Mutsen II

24-07-2009 20:27 3397 berichten
Zo hé, ik moest veel bijlezen. Hier ook hangdag, vanmiddag de kinderen maar even mee naar de speeltuin genomen, want A-man was niet fit. Die heeft dus in bed geslapen. En nu denkt hij dat hij Mexicaanse griep heeft. Ik denk van niet, want hij is al 2 weken aan het kwakkelen en heeft geen hoge koorts, loopt nog gewoon rond, doet nog dingen, eet nog gewoon. Ik heb zelf niet zo vaak griep gehad (2 keer van wat ik me herinner) en toen lag ik echt voor pampus in bed en kon ik een week lang niets. Maar ja, nou wil hij morgen wel naar een groot feest. Tsja, en zou het dus echt mexicaanse griep zijn, dan lijkt me dat onverstandig en dat heb ik ook gezegd. Maar hij vindt dat het wel wil/moet. Nou ja, we zullen morgen wel zien.
Balen trouwens Esmee, dat mannie school niet leuk vindt. Is het niet gewoon dat hij nog moet wennen: hier waren de eerste maanden op de Kindergarten ook echt wennen en nu willen ze het liefste elke dag van 8 tot 16.30 uur. Volgens mij is alle begin gewoon moeilijk, ik weet nog dat Sien (die gewoon niet goed tegen veranderingen kan) de eerste maanden standaard in het halletje van haar klas begon. Daar zat ze dan en na een half uur ofzo kwam ze pas heel voorzichtig de klas in. Een echte Sien-actie, gelukkig deden de juffen er totaal niet moeilijk over en lieten ze haar gewoon met rust.

Citronella, spannend zeg: Limoen wennen op school en Mandarijn naar de PSZ. Maar super dat ze het zo goed deden.

Over hartjes zou ik me geen zorgen maken, volgens mij doen vrijwel alle kinderen dat op die leeftijd. Sien is ook hevig verliefd op haar juf en Ot gaat later trouwen met zijn 2 vriendjes/partners in crime.
Wat goed van Meis trouwens: 2km rennen!
Wij hadden ook een hangdagje, en ook gezellig. Ik heb zuurkoolovenschotel gemaakt, daar vond ik het echt weer voor, en we hebben heel kneuterig thee gedronken met pepernoten.

Toen Mandarijn uit bed was goot het van de lucht, dus verder binnen gebleven. Had ze nog wel de tuin in willen sturen om blaadjes te harken maar daar regende het te hard voor. Bij hele dagen binnen vallen er zo veel gewonden, vind ik, dan gaan ze op de bank springen enzo (mag niet, maar doen ze wel), of rammen elkaar van de loopauto af

Ben trouwens echt heel blij met de veranderingen in huis, meer kastruimte en een speelkamer, kindjes vinden hun speelkamer ook geweldig. Het is nog steeds een beetje kalig, wil nog een soort zithoekje maken met zitzakken of een speelgoedopbergbank ofzo, ben er nog niet helemaal uit, en wat knussere verlichting en wat leuks aan de muur. Man doet ook opeens allerlei klusjes die al jaren liggen, zonder dat ik het vraag, echt ongekend.

Zo te horen valt het wel mee met man's mex. griep, Anky, zeker als ie overweegt naar een feestje te gaan.

Hahaha Sok, volgens mij is 2 zowel de opvreet als de achter het behangplak leeftijd, ik spreek je overmorgen wel weer

Knap van meis Remma, 2 km rennen.

Ik zou niet zo lang op schoenen wachten Esmee, zou gewoon de schoenen nemen in kleur die er wel is. Hoe lang gaan die dingen nou helemaal mee, ze zijn er zo weer uitgegroeid.
Limoen heeft trouwens weer 3 per dag ongelukjes, weet nog steeds niet of ze het nou echt niet merkt of gewoon niet naar de wc wil omdat ze druk aan het spelen is. ZIjn we gewoon de hele dag thuis, niet eens onderweg ofzo, en gaat het nog zo vaak mis. Soms zegt ze dat ze het niet had gevoeld dat ze moest, maar vanavond zei ze dat ze niet wilde gaan omdat ze ergens mee aan het spelen was, en ook als het mis gaat, blijft ze er tegenwoordig gewoon mee rondlopen. Bij gastouder zegt ze dat ze het niet durft te zeggen, en bij ons zegt ze dat het niet uitmaakt omdat het toch wel weer opdroogt. Ik kan er gewoon geen vinger op leggen. Snap het niet zo goed.
Ik ben net gesmolten voor een dubbel zo oud manneke; Mannie mocht opblijven maar trok het niet, hij viel in slaap in mijn armen en snurkte zachtjes door het Kinderen voor Kinderen jubileum heen

Citro, Mannie gaat ook niet. Hij wiebelt, hij danst, we sturen hem naar de wc maar hij gaat gewoon niet. Houdt vol dat hij echt niet hoeft. Dan maken we er een wedstrijdje van; zullen we eens kijken wie er gelijk heeft? en dan gaat hij wel.

Lekker dat het huis zo bevalt, en dat man zomaar klusjes gaat doen. Geniet ervan zou ik zeggen

Ank, als man echt mex. griep heeft dan moet hij niet eens overwegen om naar dat feest te gaan. Lijkt me dat het wel een legitiem excuus is om af te zeggen. Dat hij er weinig last van heeft wil natuurlijk niet zeggen dat de mensen die hij eventueel besmet er net zo makkelijk afkomen. Mag toch hopen dat hij dat meeneemt in zijn overweging.

Man en ik zijn aan de wijn. Man dronk wat sneller en ligt al half voor pammiepus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je advies opgevolgd hoor Citro. Esman is de andere schoenen gaan halen. Wel zo lekker met dit weer, kan hij ook buiten spelen.

Citro, kan het zijn dat Limoen weer een blaasontsteking heeft? Misschien dat het daardoor mis gaat. Of door de spanning van het naar school gaan.

Knappe Meis hoor Remma. Lijkt mij erg stoer om te zien!

Kan best dat hij nog moet wennen Anky, maar ik geloof niet dat dat het is. Op de BSO heeft hij zijn draai namelijk wel gevonden, maar daar moet natuurlijk niet zoveel dat is allemaal wat vrijblijvender.

Geniet er maar van Sokje! De volgende fase is ik ben 2 en ik zeg nee haha.

Recept ook overgenomen. Ken het alleen zonder broccoli, maar zo komt er ook nog wat gezonds in. Wij aten chili met mango vanavond, ook erg lekker. Volgens mij mogen er alleen wat meer kruiden in, maar ik mis nog een stukje smaak natuurlijk. Kinderen smulden er van. Alhoewel ze wel heel slim met de vork de bonen en mango eruit prikten.
Als Ankyman geen hoge koorts heeft dan kan hij toch geen MG hebben? Maar als hij denkt dat hij het wel heeft en hij overweegt naar een feestje te gaan, vind ik dat zeer onverantwoordelijk als ik eerlijk ben.
Onverantwoordelijk is het goede woord inderdaad.

Ik ga dit ding uitzetten en knussig doen met mijn man, kijken hoe lang we wakker blijven

Byebye
ik kon het eerste deel van de avond neit bij de PC, omdat man moest gamen. en dan vindt hij het nog raar dat ik de aanschaf van een laptop overweeg. hij heeft zelf wel een laptop, maar dat vind ik zo'n log ding.

jullie hebben gelijk; 2 is ook de 'waar-is-het-behang-leeftijd en de kans is groot dat ik 'm morgen vervloek, maar dan heb ik wel deze dag om te herinneren. en no way dat er een derde komt, wees maar niet bang.

Ankyman moet gewoon thuisbli9jven als hij denkt dat-ie de MG heeft. maar ik denk niet dat hij het heeft; met griep ligt je echt voor pampus, zoals je zelf ook al beschrijft. typisch geval van zieke-man-gedrag: zielig doen als het uitkomt, maar gewoon je eigen gang gaan als dat beter is. of ben ik nu te bot?

fijn dat je kindjes de speelkamer zo waarderen, Citro. en minstens zo leuk dat Citroman aan het klussen is geslagen; is ook wel eens fijn!

ik haak ook maar eens af, denk ik
Laptop en wireless zijn topuitvindingen! Ik lig heerlijk in bed te multitasken. Oftewel ik kijk tv en ik zit achter computer. Snap dus dat je een lekkere laptop wil Sok.

Nadeel van 's middags slapen is dat ik nu dus nog aardig wakker ben. Maar goed, dan gaat het de goede kant met mij op denk ik dan maar.

Fijne dag morgen Sok!
quote:esmee1975 schreef op 07 november 2009 @ 21:09:

Als Ankyman geen hoge koorts heeft dan kan hij toch geen MG hebben? Maar als hij denkt dat hij het wel heeft en hij overweegt naar een feestje te gaan, vind ik dat zeer onverantwoordelijk als ik eerlijk ben.

Helemaal mee eens, waren ook letterlijk mijn woorden. Jij denk dat je griep hebt, dan moet je zeker niet naar een feest gaan.

Maar ik ben er wel redelijk van overtuigd dat hij geen griep heeft hoor. Daar is hij namelijk veel te fit voor (maar ja, man noemt alles griep).

Esmee, ik denk persoonlijk dat mannie ook gewoon even tijd nodig heeft om te wennen aan "dingen die moeten". Tot nu toe was het natuurlijk een kwestie van "vrijheid/blijheid" en nu moet hij ineens tekenen, plakken en kleuren enzo en dat zijn waarschijnlijk dingen die hij niet zo leuk vindt (Ot houdt er ook niet zo van). Maar ze moeten leren dat ze ook weleens niet leuke dingen moeten dooen.
Goedemorgen. Anky wat was je er weer vroeg bij zeg, zeker voor een zondag!

Heb Esman net verteld dat ik alleen uit bed kom voor croissantjes en verse jus. Hij wenste mij veel plezier de hele dag boven. Eens kijken hoe lang het duurt voor ik de geur van verse broodjes boven ruik. Waarschijnlijk lang met die beroerde neus van mij haha.

Werd vanmorgen voor het eerst wakker zonder hoofdpijn, hoera! En dat na beroerde nacht, want Moppie heeft mij van half vijf tot zes uur bezig gehouden. Esman heeft hem de afgelopen dagen te vroeg de fles gegeven en dan ontstaat er een patroon. Nu ben ik beter genoeg en kan ik het weer afleren. Wat zijn mannen toch sukkels af en toe.

Hoofd loopt nu wel vol, dus zo maar weer even stomen.

Goodmorning.

We hebben het nog 20 minuten uitgehouden op de bank en toen zijn we lekker naar bed gegaan. Kinderen waren om 6 uur wakker maar als je al om 10 uur slaapt maakt dat ook niet zoveel uit. Ik heb Pamman eruit gestuurd voor de eerste shift (tv aan en wat te eten maken) en ik ben om half 8 opgestaan. Lekker wat gerommeld, plantjes water, vaatwasser uitruimen, wasje erin, dat soort dingen.

Ik ga wat te ontbijten fabriceren en Pamman wakker maken. Wij gaan strakjes naar een open dag van een zeilschool en vanmiddag komen de buurtjes borrelen.
Wauw Pammie wat een goed verzorgd ontbijt! Mijn verse ontbijtje lijkt er ineens heel karig bij terwijl ik er erg blij mee was.

Moppie slaapt en Esman is met de andere twee naar het bos. Wat een heerlijke rust in huis!

Wij gaan vanmiddag uurtje naar vrienden. Wel fijn om weer wat te doen, even kort de gezelligheid op zoeken.
Ik heb helemaal geen ontbijt gehad, want daarvoor was ik te laat wakker

Dat van Pammie bewaar ik maar voor morgen.

Esmee, slaapt Moppie eigenlijk nog twee keer op een dag? Mannen die een ongewenst patroon introduceren, zodat je daarna de strenge moeder mag spelen die het weer rechtzet, dat herken ik wel, al is het bij ons nu al even niet voorgekomen.
riep ik gisteren niet dat ik Slof zo überschattig vond? bij deze rroepen! pakt alles van z'n zusje af, brult om het minste of geringste en was weer wild aan het schoppen met luier verschonen.

kortom: heb er zin in, zometeen. na zal wel meevallen, maar had het net wel even gehad. tis trouwens wel heerlijk weer.!
Voorlopig dus toch maar geen derde, Sok ?
quote:Miffy schreef op 08 november 2009 @ 11:56:

Voorlopig dus toch maar geen derde, Sok ?zéker niet!
Ontbijt missen door lang slapen lijkt mij ook niet vervelend hoor!

Klopt Miffy, Moppie slaapt nog 2x op een dag. Mannie en Mini deden dat tot ongeveer 20 maanden. De laatste maanden maakte ik ze dan 's morgens na een uurtje wakker.

Stuiterballen liggen in bed na boswandeling. We gaan zo vroeg weg dus ze moesten er vroeg in. Het is stil dus ik heb goede hoop dat ze gaan slapen. Voor Moppie campingbedje mee, die slaapt bij vrienden wel weer.
Seu heej, wij hadden een partij drukke kinderen, niet normaal. We hadden de buren op bezoek en dat vonden ze erg leuk Tot onze schrik was het ineens half 7, toen hebben we ze maar een boterham gevoerd en heel snel in bed gegooid. Wij gaan nu een pizza eten. Kheb geen honger meer, teveel wijn gehad. Hips.
Had de bovenverdieping vorige week overgeslagen, en moest deze week dus extra goed gedaan worden, het was me toch een partij stoffig boven, niet normaal meer. Verder nog 2 wassen gedaan, eendjes gevoerd met Limoen en koekjes gebakken met beiden. Weer lekker kneuterig dus. Ik heb alleen kerstvormpjes dus we eten nu kerstboom, kerstster en kerstklok koekjes, maar ach, je kan pepernoten tegenwoordig ook al in augustus eten.

Mandarijn was helemaal niet in zijn hum, mopperig, en had geen zin in van alles, aan tafel niet in staat 1 sec. stil te zitten en met aankleden/verschonen ligt ie ook al niet stil. Ken hem helemaal niet zo (wel dat niet stilliggen/zitten hoor, dat is dagelijkse kost, maar het mopperige)

Smakelijk Pammie!

Hoe was het vandaag Sok?
Mannie was ook niet helemaal in zijn hum. Hij was vooral erg moe. Hij is gister onwijs op zijn kin gegaan en heeft nu een donker- donkerblauwe plek onderop met uitlopers naar boven. Het ziet er niet uit.

Ik heb de lasagna voor dinsdag in de oven staan. Mijn man heeft de hele pizza opgegeten en als de lasaga klaar is kan ik het kliekje pasta opeten. Gezellig zo samen eten

Je kunt ook gewoon een naaldboom, een ster en een klok hebben gemaakt Citro, hoeft toch geen kerst te zijn?

Druk geweest vandaag Sok, kleine man goed verwend?
Vers babynieuws bij de buren van nummer 629
uhm, iemand ervaring met sucadelappen ? ik heb nog nooit draadjesvlees gemaakt, maar heb ze in een opwelling gekocht. Ik heb alleen geen kruidnagels, mis je dat? als ik die er niet bij gooi? of zou het niets uitmaken? heb wel laurierblaadjes.

Au, klinkt naar, mannie's kin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven