Gezondheid alle pijlers

Opgezette ogen ´s ochtends

30-10-2009 15:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste maanden heb ik als ik wakker word erg opgezette oogleden. In de spiegel valt het nog wel mee, maar ze voelen ZO ZWAAR aan Alsof je maar een uur hebt geslapen of heftig hebt gehuild voordat je naar bed ging.

Hierdoor wordt ik heel erg moeilijk wakker, als ik moet werken lukt het wel om op te staan. Maar in het weekend dan heb ik het idee dat ik zo moe ben als ik wakker wordt, dat ik dan nog verder ga slapen en dus heel laat wakker wordt. Ik slaap gewoon 7-8 uur per nacht, dus dat is wel voldoende.

Het duurt ongeveer een uur voordat mijn ogen weer normaal aanvoelen.

Ook heb ik er last van als ik laat opblijf, dan worden mijn ogen heel moe en voelen ze ook zo zwaar.

Eerst dacht ik dat ik ergens allergisch voor was geworden en heb ik alles wat maar logisch was vermeden. Ik draag mijn lenzen al 2 maanden niet meer, ik gebruik geen make up meer, geen oogcreme en meestal ook geen gezichtscreme. Mijn bed is ivm astma van vriend ingepakt in speciale hoezen tegen huisstofmijt en ik verschoon mijn bed elke week. Ik heb geen huisdieren.

Ik weet het niet meer, vanavond maar eens wat anti-allergiepilletjes slikken. Anders maar eens naar de oogarts ermee want het is ontzettend irritant.

Ze jeuken niet of nauwelijks en ze zijn enkel rood in de ochtend wanneer ik erin heb zitten wrijven.

Maar behalve hier klagen, ben ik ook benieuwd of iemand dit herkent?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik herken het, maar alleen als een allergie. Ik heb dit jaren geleden ook een tijdje gehad. Hele dikke opgezette oogleden en heel veel jeuk (jeukt het bij jou ook?). Doordat ik de hele dag in mn ogen zat te wrijven, zette het nog meer op! Ik heb teneinderaad een allergietest laten doen en het bleek dat ik allergisch was/ben voor een bepaald conserveringsmiddel. Sinds ik dat weet moet ik altijd even de ingrediënten checken. Nooit meer last gehad!

Ik vermoed bij jou ook zoiets! Check eens even na...Je gebruikt toch wel iets van reinigingsproducten of lotions? Daar zou iets in kunnen zitten waarvoor je ineens een allergie opwerpt!
Ik heb geen jeuk gelukkig.

En ik gebruik momenteel helemaal niks op mijn gezicht. Juist omdat ik dacht dat het mogelijk hierdoor zou komen. Het enige wat op mijn gezicht komt de laatste weken is een facewash voor de gevoelige huid terwijl ik 's ochtend onder de douche sta.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Heb je geen last van hangende oogleden, dat kan ook een zwaar gevoel geven als je moe bent.
Komt mij ook bekend voor, Bergje was dit bij jou door E621 (ve-tsin)?

Dit zit in heel veel producten. Je kunt het beste hierop letten en veel eten gewoon zelf lekker vers klaarmaken. Baat het niet dan schaadt het niet.

En anders is het misschien een najaarsdipje
quote:_barbie_ schreef op 30 oktober 2009 @ 15:36:

Heb je geen last van hangende oogleden, dat kan ook een zwaar gevoel geven als je moe bent.Ik ben 26 en heb hier gelukkig nog (lang?) geen last van
Vetsin zit toch vooral als smaakversterker in chinese producten? Ik eet veel Italiaans en kook bijna alles vers/ingevroren.. dus ik betwijfel of het hier aan ligt. Ik heb er elke dag last van, wel de ene dag wat meer dan de andere denk ik.

Ik geloof dat Bergje ook meer conserveringsmiddelen in cosmetica bedoelde.
quote:singalala schreef op 30 oktober 2009 @ 15:39:

Vetsin zit toch vooral als smaakversterker in chinese producten? Ik eet veel Italiaans en kook bijna alles vers/ingevroren.. dus ik betwijfel of het hier aan ligt. Ik heb er elke dag last van, wel de ene dag wat meer dan de andere denk ik.

Ik geloof dat Bergje ook meer conserveringsmiddelen in cosmetica bedoelde.

Klopt, ik heb het over een cons.middel in cosmetica. Waar ik allergisch voor ben zit o.a. in de produkten van "Dove". Ook dit is voor de gevoelige huid, dus jouw facewash zou wel eens de boosdoener kunnen zijn!

Ik ben allergisch voor phenoxyethanol indien het gecombineerd wordt met Dibromo Glutanonitryl.

Vooral deze laatste is bij mij dus de boosdoener! Volgens mijn huidarts is dit een killer waar veel vrouwen slecht op reageren. Kijk eens of dit in jouw facewash zit?
In alle Oosterse producten zit zo ongeveer ve-tsin. Deze smaakversterker noemen ze dus ook E621.

En dat zit in heel veel producten dat uit een pakje, potje of zakje komt. Kijk maar eens naar soep bijvoorbeeld, zelfs bouillon, wereldgerechten, snoep, sausjes.

Tegenwoordig zijn ze er wel veel mee bezig om zonder E621 te werken, de rookworsten of de soep van de Unox bijvoorbeeld. Die worden nu zonder toevoegingen gemaakt.
In mijn geval sloeg het dus wel op mijn ogen. Ze waren s'ochtends super dik. Een allergie hiervoor kan op verschillende manieren uitpakken. Ik ken ook iemand die altijd heel veel vocht vasthoudt na het eten van ve-tsin en hier ook ontzettend depressieve gevoelens van kreeg.

Het is natuurlijk ook logisch om naar de cosmetica te kijken. Maar zoals gezegd; baad het niet dan schaadt het niet. Je kunt het altijd uitproberen een tijd zonder smaakversterkers.
quote:laura24 schreef op 30 oktober 2009 @ 15:51:

In mijn geval sloeg het dus wel op mijn ogen. Ze waren s'ochtends super dik. Een allergie hiervoor kan op verschillende manieren uitpakken. Ik ken ook iemand die altijd heel veel vocht vasthoudt na het eten van ve-tsin en hier ook ontzettend depressieve gevoelens van kreeg.

Het is natuurlijk ook logisch om naar de cosmetica te kijken. Maar zoals gezegd; baad het niet dan schaadt het niet. Je kunt het altijd uitproberen een tijd zonder smaakversterkers.

Ik zal er zeker eens naar kijken, maar zoals ik al zei: ik gebruik maar heel weinig producten uit pakjes. Enkel tomatenpurree, daar gebruik ik liters van, maar daar zit het niet in..

Verder drink ik vrij veel cola en ga ik eens uitzoeken of de voedingszuren die daarin zitten bekende allergenen zijn.
Schroom niet om je te laten doorverwijzen naar een dermatoloog. Die hebben snel uitgezocht wat er scheelt.

Succes!
Ik heb een jaar of 10 geleden een plaktest ondergaan ivm handallergie. Kwam niets uit toen, maar zo te zien is dit iets nieuws.... Dus dikke kans dat ik een nieuwe test moet ondergaan. Bah, kan ik me een paar dagen niet douchen.... Ik ga eerst wel voor de bloedtest voor huisstofmijt en andere luchtallergenen.
mocht iemand willen lachen: lees dit topic over energetisch overgenomen malaria als oorzaak http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.ph ... 314/1.html

Oh, ik geloof dat ik een nieuw forum heb gevonden, wat een geweldige site Ik moet niet gaan huilen van het lachen, dan zwellen mijn ogen op
quote:singalala schreef op 30 oktober 2009 @ 16:10:

mocht iemand willen lachen: lees dit topic over energetisch overgenomen malaria als oorzaak http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.ph ... .htmlErrug leuk stukje.... Tja bioresonantie.... grote onzin m.i. Geldklopperij/kwalzalverij noem maar op! Lekker een reguliere test laten doen...
Erg off topic maar op hetzelfde forum:

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.ph ... 76287.html

Sinds afgelopen dagen voel ik af en toe een vreemde warmte bij mijn linkerkuit. Het voelt alsof het buiten mijn lichaam is en mijn been zelf voelt ook niet warm aan. Het doet ook geen pijn, het voelt zelfs wel fijn... Het is alsof er een verwarming bij staat... Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

-zou er geen overledenen bij je kunnen zijn die contact probeert te maken?

-Hoe vaak doe jij een aarde oefening voor jezelf?

Je linkerkant is je gevoelskant. Je kuit zit onderaan je voet en is heel dicht verbonden met de aarde. Als je heel veel met "boven" bezig bent, is het heel erg belangrijk dat je "onder" niet vergeet. Aarden is dan erg belangrijk om te doen, omdat je anders uit onbalans te raakt.

"Voeding krijg je niet van boven, alleen de aarde is in staat om onze monden te voeden. "

Probeer de aarde oefeningen eens uit die ik als mp3 onder creatieve uitingen heb geplaatst. Ik denk dat je er heel veel aan zult hebben.

-Het lijkt wel of je behandelt wordt door de spirits.

-Behandelen... qua lichamelijke dingen zou ik niet weten waarop. Misschien voor het 'op eigen benen staan' binnenkort?

Die mensen daar zijn helemaal doorgedraaid!!! Ik wist niet dat ze zo erg bestonden
Ik heb dat ook als ik TE LANG slaap. En dan bedoel ik 8 uur. Als ik 6 tot 7 uur slaap heb ik het nooit. Dus probeer dat eens uit....
Let op je zout en zoet-inname. Met name 's avonds. Kijk ook uit voor verborgen zout in voedsel.

Leg een extra kussen onder je hoofd, dat kan ook helpen.
Oh - my - god ....

Hoe is het toch mogelijk dat er nog mensen zijn die het geloven ook.

Allergietest negatief, maar ja, de bioresonantietherapeut zegt dat ik allergisch ben, en die malaria slaat echt alles!
quote:singalala schreef op 30 oktober 2009 @ 15:27:...

Eerst dacht ik dat ik ergens allergisch voor was geworden en heb ik alles wat maar logisch was vermeden. Ik draag mijn lenzen al 2 maanden niet meer, ik gebruik geen make up meer, geen oogcreme en meestal ook geen gezichtscreme.

...

Ik zou dit als eerste weer oppakken.

Wedden dat je er beter uitziet.
quote:kjong schreef op 30 oktober 2009 @ 20:34:

[...]

Wedden dat je er beter uitziet.Ach, ik ben een natural beauty Ik denk nu inmiddels ook dat de make up niet mijn probleem is. Maar daar gaat mijn vraag niet over. het ziet er niet eens zo dramatisch uit, maar VOELT zo vervelend.
Ik heb dit ook! En ik vind het zo irritant, het ziet er niet alleen dramatisch uit, maar het voelt ook onprettig, inderdaad alsof je niet goed wakker kunt worden.

Ik heb het nu een paar jaar, eigenlijk sinds ik Pfeiffer heb gehad. Dat is pas geconstateerd toen het alweer over was, en die dikke ogen heb ik eraan over gehouden. (Is mijn eigen theorie, hoe dit medisch gezien zit, weet ik niet).

Verder is het bij mij erger als ik 's avonds iets gegeten of gedronken heb wat veel histaminen bevat. Dit heeft dus wel met een soort allergie of overgevoeligheid te maken. Ik merk vooral verbetering als ik geen rode wijn drink (witte gaat wel), geen blauwe kazen of hele oude (Parmezaanse enzo), en tomaten.

Hm, tomaten, parmezaanse kaas en rode wijn, dat is toch Italiaans?

Hoe het allemaal zit, geen idee, maar misschien iets om te proberen.

[...]

Wedden dat je er beter uitziet.KJong ... je blijft grappig. Vordert het schilderwerkje al?

[...]

Wedden dat je er beter uitziet.
quote:zoe73 schreef op 30 oktober 2009 @ 22:30:

Ik heb dit ook! En ik vind het zo irritant, het ziet er niet alleen dramatisch uit, maar het voelt ook onprettig, inderdaad alsof je niet goed wakker kunt worden.

Ik heb het nu een paar jaar, eigenlijk sinds ik Pfeiffer heb gehad. Dat is pas geconstateerd toen het alweer over was, en die dikke ogen heb ik eraan over gehouden. (Is mijn eigen theorie, hoe dit medisch gezien zit, weet ik niet).

Verder is het bij mij erger als ik 's avonds iets gegeten of gedronken heb wat veel histaminen bevat. Dit heeft dus wel met een soort allergie of overgevoeligheid te maken. Ik merk vooral verbetering als ik geen rode wijn drink (witte gaat wel), geen blauwe kazen of hele oude (Parmezaanse enzo), en tomaten.

Hm, tomaten, parmezaanse kaas en rode wijn, dat is toch Italiaans?

Hoe het allemaal zit, geen idee, maar misschien iets om te proberen.

Oh, jij bent allergisch voor Italië. En verdomd, daar ben ik net geweest

ik ga niet stoppen met tomaten eten, dan slik ik liever elke dag een antihistaminicum. Ik ga vannacht eens kijken of ik er met anti allergiepilletje er nog zo'n last van heb...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven