Mode & Beauty alle pijlers

Permanent... mooi?

10-11-2009 15:14 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb fijn en slap haar waar ik moeilijk een leuk kapsel mee kan maken. Nu ben ik aan het overwegen om een vorm van permanent te nemen. Ik wil graag meer volume en krullend dik haar lijkt me heel mooi.

Tegenwoordig kun je op verschillende manieren (structuurverandering) je haar 'veranderen' en ik vraag me af wie hier ervaring mee heeft. Is het mooi geworden?
Als je fijn slap haar hebt krijg je door een permanent geen dik krullend haar.
Klopt, maar wel de illusie van...
ik denk dat ze bedoelt dat ze volume krijgt en dat krijg je natuurlijk met krullen
Nee niet doen. Het is pas leuk na een half jaar als de krullen onder in je haar hangen. En je stinkt minstend 2 weken een uur in de wind.
Ik heb fijn, slap, dun, weinig en futloos haar..... Heb meestal permanent ter ondersteuning. Gebruik dan bijv. van die klittebandrollers. Dan wel wat volume. Maar zodra de permanent er de 1e 2 cm niet meer in zit (zoals nu) blijft het even 2 à 4 uurtjes aardig oké zitten, maar stort het nog wel in.

Ter ondersteuning: zeker doen maar verwacht geen wonderen!
nee hoor, gewoon doen!

Ikdoe het al jaren en mensen denken echt dat de krullen echt zijn! Het staat ook veel leuker!
quote:potsiedikkie schreef op 10 november 2009 @ 15:27:

nee hoor, gewoon doen!

Ikdoe het al jaren en mensen denken echt dat de krullen echt zijn! Het staat ook veel leuker!

Klopt (ik ken Potsie heel goed, =zus), maar wij hebben wel heel erg gewillig haar. Dus niet superstijl.

Neem daarvoor wel een heel grove permanent. Ik heb ooit eens een fijne permanent gehad en heb weken als een soort poedel rondgelopen. Tegenwoordig heb ik grove krullen van mijzelf, beetje raar, maar kennelijk kan het.

Je haar wordt niet dikker door permanenten, je haar kan wel iets stugger worden door dat soort behandelingen, waardoor het beter valt of makkelijker te bewerken is. Kleur kan je haar ook dikker doen lijken trouwens.
Ik denk doen!

Volgens mij zijn er verschillende soorten permanentjes.

Dus laat je eens adviseren bij een goeie kapper.

succes
Ik heb het ooit eens laten doen, maar dan een grove permanent, duurde even 2 mnd, maar dan viel het mooi en was er destijds superblij mee!
Ik doe het ook al jaren .. ik heb heel dik bandhaar waar geen ruk mee te beginnen is zonder permanentje.

Nu zit mijn permanent er al weer 3 jaar in. Wordt hoognodig tijd om weer eens wat krullers er in te zetten. Zo kan ik het gewoon makkelijker opsteken , blijft het leuker zitten.

Ik moet alleen wel hele kleine rollers hebben , zusje die kapster is heeft al meerdere keren grove permanent gezet met als gevolg dat dat er na een half jaar volledig uit was gezakt. Kleine rollers heb ik dus jaren lang plezier van. (alleen wel goed uitkijken dat je het har goed verzorgd ivm kroeskoppie)

Kortom gewoon lekker doen , begin lekker met een grove permanent (grote rollers) en zie wat voor slag je er in hebt.
Wat een onzin dat je twee weken blijft stinken! Ik permanent mijn haar al jaren, en na de eerste dag heb je geen last meer van de lucht hoor. De vloeistoffen van tegenwoordig zijn heel anders dan vroeger, als je naar een goede kapper gaat tenminste.

Ik had namelijk hetzelfde probleem. Slap, dun futloos haar. Met een permanent, wel een groffe, heb ik een veel pittiger koppie. Het is een goed alternatief als je je haar niet te kort wilt knippen.

Wel als je fijn, dun haar hebt, je haar goed verzorgen. Dit haar is namelijk vaak al broos van zichzelf. Gebruik na het permanenten een goede shampoo en conditioner en neem af en toe een haarmasker, of maak er één zelf van ei gemengd met olijfolie. Fijn haar gaat ook vaak pluizen, en met een pluizenbol op je hoofd lopen vind ik persoonlijk not done. Hiertegen kan je een haarolie of antipluis gebruiken, die je er niet uitspoelt.

En laat een zure permanent zetten. Is iets duurder maar veel beter voor je haar.
k heb het ooit ook eens gedaan, jaar of 5 geleden. Mijn haar werd er ongelooflijk droog en kapot van. Krullen stonden welleuk, en volume had ik zeker. Ik heb van mezelf dun maar wel krullend haar, alleen zijn het krullen die de verkeerde kant op krullen en bovendien ook bovenop erg weinig krul.

Vanwege het droge en kapotte haar doe ik het nooit meer.
Ik heb zelf ook fijn en slap haar en toen ik permanent liet zetten, was het daarna helemaal dood. Punten waren ontzettend droog en braken om de haverklap af. Ben nu een jaar verder en mijn haar is nog steeds niet helemaal hersteld... alles geprobeerd: maskers, knipbeurten, care*repair.. voor mij geen permanent meer!
Same here ...dun en half lang haar , een maandje zat het super,daarna krul weg en pluis , brak het af ondanks de nodige verzorging van kappersprodukten .Hoop geld minder en lelijk haar ,doffe ellende dus !!!
NOOIT MEER

Het permanent pakte totaal niet op mijn haar, de kapster wordt nog bedankt dat ze dit niet tegen mij gezegd heeft van te voren... Mijn haar was zo droog en dof...

Ik gebruik nu een goede volume shampoo, van dat schuim voor volume, een föhn met een grote ronde borstel en een beetje haarlak. Dit gaat prima heb nu meer volume dan toen met dat permanent...
Ps was trouwens een zg zure permanent
Bij mij is het zetten van een permanent de grootste fout van m'n leven geweest. het stond totaal niet bij me, en nu is mijn haar droog & pluizig en anti-pluis produkten werken niet. Ik had van mezelf al vrij stug en droog haar, maar nu is het veel erger. Als ik het net gewassen heb lijkt het voor 2 dagen alsof ik mn vinger in een stopcontact heb gestoken: veel volume, maar geen mooie krul.

En het vervelendste is dat je er alleen maar vanaf komt door het eruit te knippen.
Oh ja, ik had 3 soorten rollers door elkaar heen laten zetten, voor een "natuurlijk" effect.
x
Het schijnt inderdaad inderdaad te helpen wat vlinder zegt, door het verven van je haar zou je haar dikker worden. Als je dan nog een beetje kleurspeling erin laat brengen door bijvoorbeeld highlights dan lijkt het nog meer volume te hebben. Kort of in laagjes geknipt haar wil ook makkelijker een beetje boller vallen als je met je hoofd omlaag het droog föhnt.... Ik zou over het permanenten nog even nadenken eigenlijk, het terugdraaien valt niet mee...
quote:LadyX schreef op 10 november 2009 @ 15:14:

Ik heb fijn en slap haar waar ik moeilijk een leuk kapsel mee kan maken. Nu ben ik aan het overwegen om een vorm van permanent te nemen. Ik wil graag meer volume en krullend dik haar lijkt me heel mooi.Tegenwoordig kun je op verschillende manieren (structuurverandering) je haar 'veranderen' en ik vraag me af wie hier ervaring mee heeft. Is het mooi geworden?

Hiermee zijn je vragen afdoende beantwoord dacht ik zo.
Hmm, ik heb ook heel fijn en slap haar, maar geen enkele kapper heeft bij mij ooit permanent willen zetten. Ik heb er vaak om gevraagd, of tenminste, gevraagd of het zou staan.. en ze durfden het allemaal niet aan. Juist omdat ik zulk fijn haar heb... dat zou niet pakken, dat zou mijn haar kapot maken and so fort.

Dus tja, heb het nooit gedaan. Helaas ben ik niet gezegend met een volle bos, zou ik echt graag willen!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Wees blij dat je kundige kappers hebt getroffen La Vie en Rose want dat is al een uitzondering helaas !!!
Heb al verscheidene keren een permanent laten zetten,van permanent met alleen wat volume,tot een mooie grove krul.

En de laatste is echt het mooiste,heb van mezelf echt heel stijl recht haar,wat dan slap naar beneden hangt als ik er niks in heb.Heb ik er een mooie grove permanent in dan valt mijn haar veel mooier een mooie krul zit er dan in met slag.Een zure permanent nemen bv 1 van Calmare alles op grove wikkels laten zetten op van die papillotten.En stinken doet het niet,dat was vroeger je komt nu niet eens meer onder de kap te zitten.

Je haar moet je daarna goed blijven verzorgen maar dat moet je zowiezo al doen.En van verven droogt je haar meer uit dan een permanent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven