Vaderliefde

01-11-2009 23:55 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je 9 jaar na de geboorte van je oudere broers geboren wordt als een 'ongelukje' en je krijgt geen vaderliefde omdat je je simpelweg niet gewenst voelt, is dat een reden dat je alle mannelijke aandacht heerlijk vindt?

Een vaderfiguur zoek ik niet, omdat mijn eigen vader een alcoholist en gewelddadig was.

Plus dat mijn vader al 30 jaar geleden overleden is.

Maar ik merk steeds meer dat ik het heerlijk vind als mannen mij aandacht geven, terwijl ik toch gelukkig getrouwd ben.

Psychologisch voer misschien maar ben gewoon benieuwd hoe een gewoon mens er tegen over staat
Nee, dat is onzin.

Je zult een ander excuus moeten vinden. Als je alle mannelijke aandacht heerlijk vindt, dan denk ik aan een lage eigenwaarde en weinig zelfvertrouwen. Anders is het soms wel leuk, maar niet nodig of heerlijk.
Maar, Madhe ; een lage eigenwaarde kan natuurlijk weer heel best een gevolg zijn van het niet gewenst en geliefd zijn, toch?

Belangrijker dan de vraag hoe het komt lijkt mij ; hoe ga je er mee om?

En ; is je huwelijk wel zo gelukkig?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Madhe schreef op 01 november 2009 @ 23:57:

Nee, dat is onzin.

Je zult een ander excuus moeten vinden. Als je alle mannelijke aandacht heerlijk vindt, dan denk ik aan een lage eigenwaarde en weinig zelfvertrouwen. Anders is het soms wel leuk, maar niet nodig of heerlijk.Excuus waarvoor???
Ja natuurlijk kan dat een gevolg zijn, maar andersom kun je het niet vol blijven houden én gelukkig zijn lijkt me.
Een ander excuus waarom je die aandacht van álle mannen zo heerlijk vindt.
Mannen die alle aandacht van vrouwen heerlijk vinden, al dan niet getrouwd. Hebben die dan moederliefde gemist?????
quote:luna2006 schreef op 02 november 2009 @ 00:05:

Mannen die alle aandacht van vrouwen heerlijk vinden, al dan niet getrouwd. Hebben die dan moederliefde gemist?????geen borstvoeding gehad, misschien.
Even wat recht zetten.......getrouwd ben ik maar niet altijd even gelukkig.

We hebben geen ruzie maar we hebben besloten om te stoppen voordat het op ruzie uitloopt
Even een langere reactie (sorry mensen, ik lees mezelf graag).

Ik denk zeker wel dat een gebrek aan vaderliefde funest kan zijn voor je eigenwaarde, maar eigenlijk zou je ook zonder vaderliefde eigenwaarde moeten hebben. Om op jezelf te vertrouwen is het heel fijn als je dat in je jeugd hebt geleerd, maar als dat niet zo is, zul je het jezelf eigen moeten maken.

Je kunt niet verwachten dat anderen die rol gaan invullen, je gelukkig gaan maken of iets goed maken wat je hebt gemist. Dat het gemist wordt staat buiten kijf, maar dat wil niet zeggen dat je genoegen moet nemen met alle aandacht.

Gun jezelf beter, en denk beter over jezelf. Misschien heb je te weinig liefde gehad, maar misschien is je vader niet dé persoon die daarover gaat, over hoeveel liefde jij verdiend.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 november 2009 @ 00:06:

[...]

geen borstvoeding gehad, misschien.

Ow nou dan heeft mijn toekomstigge schoondochter een HEEL groot probleem. Mijn zoon heeft ook geen borstvoeding gehad.

En dan heb ik dus automatisch ook weer een HEEL groot probleem met mijn toekomstigge schoondochter
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 november 2009 @ 00:06:

[...]

geen borstvoeding gehad, misschien.

Eindelijk weet ik waarom ik zoveel van mezelf houd. Ik had geen borstvoeding, geen vaderliefde.. dus moest ik van een vrouw gaan houden en zelf mijn eigenwaarde en zelfvertrouwen op peil brengen.

Dus ik kan vertellen dat dat ook lukt zonder ouders
quote:luna2006 schreef op 02 november 2009 @ 00:05:

Mannen die alle aandacht van vrouwen heerlijk vinden, al dan niet getrouwd. Hebben die dan moederliefde gemist?????Sorry ik had serieuse antwoorden verwacht maar deze slaat echt nergens op.
Zou het niet kunnen, Easyvision, dat je op een bepaalde leeftijd komt waarop het ineens een enorm compliment wordt gevonden als je - nog - aandacht krijgt? En dat je op een punt in je huwelijk bent waarop het allemaal wel lekker verloopt, maar alles wel heel erg voorspelbaar en braafjes is?

Dan staat die aandacht leuk vinden voor ; ik tel nog mee, ik ben nog niet geheel en al ingekakt , in mijn hart ben ik een avonturierster, een vrije meid , ik kan best wel íets met die aandacht want ik weet mijn grens ...
quote:Madhe schreef op 02 november 2009 @ 00:07:

Even een langere reactie (sorry mensen, ik lees mezelf graag).

Ik denk zeker wel dat een gebrek aan vaderliefde funest kan zijn voor je eigenwaarde, maar eigenlijk zou je ook zonder vaderliefde eigenwaarde moeten hebben. Om op jezelf te vertrouwen is het heel fijn als je dat in je jeugd hebt geleerd, maar als dat niet zo is, zul je het jezelf eigen moeten maken.

Je kunt niet verwachten dat anderen die rol gaan invullen, je gelukkig gaan maken of iets goed maken wat je hebt gemist. Dat het gemist wordt staat buiten kijf, maar dat wil niet zeggen dat je genoegen moet nemen met alle aandacht.

Gun jezelf beter, en denk beter over jezelf. Misschien heb je te weinig liefde gehad, maar misschien is je vader niet dé persoon die daarover gaat, over hoeveel liefde jij verdiend.Ik had een veeeeeeeeeeeeel langere reactie verwacht :P
quote:easyvision schreef op 02 november 2009 @ 00:06:

Even wat recht zetten.......getrouwd ben ik maar niet altijd even gelukkig.

We hebben geen ruzie maar we hebben besloten om te stoppen voordat het op ruzie uitlooptJullie kunnen of willen niet proberen elkaar weer gelukkig te maken ( en daarmee ook jullie zelf ) ?
quote:easyvision schreef op 02 november 2009 @ 00:09:

[...]

Sorry ik had serieuse antwoorden verwacht maar deze slaat echt nergens op.ja wel slaat wel ergens op. Want ook mannen overkomt dit!
quote:Madhe schreef op 01 november 2009 @ 23:57:

Als je alle mannelijke aandacht heerlijk vindt, dan denk ik aan een lage eigenwaarde en weinig zelfvertrouwen.

Is dát het!

Ik dacht dat ik gewoon een geile snol was!

[...]

Sorry ik had serieuse antwoorden verwacht maar deze slaat echt nergens op.

Nou, jouw definitie van gelukkig getrouwd zijn slaat ook nergens op.

Da's echt de slechtste die ik ooit heb gelezen
quote:mamalief schreef op 02 november 2009 @ 00:11:

[...]

Is dát het!

Ik dacht dat ik gewoon een geile snol was! Jij wel

[...]

Sorry ik had serieuse antwoorden verwacht maar deze slaat echt nergens op.Lees dan ook maar over de mijne heen want ik geef nooit serieuZe antwoorden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 november 2009 @ 00:12:

[...]

Jij wel

Oh toch!

*belt psycholoog weer af*
Lees ook maar over mijn antwoorden heen, want die slaan ineens nergens op als je niet gelukkig getrouwd bent.
Wat is vaderliefde??????

Mijn vader is er nooit geweest voor mij.

5 dagen per week weg en alleen in het weekend thuis. Geen tijd voor mij, alleen voor zijn krat bier en agressief zijn tegen mijn moeder.

Ik was 15 toen hij overleed en heb geen traan gelaten..... nu na 30 jaar nog steeds niet

Mijn vraag is dan, is dat de oorzaak dat ik alle mannelijke aandacht leuk vindt?

Heb ook meer mannelijke vrienden als vrouwelijke
quote:easyvision schreef op 01 november 2009 @ 23:55:

terwijl ik toch gelukkig getrouwd ben.Ben ik nou zo dom??? Ik snap je even niet, want net zat je nog te vertellen dat je NIET gelukkig getrouwd bent....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven