Halloween-wond
vrijdag 30 oktober 2009 om 14:27
Hallo!
Ik heb binnenkort een feestje met Halloween thema. Mijn oude ideeën lijken niet te gaan werken, omdat de carnavalswinkels niet hebben waar ik op hoopte... Dus nu wil ik een smerige (nek)wond of iets gaan maken. Maar ik zie alleen hele lelijke neppe dingen in winkels en ik wil proberen het iets leuker te maken.
Heeft iemand verstand van grime? Waar kun je fatsoenlijk materiaal vandaan halen, waar ook een compleet (maar wel creatief) groentje als ik iets aardigs mee kan maken? En wat moet ik dan kiezen? Op de professionele sites kom ik er niet echt wijs uit.
Ik heb binnenkort een feestje met Halloween thema. Mijn oude ideeën lijken niet te gaan werken, omdat de carnavalswinkels niet hebben waar ik op hoopte... Dus nu wil ik een smerige (nek)wond of iets gaan maken. Maar ik zie alleen hele lelijke neppe dingen in winkels en ik wil proberen het iets leuker te maken.
Heeft iemand verstand van grime? Waar kun je fatsoenlijk materiaal vandaan halen, waar ook een compleet (maar wel creatief) groentje als ik iets aardigs mee kan maken? En wat moet ik dan kiezen? Op de professionele sites kom ik er niet echt wijs uit.
vrijdag 30 oktober 2009 om 14:32
vrijdag 30 oktober 2009 om 14:32
http://ellenoek.forum2go.nl/wonden-t49.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 30 oktober 2009 om 14:33
http://www.google.nl/sear ... ren+wonden&meta=&aq=f&oq=
De derde link.
De derde link.
vrijdag 30 oktober 2009 om 14:34
gezellige ideetjes : http://www.arda-grime.nl/albums/wonden/index.html
vrijdag 30 oktober 2009 om 14:40
Alvast bedankt voor de reacties! 
Ga de tips zo rustig even doornemen. Een professionele grimeur doe ik liever niet; ben nog studente.
Was inmiddels ook hier aan het kijken, maar zie door de bomen het bos niet echt meer, haha.
http://www.show-bizcentre.nl/1nl/
@ Varuca;
Welke make-up gebruikte je precies om er doods uit te zien?
Ik heb nog ergens lippenstift liggen waar mijn lippen nauwelijks kleur meer hebben, dus die kan ik wel gebruiken. (Miskoopje, maar nu misschien bruikbaar, haha)
Ga de tips zo rustig even doornemen. Een professionele grimeur doe ik liever niet; ben nog studente.
Was inmiddels ook hier aan het kijken, maar zie door de bomen het bos niet echt meer, haha.
http://www.show-bizcentre.nl/1nl/
@ Varuca;
Welke make-up gebruikte je precies om er doods uit te zien?
Ik heb nog ergens lippenstift liggen waar mijn lippen nauwelijks kleur meer hebben, dus die kan ik wel gebruiken. (Miskoopje, maar nu misschien bruikbaar, haha)
vrijdag 30 oktober 2009 om 14:52
ik deed foundation op mijn lippen en daarover een laagje witte ogenschaduw, werd daardoor heel bleek, maar niet te wit of onnatuurlijk. Zelfde deed ik op de rest van mijn gezicht n voor ogen is de truuk vooral goed blenden. Dus je oogleden zwart daarboven grijs en onder je ogen grijs en daarna om je ogen wit en dan dus de boel goed vervagen.
Het is eigenlijk heel simpel, maar het effect is heel cool.
Het is eigenlijk heel simpel, maar het effect is heel cool.
vrijdag 30 oktober 2009 om 15:10
vrijdag 30 oktober 2009 om 16:18
Ik heb inmiddels iets gevonden waar ze brooddeeg aanraden als spul en da's wel lekker makkelijk en goedkoop.
En ga zo bij een webshop wat bestellen. iig spray om het te laten zitten, maar ik twijfel of ik donkere pasta moet hebben (oud/geronnen bloed) of juist nieuwer bloed. Denk dat ik maar voor de combinatie ga, hihi.
Marsepein is ook wel een handig idee! Is nu ook overal te vinden.
@ Kaatje;
Klinkt goed! Wat had jij gebruikt?
En ga zo bij een webshop wat bestellen. iig spray om het te laten zitten, maar ik twijfel of ik donkere pasta moet hebben (oud/geronnen bloed) of juist nieuwer bloed. Denk dat ik maar voor de combinatie ga, hihi.
Marsepein is ook wel een handig idee! Is nu ook overal te vinden.
@ Kaatje;
Klinkt goed! Wat had jij gebruikt?
vrijdag 30 oktober 2009 om 17:23
Men neme:
Mastix (huidlijm)
Grimas bloed
Grimas zwarte schminck op waterbasis
Grimas rode schminck op waterbasis
penseel (van de wibra ofzo)
Fix-blood
wattenschijfjes of bolletjes
Ok, komt ie:
Nek goed schoon en droogmaken. Wattenschijfjes uit elkaar trekken en rolletjes van rollen. Mastix op huid smeren (mag zeer royaal) Men plakt de rolletjes wattenschijfjes achter elkaar op de huid, zo lang als de snee moet zijn. Vervolgens laat je wat huid open, en eronder doe je hetzelfde met de Mastix en de wattenschijfjes.
Fohn pakken en droogfohnen (mag ook op de koudstand)
Zwarte schminck pakken en met het penseel het midden van de snee (waar je huid dus zit) zwart maken. De randen van wattenschijfjes maak je rood (ik had donkerrood). Weer fohnen. Vervolgens pak je de tube grimas bloed en die knijp je leeg op je zwarte gedeelte, het druipt vanzelf wel over de randen heen. Met het fixblood (is zeer stroperig en donker) doe je hetzelfde, dat ziet eruit als geronnen bloed. Vervolgens heb ik met een stoppelsponsje nog wat bloedspetters rond de wond gemaakt, als finishing touch. Tadaaaaaa!
Ik kan wel een foto posten van mijn eindresultaat maar die laat ik dan niet heel lang staan.
Mastix (huidlijm)
Grimas bloed
Grimas zwarte schminck op waterbasis
Grimas rode schminck op waterbasis
penseel (van de wibra ofzo)
Fix-blood
wattenschijfjes of bolletjes
Ok, komt ie:
Nek goed schoon en droogmaken. Wattenschijfjes uit elkaar trekken en rolletjes van rollen. Mastix op huid smeren (mag zeer royaal) Men plakt de rolletjes wattenschijfjes achter elkaar op de huid, zo lang als de snee moet zijn. Vervolgens laat je wat huid open, en eronder doe je hetzelfde met de Mastix en de wattenschijfjes.
Fohn pakken en droogfohnen (mag ook op de koudstand)
Zwarte schminck pakken en met het penseel het midden van de snee (waar je huid dus zit) zwart maken. De randen van wattenschijfjes maak je rood (ik had donkerrood). Weer fohnen. Vervolgens pak je de tube grimas bloed en die knijp je leeg op je zwarte gedeelte, het druipt vanzelf wel over de randen heen. Met het fixblood (is zeer stroperig en donker) doe je hetzelfde, dat ziet eruit als geronnen bloed. Vervolgens heb ik met een stoppelsponsje nog wat bloedspetters rond de wond gemaakt, als finishing touch. Tadaaaaaa!
Ik kan wel een foto posten van mijn eindresultaat maar die laat ik dan niet heel lang staan.