Wat doen jullie na het werk?

08-11-2009 20:42 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal:)

Ik zat mezelf zo eens af te vragen wat jullie doen als je 's avonds thuis komt. Wat ik doe lijkt me een beetje saai maar het bevalt me eigenlijk wel prima. Ik woon samen met mijn vriend. Als ik thuis kom dan ga ik eerst koken(of mijn vriend kookt) daarna kijk ik kookprogramma's en andere dingen op tv en dan naar bed:). Mijn vriend zit vaak op zijn pc of kijkt mee tv. Nu zeggen we soms wel eens lacherig tegen elkaar: Moeten we niet eens wat vaker iets leuks doen? Maar dan weten we niets te verzinnen op zo'n doordeweekse avond en eigenlijk is het bankhangen ook wel weer lekker na zo'n dag werken. Dus nu is de vraag: Wat doen jullie op een doordeweekse avond:)?En is dit wel goed voor een relatie?
En avaeyebrow je hebt helemaal gelijk. Ik heb vorige week met mijn vriend afgesproken dat we minimaal 1 keer in de week lekker weg gaan.
Als het goed weer is (en nog licht) een flink stuk lopen in 't bos. Daarna douchen en met 'n bord eten op de bank voor de tv/dvd. Tussendoor af en toe wat internetten en op tijd naar bed met de tv op de sleeptimer.
Vorige week ben ik sinds lange tijd weer eens wezen wandelen in het bos. Daarna voelde ik mezelf weer helemaal herboren:)..
Door de weeks heb ik weinig energie en tijd om nog iets leuks te doen. Ik kom meestal tussen 5 en 6 uur thuis, dan koken, eten en opruimen en het is al gauw tegen acht uur. Dan mijn lessen voorbereiden tot een uurtje of 10 en rond half elf naar bed.
Na het werk (ik sta om 6.00 uur op) doe ik even een dutje op de bank anders heb ik echt geen puf meer, dan ga ik het eten maken (of man, net hoe het uitkomt) en na het eten drinken we gezellig koffie met zijn allen onder GTST. Na de koffie kijkt mijn man tv en ik ben zoet met de laptop, beetje internetten, en verder studeren, verslagen maken etc. Ben met een HBO studie bezig, naast het werk en kinderen en huishouden.

Ik heb door de week liever geen buitenshuize activiteiten. Ik vind het niet saai, maar juist gezellig.
Als ik na mijn werk thuis kom, ben ik blij even geen mensen om me heen te hebben en even niét te hoeven praten. Ik heb de hele dag leerlingen en vrijwilligers om me heen, dat betekent dus steeds uitleggen, praten etc. Dan drink ik een kop koffie, zet de PC aan of ga boodschappen doen. Na As the world turns (even verstand op nul) ga ik koken.

Afhankelijk van de dag eet ik een lichte maaltijd (want ik sport 2 avonden). Daarna afwassen, kopje koffie, lezen, tv kijken of internetten. Of op de koffie bij een vriendin of er komt iemand koffie drinken bij mij.

Ik ben graag thuis, maar vind het ook leuk om eens weg te gaan. Alleen niet door de week, want ik sta elke morgen om ½ 7 op!
Hier ook een bankhanger. Ben kapot na een dag werken (lesgeven middelbaar onderwijs).

Ik zou nooit zo vaak op pad willen gaan, heb mijn rust en tijd voor mezelf echt hard nodig.
Ik zie trouwens nu pas dat het topic bij 'relaties' staat, waarom eigenlijk??
Ja ook dat. Vroeg opstaan. Bij mij gaat de wekker om 6 uur. Ik lig er dus 's avonds om 10 uur in.
ik heb vaak ook geen zin om iets te doen hoor, maar om elke avond thuis te zijn kan bijna niet. Er is altijd wel iemand die vraagt of ik kom eten of belt of wil sporten of naar mn ouders.. ik weet niet. bij mij vliegen de avonden om.. heb elke dinsdag cursus....soms zou ik ook het liefst thuis zitten maar als ik dan een paar avonden niets heb word ik erg onrustig en moet ik voor mn gevoel echt iets gaan doen :(
Ik moet er niet aan denken om door de week allerlei afspraken te hebben. Heb altijd veel behoefte aan tijd voor mezelf.
Het staat bij relaties omdat we het eigenlijk allebei fijn vinden om thuis te zijn in de avond. Dus we zijn samen nogal veel thuis. Ik heb eigenlijk hetzelfde met mijn werk. Ik werk in de hulpverlening en ben dus ook de hele dag aan het luisteren en praten met mensen. Als ik dan thuis kom heb ik niet altijd zin om te praten Maar ik voel me op een of andere manier wel schuldig dat ik daarom niet veel onderneem.

Maar ik ben gelukkig hierin niet de enige:) dat is al fijn om te horen.
En ik sta ook om half 7 in de ochtend op....
En dat gevoel echt iets te moeten gaan doen herken ik heel goed sneeuwvrouw. Het is fijn om daarin je rust te vinden. Gewoon tegen jezelf zeggen: Vanavond hoef ik lekker niets!

Ik moet zeggen dat dit me wel steeds beter af gaat.
Wat leuk om te lezen hoe iedereen zo'n anders leven heeft.

Ik woon niet samen, maar werk heel onregelmatig. Sowieso werk ik op zaterdagavond (tot vorig jaar bijna elke avond overigens), op zondag overdag en daarnaast onregelmatige 'klussen'. Ik spreek s avonds af met vriendinnen, met mn vriend, ga sporten, of zoals vanavond.. na een dag werken eens lekker alleen thuis zijn (daar geniet ik ontzettend van).

Ik heb ong. 1,5 jaar regelmatig gewerkt en kon daar echt niet aan wennen. Ik ben niet gemaakt om vroeg op te staan of s avonds thuis te zijn, laat mij maar lekker beetje afwisseling hebben.

Ik kan overigens heel goed tijd voor mezef vrijmaken, dat plan ik bewust in.

(Vraag me wel eens af hoe het met zo'n gebrek aan regelmaat moet als ik ooit kinderen mocht krijgen)
Naar de sportschool, hardlopen, eten koken, uit eten of eten bij vrienden, een drankje drinken in de stad, in de zomer op het terras/ in het park hangen, maar vaak ook even helemaal niets; beetje op de bank hangen, tv kijken en internetten.
Op een werkdag ben ik zo'n gemiddeld 12 uur van huis, dus als ik 's avonds eenmaal thuis ben om een uur of 8 dan doe ik het liefst helemaal niets. In de lente en zomer wil ik nog weleens wat ondernemen maar dan is het ook langer licht en het weer aangenamer. Voor mij zijn de herfst en winter ook maanden om even lekker bij te tanken en uit te rusten.
De winter is een heerlijke tijd. Donker, knusse kaarsjes, kopje thee en verwarming:)
quote:Poezz79 schreef op 08 november 2009 @ 23:32:

De winter is een heerlijke tijd. Donker, knusse kaarsjes, kopje thee en verwarming:)Je vergeet de chocolade voor bij de thee .
Hey poezz79, ik herken je verhaal wel hoor.

's Avonds is het inderdaad vaak hetzelfde verhaal.. thuiskomen, koken, eten, tv/pc en naar bed.. op zich niks mis mee, maar wel komt af en toe de gedachte van 'is dit het nou'.

Zelf doe ik wel andere dingen, meestal ga ik 2 avonden in de week hardlopen, maar dat doe ik niet met mijn vriend.

Zelf zou ik ook graag wat meer ondernemen, maar ja wat, voordat we eenmaal klaar zijn met koken en eten is het bij ons al snel een uurtje of 8.

Alle tips om iets leuks te doen samen zijn welkom!
Ik ga op ma en do 'sporten' 1x training, 1x competitiewedstrijd Helaas krijg ik hier geen conditie van dus ik ga op dinsdag nog een uurtje zwemmen en als het lukt op woensdag en in het weekend even hardlopen. Op woendsdag doe ik vaak ook nog een deel van het huishouden boodschappen en een beetje schoonmaken oid.

Verder is het eigenlijk meestal wel het zelfde. rond halfzes thuis koken (een van 2, de ander rust ff uit, doet wat in het huishouden of pakt alvast een tas in voor sporten.) na het eten de boel opruimen, dan vaak weg of nog wat huishoudelijke dingen doen. Als we thuis zijn journaal kijken en dan rond half 11 uur in bed liggen. Liever om 10 uur eigenlijk want om 5 uur gaat de wekker weer maar vaak lukt dat niet (vroeg naar bed)

Vijdagavond houden we vaak vrij, soms komen vrienden langs, net waar we zin in hebben.
Wat ik doe: na het eten een halfuurtje bankhangen/bijpraten/knuffelen met mijn man, daarna sporten, cursussen volgen, met mijn hobby's bezig zijn, lezen, administratie doen,...

Mijn man kijkt wat televisie en is ook met zijn hobby's bezig.

Wij doen in de week weinig samen, maar zijn wel in dezelfde ruimte. Dat vinden we prima. In het weekend doen we wel veel samen.
Ik ben in augustus met mijn afstudeerstage begonnen en mn wekker rinkelt dan ook 5 dagen in de week om kwart voor 6. Dan snel snel en om 06.15u wegrijden. Zo rond kwart voor 5 ben ik weer thuis. Eigenlijk moet ik dan met ons hondje lopen, maar ik ben dan vaak zo moe dat ik haar zelf maar laat lopen (deed ze tot een jaar geleden bij opa ook). Dan ga ik koken, tafel dekken, eten, afruimen, afwassen en dan of boodschappen doen, of lekker hobbyen met de tv aan. Ben nu bijvoorbeeld aan een sprei bezig. Ik vind dat gewoon lekker rustig. Helaas dan weer rond 10u naar bed omdat ik anders niet genoeg slaap heb gehad. Klinkt ook erg saai, maar ik vind het zo fijn zo! Wil wel weer gaan hardlopen, maar helaas heeft mn vriend al helemaal niks met sport. Maar ik ga het wel proberen! En idd interessant om te zien hoe jullie jullie leven ingedeeld hebben

Mijn vriend helpt trouwens wel met afwassen
Wij brengen de avonden vaak wel in relatieve rust door. Een enkele keer een vergadering 's avonds of een afspraak met iemand. Maar vaak ben ik/zijn wij 's avonds thuis. Dan speelt mijn man vaak spelletjes op zijn laptop en ik ben dan of aan het computeren, tv kijken, lezen of naaien of andere rommelklusjes in huis aan het doen.
Ohja, onze avond begint ongeveer om 20.00 uur (nadat kind op bed ligt en de keuken/boel aan kant is) en houdt op rond 22.30 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven