Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

De prikjes gingen trouwens prima. Hij heeft wel even gehuild, maar het was ook zo weer goed.
Gympy; fijn dat de prikjes meevielen. Vreemd dat er nog ergens vanaf 4 mnd hapjes geadviseerd worden. Ik dacht dat het landelijk protocol inmiddels 6 mnd was. Zowel de kinderarts als mijn cb-arts adviseren 6 mnd ivm de ontwikkeling van de darmpjes en daardoor een kleinere kans op allergieen.

De hele ochtend rond liggen kijken..wow..wat een voorbeeld kind.

Aruba; Saba ook de hele dag wakker. Irritant/vermoeiend is dat he?!

Nala; blegh Rubbers..snap je keuze wel hoor! Maar als ik ergens een hekel aan heb, is het wel aan die dingen.

Vis; ik zou het ook eng vinden hoor zo in bed. Wij namen als ze bij ons in bed moest slapen om de een of andere reden altijd het aankleedkussen en legden die hoog in het bed (tegen hoofdeind) en legden aan het voeteneind van het aankleedkussen een opgerolde handdoek of een kussen. Dan kon ze geen kant op.
Heel vreemd van CB van Gympy inerdaad om reden die Aruba aangeeft. Ook voor kinderen die de fles krijgen is wachten tot 6 maanden met bijvoeding veel beter.

Neuspeer bij Chica gebruikt en nu bij Mier vandaag toevallig vanwege grote obstructieve klont groene derrie Niet te vaak/veel doen maar het kan de boel mooi loskrijgen waardoor ze makkelijker ademen en de rest vanzelf naar buiten komt.

Jee Ely en Aruba, wat lang, dat vloeien. Zou misschien anders even huisarts bellen. Hier stopte het uiteindelijk met 4 weken.

Nala, kan me goed voorstellen dat je geen hormonen wil gebruiken

Hier een vragenlijst gehad maar die hoefde niet verplicht ingevuld. Wij vonden de vragen nogal heftig dus niet gedaan.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Vis, Chica lag destijds en Mier nu ook, los in bed maar hoger dan wij en onder eigen deken en laken. Zeg maar tussen de hoofdkussens, Dan kunnen ze dus geen kant op en kunnen wij niet op hem rollen of dekbed erover trekken perongeluk.

Oja, Dier, je had gelijk - wat een voorzienende blik! Gisteren hele goede nacht gehad
Ik heb net foto geplaatst van Saba met leuk shirt. Zou het net zo'n hype worden als appelshirt? ;) Olifantjes zijn ook gaaf!
Haha, Barbapapa. Had em bijna gekocht voor Mier maar die heeft nu echt genoeg kleren. Ze hadden ook leuke broekjes ermee

Wat is Kabouter nog klein!! Is dat een recente foto Gympy?
Raar CB, hoor Gymp, pcies wat Lala en Gymp al zeggen. Waarom die potjes er dan al zijn vanaf 4 mnd, is gewoon marketing als je 't mij vraagt. Gaat hen toch gewoon om geld verdienen. Ik vraag me dan af, waarom zou je eerder beginnen? Welke reden zou je daarvoor hebben als ze het gewoon nog niet nodig hebben en het zelfs niet goed is voor de darmpjes.

Neuspeer, hier laatst ook aangeschaft, bij Bekkie niet gebruikt, maar omdat Mattie zo ziek is, wilde ik het eens proberen. Nou, hij vond het niets. Lag naar adem te snakken toen ik dat ding gebruikt had, dus ligt nu weer in de la.

Verder lekker tevreden over mijn mannetje, is ook erg makkelijk mee te nemen, slaapt prima in z'n wandelwagen. Gisteren mee naar de muziekles van Bekkie en vanmiddag in de kerk geslapen tijdens een kinderdienst.

En mag dinsdag al voor m'n eerste rijles, ben helemaal enthousiast. Lijkt me zo gaaf! Ik weet het, ik loop ws zo'n 10 jr achter op de meesten hier, maar mag ik ook nog even die spanning ervaren van de 1e les

Ga nu naar olifantjes kijken, wat me herinnert aan het filmpje van Eetje. Wat een wild kind heb jij, Star! Die heeft er wel zin in. Is ze vaak/altijd zo? *Herkent hier helemaal niets van bij eigen moppie*
Meiden!

Ah wat goed zeg Inad, werken mjn gaves toch nog een beetje! Dus vandaag is het iets minder wallen dagje!

Hier adviseren ze btw ook vanaf 6 maanden, dat op de potjes 4 maanden staan is volgens mij gewoon commercie. Ze willen die potjes zo snel mogelijk al slijten. Ik ben bij Nesta vanaf 5 maanden gaan oefenen omdat ik niet langer kon wachten en dat ging goed. Ze adviseren hier trouwens eerst met groenteprut te beginnen, wie biedt anders ?

Ga zo ook even kabouter kijken!

Even posten komzo verder reageren....
Hetzelfde denk jij dus REbbel :-)

Maarre hoe werken die peertjes eigenlijk? Heb het nooit begrepen, ben niet altijd even helder licht geef toe. Maar ik knijp en doe maar is drama. WIe helpt mij...

Duty calls ben zo terug
Haha, helder peertje ben jij, Dier. Wel wat betreft niet in verkoop-trucjes van fruithapjesverkopers trappen Maarre.. wat betreft de peertjes: Beetje vochtig maken, in knijpen, dan in ene neusgaatje stoppen, andere dichthouden met vinger en dan loslaten zodat de lucht erin loopt en dus de snotjes meeneemt. Voila

Heb je al verder nagedacht over afbouwen? Ik zou toch proberen te gaan kolven, wie weet valt het hartstikke mee? Ik had bij Bekkie ook mijn twijfels, maar ging me zo gemakkelijk af dat ik het tot een jaar heb gedaan. Enne, ik deed niet zo heel moeilijk als ik echt te weinig had gekolfd. Dan maar één voeding vervangen door kunstmelk als het nodig was.
Wat ik trouwens wel deed herinner ik me ineens is vanaf een maand of 4/5 beginnen met af en toe melk met een lepeltje te voeren, gewoon omdat ik het leuk vond en om alvast te leren van een lepeltje te eten, deed ik 10 ml melk op die manier en dan de fles er achteraan.

En oh ja..Gympy, ieder bepaalt naturulijk uiteindelijk zelf wanneer je begint met bijvoeden!!! Ik vond het destijds vooral heel veel werk, want het kwam bovenop alle flesvoedingen die al veel tijd kosten, dus ik begin zeker niet voor de 6 mdn.

Jippie Inad..weer een goede nacht, op naar de volgende!
Aruba, je bedoelt met olifantjes toch niet Barbapapa's? Ook leuk trouwens.
Ja die met de barbapapa's is Aruba zoon Maar qua de andere shirt's zijn de olifantjes ook gaaf.
O, nu snap ik het. Je bedoelt Miertjes olifantjes? Ik zoeken naar Saba met olifantjes... maar is er dus niet.
Ja mierolifanten

Er was toch ook een perenshirt? Ben ik ook benieuwd naar.
O ja ik vloei ook nog steeds zo nu en dan maar denk zelf dat het door de bv pil komt. MOet nog afspraak maken met dokter voor spiraal maar krijg de beste man moeilijk te pakken en zelf weinig geduld dus morgen nieuwe ronden nieuwe kansen.

Aruba olifantjes klinken superschattig (of barbapapa's). Foto al geplaatst? Ga zo eens ronde foto's kijken doen.

Lekker Pauwie 1 keer in de week samen eten. Kids vinden het vast ook bijzonder om op bso te eten? Kunnen jullie lekker genieten van eten wat zij misschien wat minder lekker vinden of valt dat wel mee?

Vis hier ook beweegelijk jongetje. Snachts ligt hij helemaal bovenin zijn ledikant, hoe hij het voor elkaar krijgt. Ik ben zelf ook niet zo'n kind in bed slapen maar aankleedkussen is goeie optie.

Nala veel plezier morgen en succes met album. Is dit je eerste album?

Haha pipi die de boel hier ongerust maakt met de vragenlijst. Lekker zeg dat Prinsje zo goed slaapt. Is toch fijn! Cesar is zijn 6 uur slaap weer vergeten helaas. Kan iemand voor mij een voorspelling doen ?

Rebbel ben er al een beetje over uit, ga er toch voor om t/m december te voeden en daarna zie ik wel weer (moet 1ste week januari weer werken). Ik vervang nu tijdelijk de borst van 18.00 uur voor een fles. Deze kolf ik dan om voorraadje op te bouwen. Als ik aardig voorraadje heb ga ik weer over op de borst. Vind dat ook wel relaxed idee dat hij flesvoeding drinkt zodat als ik weg ben en er is niet genoeg borstvoeding dan kan hij eventueel wat bij krijgen want ik kom niet verder dan 100 cc voeden op het moment. Ik hoop dat ik in januari in ieder geval nog een paar voedingen kan blijven geven. Overigens blieft Cesar nog niet echt de flesvoeding....tja...

Spannend hoor je eerste rijlessen maar grote kansdat je als een speer gaat nu je wat ouder bent. Ik moet hem volgend jaar alweer verlengen dan heb ik hem al 10 jaar, ik word oud

Lala fijn dat de slaaptraining zijn vruchten lijkt af te werpen! Dat is toch wel lekker als ze wat meer slapen.
Flinke lap tekst, Star zal trots op mij zijn!

Ik ben weer helemaal verward met olifantjes, barbapapa's maar ik snap het evenals het neuspeertje. Ga het binnenkort direct uitproberen want hier ook verstopte neus en met oorstaafje vind ik ook niet wat. Hij kwaakt ook heerlijk als hij hoest arm kind.

Ben in schrijf modus hebben jullie het in de gaten

Rebbel lekker hoor dat Mattie zo'n makkelijk kind is en overal slaapt. Klinkt trouwens spooky jullie bos wandeling zo half inhet donker.

O ja heb hier trouwens grappig gitaartjesshirt van de Hema. Maak ik Diereman blij mee dus doe ik dan maar trouw . Hij is wel cute. Nu echt foto's loeren!
Gelukkig nog niet zo oud als ik (ben een hele dag ouder dan jij ). En ik best een voorspelling doen voor vannacht, denk dat je er 2 keer uit moet vannacht. Wel even laten weten hoe het ging dan hè, kan ik m'n ambities nog wat bijsturen eventueel.
Foto van gitaarshirt!

Saba heeft ook een supermanpakje. Volgens mij allemaal helemaal niet zo origineel maar hier in de uithoek waar ik woon wel
Bij bouval gezocht is een familie met een zoontje wat Cesar heet
Appel-peer shirt is maat 68...dus jullie moeten nog even wachten op foto, net even op h*ma.nl gekeken, maar daar staat ie niet.
We hebben nieuw fototoestel dus als shirtje uit de was is, komt tie er uiteraard aan!

Wat grappig, ik vind Cesar (Caesar) eigenlijk nu een hele leuke naam. Beetje te laat haha .

Twee keer Rebbel waarom zo vaak ?
Dier, waarom eigenlijk de pil door gaan slikken en geen spiraaltje? ahum..moet beter gaan lezen.
Pil slikken kan trouwens idd. Mijn schoonvader (gyn) heeft mij weleens uitgelegd dat de stopweek er gewoon bij zit, zodat het meer lijkt op een 'normale' cyclus. Dus niets wat van belang is, tenzij je erg gehecht bent aan het maandelijkse bloeden . En als je doorbraak bloedingen krijgt, dan gewoon een stopweek inlassen.

Ik moet nog wachten, voordat het spiraaltje geplaatst mag worden. Doen ze pas naar 3 maanden, omdat anders de baarmoederwand nog te zwak zou kunnen zijn en er ze het spiraaltje erdoor heen zouden kunnen prikken... brrrr. dat willen we natuurlijk niet... Vind het wel raar om weer aan de anticonceptie te beginnen...

Verder ben ik ziek.. bleg... eerst ontzettende buikgriep (hield echt niets binnen...) en nu keelpijn en koortsig. En ik dacht dat moeder nooit ziek worden
Trek je de verzorging wel een beetje nu je zo ziek bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven