Laag hb en ferritinegehalte - wie ook?
vrijdag 31 oktober 2025 om 18:29
Hoi, ik wilde me aanmelden als bloeddonor. Bij het intakegesprek werd m'n hb geprikt dmv vingerprik. Deze bleek 6,8 te zijn. Veel te laag natuurlijk om bloed te geven. Daarna hebben ze een buisje afgenomen om te testen, toen kwam m'n hb op 6,6. Vandaag kreeg ik via de post m'n ferritinegehalte door. Deze is ook maar 11...
Ik heb over 2 weken een afspraak bij de huisarts staan.
Wie van jullie heeft dit ook gehad? Duurde het lang voor het hersteld was? Voelde je ook verschil?
Ik heb over 2 weken een afspraak bij de huisarts staan.
Wie van jullie heeft dit ook gehad? Duurde het lang voor het hersteld was? Voelde je ook verschil?
vrijdag 31 oktober 2025 om 18:56
vrijdag 31 oktober 2025 om 19:11
vrijdag 31 oktober 2025 om 20:05
vrijdag 31 oktober 2025 om 21:03
Ik heb hetzelfde als jou gehad. Ook via de bloedbank erachter gekomen dat mijn ferritine erg laag was. Zelf had ik (nog) niet echt last van de lage gehaltes. Ik kreeg ijzertabletten van de dokter voor een tijdje, wat mijn waardes weer omhoog kreeg. Daarna is het nog een keer voorgekomen, maar sinds ik elke dag zelf ijzer bijslik samen met vitamine C gaat het eigenlijk prima. En plasma geven in plaats van vol bloed valt bij mij ook beter.
vrijdag 31 oktober 2025 om 21:28
vrijdag 31 oktober 2025 om 22:16
Ik heb langere tijd rondgelopen met een flink ijzertekort en bloedarmoede, duurde ook erg lang voor mn waardes omhoog gingen, uiteindelijk een infuus gehad
Toevallig heb ik kort geleden ook een topic geopend over ijzertekort, mogelijk heb je hier wat aan https://forum.viva.nl/gezondheid/veel-v ... #p36011512
Toevallig heb ik kort geleden ook een topic geopend over ijzertekort, mogelijk heb je hier wat aan https://forum.viva.nl/gezondheid/veel-v ... #p36011512
vrijdag 31 oktober 2025 om 22:49
Ja dat had ik dus ook.
Misschien de novasure een optie voor je? Dan kan je allen geen kinderen meer krijgen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in