Chocolade taart zoals in een restaurant

02-11-2009 09:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb dit weekend echt verukkelijke chocoladetaart gegeten in een restaurant. Niet te vergelijken zoals ik hem thuis maak, dan is ie zacht en luchtig, en met een hard choco buitenrand.

Deze was heel sterk van smaak en machtig, een klein stukje was daarom ook voldoende. De taart was ook vrij stevig van structuur, met hardere en zachte laagjes en ook iets met een crunch.

Wie o wie heeft voor mij een tip of recept hoe ik zo'n taartje zelf kan maken?
oh, je moet die van Jamie Oliver eens proberen. Die heeft volgens mij geen krokant laagje ertussen, maar is zo verrukkelijk! Volgens mij heet die "fifteen chocoladetaart" ofzo.
Het schijnt dat de chocoladetaart van de Aldi heerlijk is. Alsof deze van de patisserie afkomt.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Er is pas een chocoladetaarttopic geweest, van Meds. Daar stonden prima recepten, waaronder de mijne.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ow dan zal ik die eens zoeken dan. Zag zo gauw geen choco topic. Je hebt toch ook zo'n bekende engelse taartenbakster? Ik ben even dr naam kwijt. Op tv ziet het er iig altijd lekker uit.. Misschien even in één van haar boeken kijken
Jouw wensen klinken als brownies!!
Hemelse modder uit een kookboekje van Ann Wilson! Die is stevig en heel machtig maar ook erg lekker.
Nigella Lawson?

Als je op Youtube kijkt, zie je ook filmpjes waarin ze voordoet hoe je zo'n chocoladetaart moet bakken.
Dit klinkt als miljonairskoek!!

Crunchy bodem, dan zachte karamellaag en bovenop chocola!

Heel zwaar en machtig, maar zo lekker!
De chocoladetaarten van Nigella Lawson heb ik ook een paar keer geprobeerd. Erg lekker maar ook erg machtig, werd mij verteld (ik eet zelf geen suiker, maar ben dol op bakken, vandaar). Ze heeft een Honey Bee Chocolate Cake (via haar website te vinden) en een Quadruple Chocolate Cake (met vier soorten chocolade: gesmolten, stukjes, chocoglazuur, en geraspte chocolade). Het ziet er ook enorm lekker uit.
Oja, ik snap precies wat voor taart je bedoelt... zo lekker. Water loopt me serieus in de mond nu.
Ik denk dat ik thuis maar eens flink moet gaan experimenteren en wat recepten van Jamie en Nigella ga opzoeken. hihi ook niet vervelend natuurlijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven