Amigurumi!

08-11-2009 21:12 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Amigurumi (Lit. Gebreid gevuld speelgoed) is de Japanse kunst van het breien of haken van kleine opgezette dieren en antropomorfe wezens. Het woord is afgeleid van een combinatie van de Japanse woorden ami; gehaakte of gebreide en nuigurumi betekent gevulde pop. [1] Amigurumi zijn meestal schattige dieren (zoals beren, konijnen, katten, honden, enz.), maar kan ook omvatten; artistieke bedenksels en levenloze voorwerpen begiftigd met antropomorfe kenmerken. In de afgelopen jaren is het haakwerk Amigurumi populairder geworden.

Amigurumi zijn meestal gehaakt of gebreid uit garen. De eenvoudigste ontwerpen worden gemaakt in spiralen. Amigurumi zijn meestal gemaakt in delen en worden vervolgens samengevoegd, met uitzondering van enkele Amigurumi die geen ledematen hebben, alleen een hoofd en romp, die gemaakt worden als één deel. De doordringende esthetiek van Amigurumi is schattigheid. Te dien einde, typisch Amigurumi dieren hebben een over-sized sferische hoofd op een cilindrisch lichaam met ondermaatse extremiteiten.

Voorbeelden!

(En deze vind ik heel erg leuk!)

Doel van dit topic: Alle vivamutsen verzamelen! Oftewel; die mutsen die aan het haken zijn

Tutorial

Patronen

Informatie

Patroon eendje

Boekje

Patronen na gratis aanmelding

De Hyvespagina

Weblog

Webshop/Informatie
Zeg... en in de OP... dat plaatje in het midden, de rechtse...

Is dat nou een halve boon waarvan de binnenboontjes (hoe heten die dingen?) oorwarmers en een muts op hebben?
quote:Fiorah schreef op 08 november 2009 @ 22:36:

Oh en HaHP... om even ontopic te blijven... is dat niet onwijs moeilijk?! Plus, zoals ik al vroeg: wat doe je er vervolgens mee?Aan mijn kinderen te spelen geven? Offeeeh verkopen? Offeeeeeh....weet ik veel, tis tijdverdrijf! Back to basics ofzo
Ik zou het niet pikken Digi

Ik had ook bijna een hello kitty pyama gekocht, waren in de aanbieding bij een drogist! So cute, zo na de bevalling.
@Minny - Ja, ik ben hypocriet, ik weet het .
quote:Fiorah schreef op 08 november 2009 @ 22:39:

Zeg... en in de OP... dat plaatje in het midden, de rechtse...

Is dat nou een halve boon waarvan de binnenboontjes (hoe heten die dingen?) oorwarmers en een muts op hebben?Ja dat is het. Best zielig he?
@Digi - Ja he, erg he! Ik heb een soort kleine ijsbeerknuffel, die echt een megagroot hoofd heeft en een klein lijfje... hoe oud was ik toen ik die kreeg? 21 ofzo?!
Iemand al geAG-de Southparkpopjes gezien?
HA! Ik ben ook nogal handwerkgestoord -- heeerlijk! Wat dus niet wil zeggen dat ik het ook echt kan ofzo.. Heb een muts gebreid (zo eentje voor op je hoofd dan!); patroontje werd heel mooi, helaas is 't net een keppeltje.. toen muts 2 (ook al voor op je hoofd!), met zelfde patroontje, nou die kan een olifant nog op.

En verder een tas haken van in sliertjes geknipte plastic tasjes (rotwerk!), knuffel haken, 'overtrek' voor voetenbankje borduren.. sja..

Leuk mutsentopic!

(En dat met knuffelbeesten, hangt dat soms samen met handwerken? Ik kan er ook maar geen afstand van doen..!)
quote:mischa04 schreef op 08 november 2009 @ 22:40:

Ik had ook bijna een hello kitty pyama gekocht, waren in de aanbieding bij een drogist! So cute, zo na de bevalling......ga jij eens even heel snel bevallen....
Ghe mooi Min
Ik weet het! Ik ga iets moois voor minny haken en dat neem ik mee naar de meet de 20e!

Omdat je dat zo mooi vind!
Ik heb dit jaar een megaknuffel nog gehad Fiorah en ben midden twintig...zal wel nooit meer overgaan.
Hier nog een medestander HaHP! Al geloof ik dat dit topic stiekem toch wel een beetje om zeep geholpen wordt...met geniale plaatjes trouwens.

Een goede link voor een boel (gratis) patronen en uitleg: www.ravelry.com je moet wel een naam en wachtwoord aanmaken, maar tis wel gratis.
Kan nog niet bevallen!

Ik moet eerst leren haken en daarna een vangnet maken!
Hmmm, ik ben blij dat ik in jou een gelijkgestemde heb gevonden, Digi... voer ondertussen dit gesprek:

Ik: "Ken jij Amidinges?"

Vriendin: "Nee, wat is het?"

Ik: "Gehaakte beestjes."

Vriendin: "Echt wat voor jou. Heb je ze al?"

Ik: "Nee, maar het kijkt zo lief!"

Vriendin: "Knuffels kijken niet."

Hmmm...
quote:mischa04 schreef op 08 november 2009 @ 22:43:

Ik weet het! Ik ga iets moois voor minny haken en dat neem ik mee naar de meet de 20e!

Omdat je dat zo mooi vind!Ben je al bevallen de 20e?

*Slaat geen zwangere vrouwen, ook niet met gehaakt spul*
quote:Fiorah schreef op 08 november 2009 @ 22:45:

Hmmm, ik ben blij dat ik in jou een gelijkgestemde heb gevonden, Digi... voer ondertussen dit gesprek:

Ik: "Ken jij Amidinges?"

Vriendin: "Nee, wat is het?"

Ik: "Gehaakte beestjes."

Vriendin: "Echt wat voor jou. Heb je ze al?"

Ik: "Nee, maar het kijkt zo lief!"

Vriendin: "Knuffels kijken niet."

Hmmm...Haha, dat zou ik ook kunnen zeggen. Voor de rest heb ik geen lieve kanten maar fluffy beestjes...zucht.
Deze kijkt wel!

quote:Avaeyebrow schreef op 08 november 2009 @ 22:15:

Star Wars ook goed??

[afbeelding]

Liiieeefff!!!

*gaat op zoek naar Amigurumi Vader en Amigurumi stormtroopers*
Anne-Claire Petit is met die gehaakte beesten trouwens al jaren aan het binnenlopen hè? Die maakt ook erg gave dingen.

Ja tuurlijk ben ik dan al bevallen!

Maar ik maak echt wat moois voor je!
Voor Mischa

quote:Toby_or_not_Toby schreef op 08 november 2009 @ 22:53:

[...]

Liiieeefff!!!

*gaat op zoek naar Amigurumi Vader en Amigurumi stormtroopers*Awww die fluffy Vader wil ik ook wel.
Oh en Vinyl, speciaal voor jou:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven