Mode & Beauty alle pijlers

steeds sneller grijs.......HELPPPP

04-11-2009 15:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben 38 en verf al jaaaaaaaaren mijn haar maar de laatste paar jaar is dat niet alleen omdat ik mijn eigen haarkleur (bruin) behoorlijk saai vind maar omdat ik grijze haren heb,

nu heb ik ze 3 weken geleden weer (zelf) geverfd met spul van wella dat ik altijd bij de kappersgroothandel haal. (merk wella Koleston)

eerst was het iedere 5 weken nu is het dus al na 3 weken dat ik me erger aan die grijze uitgroei zal het er aan liggen dat ik ze zelf verf? of moet ik de verf langer laten zitten (meer dan de 30 min die ik nu doe en die ook op de verpakking staat) ?

of moet ik andere verf gebruiken?

Helpppppppp
Bij bruin haar vallen grijze haren meer op. Je kunt overwegen om je haar iets lichter te verven. Middenblond of donkerblond.

Verf "pakt" anders op grijs haar dan op haar waar nog genoeg pigment in zit. Je moet het percentage waterstof peroxide dus aanpassen. Of dit meer of minder moet zijn zou je bij de kappersgroothandel moeten navragen. Daar kunnen ze je zowiezo adviseren....

Verder zou ik zeggen... join the club!
That's life.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Verf langer zitten heeft geen zin. Het spul is binnen zoveel tijd uitgewerkt en doet dan niets meer.

Vreemd, Koleston zou goed moeten werken. Welke revelateur gebruik je?

Anders raad je de de Majirel van lÓreal aan, zelfde prijsklasse en ook bij de groothandel te verkrijgen. Zelf goede ervaringen mee, zowel persoonlijk als professioneel.
Steeds sneller verven, helaas......
's zomers groeit je haar ook sneller dan in de winter, bovendien vervaagt je kleur ook sneller door de zon en vaker wassen. Daar moet je ook rekening mee houden...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:noahtb schreef op 04 november 2009 @ 15:38:

Verf langer zitten heeft geen zin. Het spul is binnen zoveel tijd uitgewerkt en doet dan niets meer.

Vreemd, Koleston zou goed moeten werken. Welke revelateur gebruik je?

Anders raad je de de Majirel van lÓreal aan, zelfde prijsklasse en ook bij de groothandel te verkrijgen. Zelf goede ervaringen mee, zowel persoonlijk als professioneel.

Ik zal idd eens navragen of ik voor mijn uitgroei die dus grijs is een andere revelateur moet gebruiken heb nu 6% van wella Koleston zelf erbij en de Majirel hebben ze daar ook misschien is het idd een idee om die eens te gebruiken gebruik al jaren wella Koleston

bedankt voor je reactie!
quote:Bergje65 schreef op 04 november 2009 @ 15:38:

Bij bruin haar vallen grijze haren meer op. Je kunt overwegen om je haar iets lichter te verven. Middenblond of donkerblond.

Verf "pakt" anders op grijs haar dan op haar waar nog genoeg pigment in zit. Je moet het percentage waterstof peroxide dus aanpassen. Of dit meer of minder moet zijn zou je bij de kappersgroothandel moeten navragen. Daar kunnen ze je zowiezo adviseren....

Verder zou ik zeggen... join the club!

Join the club haha da's een schrale troost

maar ga wel navragen of ik idd eens een ander percentage moet/kan gaan proberen heb nu altijd 6% namelijk!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 november 2009 @ 15:38:

That's life.

mijn haar maak ik donkerder dan het van oorsprong is en idd bij mensen met blond/donkerblond haar vallen de grijze sprietjes een stuk minder op mun kleur is nu ook wel erg donker vind ik wel mooi maar dan valt dat grijs extra snel op,

ga es proberen of het bij kastanjebruin wat minder snel opvalt ....
Tja.. ik heb zelfs zwart haar.. valt dat grijs nog meer op..

Ik hou me maar vast aan de illusie dat vrouwen mannen met grijze slapen sexy vinden.. .. ook al weet ik dat dat ook maar een fabeltje is dat jullie in de wereld hebben geholpen om ons een wat beter zelfbeeld te geven..
quote:boogje schreef op 04 november 2009 @ 15:52:

Ik hou me maar vast aan de illusie dat vrouwen mannen met grijze slapen sexy vinden.. .. ook al weet ik dat dat ook maar een fabeltje is dat jullie in de wereld hebben geholpen om ons een wat beter zelfbeeld te geven..

Tis echt waar hoor! Ik heb het diverse vrouwen horen zeggen waar geen mannen bij waren

En TO, persoonlijk vind ik grijze haren mooier dan geverfde. Probleem is alleen dat het moeilijker is om grijs haar mooi glanzend te houden.

Misschien kun je je kapper om advies vragen? Die hebben er tenslotte voor doorgeleerd...
quote:boogje schreef op 04 november 2009 @ 15:52:

Ik hou me maar vast aan de illusie dat vrouwen mannen met grijze slapen sexy vinden.. .. ook al weet ik dat dat ook maar een fabeltje is dat jullie in de wereld hebben geholpen om ons een wat beter zelfbeeld te geven.. Da's aardig van ons he... Ik hoor mannen nou nooit zeggen dat jullie cellulites aantrekkelijk vinden helaas
Grijzende mannen worden sexy gevonden.

Van grijzende vrouwen wordt vaak gezegd: tjee, dat ze niets aan die ouwe kop doet....

Maar ik trek me er lekker niets van aan. Sinds 1,5 jaar verf ik mijn haar niet meer en ik blijk flink grijs (aan voor- en zijkant bijna helemaal wit) te zijn.

Toegegeven, het was best een stap om het uit te laten groeien, maar nu ben ik er blij mee. Ik krijg er trouwens veel complimentjes over. Heb wel de kleur van kleding en make-up wat aangepast.

NB: ik ben bijna 51, aan de jonge kant om al zo grijs te zijn, maar het zit in de familie.
Joh, ik ben 28 en al flink grijs, reken maar dat ik elke maand de boel door de verf haal hoor!
Mijn beide ouders zijn overigens al volledig effen grijs (wit meer) en ook begin 50.
Ja precies, op je 51ste is het charmant, maar op je 35ste nogal vroeg! Echt niet dat ik nu al met een grijze kop ga lopen.

Zijn er ook goeie verven die je gewoon in de winkel kan halen? Vind het wel altijd zo agressief, verlies altijd een flinke pluk haar als ik het verf.
quote:emaille schreef op 06 november 2009 @ 10:01:

Ja precies, op je 51ste is het charmant, maar op je 35ste nogal vroeg!

Is het echt vroeg of lijkt dat alleen maar zo, omdat we niet meer aan grijze haren gewend zijn omdat iedereen ze verft?

Ik heb al jaren wat grijze haren en geen zin om de boel te verven. Het resultaat is vaak zo nep. Liever echt en wat grijzend, dan zonder grijs maar neppig. Ik ben inmiddels 40 trouwens.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vind het resultaat helemaal niet nep, ligt eraan wat het was en hoe je het verft he. Er zijn zat natuurlijke kleuren.

En nee, ik denk niet dat 35 laat is om grijs te worden. Mijn moeder is 65 en nog niet eens helemaal grijs, bij mij zet het stukken eerder in. Alsof 'vroeger' iedereen van 30+ grijs was zeg...
Ik ben 41 en heb een enkele grijze haar, die niet eens zichtbaar is voor de onwetenden.

Maar no way dat ik het ga verven als ik grijzer ga worden. Hoort er bij hoor.
Als je het netjes bijhoudt, is het toch zo moeilijk niet ... ?

Ik ben donker (bruin/zwart) en bij mij zitten ze bovenop mijn hoofd en ik merk dat ze steeds talrijker worden, op de zijkanten en achterkant is alles nog heel donker. Om de 3 à 4 weken hou ik de uitgroei bij en roei ik al het grijs uit ! Vroeger toen ik fel geblondeerd was, heb ik nooit iets grijs gezien ... allicht dus door dat geblondeerd zijn ...

Een collega van mij is is op haar 39ste echt al helemaal grijs. Ze laat alles nu uitgroeien. Ik vind het bij haar echt lelijk staan, ze lijkt wel 20 jaar ouder. Er zijn wel vrouwen die mooi zijn met grijs haar, maar persoonlijk vind ik toch dat je daar niet -50 jaar moet aan beginnen ....
Ik heb nog nooit iemand van -75 gezien waarbij ik grijs haar móói vind staan!
Waarom gebruik je geen bruin/zwarte mascara om het bij te werken?

Zo gepiept en heel natuurlijk.

Waterproof,dan geeft het ook niet af.
Blij dat ik al 55+ ben,BM

Ik schrok al.
quote:emaille schreef op 06 november 2009 @ 12:18:

Ik vind het resultaat helemaal niet nep, ligt eraan wat het was en hoe je het verft he. Er zijn zat natuurlijke kleuren.

Smaken verschillen. Ik vind het 9 van de 10 keer erg nep. Nep in de zin van:

- duidelijk zichtbaar dat het geverfd is.

- kleuren die een paar tikjes helderer zijn dan normaal gesproken

- een te effen resultaat
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 06 november 2009 @ 14:57:

[...]

Smaken verschillen. Ik vind het 9 van de 10 keer erg nep. Nep in de zin van:

- duidelijk zichtbaar dat het geverfd is.

- kleuren die een paar tikjes helderer zijn dan normaal gesproken

- een te effen resultaatDan is het gewoon slecht geverfd........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven