***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Chica, gefeliciteerd met Anniek vandaag !!

Leuk hè, zo'n verjaardag ;).

Wat zijn de dan groot, snif...

TV: ik maak er ook handig gebruik van, zowel bij Laura als bij Joost. Laura mag in de namiddag Dora, Sesamstraat o.i.d. kijken en soms zet ik Joost er in de wipper ook bij, hahaha. Is ie mooi stil :wink:.

MissBR, lekker dat manlief vroeg thuis is. Ga ik hier ook maar even om vragen, hihi. Ik moet de kinders straks om 13.00 uur op halen.

Maar moet nu nog even werken.

Ciao !
What matters most is how you see yourself
Ongelooflijk is dat met die TV. Saar is nu al verslaafd En Anniek die wil alleen maar Po = Teletubbies of Dielen = Baby Einstein of Bumba = spreekt voor zich of Aap = Pipi Langkous kijken. Studio 100 in de ochtend keek ze wel altijd maar ze wordt nu boos als het afgelopen is, want dan wil ze het nog een keer zien en ze snapt niet dat mama best nog een keer Po op kan zetten maar niet Piet Piraat haha.

Anniek kijkt meestal sochtends Tv omdat ze zo belachelijk vroeg op is. Ik neem haar naar beneden en wil haar niet meteen laten spelen vanwege de onderburen. Heeft ze geen bezwaar tegen haha. Sesamstraat is niet zo heel erg favoriet. En dan meestal Pipi voor het slapen en als ze nog een keer wil kijken dan zegt Mama: dat Pipi slaapt en dan pikt ze het wel haha.

Maar Sara is dus ook gebiologeerd van dat bewegende kastje. Veel meer dan Anniek toendertijd. Ze speelt sowieso veel meer met al het babyspeelgoed. Knisperboekjes heeft Anniek niet eens naar omgekeken. Of knuffels die zijn nu pas een beetje favoriet bij Anniek. Saar is geloof ik met alles een stuk sneller. Ach ja, dat gaat wel vaker met een tweede kindje geloof ik. Maar sommige dingen zijn wel opvallend. Geeft niks hoor, het maakt mij allemaal niet uit.

Anniek doet alles op haar eigen manier en eigen tempo en loopt met alles altijd een beetje achter, maar dan maakt ze een grote sprong voorwaarts en zit ze weer op hetzelfde niveau. Zoals met lopen. Ze loopt pas 2 maanden maar nu huppelt ze zelfs al bijna. Ze loopt wat achter met woordjes maar er komen nu elke dag nieuwe bij. Al is het voor mama best lastig dan -man- de maan is, maar -ban- een banaan En al het water was tot nu toe -bad-, zelfs de vissen Maar gister zei ze ineens isss. Dus zolang er vooruitgang in zit vind ik het allang al best.

Onze zieke jarige ligt trouwens al 3,5 uur te slapen. Ze was echt niet lekker. 38 graden en hoesten en dan denk ik als moederweekdier natuurlijk meteen aan de mex griep (terwijl ze ook 4 tanden tegelijkertijd krijgt = is ze ook een beetje laat mee haha). Zucht.....maar ik hou het wel scherp in de gaten, loopt de koorts op dan sta ik echt bij de HA of de Huisartsenpost (HAP) op de stoep. Jammer dan.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh hoor bij het nieuws dat ze (RIVM geloof ik) eind volgende week beslissen of kinderen tot 4 jaar ingeent gaan worden of niet. Ze zijn de risico's van het inenten aan het afwegen tegen de risico's van de mex griep.

Duitsland is al begonnen, dus ik snap niet zo goed waarom ze die info niet gewoon nemen (nou ja ik hoop wel dat ze dat doen dan). Hmm.... hoop maar dat ze niet te laat zijn. Er zijn nu al 10 mensen overleden waarvan een 6 jarige en een 11 jarige.
Nou, mijn eerste werkweek zit erop...had ook nog allerlei andere afspraken eromheen en dus de hele week amper hier geweest. Ben bijgelezen (na een klein uurtje) maar ga vast de helft vergeten...

Werk was meteen weer gezeik over alles en over niks, hoe zit het met die GAP-winkel, mag ik nog meedoen?

Speciaal een paar weken geleden langsgeweest om een en ander te bespreken mbt kolven. Kom ik daar dinsdag: niks geregeld/besproken of wat dan ook. Dat was het eerste van een stuk of 4 dingen waar gedoe over was/is, de rest zal ik jullie nog besparen...

Jojon, lachen, die uitkleedactie! Heb het zelf gedaan toen ik een jaar of twee was, en alles op de muren gesmeerd, mijn moeder was er niet zo blij mee (goh???)

Ook de berichtgeving over inenten niet meegekregen, neem aan dat als ze vinden dat zoon een prik moet ik wel een berichtje krijg. Dan ga ik me er tegen die tijd wel in verdiepen, laat niet zomaar klakkeloos zo'n prik geven...

Chica, gefeliciteerd met Anniek!! En beterschap voor het arme kind...

ohhh voedertijd...tot later!
Watever, wij hebben zoon ook al verpest. Televisie kijken vindt hij al weken schitterend. Hij snapt het nog niet helemaal en lachte bijv. om het overlijden van Patrick Swayze .

Wyfke, vervelend dat het op werk niet meevalt en dat het kolven je zwaar valt. Knap dat je er wel aan begonnen bent, ik zag het meteen al niet zitten en ben eerlijk gezegd blij dat ik niet ook daaraan nog moet denken op mijn werk. De dagen op mijn werk vliegen voorbij, ik ben echt superdruk. Ik zou niet weten hoe ik had moeten kolven en ook mijn werk nog een beetje af zou moeten krijgen. Ik heb nu ook al stukken in mijn tas zitten om in het weekend te lezen…

Chica, leuk zo’n verjaardagsochtend maar wel jammer dat ze beetje ziekjes is.

Meis, jammer dat je al meteen gedoe op je werk hebt.

Vanochtend weer lachen bij het CB… Ze keken me aan ‘wat komt u doen?’ Ik vreesde het al, want die centrale snapt niet hoe het bij mijn CB werkt, daar is geen inloopspreekuur en toch zeiden ze mij dat ik tussen 9 en 11.30 uur kon inlopen. Nou ja, secretaresse heeft wel gewogen en gemeten maar verbond er geen conclusies aan: 5930 gram en 64 cm. In ieder geval netjes binnen de curves, maar niet superveel aangekomen laatste drie weken. Het zal allemaal wel. We horen het wel over 1,5 week bij de reguliere afspraak.
quote:maria52 schreef op 30 oktober 2009 @ 18:06:

Watever, wij hebben zoon ook al verpest. Televisie kijken vindt hij al weken schitterend. Hij snapt het nog niet helemaal en lachte bijv. om het overlijden van Patrick Swayze .

.

ja weten zij veel! Ik zet dan nog braaf Nijntje voor hem op, maar ja kan volgens mij net zo goed halloween ofzo voor hem opzetten
Ha Meis, heb jij dat ook al, "gezeik over niks"??? Dingen die ik vroeger zo belangrijk vond, doen me nu niet zoveel meer. Ik ben beter in relativeren dan ooit En ik vind het ook niet meer zo nodig om m'n eigen mening te geven.

Jojon: goede tip van jou omtrent het eten. Vanavond ging het heel goed omdat madame flinke honger had, maar ze heeft wel veel last van haar doorkomende kiesjes.

In het kader van mijn werk heb ik voorlichting gehad over de publiekscampagne rond de Mex. griep en men had het over de heuse 'anti-prik-lobby'. Het schijnt dat die heel wat mensen op het verkeerde been zet. Dat ze in Duitsland al gewoon prikken zegt wel weer wat. Was het reguliere vaccinatieprogramma daar niet ook al verplicht?

Maria: aangezien wij bijna hetzelfde werk doen, ben jij ook bezig met bovenstaande?

TV: Lucia begint het nu pas echt leuk te vinden, omdat ze zich wat langer kan concentreren. Voorlezen wordt daarom ook steeds leuker.
Het is een feit! Het eerste fruithapje zit erin bij mannetjelief!

Was vanmiddag bij de kinderarts. Samen vonden we het een goed idee om manneke te helpen met die vervelende reflux, en mag hij zachtjes aan beginnen met wat ander voedsel en pap.

Ok, vanmiddag dus peer. Hij vond het helemaal superlekker. Eigenlijk net alsof hij het al maanden at, haha. Helemaal geen gekke bekken, die meisjelief trouwens wel trok toen ze haar eerste hapjes kreeg.

Zal binnenkort filmpje op hyves zetten!

Mexicaanse griep begin ik nu ook over na te denken. Helemaal als je de telegraaf (weet het, misschien niet zo'n goede graatmeter) openslaat schrik je elke dag toch weer van de berichten.

Wat zouden jullie doen als ze baby's besluiten in te enten? Puur op gevoel dan?

Mijn gevoel zegt enten.. ga me er vanvaond nog even verder in verdiepen...

Tv vind manneke hier eigenlijk niks aan. Hij vind het leuk om een beetje rond te turen, en soms is ie heel even geboeit door de flitsende beeldjes, maar helaas nooit langer dan 20 sec. Zou zo makkelijk zijn, haha.

Ga eerst weer even bijlezen, tot snel!
Chica, gefeliciteerd met je dochter!!! En veel beterschap voor haar en voor jou. Btw, mijn zus is - as we speak - een duikcursus aan het doen op Ko Tao, ze heeft haar theorie al gehaald.

TV is hier ook al behoorlijk in trek. En Jane, ik zet zoon ook in wippertje ervoor, dan hoef ik 'm even niet te vermaken, want hij is nu best veel wakker overdag.

Maria, klinkt prima toch, de 'maten' van jouw zoon.

Meis, balen dat het meteen gedoe is op je werk, niet echt een start waar je op zit te wachten dan.

Heb trouwens echt een rotnacht achter de rug. Zoon slaapt nu al best een tijd door, maar vannacht begon hij om half 4 te huilen, speen erin, kwartier later weer huilen, speen er weer in en zo ging dat door. Op 'n gegeven moment zette hij het echt op een krijsen, dus maar bij mij in bed genomen en toen sliep hij uiteindelijk in en heb ik 'm weer in z'n wiegje gelegd. Men, wat was ik chagrijnig zeg, ben het natuurlijk gelukkig ook niet meer gewend. Hopelijk was het eenmalig, want hier zit ik niet echt op te wachten nu ik maandag weer aan het werk moet...
Lisa, volgens mij voelen ze dat aan, dat je weer aan het werk moet. Uk sliep voor ik werkte redelijk door (in ieder geval meestal wel tot 6.00 uur), maar sinds ik aan het werk ben, is ze s'nachts meestal weer wakker. Helaas....

Chica, gefeliciteerd met je grote :-) meid. Wat naar dat ze ziek is. Gaat het alweer wat beter?

Meis, vervelend dat je meteen al gezeur op je werk had. Is niet leuk beginnen zo.

De Mexicaanse griep, maak ik me ook steeds meer zorgen om. Zo naar om te horen dat er ook mensen en kindjes overlijden die nog niet ziek waren. Ik vind het ook vervelend dat je de meeste symptonen bij een baby niet kunt merken. Je moet dan alleen afgaan op hoesten en koorts, denk ik dan. Maar er heerst nu ook gewone griep waar dat bij voorkomt, volgens mij. Ik hoop dat het heel snel overwaait.
chica gefeliciteerd...

lisa: iki heb daar ook mijn brevet gehaald..man wat ben ik nu jaloers op jouw zus

tv: pruttel is officieel verslaafd...kan er uren gebiologeerd, zonder knipperen naar kijken...en ze snap ookal dat als we haar omdraaien dat ze haar hoofd de andere kant op moet draaien om weer verder te kunnen kijken. Ik dacht altijd dat baby's vergaten dat iets blijft bestaan als ze het niet zien...

mex griep...merk dat ik erg twijfel over het inenten.....pruttel krijgt alle inentingen, maar volgens mij moet je nu met deze griep gewoon erg alert zijn en direct reageren, dan is hij toch goe behandelbaar?

hier ook trowuens en huilend/krisend kind afgelopen nacht, om ongeveer dezelfde tijd. Ik heb maar een extra keer aangelegd...du en anchtvoeding, nu maar hopen dat het geen gewoonte wordt van madam.

Vandaag heeft ze weer maar 2 flesen op kdv gedronken.....ze is echt aan het miepen met de fles. Ze wil hem niet en na 10min baby worstelen, slurpt ze die fles in no-time leeg, zelfs op standje 1.
Lisa, heftig nachtje achter de rug dus. Hopelijk volgende week inderdaad niet meer.

Wyfke, Mexicaanse griep krijg ik zijdelings mee op mijn werk. Was het een interne bijeenkomst, daar ben ik wel benieuwd naar? Moeten wij misschien ook maar eens organiseren, want we merken dat op sommige afdelingen toch echt wat angst leeft.
Sanloes, hier krijgt zoon altijd maar twee flessen op kdv, rond 11 uur en 15 uur. Dat is toch niet zo gek?!

En van dat TV kijken en hoofd draaien is erg herkenbaar.
quote:sanloes schreef op 30 oktober 2009 @ 20:21:

mex griep...merk dat ik erg twijfel over het inenten.....pruttel krijgt alle inentingen, maar volgens mij moet je nu met deze griep gewoon erg alert zijn en direct reageren, dan is hij toch goe behandelbaar?

.Dat vraag ik me dus af Sanloes, ik dacht dat ook maar lees nu verhalen dat sommige van de mensen die overleden zijn nog maar kort ziek waren. Sommige een dag of zo.
Ja dat heb ik ook begrepen. Daarnaast: er zijn mensen overleden die verder gewoon gezond waren. Dat vind ik toch zorgelijk.

Ik heb in ieder geval mijn oproepen binnen, 17 november en 8 december krijg ik mijn prikken. Het is voor Miep al mooi meegenomen dat ze via mij antistoffen meekrijgt voor de griep. Ik neem aan dat ze, als besloten wordt kindjes ook te vaccineren, daar goed onderzoek naar is gedaan. Maar ik weet niet precies hoe het zit: met borstvoeding krijgt ze antistoffen mee, lees ik overal. Maar is die vaccinatie dan wel nodig? Of juist wel, omdat een vaccinatie toch betere bescherming biedt?

Chica, gefeliciteerd met je dochter. Jammer dat ze ziek is!

Sanloes, Miep krijgt ook maar twee flessen per werkdag. Niks mis mee toch?

Tv verslaving: check. Al zet ik RTL Z op, het maakt Miep niks uit. Ze lacht net zo hard om Roland Koopman die een daling van de AEX meldt, als om Elmo in Sesamstraat.
Die mex griep houdt mij ook erg bezig. Maar ik hoorde net dat de kindjes die er aan overleden zijn ook nog een andere aandoening hadden (welke zeggen ze niet). Maar ja, misschien zeggen ze dat wel om geen paniek te zaaien ofzo. Ik neig nu toch wel steeds meer naar enten.

Anniek heeft vanmiddag 4!!!! uur geslapen en werd toen wakker en was weer helemaal beter en vrolijk. Misschien dan toch de tandjes. Maar vanavond wilde ze niet inslapen. Normaal echt nooit problemen maar nu mochten we de kamer niet uit. Hmm misschien toch wel veel indrukken vandaag enzo. Of gewoon weer een sprongetje, of......zucht er zijn ook zoveel mogelijkheden.

Saar ook niet zon lekker dagje. Heel veel huilen en heel veel krampjes. Echt niet normaal. Ik snap het niet, het zou toch minder moeten worden met de tijd? Gelukkig is het spugen wel over en drinkt ze nu weer bijna alle flessen. Vooruitgang is er dus wel.

Dat snachts wakker worden is misschien wel zon dingetje van leeftijd ofzo. Want hier ook hetzelfde om een uurtje of 4. Dus misschien hoort het erbij.

Lisa: aaaahhh Ko Tao is leuk. Maar zorg wel dat ze bij een goede duikschool zit want ze willen nog wel eens een beetje laks zijn in Thailand. En dat lijkt lekker makkelijk, maar komt je uiteindelijk als duiker in de toekomst niet ten goede. (spreekt de instructeur streng )

Meis: Je kan nog meedoen hoor met die GAP winkel, gezellig. Ben nl nog niet begonnen dus instappen is uitermate makkelijk hahahaha.

Sas: de eerst hapjes, leuk hoor en als het hem helpt met de reflux alleen maar beter. Geef even een gil als je het filmpje erop hebt gezet dan ga ik meteen even kijken.

Wyfke: De buien van Anniek zijn minder geworden. Streng en consequent hebben blijkbaar toch wel iets geholpen. Iets hoor, want af en toe word ik horendol van alle simpele dingen die een gevecht zijn. Pfoe luier verschonen is een drama, aankleden, staarten maken, tandenpoetsen, schoenen aandoen, sjaal aandoen, eten, aan tafel blijven zitten, nagels knippen (heb je nog even voor alle voorbeelden ). Je moet er minimaal een kwartier meer voor uitrekken dan je in eerste instantie gepland had. Nou ja er zijn gelukkig ook een heleboel lieve leuke en grappige momenten en die maken het dan weer een beetje goed.

Maar moet zeggen na zon dagje als vandaag: met zon dwarse peuter en een kramperige baby, ben ik echt kapot hoor. Echt uitgeteld. Man wat kost dat een energie. En daar wordt ik niet altijd even vrolijk van. Zeker niet omdat Anniek morgenochtend om 5 uur alweer wakker is. Ik vind het in ieder geval af en toe retezwaar. Leuk, maar retezwaar.

Ga zo voeden, want die geef ik tegenwoordig om 2230 zodat ik zelf een half uurtje extra heb. Ze wordt toch wel om 4 uur wakker
O, helemaal vergeten: Chica: gefeliciteerd met je grote meid!

Ik heb nog geen oproep gehad, ben benieuwd wanneer die komen.

Ik zou zeggen dat vaccineren dan nog wel zin heeft Ring, omdat het lichaam dan zelf ook antistoffen moet gaan aanmaken en het anders alleen maar antistoffen krijgt. Ik heb altijd begrepen dat antistoffen sneller aangemaakt worden als je lichaam eenmaal weet hoe het moet, maar weet er niet genoeg van om er echt iets zinnigs over te zeggen.
Sanloes: onze pruttel drinkt ook twee flessen op het kdv. Het lijkt inderdaad weinig, maar hoeveel laat jij per keer geven? Ik doe 2x 150 ml.

Sas: jeetje, het eerste fruithapje alweer. Dat is voor mij nog een erg ver van m'n bed show hoor! Krijgen ze minder last van reflux met ander voedsel? Dan is het wel een uitkomst voor je zoon!

Maria: het was info die provinciaal verspreid wordt naar alle gemeenten. Ik vind het wel interessant om het dan eens van de andere kant te kunnen bekijken. Interne voorlichting hebben we hier ook gedaan. Er is een brief vanuit het management naar alle medewerkers gestuurd en op diverse plekken staat desinfecterende handwasgel.

Ik vind het zo langzamerhand doodeng met die griep. Zelf was ik dus twee weken geleden erg ziek inclusief koorts, maar m'n dochters hebben er niets van meegekregen. Jullie hebben het erover dat je je erin wilt verdiepen, maar waar kun je nu de juiste info vinden dan?

Gister op het journaal interviewden ze een arts in het ziekenhuis en die vertelde redelijk nuchter dat kleine kindjes en peuters voornamelijk opgenomen worden ter observatie, en dat dat dus niet betekent dat er sprake is van een levensbedreigende situatie.
Chica: dat meisje van 3 had (voor zover bekend was) geen andere ziekte volgens mij
Ring: waar lees jij die info over bv vs griep?
quote:Wyfke schreef op 30 oktober 2009 @ 22:16:

Er is een brief vanuit het management naar alle medewerkers gestuurd en op diverse plekken staat desinfecterende handwasgel.Heb je laatst toevallig de 'Keuringsdienst Van Waarden' gezien? Dat ging over hoe de commercie handig inspeelt op de angst van burgers voor de Mexicaanse Griep. Zo blijkt dus dat gewoon handen wassen met water nog meer effect heeft dan je handen wassen met desinfecterende zeep (wordt namelijk te snel afgespoeld om te kunnen werken) of met desinfecterende handgel (vervliegt te snel om goed te kunnen werken en je wast er je handen niet mee schoon, het vuil blijft zitten). Ik vond het wel interessant...
Op de site van het RIVM en op borstvoeding.com.
http://www.borstvoeding.com/nieuwsberichten/h1n1.html

en:

http://www.rivm.nl/preven ... nza_a_en_zwangerschap.jsp
Hier kan je ook veel informatie vinden.

http://www.grieppandemie.nl/veelgestelde_vragen
Thanx Ring, jij bent goed geïnformeerd zeg!

Ik zit nu te lezen op borstvoeding.com, en daar zie ik dat het goed is om kinderen die geen bv krijgen een slokje afgekolfde melk te geven. Zou een slokje per dag genoeg zijn dan? En geldt dit ook voor moedermelk die ingevroren is geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven