Gezondheid alle pijlers

Wat kost de tandarts? (6 gaatjes..)

11-11-2009 15:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Per 1 januari wilde ik onze aanvullende tandartsverzekering opzeggen. Nu blijkt mijn man veel gaatjes te hebben en pas in het nieuwe jaar geholpen te kunnen worden. grofweg komt aanpassing op de verzekering neer op een besparing van 40 euro per maand. Als de tandartsrekening goedkoper is dan 480 euro is het dus voordeliger om de verzekering aan te passen, anders niet...

Wie heeft ervaring?
Kun je de tandarts niet even bellen voor een prijsopgave? Zullen ze toch niet moeilijk over doen, lijkt mij?
Het zal erom hangen. Er zit ook verschil in de gaatjes, soms is het een driepunts of zoiets en soms een tweepunts... Daar zit ook weer prijsverschil in.

Bel anders even je tandarts wat zoiets gemiddeld kost...
ja dat kan ik natuurlijk ook doen..(even bellen!) Ga ik doen zodra ik thuis ben
Je man moet gewoon de tandarts bellen en zeggen dat hij er heel erge last van heeft en dat hij echt geen 2 maanden kan wachten tot zijn gaatjes zijn gevuld.
Poelepoelepoelepoes!
Tja, en weet je zeker dat er in de loop van het jaar geen foto's moeten worden gemaakt, meer gaatjes moeten worden gevuld en wortelkanalen moeten worden behandeld?
Je weet toch helemaal niet of er in de loop van het jaar geen nieuwe klachten of problemen ontstaan?
Peas on earth!
Globale kosten van een vulling

1 vlaksrestauratie 35 euro

2 vlaksrestauratie 45 euro

3 vlaksrestauratie 55 euro

Daarnaast kunnen er nog kosten bij komen voor

sealing 13 euro per tand/kies.

Anestesie 13 euro

Röntgenfoto 15 euro

Om nog maar te zwijgen over een eventuele wortelkanaalbehandeling.
Ik denk ook dat het erom zal hangen, maar mijn vriend heeft pas 3 gaatjes laten vullen. Ik zal vanavond even de rekening opzoeken maar dacht dat het op 290 euro neer kwam.

Ik zelf zou niet snel mijn aanvullende verzekering op gaan zeggen, wie weet moet je volgend jaar wel een wortelkanaalbehandeling ondergaan ofzo.

Mijn wortelkanaalbehandeling vorig jaar kostte 180 euro. Word er niet vrolijk van als ik dat zelf zou moeten betalen.
Ik heb 2 maanden geleden bij de tandarts een kies laten vullen. Dwz de kies was al eens gevuld maar de vulling was gebarsten. Hij heeft eerst een foto gemaakt, verdoving, toen bleek dat mijn kies ook gebarsten was, helemaal uitgeboord en weer gevuld. Kosten ruim 90 Euro. Ik bleef meteen last houden van de kies, dus de week erop weer heen. Kreeg een zenuwbehandeling van 2 x 1 uur. Kosten 326,00 Euro. Dat is dus best wel veel geld.
Inderdaad aangeven bij de tandarts dat hij er pijn aan heeft. Misschien kan het dan nog dit jaar? Ze houden altijd wel tijd gereserveerd voor mensen met pijnklachten.

Mijn verzekering staat op 450 euro voor tandartskosten. Dit was eerst 900 euro en dat heb ik een keer wel bijna nodig gehad.

Verzekeren blijft altijd een keuze en ook weer een risico.

Maar 6 gaatjes ineens... dat is wel heftig hoor!
Je overweging zou niet moeten zijn of deze 6 gaatjes goedkoper zijn dan het voortzetten van de verzekering maar of je als zich zoiets (of erger ) in de toekomst nog een keer voordoet je het bedrag zomaar op tafel kan leggen.

Stel je man moet 2 kronen dat is toch een aardig kapitaaltje.

Als je dat niet op tafel kan leggen als je niet verzekerd bent dan zou dit dus betekenen of je kiezen laten verrotten of trekken.

Ik zou toch liever een man hebben met een gaaf, gezond gebit dan een man met ontbrekende tanden, kiezen of tandpijn.

Heb je voor noodgevallen wel voldoende geld achter de hand dan zou je kunnen overwegen om de tandartsverzekering op te zeggen. Realiseer je wel dat als je je bedenkt je niet zonder meer onder dezelfde voorwaarden geaccpeteerd wordt als het gebit van je man erg achteruit is gegaan en of achterstallig onderrhoud heeft.
als je vriend 6 gaatjes geeft dan zit het wel in de lijn der verwachtingen dat hij binnen een aantal jaar nog meer problemen met z'n gebit zal krijgen.

Mocht je nu zijn tandartsverzekering opzeggen dan is het de vraag of hij weer in een uitgebreid pakket kan komen (medische selectie!) als jullie het wel willen.
quote:sugarmiss schreef op 11 november 2009 @ 16:40:

Je overweging zou niet moeten zijn of deze 6 gaatjes goedkoper zijn dan het voortzetten van de verzekering maar of je als zich zoiets (of erger ) in de toekomst nog een keer voordoet je het bedrag zomaar op tafel kan leggen.

Stel je man moet 2 kronen dat is toch een aardig kapitaaltje.

Als je dat niet op tafel kan leggen als je niet verzekerd bent dan zou dit dus betekenen of je kiezen laten verrotten of trekken.

Ik zou toch liever een man hebben met een gaaf, gezond gebit dan een man met ontbrekende tanden, kiezen of tandpijn.

Heb je voor noodgevallen wel voldoende geld achter de hand dan zou je kunnen overwegen om de tandartsverzekering op te zeggen. Realiseer je wel dat als je je bedenkt je niet zonder meer onder dezelfde voorwaarden geaccpeteerd wordt als het gebit van je man erg achteruit is gegaan en of achterstallig onderrhoud heeft.haha helemaal mee eens dus ;)
Die aanvullende verzekering heeft hij dus al jaren en er nog nooit gebruik van gemaakt. Nu wilde ik m dus opzeggen (er is voldoende geld achter de hand om eventuele behandelingen zelf te betalen) en heeft ie die gaatjes.

Dan ga je dus rekenen: betaal ik dit zelf of toch nog even door laten lopen die verzekering.

Zelf heb ik m niet. Heb al dertig jaar nog nooit iets aan mn gebit gehad en dan maken je toch een 'risico analyse'. Das toch verzekeren? Anders kun je je overal wel tégen verzekeren.

Tis dus vooral erg zuur dat de tandarts pas 12(!!) januari een plekje heeft. Ze zijn nog maar vijf weken open dit jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven