenlijk heb ik helemaal geen haast, ik woon verdorie nog bij ex, ben 2 maandjes single maar tóch maakt het me zo onzeker..

Ik ben wel een beetje verliefd, al vraag ik me af of we echt elkaars type zijn. Hij het type pretty-boy/feestbeest en ik een stil lief muisje. Hij heeft aangegeven ook verliefd te zijn (uiteindelijk, in het begin zei hij van niet).

Vanmiddag had ik hem op zijn werk even aan de telefoon en zijn collega vroeg wie het was. 'Mijn nieuwe vriendin'.

Ehh...

Sja. Ik heb een beetje stom zitten giechelen en heb er meteen een ander onderwerp overheen gegooid.

Ondanks dat ik nonstop met hem bezig ben, ik zo graag de enige voor hem wil zijn, ik hem mis en elke seconde bij hem wil zijn.. Weet ik niet of ik er al aan toe ben.

Maar ook weer wel.

Pff. Moeilijk hoor.

11 november hebben we weer een date. Ik moet maar even lekker genieten van de vlinders en van zijn aandacht en dan komt het vanzelf. Toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven