***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Oh dat was ook lekker geweest Micha. Ik heb nu snel even een Kies & Kook (die voor 2 personen, want die zijn veel lekkerder) gekocht met rundvlees en oestersaus. Vind Puk ook erg lekker en is zo klaar.

Poe, ben behoorlijk gebroken. Vriend had gisteren weer eens een congres ofzo met bijbehorende netwerkborrel (ik kan dat woord ook niet meer horen) en was heel laat thuis. Op een of andere manier slaap ik daar dus heel onrustig van.

Het hielp ook niet echt dat ik mezelf zat op te fokken over het feit dat het eigenlijk mijn avond is om te sporten en ik (!!) dus een oppas had kunnen regelen.

Vanavond is er weer een etentje met borrel, dus zien we elkaar wederom pas weer de volgende ochtend (en ingeval van morgen waarschijnlijk -middag).

Het lijkt wel of hij de afgelopen weken (maanden?) alleen maar drukker wordt en daardoor ook nog weer minder in huis doet. Begin zo langzamerhand wel zenuwachtig te worden hoe ik dat moet bolwerken met een baby en peuter zo in mijn eentje. Ik vind zwanger en peuter al best pittig en ik kom amper aan de extra rust toe die lichamelijk ik nodig heb om te kunnen blijven werken.

Nu heb ik me daar dus gisterenavond zo druk om gemaakt dat ik droomde dat ik was bevallen en de baby nog even in het zh liet, omdat ik er geen tijd voor had. Tsja.

Even snel wat doen. Straks intake kraamzorg.
Oh jee Laar, dat is flink ruk zeg! A. heeft ook (te) regelmatig van die stomme netwerkborrels en ik haat het!

Kan je vriend binnenkort niet eens wat vrij nemen? Je bent hartstikke zwanger en hij mag ook wel wat doen om je te ontlasten!

*Schudt meewarig haar hoofd* Mannen en werk, het is niet altijd een leuke combinatie!
Bwööh! Netwerkborrels zijn NIET verplicht Laar! Hij vindt het ws alleen maar leuk!

Arme Laar.
* Witchke55 is blij dat vriend niet veel naar netwerkborrels gaat. De laatste daar heb ik hierover verteld. Toen heeft ie op hotel naast zijn collega moeten slapen. En sja die arme stakker van een collega kon dus niet slapen van zijn gesnurk. Haha heb ik toch lekker bevestigd gekregen dat het soms niet uit te houden is van het gesnurk van vriend.

Maar wat vriendlief wel doet is het volgende :

-woensdag fotoclub

-vrijdag cafe

-zondag cafe

En dan regelmatig er s avonds nog eens tussenuit om papieren van schoonmoeder te regelen.

Hij doet alles wanneer Xander slaapt. Is dan ook zijn perfecte excuus. Jij hebt geen werk want Xander slaapt. Maar ja als er dan iets gebeurt (Xander heeft een nachtmerrie) dan mag ik het weer gaan oplossen.

Onlangs ook weer eens gezeurd waarom ie nog op zondag naar de kroeg moest gaan. Hij dus niet gegaan. Maar week erop was het weer prijs. Ik vind het erg ik moet altijd staan zeuren eer ie eens een avondje overslaat. En als ie dan eens skipped dan zit hij er met een dikke lip. Zo kinderachtig.

Nochtans had hij voor de geboorte van Xander gezegd dat zijn maatjes maar naar hem moesten komen op zondag. Toen dit niet gebeurde besliste hij zonder mij te raadplegen of ik het goed vond dat hij maar op zondag naar de kroeg kon gaan.

Je ziet muisje en Lara overal is het wel wat met die mannen.
.. en als Xander slaapt kan jij nergens heen. Dat wordt ook vaak vergeten!
Juist Xaloy, maar gelukkig voor hem heb ik niet veel behoefte om naar dingen heen te gaan. Hij zegt dan wel ga daar dan eens naartoe of neem een hobby, maar op bepaalde avonden zou dit dus al niet kunnen. Want dat zijn zijn vaste avonden.
Helemaal waar van die borrels! Als het netwerk-praatjes ipv borrels zouden zijn was het vast minder interessant.

Witchke, ik vind ook dat Xaloy gelijk heeft. Mijn punt is ook niet alleen het alleen doen van dingen, maar ook het feit dat er in principe maar 1 iemand weg kan op een avond.

In de tijd dat jouw vriend weg is 's avonds had jij ook kunnen sporten of naar een vriendin gekund.
Even een (misschien hele domme) vraag: soms druk ik blijkbaar op een verkeerde toets en dan worden alle letters in mijn scherm enorm groot (ook als ik explorer opnieuwe opstart). Hoe komt dat en wat doe ik er tegen??
Laar: staat er in je taakbalk niet zo'n stukje met 100% waa je dan per ongeluk op klikt?
Vakantie!!!! Lekker een weekje voor mezelf!!!
Nee, het is iets met mijn toetsenbor ofzo... Maar waar zou die 100% kunnen staan?

Wat heerlijk, een weekje voor jezelf!
Vanavond wilde Puk weer niet zelf naar boven lopen. Waar hij de afgelopen tijd steeds mokkend onderaan de trap bleef, is hij nu keihard aan het huilen en wordt hij ook driftig.

Vanavond was hij zo overstuur dat hij hele vlekken in zijn gezichtje had en echt naar adem moest happen. Troosten lukt dan niet echt, want het enige wat hij wil is gedragen worden, terwijl (omdat?) ik heb besloten dat hij voortaan zelf naar boven moet lopen.

Hij houdt het ook echt 45 minuten tot een uur vol, terwijl ik boven heel verdrietig word. Ik ben er tussentijds wel heen geweest, maar dat helpt niets.

Wat te doen? Het leek me een spelletje "wie de langste adem heeft", maar ik vind het vreselijk om hem zo overstuur te zien. Moet ik het toch nog een tijdje doorzetten (hoe lang?) of over een paar weken gewoon opnieuw proberen?
Een beloning in het vooruitzicht stellen... Als je de trap op loopt leest mama nog een verhaaltje voor... werkt dat niet?nIk roep maar iets hoor... Fleur is soms ook stronteiegnwijs... oei heb hier twee gillers... moet er vandoor
Nee, heb ik allemaal geprobeerd. Morgen wil ik stickers gaan kopen (waar?). Kijken of dat werkt. Heb er alleen weinig vertrouwen in. Ik heb een kind dat werkelijk niet over te halen is en al helemaal niet te paaien met dingen (en het stomme is dat ik er nu al de hele avond mee in mijn maag zit).
Lara heb je uitgelegd waarom je hem niet meer tilt? Dit werkte bij Luna erg goed. Ze wist dat ik het niet meer deed omdat ik een baby in mijn buik had en dat het mij pijn deed als ik haar tilde. Gevolg was hier wel dat als papa/oma/vriendin ook thuis was die haar dan naar boven mocht tillen.....

Als je het puk wel uitgelegd hebt is hij misschien jaloers? Voelt een verandering? Helpt het dan om te zeggen dat je hem heel lief vindt maar dat hij een hele grote jongen is die vast al zelf naar boven kan lopen.

Anders idd een beloning. Of een mooie sticker kaart? Iedere keer dat hij zonder gehuil/gejammer zelf naar boven loopt mag hij een sticker plakken. En bij 10 stickers een klein cadeautje/iets lekkers/ extra tv kijken?

Moeilijk hoor, helemaal als je dan alleen bent! Succes.
Stickers kun je kopen bij de zeeman.
Bedankt voor het meedenken! Wat goed dat Luna zo meewerkte wat dat betreft!

Ik heb het hem uitgelegd en hij lijkt het wel te begrijpen, maar schijnbaar vindt hij de reden niet goed genoeg ofzo.

Ik heb hem gezegd dat ik hem heel lief vind, dat dat er niets mee te maken heeft, maar dat hij nu heel groot is en zelf omhoog kan lopen ("nee mama, ik ben klein" - hoewel we de hele dag horen dat hij al groot is...).

Ik bedenk me nu ook dat het waarschijnlijk echt een principekwestie is. Als ik hem met andere dingen niet draag of til (bijvoorbeeld de binnentrap naar boven) is het prima en roept hij dat hij dat zelf kan en een grote jongen is. Het gaat echt alleen om de trap van de buitendeur naar ons huis (2 hoog).

Ik ga morgen even naar de Zeeman voor stickers. Hopelijk is dat de truuk. (god, wat heb ik toch een portretje. Hij kan zo vreselijk lief zijn, maar van dit soort dingen....)

Slaap lekker!
Goedenmorgen, ff heel snel, want moet ontbijt maken.

Lara, weet geen oplossing voor je, maar weet wel dat Finn de laatste weken als baby naar bed wil worden gedragen. Hij is de hele dag een stoere kerel en 's avonds wil hij gewoon even weer heel klein zijn.

Ben blij dat wij geen trappen hebben, hier gaat het tillen nog net. Maar het huis is te klein als ik hem niet draag. En mama ziek, mama hoofdpijn of wat dan ook helpen echt niet.

Tot later (of morgen).
Oh, Finn heeft dat dus ook een beetje? Puk loopt overdag trouwens wel vaak gewoon naar boven.

We hebben net hele stoere Jip en Janneke-stickers gekocht en omdat hij zelf naar boven heeft gelopen mocht hij er eentje plakken. Hopelijk werkt het.
Ik hoop inderdaad dat de stickers de oplossing zijn. Zahra wil gelukkig meestal wel zelf de trap oplopen, toen ik izwanger was was ik blij dat ze op een gegeven moment kon lopen, want het werd wel zwaar. Traplopen kon ze nog niet zelf, maar wel als ik haar handjes vasthield en dat scheelde ook al een hoop. Nu wil ze soms ook nog door mij gedragen worden (of op mijn rug klimmen als we naar beneden gaan). Ik denk dat het ook een beetje jaloezie naar Yasemin toe is, want die wordt natuurlijk altijd gedragen. Overigens kan Zahra ook heel koppig en driftig worden, ik zet ze dan altijd even op de gang om af te koelen, daarna is ze meestal wel weer lief.
Tsja, ik merk nu steeds meer dat het koppigheid is en echt op mij is gericht. De binnentrap naar boven is geen enkel probleem en die andere trap deed Puk meestal zelf. Het punt is dat het nu altijd zelf moet en dat trekt hij blijkbaar slecht.

Vanavond begon hij weer heel dramatisch te doen bij mij, maar toen vriend vroeg of hij boven kwam was er ineens niets aan de hand. Tsja.

Misschien voelt hij dat er verandereingen op stapel staan? Ik vind Puk sowieso een stuk aanhankelijker naar mij toe de laatste tijd. Als de oppas komt is hij overstuur (en als ik eenmaal weg ben is er niets aan de hand), ik moet koken en zijn broodjes smeren etc.

*mantra: het is een fase, het is een fase, het is een fase..*
Goedemorgen

Laar, het is vast een fase. Hij is aan het kijken waar jouw grenzen liggen en voelt waarschijnlijk haarfijn aan dat jij nu je zwanger bent je niet alles kan.

Een beloningssysteem met stickers werkt meestal heel goed (hij moet er denk ik nog even aan wennen), daarom hebben juffen zoveel stickers . Als je een mooi papier maakt waar hij ze op kan plakken, kan hij het ook nog aan iedereen laten zien. Als het niet lukt er een spelletje van proberen te maken. gooi een knuffel de trap op en roep 'wie het eerst de knuffel heeft' (moet puk natuurlijk wel in de stemming zijn voor een spelletje). Het is even investeren (en daar ben je niet altijd voor in de stemming, pfff) Veel succes.

Xaloy, wat leuk dat jullie denken (of al in uitvoering zijn) voor een tweede zwangerschap.

Layla, dat geeft waarschijnlijk een lekker gevoel dat je even je ei kwijt kan bij iemand. Ben je nog veel met je werk bezig, of kun je het wel een beetje van je af zetten? Wat fijn dat Yasemine zo snel hersteld van de operatie.

Muis, wanneer moet Mees eigenlijk voor zijn operatie, dat was toch al rond deze tijd? Ik vind het knap hoor hoe je het zo red met je drie mannetjes. Balen natuurlijk dat A. er zo vaak niet is en niet hij niet goed kan invoelen hoe jij er in staat (mars, venus?).

Nu even vlug aan de studie want daarvoor zat ik achter de laptop.
Hehe vrijdag stonden we in de creche met zijn tweeen te huilen, de leidster en ik.

Morgen is de grote dag, dan mag hij zijn nieuwe jas en schoenen aandoen, en straks nog eens zijn rugzak pakken. en zakje voor reservekleding.
Hoe lang moet je nog studeren Esan? Zwaar hoor, zo naast een baan en twee kinderen. Hoe is het slapen tegenwoordig?

Wedstrijdje hebben we geprobeerd, maar werkt alleen op andere momenten. Dit is echt een principekwestie voor Puk en daar heeft hij zich in vastgebeten ofzo...

Jij denkt dat hij nog even moet wennen aan het beloningssysteem? Ik hoop het!

Even baantjes trekken.
Lekker zwemmen laar! Vincent loopt hier ook in zijn zwembroek rond??? Nadat zijn onderbroek een beetje nat was (hij had hem niet ver genoeg naar beneden bij het naar de wc gaan) heeft hij besloten dat hij zij ztrembroek aan wil.

Die kleintjes krijgen nu echt een eigen willetje. Hij wil alles zelluf doen.

Witchke wat spannend en ook leuk dat Xander morgen naar school gaat. Een echte mijlpaal. Veel plezier morgen!

nog een jaar studeren en dan voorlopig niet meer.

Het is hier echt super mooi weer. Vanmiddag even lekker naar het strand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven