Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb even nagedacht.... naar aanleiding van het "zelf eten maken"

Vond het toch wel stom dat ik dat eigenlijk nooit deed. Dus ik ben meteen aan de slag gegaan. Ik heb het een en ander even uitgedacht.

Nu doe ik het zo:

De groente die we overhouden 's avonds zet ik in de koelkast. de volgende dag kook ik 1 aardappel in de magnetron en ik doe de groente en een plakje kipfilet in de blender.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ping en klaar!

En ik moet zeggen..... het is nog lekker ook. Ikhoop dat frouk het ook een beetje te pruimen vindt.

Sinds we terug zijn uit frankrijk weigert mevr groente te eten!

Ik ga om 16 00 uur het bobike fiets stoeltje ophalen en we hebben op internet een romer duoplus autostoel gekocht!

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik vind het helemaal geweldig!

Tot later

PS: LAb hoe is het daar met jou en de kleine?

kus Belle
ZOOOO zijn we weer...Nu het nog kan (nu ik nog vakantie heb) kom ik maar lekker vaak even aanwaaien....

Belle: Haha, voelde je je een ontaarde mama, die alleen maar potjes aan Frouk gaf? Ik hoop dat ze jouw groenteprutjes ook lekker vindt, anders voel je je helemaal zo lullig....hihi

Eef: Leuk hoor dat te koop bord...ik belde je net weer een keer en toen was je er weeeer niet...

WIj hebben vanmiddag gehoord dat neef van Nijnvriend toch niet kan kopen, dus wij gaan een afspraak maken, zodat wij volgende week een te koop bord in de

tuin kunnen zetten...

Vanmiddag pak gekocht voor Nijnvriend...erg goed geslaagd! Met een te gek gaaf roze blouse met paarse das...echt heeeel gaaf! Nu ik nog....

Verder weinig nieuws geloof ik.....
NIJN SORRY! Ik was met Man even een stukje wandelen (Zoon mocht mee ) We zijn naar het hertenkamp hier in de buurt geweest. Wij vonden het leuk, Zoon vond er niet veel aan, haha

Man is net een oorlogsmail aan de hypotheekmeneer aan het schrijven. Die beweert dat de afsluitprovisie van 1,0 % niet omlaag kan in verband met een voorjaarsactie met lage rente, maar hij heeft wat fouten gemaakt bij andere dingen (bijvoorbeeld door te zeggen dat de notarissen waarmee de Rabobank samenwerkt 1500 euro minder rekenen dan een gewone notaris, maar dit blijkt niet 1500 euro te zijn, maar slechts 300 euro en bovendien geldt die actie (dat minder rekenen) alleen als je starter bent en dat zijn we niet). Nu proberen we door die foutjes op een rij te zetten hem over te halen toch 0,3 procent omlaag te gaan.

Even wat tips voor Nijn:

- makelaarscourtage: zeg dat je bij andere makelaars hebt geinformeerd en dat die 1,3% willen hanteren. Met beetje geluk doen ze dan hetzelfde (wij hebben het zo omlaag gepraat naar 1,4 %, achteraf hadden we het nog harder kunnen spelen)

- als je bij zelfde makelaar koopt en verkoopt, EIS dan dat zij het taxatierapport cq bouwkundig rapport van het aankopende huis betalen. Wij waren hier te laat mee helaas

- notarissen: vraag offertes aan en vraag om ALL-INLCUSIVE prijzen. Dus inclusief kadasterkosten en btw. Want als ze dat er in eerste instantie niet bij rekenen komt er echt veeeeel geld bij

- hypotheek: voorstel voor hypotheek is vaak maar 2-5 maanden geldig, dus let er op dat je bij aankoop daar op let. En afsluitprovisie kan dus vaak onderhandeld worden, bijvoorbeeld van 1,0 procent naar 0,7 procent of zelfs lager

HAHA bovenstaande dingen zijn ons dus (op makelaarscourtage na) NIET gelukt, maar als we het geweten hadden...

He wat is in vredesnaam een Tagcloud? Ik vind die nieuwe site maar raar hoor tot nu toe!

Belle: het was niet bedoeld om je aan te vallen op je potjes hoor! Ik vind het overigens wel slim van je om het zelf te maken want het is echt heel makkelijk, kost bijna niks en het is ook gezonder omdat er geen conserveringsmiddelen in zitten. (Zelf vind ik die prut uit een potje ook niet zo lekker, maar dat is persoonlijk). Dus... het was geen aanval, ieder moet dat soort dingen zelf beslissen. Maar je bent dus wel slim mijns insziens. (het scheelt je 2 euro per dag, want potjes kosten een euro toch... is dus paar honderd euro per jaar... *ping* )

Wij hebben gisteren een hele brocolli gekookt met een paar aardappeltjes en we hebben nu dus een vriezer met broccoli-aardappeltjes-klontjes :-D

Grtz E.
Even update: Hier gaat alles goed. Nu ik die stapel films heb, kan ik me beter vermaken. Ik lig gewoon de hele dag beetje op bed. Voordeel is dat mijn liezen vandaag voor het eerst sinds weken niet pijn doen! Dus dit dagje rust heeft me goed gedaan. Met manlief gaat het ook goed. Hij is vandaag heel hard aan het werk geweest aan zijn proefschrift... Dat moet 1 september dus af zijn, dus we hebben samen " laatste loodjes". Al zijn die van hem heeeeel anders dan die van mij. Ik heb nu fysieke laatste loodjes, hij mentaal

Nou, ik ga eens kijken of ik wat te eten kan fixen.

Liefs Millie
Ik loop een beetje te stuiteren, want vriendinnetje heeft vanmorgen een zoon gekregen en dat hoorde ik net 2 min geleden.....ZOOO coool en precies een half jaar na Yara geboren...vind ik ook wel grappig..hihi

Yara heeft vandaag haar eerste fruithapje op...nouja het was met recht een HAPJE...want ze heeft niet eens 1 lepeltje op denk ik...Maar papa en mama vonden het iig leuk!! haha

Ook afgelopen nacht heeft ze heerlijk geslapen op 4 voedingen, dus ik hoop dat het zo door blijft gaan, want ik moet eerlijk zeggen dat ik het heeeel fijn vond om eindelijk weer eens zelf ECHT avond te hebben.

Hebben lekker kolonisten gespeeld en Triominos..Vind ik altijd erg leuk, maar dat kwam er niet echt van, als Yara pas tegen 22 uur naar bedje ging..

Gister lag ze er rond 20.30 in en na een drietal kikjes ofzo is ze in slaap gevallen om vanmorgen rond 7 uur weer wakker te worden en om half 8 was ze ECHT wakker en vond ze dat ze aandacht verdiende...hihi

Haar slaapjes worden echt een beetje rommelig..de ene dag slaapt ze ieder slaapje echt goed en de dag erna slaat ze 1 slaapje over en dan weer slaapt ze ieder slaapje maar een uurtje en begint dan echt te krijsen....Maargoed ik ben altijd een beetje panisch daarin en wil gewoon het ritme van slapen/voeden/spelen/slapen enz enz aanhouden, maarja blijkbaar is dat niet meer echt nodig en dus is ze vaak al een uur voor etenstijd uit bed en ligt dan te spelen en gaat dan een uur na het eten weer naar bed ipv 2 uur na eten...wel houd ik nog steeds de 2 uur wakker-methode aan...en dat werkt wel...ALleen bij laatste voeding niet...

Gister was ze om 17.15 al uitgeslapen en aan het krijsen. Haar er toch maar uitgehaald en om 19.00 pas gevoed en tussendoor nog opa en oma op bezoek gehad en toen na eten nog even in slaapzakje bij papa op schoot en toen slapen!

Ik bedenk me net dat ik wel heeel veel hier neerzet over hoe ik het doe....Is dat niet saai voor jullie??

Lijkt meer een soort dagboek...ZItten jullie daar wel op te wachten??

Ik hoort het wel....:-)

Liefs Nijn
Nijn, ik vind je dagboekepistels niet erg hoor! Schrijf maar gewoon lekker verder! Ik vind het ook wel leuk om te lezen hoe anderen dingen aanpakken enzo... zo leer je nog eens iets van elkaar

(mmm zoon had net het snoer van de laptop te pakken en al in zijn mond... waarop Man en ik tegelijk zeiden "je bent toch geen konijn!"... ondernemend tiepje wel dus)
Labje, gaat het allemaal goed daar bij jullie? Wanneer komt er een foto op Yahoo van jullie meisje?
He! Kinders! Leven jullie nog??
hallo Dames,

Ik is weer in den lande!!!! Maar allereerst;

LAB GEFELICITEERD MET JE MEISJE!!!!!!

Je hebt het niet makkelijk gehad zo te lezen, en aan het uitblijven van berichtjes te zien heb je het erg druk enzo.

Een hele mooie naam trouwens, echt wat voor jullie.

Ik ga nog zeker langs komen, maar de komende weekjes even niet nog want we krijgen morgen de sleutel.

Het weekendje vakantie werd toch een goede week en het was heerlijk, nadeel alleen dat ik niet langs kon komen. Ik had mijn mannetje de opdracht gegeven op het forum te kijken of er al iets was en die smste vervolgens; lab heeft een dochter, bevallen duurde lang, het werpen ging snel. hahaha. Maar ik wist het dus wel.

Mocht je met vragen zitten stel ze alsjeblieft, je hebt nu ervaren mensen om je heen, die vast niet alles weten, maar misschien wel kunnen helpen.

Ik voelde me in het begin soms echt een klungel die maar wat deed.

Tsja en de rest; AAAARGHH wat is er veel geschreven en veranderd op het forum. Ik moet er helemaal aan wennen, en het voelt ook niet echt vertrouwd nu.

Even zo uit mijn hoofd wat was blijven hangen;

Millie; zet hem op met de laatste loodjes, en die filmpjes klinken zeker wel goed. Nog een weekje of twee maar he? Sow gaat wel snel ineens. Lekker dat alles klaar is nu.

Wat een schrik met die val zeg, gelukkig liep het goed af!

Nijn; gefliciteerd met het kindje van je vriendin. Heerlijk he komen al die herinneringen weer boven van jezelf. En dan is je meisje ineens heel groot. Post nog eens een foto van haar! Dagboek hier maar lekker verder. hoor. Wat je doet klinkt goed, en ik hoop dat ze idd op 4 voedingen kan! Dat zou lekker zijn zeg.

Je vakantie klinkt ook heerlijk relaxed!

En leuk leuk; misschien weer een schilderijtje maken, kom maar op hoor, ik heb er zin in!

Eva; wanneer mogen julie nu in je huisje (3e keer dat ik het vraag:) ) Wow jullie hebben nu ook een mooi huis zeg!! echt nog hardstikke nieuw. En leuk ingericht.

Je had trouwens goede tips zeg, hier alleen een beetje te laat, maar ja....

Fijn dat de bouwtechnische keuring goed was gegaan, toch een lekker idee he?

Belle; schaam je niet joh. Hier krijgt guppie vaak een geprakte banaan als fruit, maar soms zeker de helft van de keren een potje (meer smaken, dan dat ik kan kopen) en savonds bijna latijd een prakje. Ik had heel stoer zelf wat gemaakt en ingevroren, maar dat ligt er nog steeds. Ik heb het 1keer geprobeerd en toen vond ze het niets.

Wij eten zelf te gekuid om alles tekunnen voeren aan haar.

Wat een leuke slofjesheeft dat iwawa zeg, ik heb ze meteen even gegoogeld.

Manderley; ook voor jou een dikke knuffel voor de laatsteloodjes!! Echt aftellen nu he? Ben je het al zat of vind je het nog erg gezellig?

oh nijn dit krijgt mijn meisje

800 papfles 200ml

1000 halfpotje fruit of banaan en 100ml roosvicee

1300 boterham en 120ml friso

1600 100ml roosvicee

1800 half potje prak, en liga met yoghurt

2300 papfles 200ml

(meer fruit en prakje eet ze niet en van diksap gaat ze aan de race)

Nou vakantie was erg leuk. Heel gezellig, wel erg druk. Heerlijk dat er meer handen waren om op haar te laten. Slapen ging erg beroerd, en nu thuis ook weer, ze moet weer helemaal wennen, dus dat wordt leuk met verhuizen.

de komende weken zullen erg gek en druk voor haar zijn, dus ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen.

Ze hangt nu erg aan mij. Ik ben het leukste wat er bestaat. (erg leuk voor je zelf vertrouwen) ik hoef maar boe te roepen of ze ligt helemaal in een deuk.

Papa was wel heel vreemd hoor na zon weekje weg. Ze werd heel verlegen.

Ze eet allemaal niewe dingen; macaroni stragonof, madnerijntjes, en jawel; citroenen!!! (zuur, maar heel lekker)

Ze trek zich nu overal aan op en loop een beetje langs.

We zijn druk an het pakken. Gisteren hebben we al een deel van de zolder opgeruimd en uitgezocht, en net het restje. Ook zijn we het al redelijk een over de kleuren.

Mijn schoonma heeft de week nog vrij en wil oppassen dus we kunnen redelijk zonder zorgen klussen. Heerijk.

Ik ben er misschien dus minder, en na september denk ik 2 weken niet, want dan hebben we even geen internet. Maar misschien valt het mee. (verzoekje dus om voor die tijd te bevallen)

Morgen dus de sleutel en ik benheel benieuwd!!! Spannend spannend!!

nog 18 uurtjes, het liefst zou ik in bed gaan liggen zo dat het snel morgen is.

We gaan morgen ook al even tuinmeubels halen zodat we lekker in de tuin kunnen zitten daar!! (van verjaardagsgeld)

Op vakantie heb ik trouwens heelrijk gewinkeld (al heel lang geleden) en heb nu 3 leuke setjes waar ik ZO blij mee ben!!! Ik kocht al jaren vanwege het geld alleen maar makkelijke shirtjes en broeken die overal bij konden, maar niets echt bijzonders en nu dus wel even. Echt heelrijk, en ben helemaal blij ermee.

Veel knalgroen en knalrood, en een minirok en skinny jeans en een zwierige rok. echt super.

Nou jullie zijn weer een beetje bij....

Liefs Joep
Hey Joep, leuk dat je er weer bent, ik had je wel gemist hoor!

Ik vind het altijd zo knap van jou (en anderen) dat jullie zoveel op elkaar reageren, ik heb altijd het gevoel dat ik de "ego-trien" van ons stel ben omdat ik nooit zoveel reageer... maar aan de andere kant, ik post best wel vaak, dus mijn reacties komen vaak ook wel, alleen lijkt het dan zo 'weinig'

Bedankt voor de complimenten over ons huidige huis... nu maar hopen dat mensen die een huis zoeken het ook mooi vinden. Het probleem is dat je mensen niet zo snel binnen krijgt omdat de flat van buiten onoogelijk is. Maar mensen die binnen komen zijn vaak meteen verkocht, vooral door het uitzicht... maarja... ach, we zien wel.

Sleutels van nieuwe huis krijgen we in februari, 1 febrauari om precies te zijn. Dus we hebben nog een half jaartje om ons huis te verkopen en hopelijk lukt dat dan.

Nijn, we zijn hier ineens spontaan over naar 3 flessen! We hadden al helemaal een plan uitgedokterd om het aan te gaan pakken en we wilden dat na de vakantie gaan doen, blijkt dat meneer het zelf wel even regelt

Morgen gaan wij voor een weekje op vakantie, nouja, voor 5 daagjes. In een vakantiepark met vrienden + kindje. Ben erg benieuwd!

Hey, vertellen jullie de verhalen over je "viva-vriendinnen" ook aan jullie mannen? Man wordt soms helemaal tureluurs van me, als ik wéér met de belevenissen van mijn digi-vriendinnen aan kom zetten die hij helemaal niet kent, haha... maar hij luistert altijd braaf hoor en hij begint inmiddels ook de namen te herkennen.

(Ik zei van de week heel blij "Yara krijgt vandaag haar eerste fruithapje!" waarop Man dus antwoord "wie is Yara nou weer, ik kén Yara helemaal niet" waarop ik weer zei "Ja van Nijn" (alleen noemde de echte naam) Haha... toen wist ie het weer... arme mannen, moeten allemaal namen en kinder-namen van wildvreemden onthouden )

grtz E
Haha Eef, mijn mannetje is inmiddels ook wel een beetje gewend aan mijn digi-vriendinnen en hij probeert het ook heel goed te onthouden, maar als ik dan zeg dat jouw mannetje iets kan/heeft gedaan, dan zegt ie altijd..Oh leuk...en hoe oud was hij ook alweer?? 4 weken ouder is dan natuurlijk het standaard antwoord....dus dat is dan weer net een stapje te ver..hihi HIj zegt ook best vaak: ga dat eens even navragen bij je vriendinnen van Viva dan...(als we weer eens iets nieuws moeten doen/ontdekken/willen proberen)

Ik zat nog te bedenken dat jouw mannetje mss minder ging eten door die 4e fles...maar hij heeft m dus al zelf laten vallen...Goed he dat de natuur dat gewoon zelf regelt...

Yara heeft het al vanaf donderdag op 4 voedingen gedaan..Knap he...

Vanmorgen werd ze zelfs pas om 8 uur wakker....Heeerrlijk

Morgen moet ik weer werken en BAH ik heb daar echt nada noppes zin in....Ik had zo'n heerlijke tijd met Yara en Nijnvriend...

Zei gister nog dat halve jaar is echt voorbij gevlogen, maar ad andere kant lijkt het echt een eeuwigheid, want het is alsof Yara er altijd al is geweest..

Joep:Heeeel veel plezier en succes met je nieuwe huis!! Lekker hoor kleren kopen die je leuk vindt en die je niet alleen maar koopt omdat ze makkelijk zijn...Klinkt leuk...minirok met legging? en skinny jeans vind ik wel erg hip hoor!!

Eef: Veeeel plezier met je vriendin en ik ben benieuwd hoe dat gaat!

en we moeten snel maar even een date prikken, nu ik weg kan tussen 12 en 19!

Maar de komende weekenden ben ik druk.....vrijgezellenfeestjes en vrijgezellenfeestjes van Nijnvriend's vrienden...en bruiloften...dus het wordt wel sept....

Nou ik heb verder geloof ik weinig nieuws....

Liefs NIjn

PS Banaan was ook niet zo lekker dat ze door had dat ze het kon doorslikken....we blijven stug doorgaan...hihi
Ola,

Met Fiepje gaat het prima. Er staan wat verse foto's op yahoo en ik hoop morgen meer energie te hebben om te reageren. Fiep slurpt melk en energie.

Liefs,

Lab
Ik zeg tegenwoordig al automatische "Yara, die een maand jonger is en net zo oud als ......." (naam zoon van vriendin). Inmiddels krijg ik sóms de reactie "ja dat weet ik nou wel" HAHA
quote:Labyrint schreef op 12 augustus 2007 @ 21:20:

Ola,

Met Fiepje gaat het prima. Er staan wat verse foto's op yahoo en ik hoop morgen meer energie te hebben om te reageren. Fiep slurpt melk en energie.

Liefs,

LabHey Lab, ik ga meteen kijken, leuk!

Ik dacht al dat het een energieslurpertje was, want je postings bleven uit... ik hoop dat jullie genieten!
Hey Labje,

Ik hoop echt dat je tussen het voeden, moe zijn en voeden door ook echt een beetje kunt genieten!!

Leuke fototjes hoor! Wat lijkt ze al wijs!

Succes met alles en geniet lekker van elkaar!

Liefs NIjn
Ha schatten,

Fiepje heeft eindelijk besloten te gaan slapen, nou is het nog de vraag of ze blijft slapen..... ze heeft vanochtend al het hele programma afgewerkt: krampjes, natte luier, honger, vreselijk de hik, vervolgens weer krampjes....... en tussendoor niet willen slapen want de wereld is zo spannend!

Met Madame gaat het goed. Zit alweer boven haar geboortegewicht, heeft de eerste officiële onderkin aangelegd en groeit uit maat 56. Tot onze verbijstering tilde ze op dag drie haar hoofd op, en op dag vier greep ze zeer geroutineerd een knuffel bij zijn kladden om 'm vervolgens de dood in te jagen met kwijl.

Ik vrees dat Fiep een aanwezig persoontje is/wordt.

Met mij gaat het redelijk. Ik zit elke dag wel een x aantal keer te brullen. Nog steeds moe van de bevalling, van het intense van een Fiep en de veranderingen.

Ik vind het moeilijk om 'alles' te leren combineren met de ME.

Ik heb er een aantal jaar over gedaan om alles om mij heen zo uit te stippelen, dat ik in feite heel veilig zat, qua inspanning, uitputting en dergelijke. Dat staat nu natuurlijk helemaal op zijn kop, en in ben een beetje mezelf kwijt en mijn gevoel van veiligheid. Dat komt natuurlijk wel weer, maar het zal tijd gaan kosten, en het maakt me heel onzeker.

Soms heb ik het er heel moeilijk mee dat ik bepaalde dingen niet zal kunnen doen met Fiep, zoals autorijden, saampjes naar de winkel en dergelijke. Ik ben dus vreselijk bang te kort te schieten, of haar tekort te doen. Ook dat moet ik nog met mezelf zien uit te vechten.

Zie je wel Eef; ik ben een grotere ego-trien dan jij!

Millie en Manderley, het komt voor jullie ook steeds dichterbij! Niet over zenuwen hoor, gaat allemaal vanzelf. Alleen dat afwachten hè.... pfffffffffrt!

Oooh, jullie allemaal, vreselijk bedankt voor alle lieve kaartjes! Die hangen lekker allemaal op een ereplaats boven het bed!

Joeppie, wat lekker zo'n vakantie! En een minirok en skinnyjeans, en felle kleurtjes...... geweldig! En nu de verhuizing op komst, dat zal wel een intense tijd worden!

Nijn, Yaraatje ook al aan het echte voedsel.... wat gaat het dan snel! Ik ben helemaal jaloers op jullie, omdat de borstvoeding op zich redelijk gaat maar me vreselijk uit put. Tegelijkertijd zijn jullie verhalen mijn grote hoop en troost: nachten doorslapen!!!!!! Wauw!

Eef, ik heb nog helemaal niet gereageerd dat zoon kruipt! Wat geweldig! En wat gaat het toch snel allemaal.... zei zij die op Fiepjes vierde dag huilbui nummer 3542 kreeg, omdat Fiep voor het eerst in haar wipstoel zat 'wèèèh, wat wordt ze snel groot!'.

Belle, wat lekker zo'n ontspannen eet-Frouk op vakantie. Je klinkt zelf momenteel ook helemaal ontspannen en genietend trouwens!

Volgens mij vergeet ik weer iemand..... sorry!

Oh ja, Quizz is helemaal op de hoogte wie wie is van het viva-forum, plus bijbehorende kinderen en dergelijke. Wat zeg ik, zelfs mijn moeder is op de hoogte.... en bewondert ook graag de diverse foto's.

Quizz komt me vragen of ik even mee buiten ga zitten, nu Madammeke inderdaad braaf ligt te knorren!

Liefs, Lab

ps: hebben jullie nog tips om buikkrampjes te verminderen/voorkomen?
Hay allemaal,

Goh lab.... ik herleef de eerste weken van het moederschap... En bij jou is het nog moeilijker ivm je ME.

Tips? Uhmmmmmm Frouk had wel baat bij de cinebaby druppels van vsm. Venkelthee heb ik ook geprobeerd mar daar merkte ik niet zoveel van.

Over 3 maanden zijn de krampen over.... het lijkt nog een eeuwigheid te duren (ik weet het) het was even een schrale troost.

had je nou foto's geplaatst? Ik kon ze niet vinden. Zo nog even kijken.

Hier is het allemaal goed. Soms heb ik het gevoel dat ik even forum moe ben en dan een dag later is dat gevoel weer weg. Ik snap er niets van.,...

Even denken of ik verder nog nieuws heb....... nee niet echt ik zit eigenlijk te wachten op de andere dames die gaan bevallen! Ik ben zo benieuwd...

tot later, ik ga even lekker een glaasje sap drinken buiten. Kijken of ik in de verte lab en quizzie zie zitten...
oh..... het tranen mannetje was bedoelt voor de krampjes alinea...

Dat nieuwe viva gebeuren gaat nog niet helemaal soepel
ik heb de foto's gevonden! Zozo flinke dame hoor!

"bull dogje" hahahaha

Belle
hey!

Niet veel nieuws hier....

WIlde me alleen even melden..

Gister was eerste werkdag en het viel me reuze mee...

Ik krijg een nieuwe auto en dus zijn we even auto's wezen spotten...beetje mails gelezen en afgewerkt en toen was het alweer tijd....Dus tja het viel mee

Vanmiddag ga ik denk ik even kleren kijken voor de bruiloften...hoop dat ik wat kan vinden...

Ga even verder met huishouden....
Oh enne Labje: Ik hoop dat je snel weer een beetje ritme hebt gevonden en dat je snel een klein beetje uitrust!
grrrrrrrrrrrrr heeeeel lang stuk getypt... alles weg. Nu geen zin meer, tot later

Kus Millie
JAAAAA ik heb kleren gevonden!!

Nu ga ik een poging wagen het uit te leggen, maar dat wordt een beetj lastig denk ik....

Het is een satijnen rok met print

Daaroverheen een grijze gemeleerde lange (wollen-look) jurk/tuniek en een groen shirtje

Klinkt wazig denk ik, maar het is heel leuk en ohja er zit een zwarte riem om de jurk/tuniek..

Ziet er heeel erg leuk uit. Is weer eens iets anders dan een pak..

Verder weing nieuws.

Krijg zo oppaskindje weer...Yara gaat alweer bijna naar bedje, is al vreselijk aan het gapen...

Ze lag er gister al om 19.30 in en het ging goed!

Huilt wel weer telkens een minuutje of 10 als we haar naar bedje hebben gebracht, maar na die minuutjes huilen valt ze in slaap en slaapt ze gewoon de hele nacht door op 4 voedingen!!

Liefs Nijn
Oh en ps ik vind het nieuwe forum niet heeeeel fijn..AL vaak gehad dat ie uit de lucht was en gister kwam ik er niet eens op....

Had ik eindelijk iets getypt was het ineens zomaar weg.......GRRRR
Tweede poging

Dag meiden,

Jullie weten dat ik ook schrijf op het "maagdjes"-topic. Dat is eind augustus/begin september. Nu voel ik me daar een beetje buiten de groep vallen. Iedereen is nog van alles aan het doen: winkelen, schoonmaken, taartjes bakken... En toch zijn ze het allemaal enorm zat. Ze zijn aan de ananas, tonic, sex, frambozenbladthee, en weet ik al niet wat... En dat al een week of wat. Terwijl ze max een week verder zijn dan ik, en de meesten gelijk, of minder ver zijn...

Ik lig daarentegen de hele dag maar een beetje suf op bed. Filmpjes te kijken, en hopen dat er nog iemand gezellig langs kan komen om de dag te breken, en toch wil ik mijn buik nog helemaal niet kwijt. De kleine knup mag echt nog wel even blijven zitten van mij. Ondanks alle ongemakken vind ik het zo fijn om dat kleine wurmpje te voelen bewegen. Ik ga dat echt missen als hij er eenmaal uit is.

Begrijp me niet verkeerd: Ik heb er ook enorm veel zin in dat ie dalijk er echt is,... naast mij in het wiegje... Maar nu ik nog even KAN genieten van de buik en de zwangerschap, doe ik dat ook. Ondanks de pijn en de moeheid.

En het is gewoon zo frustrerend om continue te lezen dat " ze het zo zat zijn..." terwijl ze gewoon nog allemaal leuke dingen doen. Nouja, dat moest ik even kwijt.

Wat ik ook stom vind, is dat ze met middeltjes de weeen proberen op te wekken, terwijl ze nog nieteens op de officieel uitgerekende datum zijn. Als je lichaam er klaar voor is, dan komt het toch vanzelf, heb ik begrepen? En die middeltjes helpen pas als je lichaam er ook aan toe is. Kijk, als je zoals lab 41 weken loopt... dan is het wat anders, maar om met 37/38 weken al te miepen en middeltjes te gaan proberen,... dat vind ik echt stom! Dat moest er ook nog even uit. ZO!

Maandag ben ik bij mijn moeder geweest. Sander moest voor werk naar Groningen, en mijn moeder woont halverwege (in Zwolle). Dus man heeft me daar gedropt, om me vervolgens aan het eind van de dag weer op te halen. Het was echt een soort dagje vakantie opeens! Heerlijk verwend door mams, lekker dutjes gedaan, lekker in de tuin gelegen. Heerlijk! Ik kon er weer helemaal tegenaan!

Mijn moeder heeft zelf een borduurwerk gemaakt van allemaal kinderliedjes (oma-hormonen, denk ik). Het is echt helemaal geweldig geworden! Ze is er uren en dagen mee bezig geweest, maar het resultaat is echt geweldig. Ik ben er heeeeel erg blij mee. Ik zal eens kijken of ik een foto op yahoo kan zetten. Ook hebben we wat buikfoto's gemaakt van san EN mij samen. (die hadden we nog helemaal niet! :-))

Gisteren zou een vriendin langskomen, maar die dacht dat we woensdag hadden afgesproken. Dus ik zat te wachten, had me er helemaal op verheugd, en toen kwam ze maar niet. :'( Ik bellen... bleek dat zij dus dacht dat het vandaag zou zijn. Wel jammer, want ik wilde eigenlijk met een andere goede vriend afspreken voor vandaag, maar dat kan nu dus niet meer, en hij gaat een lang weekend weg, dus nu moeten we het over het weekend heentillen. Daar baalde ik gisteren dus ook van. (Ik merk dat ik een stuk minder flexibel ben... Als planningen wijzigen kan ik daar meestal wel goed tegen, maar momenteel echt niet meer!

Nouja, morgen komt een andere vriendin lunchen, en vrijdag komt mijn mams lunchen. Dus deze week word ik wel weer lekker vermaakt door iedereen :-D Dat vind ik wel fijn hoor. Want alleen maar slapen en liggen is ook wat saai. (Ik heb al 9 films gekeken... nog eentje te gaan, dan kan ik weer naar de videotheek. nieuwe stapel ophalen :-) hihi)

PS nog even zoals "het hoort": hier nog helemaal geen tekenen, geen voorweeen, een slijmprop, geen harde buiken (althans, geen pijnlijke harde buiken) Vandaag 38 weken en 3 dagen zwanger...

Zometeen naar de Vlos, maar alles zal wel goed zijn. Knuppie beweegt goed, en als mijn bloeddruk nu opeens fout is dan weet ik niet hoe dat kan. Hij is al de gehele zwangerschap tussen de 50 en 70 onderdruk, en 100-110 bovendruk... Dussss. Jullie zijn weer op de hoogte.

Ohja, nog even voor Labje,... ik had gisteren een heel inspirerend stukje voor je geschreven, maar dat is dus foetsie. Ik hoop dat ik de essentie nog een keer kan overbrengen...

Je zult inderdaad niet alles kunnen doen met je kleine meid. Er zijn grenzen waar jij tegenaan zal komen. Toch denk ik dat Fiepje het goed heeft getroffen met jou als mams, en Quizzie als paps. Jullie kunnen haar iets veeeeel belangrijkers meegeven: liefde! OF je nou in een rolstoel zit of niet... dat is altijd voorradig, en wat is nou belangrijker... alles kunnen doen met je kind, of je kind kunnen meegeven dat je ondanks tegenslagen, ondanks dat alles niet altijd zo loopt als dat jij het zou willen, dat je toch gelukkig kan zijn met mensen om je heen waar je van houdt. En Fiepje heeft heel liefdevolle ouders gekregen.

Over die krampjes, ik spreek niet uit ervaring, maar heb natuurlijk wel alle sboeken gelezen die los en vast zitten. opties zijn:

- warme doeken/kruik tegen buije aan houden

- Fiep dragen op je arm met buikje naar beneden (dan drukt je arm tegen buik, dat is fijn, en tevens zijn haar billen dan vrij om windjes te kunnen laten. wil nog wel eens helpen, heb ik gehoord)

- Verder,... masseren. voetjes beetje omhoog tegen buikje aan drukken, zodat billen weer vrijkomen...

Ook heb ik in een boek gelezen dat je niet altijd kan zien of het wel echt krampjes zijn. (Dat kan ik natuurlijk niet van een afstandje bepalen. dat kan jij alleen zien.) Het boek schreef: mensen denken vaak dat een huiltje komt van krampjes, maar het kan ook bijvoorbeeld oververmoeidheid zijn. Regelmaat is dan ook erg belangrijk. Slapen, zodra ze wakker wordt voeden (de eerste paar weken in ieder geval). Daarna even tijd om te liggen in box (eventueel), en bij eerste tekenen van moeheid weer naar bedje. En als ze huilt in bed, er wel bijblijven, ernaast zitten en laten weten dat je in de buurt bent, maar niet oppakken, omdat ze dan misschien over de moeheid heengaat, waardoor ze niet meer kan slapen, wel moe is, en dan oververmoeid kan raken. Maarja... dit is natuurlijk maar een theorie, en ik weet ook nog niet of ik het er wel mee eens ben. Daarvoor zal ik het eerst zelf aan de levende lijve moeten ondervinden... Maar ik wou het je niet ontnemen... Sterkte in ieder geval, en je komt er samen wel uit!

Kus

Aramilia

PS: sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven