En wat eten we vandaag?
vrijdag 6 november 2009 om 16:25
zaterdag 7 november 2009 om 16:02
Gisteren in de trein een zalmwrap en bij m'n moeder thuis nog een klein pizzaatje (pizza crossa).
Vandaag heb ik linzensoep gemaakt, m'n moeder moest werken en heeft al twee borden op
Vanavond eet ik het met Turks brood erbij. Vanmiddag trouwens ook al een bord snert bij opa & oma gehad
Morgen maak ik sperziebonencurry met vis. Boodschappen zijn al gedaan. Zegt m'n zusje net aan de telefoon dat ze morgen ook komt eten. Heeft zij pech, want ze lust geen sperziebonen en vis
Vandaag heb ik linzensoep gemaakt, m'n moeder moest werken en heeft al twee borden op
Vanavond eet ik het met Turks brood erbij. Vanmiddag trouwens ook al een bord snert bij opa & oma gehad
Morgen maak ik sperziebonencurry met vis. Boodschappen zijn al gedaan. Zegt m'n zusje net aan de telefoon dat ze morgen ook komt eten. Heeft zij pech, want ze lust geen sperziebonen en vis
zaterdag 7 november 2009 om 18:33
quote:Tchai schreef op 06 november 2009 @ 17:15:
Wauw Avaeyebrow, dat klinkt heerlijk! Heb je daar een recept van?
Ik eet vanavond pizza, als toetje Umm Ali, een bladerdeeggerecht met oa pistachenoten en slagroom
Ja dat heb ik wel in het Engels maar is makkelijk
Thai Red Vegetable Curry
Wat heb je nodig:
1 tbsp vegetable oil
1 large onion, diced
500 gr. sweet potatoes, cubed
250 gr squash or pumkin
250 gr. flat geen beans
2 tomatoes, diced
2 x 400 gr. cans coconut milk
2 tsp Thai red curry paste ( te koop bij de AH )
juice of 1 large lime
2 tbsp soy sauce
handful of fresh coriander
Boiled rice to serve
1 Heat the oil in a large pan and cook the onion, sweet potato and pumkin for 5 min. until beginning to soften. Cut the beans into 5 cm lenghts, then add these and the tomatoes and cook for a further 3 min. until the tomatoes begin to soften.
2. Add the coconut milk milk and curry paste and bring to a boil. Cook the mixture for 12 min. until the vegetables are tender.
3. Add the lime juice, soy sauce and fresh coriander. Check the seasoning ( wat extra peper en zout etc.. is lekker )
Serve with boiled rice.
Ik maak het vaak in de middag en laat het dan staan, zo kan alles lekker intrekken. Ik doe de coriander er pas bij als ik het ga serveren. Was trouwens gister een grote hit bij de eters!
Oh en ik heb het uit een low fat kookboek dus maar 170 kcalories per serving!!!
Wauw Avaeyebrow, dat klinkt heerlijk! Heb je daar een recept van?
Ik eet vanavond pizza, als toetje Umm Ali, een bladerdeeggerecht met oa pistachenoten en slagroom
Thai Red Vegetable Curry
Wat heb je nodig:
1 tbsp vegetable oil
1 large onion, diced
250 gr squash or pumkin
250 gr. flat geen beans
2 tomatoes, diced
juice of 1 large lime
2 tbsp soy sauce
Boiled rice to serve
1 Heat the oil in a large pan and cook the onion, sweet potato and pumkin for 5 min. until beginning to soften. Cut the beans into 5 cm lenghts, then add these and the tomatoes and cook for a further 3 min. until the tomatoes begin to soften.
2. Add the coconut milk milk and curry paste and bring to a boil. Cook the mixture for 12 min. until the vegetables are tender.
3. Add the lime juice, soy sauce and fresh coriander. Check the seasoning ( wat extra peper en zout etc.. is lekker )
Serve with boiled rice.
Ik maak het vaak in de middag en laat het dan staan, zo kan alles lekker intrekken. Ik doe de coriander er pas bij als ik het ga serveren. Was trouwens gister een grote hit bij de eters!
Oh en ik heb het uit een low fat kookboek dus maar 170 kcalories per serving!!!
zaterdag 7 november 2009 om 19:47
Ik heb iets heel makkelijks gemaakt. Er was gehakt wat echt op moest. Dat gerult met ui, tomaat, champignons, zelfgemaakte tomaten"dressing", kruiden en knoflook, geraspte kaas enz. Stokbroodje in de oven. En het mengsel wat al klaar was nog even erop in de oven gedaan. Ja even restjes opmaken zegmaar. Ik hou niet van weggooien. Simpel en makkelijk. Geen hoogstandje zegmaar.
Oja, ik had allemaal lekkere kaasjes, filet en pate voor vanavond om op toast te doen. Lekker gezellig voor mezelf maken.
Zou een vriendin komen maar die komt volgende week.
Oja, ik had allemaal lekkere kaasjes, filet en pate voor vanavond om op toast te doen. Lekker gezellig voor mezelf maken.
Zou een vriendin komen maar die komt volgende week.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

zondag 8 november 2009 om 10:47
quote:Avaeyebrow schreef op 07 november 2009 @ 18:33:
[...]
Thai Red Vegetable Curry
Wat heb je nodig:
1 tbsp vegetable oil
1 large onion, diced
250 gr squash or pumkin
250 gr. flat geen beans
2 tomatoes, diced
juice of 1 large lime
2 tbsp soy sauce
Boiled rice to serve
Serve with boiled rice.
Oh en ik heb het uit een low fat kookboek dus maar 170 kcalories per serving!!!Dankjewel!!
[...]
Thai Red Vegetable Curry
Wat heb je nodig:
1 tbsp vegetable oil
1 large onion, diced
250 gr squash or pumkin
250 gr. flat geen beans
2 tomatoes, diced
juice of 1 large lime
2 tbsp soy sauce
Boiled rice to serve
Serve with boiled rice.
Oh en ik heb het uit een low fat kookboek dus maar 170 kcalories per serving!!!Dankjewel!!

zondag 8 november 2009 om 12:26
Hoi
vandaag ga ik het lasagna eten die ik gisteren al voor mijn ouders heb gemaakt (ik eet vandaag dus het restje).
recept:
heel veel tomaten klein snijden, 2 uien klein snijden, 3-4 tenen knoflook door de helft en alles in een pan met olie bakken. peper en zout, brushetta kruiden, italiaanse kruiden en chilli flakes erdoor heen en laten suderen voor 30 min, daarna door de blender halen.
gehakt rul bakken en blokjes courgette en aubergine er door heen, weer peper en zout en italiaanse kruiden. dit alles nog even bakken.
dan eerst een laagje gehakt mengsel (eventueel wat kleine blokjes mozarella erdoor, dan lasangna bladen (ik had verse van de AH) dan laagje tomaten saus, dan weer lasangna vellen, dan weer gehakt met event mozarella, dan weer bladen en dan weer saus, bladen en weer de saus. Ik had nog 1 plak old amsterdam dus die erop gedaan en daarover geraspte kaas en 35 min in de oven en smullen maar!!!!!! mjammie
en op de kruiden en bladen na niets uit een pakje!!!!
en morgen eten we brocolli met cajun aardappeltjes uit de oven en mijn ouders een rundervink en ik een kaasburger.
groetjes
vandaag ga ik het lasagna eten die ik gisteren al voor mijn ouders heb gemaakt (ik eet vandaag dus het restje).
recept:
heel veel tomaten klein snijden, 2 uien klein snijden, 3-4 tenen knoflook door de helft en alles in een pan met olie bakken. peper en zout, brushetta kruiden, italiaanse kruiden en chilli flakes erdoor heen en laten suderen voor 30 min, daarna door de blender halen.
gehakt rul bakken en blokjes courgette en aubergine er door heen, weer peper en zout en italiaanse kruiden. dit alles nog even bakken.
dan eerst een laagje gehakt mengsel (eventueel wat kleine blokjes mozarella erdoor, dan lasangna bladen (ik had verse van de AH) dan laagje tomaten saus, dan weer lasangna vellen, dan weer gehakt met event mozarella, dan weer bladen en dan weer saus, bladen en weer de saus. Ik had nog 1 plak old amsterdam dus die erop gedaan en daarover geraspte kaas en 35 min in de oven en smullen maar!!!!!! mjammie
en op de kruiden en bladen na niets uit een pakje!!!!
en morgen eten we brocolli met cajun aardappeltjes uit de oven en mijn ouders een rundervink en ik een kaasburger.
groetjes
zondag 8 november 2009 om 16:54
Ik had van de week toetjes gemaakt en sommige zijn nog niet op, zoveel was het. Deze 2 heb ik voor vandaag, aardbeien-witte chocolade trifle. Vanmiddag stokbrood met filet american gegeten dus ondanks dat ik niet gek ben op toetjes ga ik wel smullen ervan, deze is wel heul lekker.
Oja en de rechterkant (chocoladetaartje) heb ik nog over, in het midden de amuse-desert-soep is al op en links de perzikken ook.
Oja en de rechterkant (chocoladetaartje) heb ik nog over, in het midden de amuse-desert-soep is al op en links de perzikken ook.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 8 november 2009 om 18:53
@Mylenevalerie:
Wat een plaatjes zeg die toetjes van jou!
Heb al eerder wat beeldmateriaal van jouw kookkunsten mogen aanschouwen hier op het forum.... Krijg spontaan weer trek als ik er naar kijk, maar heb net al gegeten.
Hier stonden vandaag gekookte aardappeltjes, snijboontjes en een gemarineerd filetlapje op het menu...
Wat een plaatjes zeg die toetjes van jou!
Heb al eerder wat beeldmateriaal van jouw kookkunsten mogen aanschouwen hier op het forum.... Krijg spontaan weer trek als ik er naar kijk, maar heb net al gegeten.
Hier stonden vandaag gekookte aardappeltjes, snijboontjes en een gemarineerd filetlapje op het menu...
zondag 8 november 2009 om 18:57
Yammie, wat ziet dat er super lekker uit Mylene.
Goh, en die Mikado achtige sticks, met chocola, die heb ik lang niet gezien! Dat is echt iets van vroeger toen ik klein was, mijn moeder kocht ze altijd.
Maar leuk zo, in een dessert!
Goh, en die Mikado achtige sticks, met chocola, die heb ik lang niet gezien! Dat is echt iets van vroeger toen ik klein was, mijn moeder kocht ze altijd.
Maar leuk zo, in een dessert!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.