Gezondheid alle pijlers

Borstverkleinging op jonge leeftijd, goede chirurg?

01-11-2009 11:37 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De puberdochter van een vriendin komt in aanmerking voor een borstverkleining. Door toedoen van eerder letsel en daardoor hormonale problemen zijn haar borsten te snel & te groot gegroeid. Haar groei is nu over (al een jaar) en een borstverkleining is haar grote (begrijpelijke!) wens en ondertussen medisch & verzekeringstechnisch goedgekeurd.

We hebben het forum al doorgelopen maar hebben toch een vraag aan de ervaringsdeskundige

Wat is jullie ervaring met de chirurg? Qua chirurgische kunde maar ook qua het nemen van de tijd om uit te leggen en de nazorg?

Alvast heel erg bedankt voor de berichten!!

Groetjes, Bep
Bep, misschien handig om een regio te vermelden waar je iemand zoekt. Want als je in Maastricht woont heb je niet zoveel aan een plastisch chirurg in Den Helder, om maar iets te noemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben heel lang geleden geopereeerd (1992). Mijn borsten waren al op heel jonge leeftijd heel erg groot, maar een operatie werd door de huisarts tegengehouden tot ik 18 werd. Toen vond ik dat stom (net als ALLES ). Nu ben ik daar toch wel erg blij mee.

Door het wachten was mijn lichaam uitgegroeid en zijn mijn borsten keurig 'passend' gemaakt bij de rest van mijn lichaam. Dit zorgt er onder andere voor dat als ik aankom mijn borsten in proportie meegroeien en als ik afval de boel ook in verhouding blijft. Als je zo jong bent zijn dat dingen waarvan je de waarde nog niet zo goed in kunt schatten, en ik ben dus blij dat mijn huisarts dat voor mij heeft gedaan.

Verder heeft mijn ervaring qua chirurg na zoveel jaar natuurlijk geen waarde meer. Ik las hier op het forum een topic van Traincha dat ze razendsnel naar huis moch na afloop, dus mijn ervaring qua ziekenhuis/herstel heeft ook niet zoveel gewicht meer vandaag de dag denk ik. Destijds heb ik bijna een week in het ziekenhuis doorgebracht terwijl de operatie probleemloos was verlopen en ik zonder complicaties ben hersteld.

Ik ben gewoon in een ziekehuis geopereerd. Dat zou ik bij een operatie als deze ook nooit anders willen.
@sprankelend, bij mij hetzelfde. Ook ik moest 18 zijn. Achteraf een prima beslissing.

Ik heb een nacht in het ziekenhuis gelegen en mocht zodra de drain eruit was naar huis.

Ik ben gewoon geopereerd in het plaatselijke kleine ziekenhuis. Operatie ging prima. Volgens mij is dit niet zo'n complexe operatie dat je echt opzoek hoeft te gaan naar de beste in het veld.

Overigens heb ik wel nog grote, zichtbare littekens. Maar dat heeft meer te maken met hoe mijn huid genezen is dan hoe de operatie verliep. Ik krijg nou eenmaal blijvende littekens.

Zit er trouwens niet mee. Schaam me niet om de sauna in te gaan ofzo.
BorDtverkleinGing?????

Sorry moest dit woord echt 3 keer lezen voor ik begreep waar het over ging........
Hoi,

Ik heb 4 jaar geleden een bvk ondergaan.

Ik ben wel wat ouder,maar naast mij lag ook een meisje van 19.

Ik zelf ben geopereerd in het rodekruis ziekenhuis te beverwijk.

Ik ben zeer tevreden over het resultaat !

Ook meerdere mensen die ik ken en daar geopereerd zijn allemaal met zeer goede resultaten!

Zoiezo was 1 ding voor mij zeker en dat was dat ik het in een ziekenhuis wilde laten doen,het blijft toch een flinke operatie,met kans op complicatie"s.

In een kliniek wordt je voor je het weet alweer ontslagen.

In het ziekenhuis in iedergeval het rode kruis blijf je 4 dagen.

succes voor de vriendin van je dochter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven