Hem hiermee confronteren???

08-11-2009 10:31 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 3,5 jaar verkering, laatst zei mijn vriend tegen me dat we het maar uit moesten maken, dit was een grapje..maar ik liet blijken dat ik er niet van gediend was. De dag erna voordat hij wegging zei hij in een lachbui, ik heb zin om het uit te maken. Ik was meteen weer gepiekeerd en zei dat achter elk grapje een waarheid zat.

Toen hij vertrok, deed ik erg afstandelijk. Ik heb toen mijn vriendin opgebeld en verteld wat hij heeft gezegd, zij adviseerde mij om hem hiermee te confronteren. Ik heb hem toen via een smsje laten weten dat ik die grapjes van hem meer dan zat was, en waarop hij antwoorde: dat als ik echt dacht dat hij het meende hij dat best wel dom vond, en dat er totaal geen redenen voor waren om het uit te maken.

Het gevolg is nu, ten eerste vind ik dat zo'n grapje gewoon echt niet leuk is maar het gevolg is:

Ik ben al erg onzeker de laatste tijd over mijn relatie (ik denk dat dit meer bij mezelf ligt dan bij ons). Maar nu wakkerd hij dit alleen maar meer aan, ik ga overal dingen achterzoeken, wat ik totaal niet wil. Bijvoorbeeld: gister smste ik gewoon aardig en lief (ik ben dan wel zo'n type die er snel overheen is) en ik kreeg gewoon de hele avond niks meer terug, toen ik hem belde nam hij gewoon op. Opzich niks ergs aan, hij kan het gelezen hebben en vergeten zijn, maar door die stomme opmerkingen van hem denk ik: Oh hij zal me wel niet boeiend genoeg vinden. Heel fout en heel irritant. Ik kan me op deze manier niet meer geheel geven en ik vind dit heel irritant! Ik wil het gewoon goed hebben en leuk samen, zonder dat er dingen tussen ons in staan.

Nu ga ik vanmiddag naar hem toen, en ik heb gewoon echt het gevoel dat ik het kwijt moet omdat ik er anders geen zin meer in heb..ik weet nu al hoe dit gesprek gaat verlopen (omdat we het er al over gehad hebben), hij wordt boos en vindt dat ik zeur. Maar ik wil dat hij weet dat ik hierdoor gewoon geen leuker mens word!

Iemand tips, om dit zo tactisch mogelijk te bepraten (ik kan namelijk een beetje onhandig zijn met zulke dingen)

En snappen jullie me dat ik me na deze opmerkingen zo voel, of stel ik me aan?
quote:gompie2 schreef op 08 november 2009 @ 10:54:

[...]

Idd, ik weet ook wel zeker dat hij over bepaalde dingen onzeker is, alleen spreek hij dit nooit uit, net zoals ik niet eigenlijk..

Ik wil ook echt met hem praten hierover dit staat gewoon tussen ons in.

Zoals ik al zei; klinkt als een erg goede verkering. 3,5 jaar verder en jullie kunnen nog steeds niet je onzekerheden uitspreken.

Maak het nou maar gewoon uit..is voor jullie beiden beter.
Het doet er niet toe Gompie, HOE je zo bent geworden. Dat is niet belangrijk. Als je zo niet wilt zijn, kan je er vandaag iets aan doen; UITMAKEN dus. Dan kan je weer een beetje trots zijn op jezelf.
quote:gompie2 schreef op 08 november 2009 @ 10:56:

[...]

Nee! Idd! Maar HOE kan ik zo geworden zijn? Ik WAS nooit zo, en dat vind ik zo moeilijk om te accepteren, ik WAS echt nooit zo, deed niet moeilijk over dingen, en ik heb het nu CONSTANT! Kan iemand me uit leggen hoe je zo kan worden? Waar heeft dat mee te maken?Je kan het ook gewoon altijd al geweest zijn....
quote:marie_liselotte1981 schreef op 08 november 2009 @ 10:55:

Gompie is liever slachtoffer. 3,5 jaar is namelijk al heel lang..en dit houdt je makkelijk nog 40 jaar vol. Gompie heeft alleen ff de tijd nodig om dat zelf in te zien..Dit gaat niet al 3,5 jaar zo, ik ben zo geworden door iets en waardoor geen idee. Misschien heb ik het mezelf ingepraat ik weet het echt niet, maar het kan zo niet langer dat weet ik wel! En het vreemde is, ik ben onzeker maar ALLEEN in me relatie. Op andere vlakken ben ik het totaal niet, niet bij me vriendinnen, niet in me werk. Heel raar!
quote:marie_liselotte1981 schreef op 08 november 2009 @ 10:57:

Het doet er niet toe Gompie, HOE je zo bent geworden. Dat is niet belangrijk. Als je zo niet wilt zijn, kan je er vandaag iets aan doen; UITMAKEN dus. Dan kan je weer een beetje trots zijn op jezelf.Uitmaken is wel erg makkelijk gezegd, ik hou wel van die jongen, en ik wil heus wel aan mezelf werken! Maar uitmaken is gewoon weglopen voor de problemen wie zegt dat ik het bij de volgende persoon niet weer heb?
quote:gompie2 schreef op 08 november 2009 @ 10:58:

[...]

Dit gaat niet al 3,5 jaar zo, ik ben zo geworden door iets en waardoor geen idee. Misschien heb ik het mezelf ingepraat ik weet het echt niet, maar het kan zo niet langer dat weet ik wel! En het vreemde is, ik ben onzeker maar ALLEEN in me relatie. Op andere vlakken ben ik het totaal niet, niet bij me vriendinnen, niet in me werk. Heel raar!Ik herhaal mezelf nog maar even, voor het geval je er overheen hebt gelezen. Niet dat ik nou zo belangrijk ben & de wijsheid in pacht heb, maar het is het meest effectieve antwoord dat ik op je bovenstaande post kan bedenken...quote:Tia Dalma schreef op 08 november 2009 @ 10:56:

En therapie is niet gelijk bij wijze van spreken de dwangbuis in, de divan op, aan de AD en hoppetee...

Een paar sessies met iemand die jou professioneel door de door mij eerder genoemde RET-therapie danwel cognitieve gedragstherapie kan loodsen, kan al zó verhelderend werken op je inzicht op je eigen ware drijfveren en (on)bewuste overtuigingen dat het je al een heel nieuwe kijk op dingen kan geven.

Waarom doormodderen, terwijl je elke keer weer roept dat je je helemaal niet zo wilt voelen en gedragen?
Lieve Gompie, dat is heel rot voor je. Als je zegt dat je zo niet wilt zijn (en terecht!) dan moet je hiermee stoppen. Elke verkering/relatie heeft wel eens een dipje maar dan is het de bedoeling dat je daar SAMEN over praat. Blijkbaar kunnen jullie dit nog steeds niet, na 3,5 jaar! Dat is natuurlijk niet goed. Zou je nog 10 jaar zo door willen gaan? Nee, lijkt me. Als je het uitmaakt, heb je tijd zat om te bedenken waar het mis is gegaan en kan je weer die leuke en spontane meid worden, die je ooit was. Daarna ontmoet je een leuke en lieve man met wie je wel je onzekerheden kan delen!
quote:gompie2 schreef op 08 november 2009 @ 11:00:

[...]

Uitmaken is wel erg makkelijk gezegd, ik hou wel van ben wel gehecht en gewend aan die jongen, en ik wil heus wel aan mezelf werken! Maar uitmaken is gewoon weglopen voor een einde maken aan de problemen.

Wie zegt dat ik het bij de volgende persoon niet weer heb?Wie dat zegt, jij natuurlijk. Waarom zou je het de volgende keer weer doen? Eens een fout maken altijd die fout maken? Soms werkt het niet tussen twee mensen, dat is niemands fout, gewoon een feit. Dan kun je wel eindeloos blijven hangen, maar waarom?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Gompie ik met het helemaal eens met Char.

EN jij ook want je zegt zelf ook niet te weten waar dat gedrag van jou nou vandaan komt.

Daar kan een psycholoog juist heel goed bij helpen,

Als mijn lief tegen me zou zeggen dat hij het uit zou willen maken zou ik hem zonder pardon buiten zetten

Kan ie daar eens even rustig over zijn gedrag nadenken.

Per sms laten weten dat je het ergens niet mee eens bent is meestal ook niet zo'n hele handige methode trouwens.

Doe dat soort dingen gewoon in een face to face gesprek

Maar ook na het lezen van je andere topics denk ik dat een gesprek met een iemand best wel eens zou kunnen helpen

Je hangt zoals hier al eerder gezegd veel en veel te veel aan je vriend

Daar ga je hem uiteindelijk mee wegjagen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Gomp, het maakt niet uit hoe je zo bent geworden. Belangrijk is om er weer vanaf te komen. Cognitieve therapie, zoals Tia Dalma ook aangeeft, is hier heel erg geschikt voor.
quote:Summerdance schreef op 08 november 2009 @ 11:08:

Gompie ik met het helemaal eens met Char.

EN jij ook want je zegt zelf ook niet te weten waar dat gedrag van jou nou vandaan komt.

Daar kan een psycholoog juist heel goed bij helpen,

Als mijn lief tegen me zou zeggen dat hij het uit zou willen maken zou ik hem zonder pardon buiten zetten

Kan ie daar eens even rustig over zijn gedrag nadenken.

Per sms laten weten dat je het ergens niet mee eens bent is meestal ook niet zo'n hele handige methode trouwens.

Doe dat soort dingen gewoon in een face to face gesprek

Maar ook na het lezen van je andere topics denk ik dat een gesprek met een iemand best wel eens zou kunnen helpen

Je hangt zoals hier al eerder gezegd veel en veel te veel aan je vriend

Daar ga je hem uiteindelijk mee wegjagen!Ja maar alles wat ik hier vertel, dat ik vertel ik niet tegen hem en het mooiste is ik laat het ook niet blijken. Ik hou het voor mezelf en daarom word ik er zo schijtziek van, anders zeg hij niet dat er totaal geen redenen voor zijn om het uit te maken. Misschien dat ik me daarom niet kwetsbaar wil opstellen en mijn gevoel met hem wil delen bang dat ik hem wegjaag! Ik heb gevraagd om een afspraak te maken bij een counseler die hebben ook de techniek RET. Hopen dat ik snel wat hoor. Maar alsnog voer ik vanmiddag dat gesprek ik wil dat hij weet dat we ook elkaar moeten vertrouwen willen we dit door kunnen zetten, en wanneer hij zegt je zeurt enz. pak ik me spullen en ga ik. Dat is ook iets wat bij me hoort en het is volgens mij de normaalste zaak van de wereld dit te kunnen delen met je vriend!
*off topic*

Char ik ga je zo mailen, maar moet nu eerst even aan mijn goddelijke lichaam werken op de sportschool

En verder....god wat ben ik het weer met je eens!!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als je het verder nergens mee hebt, maar ALLEEN BIJ HEM, dan zegt dat toch genoeg???
Sum, sport ze. Ik lees je later wel. Is het eigenlijk al 24 februari
Gompie, als jouw vriend bij je weggaat omdat jij je gevoelens met hem deelt, dan is het toch gewoon een eikel? Waarom wil je zo graag met iemand zijn bij wie je dus niet jezelf kan zijn?
alleen al die reactie van hem: dat ie het dom vindt van jou. Lekker dan, jij geeft iets aan, je vindt iets niet prettig, zit al niet zo jofel in je vel de laatste tijd, en dan zo'n begripvolle empathische reaktie. Trouwen en nooit meer laten gaan, je bent immers zo gelukkig met hem, dat blijkt uit alles!

PS Sarcasme dus

Ga ajb in je eentje n tijdje flink aan jezelf werken en dan neem je geen genoegen meer met iemand die jouw gevoelens niet volstrekt serieus neemt en er geen been in ziet om je te kwetsen omdat hij zo nodig zichzelf wil kunnen zijn of wat dan ook. (Been there, enz.)
Gompie, je vriend klinkt helemaal niet als een leuk persoon. Hij kwetst je, neemt je niet serieus, maakt kinderachtige grappen. Meid, je weet toch wel dat je niet een vriend hoeft te hebben om mee te tellen op deze aardbol? Wat zijn de eigenschappen van je vriend waar je van houdt?
quote:tijgermeisje schreef op 08 november 2009 @ 11:23:

alleen al die reactie van hem: dat ie het dom vindt van jou. Lekker dan, jij geeft iets aan, je vindt iets niet prettig, zit al niet zo jofel in je vel de laatste tijd, en dan zo'n begripvolle empathische reaktie. Trouwen en nooit meer laten gaan, je bent immers zo gelukkig met hem, dat blijkt uit alles!

PS Sarcasme dus

Ga ajb in je eentje n tijdje flink aan jezelf werken en dan neem je geen genoegen meer met iemand die jouw ge

voelens niet volstrekt serieus neemt en er geen been in ziet om je te kwetsen omdat hij zo nodig zichzelf wil kunnen zijn of wat dan ook. (Been there, enz.)Ik snap je punt, het is ook moeilijk, ik voel me niet lekker, dit weet hij niet, voor me gevoel kan ik het niet delen, hij is ook altijd erg lief tegen me, maar dan wel zo'n opmerking, terwijl hij nu toch wel is weet hoe ik ben, het gevolg dat ik me niet kan geven en hij zich ook raar gaat gedragen. Uitmaken..ik weet niet ik hang aan hem maar zo word ik het wel zat natuurlijk, en dat je van zo iemand houdt! Ik heb de afspraak al gemaakt en hoop dus dat ik snel wat hoor, ik hoop dat ze me kunnen helpen met het handelen van problemen, zou erg fijn zijn. Alleen moeilijk is dat ik het nog nooit zo gevoeld heb...en dat ik het vooral niet wil voelen! Hoe kan ik oppeens onzeker zijn in een relatie als ik dat nooit geweest ben, voor mezelf zet ik mijn vriend ook op een voetstuk..misschien dat het daardoor komt!
quote:Chardonnay schreef op 08 november 2009 @ 11:27:

Gompie, je vriend klinkt helemaal niet als een leuk persoon. Hij kwetst je, neemt je niet serieus, maakt kinderachtige grappen. Meid, je weet toch wel dat je niet een vriend hoeft te hebben om mee te tellen op deze aardbol? Wat zijn de eigenschappen van je vriend waar je van houdt?

Hij is lief, kan ook leuke humor hebben, zelfde standpunt vaak, zelfde interesses, hij is slim, soms verzorgend.

Waar ik niet van houd: Ze soms zo aparte gevoel voor humor, onzekerheid waar hij niet over praat maar duidelijk voelbaar is, geen prater waardoor jij ook niet praat, kortzichtig, en de laatste tijd is voor hem: My way or the highway
Ik verbaas me eigenlijk ook om je woordkeuze. CONFRONTEREN.

Ten aanval.

Attack.

De negativiteit spat er van af.

Waarom schrijf je niet gewoon: ik wil met mijn vriend praten over iets dat mij stoort.
Met andere woorden; je hebt je beslissing al gemaakt en je gaat nog een tijdje zo doorsukkelen?

(Waarom open je dan een topic??)
op n voetstuk zetten is al snel jezelf neerleggen als n deurmatje en wat gebeurt er dan? juist. Aktie reaktie.

Ken je dat boek Als hij maar gelukkig is van Robin Norwood?
quote:Nammma schreef op 08 november 2009 @ 11:19:

Als je het verder nergens mee hebt, maar ALLEEN BIJ HEM, dan zegt dat toch genoeg???Zegt zeker genoeg, hij kan me erg onzeker maken, of ik laat me onzeker maken. In het gewone leven ben ik echt alles behalve onzeker, misschien daarom dat ik me teveel aan hem afhang dat als hij niet leuk doet ik een kutdag heb. Vroeger, paar jaar terug boeide hij me natuurlijk wel wat maar ook weer niet, als ik geen zin had om hem te zien kwam ik niet enz. heel raar dat ik nu aan de andere kant sta.
quote:JohnnyCake schreef op 08 november 2009 @ 11:39:

Ik verbaas me eigenlijk ook om je woordkeuze. CONFRONTEREN.

Ten aanval.

Attack.

De negativiteit spat er van af.

Waarom schrijf je niet gewoon: ik wil met mijn vriend praten over iets dat mij stoort.Ik denk ook een keer slim te zijn :-)
quote:tijgermeisje schreef op 08 november 2009 @ 11:41:

op n voetstuk zetten is al snel jezelf neerleggen als n deurmatje en wat gebeurt er dan? juist. Aktie reaktie.

Ken je dat boek Als hij maar gelukkig is van Robin Norwood?Nee maar ik begrijp je punt wel, ik ga vanmiddag tijdens het gesprek gewoon duidelijk maken wat zo'n opmerking met iemand kan doen, en dat ik nu twijfel dat ik dat niet wil. En dat ik gewoon echt vind dat er meer gepraat moet worden wanneer er problemen of dingen zijn wat je niet lekker zit, zo kan het gewoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven