POLL: Hoeveel uur slaap jij ?

11-11-2009 16:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel probeer ik een slaaptekort op te lossen, door vroeger naar bed te gaan. Want ik kom pas hoofdpijnloos een dag door als ik minstens negen tot tien uur geslapen heb. In het weekend kan ik gerust elf tot twaalf uur slapen.

Ik heb weleens gelezen dat ieder mens een andere slaapbehoefte heeft. Dus ik doe zeker geen moeite om 'te wennen' aan minder slaap. Ik probeer juist mijn levensstijl zoveel mogelijk op mijn slaapbehoefte aan te passen... Wanneer dat niet lukt met werktijden of spontane interrupties, kan ik dus zomaar oververmoeid raken . Dan presteer/functioneer ik ook minder goed op een dag.

Voor mij is slaap dus 'heilig' . Ik slaap liever meer dan dat ik bijvoorbeeld een avondje late gezelligheid heb, wat slaap gaat kosten. Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen met slaap omgaan.

Hoe zit dat bij jou? Hoeveel uur slaap per dag heb jij nodig om normaal te kunnen functioneren? En kom je ook aan die uren? In hoeverre bewaak jij de slaapuren die je nodig hebt? Ben je bijvoorbeeld bereid een andere baan voor te zoeken, als je daardoor een uur langer kan slapen? Of negeer jij je natuurlijke slaapbehoefte al jaren?

Ps. Ik ben rond de 30

Ik heb X uur slaap nodig om normaal te kunnen functioneren&q

Totaal aantal stemmen: 186

1 tot 2 uur Geen stemmen
2 tot 3 uur Geen stemmen
3 tot 4 uur (1%)
4 tot 5 uur (3%)
5 tot 6 uur (7%)
6 tot 7 uur (14%)
7 tot 8 uur (33%)
8 tot 9 uur (27%)
9 tot 10 uur (11%)
10 tot 11 uur (2%)
11 tot 12 uur (1%)
12 uur of meer (1%)
Ik slaap dus minder dan goed voor me zou zijn. In het weekend lig ik vaak s'middags ff te slapen en slaap ik sowieso meer.

Maar ja klein kind........zou wel anders willen maar kind werkt niet mee...
Ik functioneer op 6 uur slaap, maar ik zie er duidelijk gezonder uit wanneer ik rond de 8 zit.
Functioneren op 6 uur slaap?! In mijn dromen dus...

En inderdaad Bosaap ik merk, naast koppijn, ook meteen aan mijn gezicht of ik genoeg geslapen heb of niet. Want bij minder dan negen uur, zie ik vermoeidheidsverschijnselen in mijn gezicht.
10 uur per nacht.

Minstens.
5 tot 6.

Tegen 0:00 slapen, rond 06:00 eruit
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
meestal 7 soms 4-5 (als kind wakker is)

dat laaste moet dan niet al te vaak zijn want dan worden middagdutjes in t weekend noodzakelijk
Sterretje, en dat kan ook met werk/studie?

Ik heb me trouwens weleens voorgenomen om wat minder informatie in me op te nemen overdag, om zo te testen of ik zo minder slaap nodig zou hebben.

Dit gebaseerd op de theorie dat een mens in zijn slaap alle informatie moet verwerken die dezelfde dag is opgenomen via de zintuigen.

Helaas is dit onderzoekje in de theoretische fase blijven hangen. Wellicht ga ik het nog een proberen. Ervaringsdeskundigen?
Tussen de 7 en 8 uur slaap. Rond 23.00 naar bed en om 6.30 eruit op de doordeweekse dagen.
8 tot 9.

Dit is echt mijn minimum. Wanneer ik minder slaap ben ik prikkelbaar en kan ik me zeer slecht concentreren.

Het liefst slaap ik 10 uur, maar dan mis ik al mn series en vooral de aandacht van mn vriend ..
Poelepoelepoelepoes!
Ik functioneer pas goed als ik minstens 10 uur slaap heb gehad.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Je kunt ook teveel slapen waardoor je juist hoofdpijn en dergelijke krijgt. 10-12 uur slaap lijkt me daar een duidelijk geval van.
Ik ga op doordeweeksde dagen om 22.00/22.30 in bed en ik ga er om 6.00 weer uit.
7 tot 8 uur, vaker minder dan 8 maar heb wel 8-9 uur slaap nodig. Lukt helaas meestal niet, lig ik er toch weer te laat in.
Meestal een uur of 4/5.

Heeft te maken met de kleine en stress. Het lukt ook niet om meer te slapen. Functioneer er prima op, je went eraan.
Ik heb vooral een verkeerd ritme als ik ochtenddienst heb. Dan ga ik gerust nog een avond naar een vriend of naar de bioscoop tot laat in de nacht terwijl ik er om 5 uur weer uit moet..

Ik zit regelmatig met 4 a 5 uur slaap dan. Dat haal ik wel weer dubbel en dwars in in m'n avonddiensten. Dan slaap ik zo van 10 tot 9 en dan voel ik me ook duidelijk beter. Maar ik vind slapen zonde van mijn tijd eigenlijk haha..

Ik heb wel gemerkt dat ik eigenlijk gewoon 8 tot 9 uur nodig heb..
5 tot 6 uur. Ik zou het beter doen op 7 uur, maar ja, so much to do, so little time.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Ik slaap 8 tot 9 uur.

Ook in het weekend, met uitschieters naar 10.

Met minder ben ik brakker dan brak.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:heartwork schreef op 11 november 2009 @ 16:28:

Het liefst slaap ik 10 uur, maar dan mis ik al mn series en vooral de aandacht van mn vriend ..

Dat is het enige wat ik er problematisch aan vind inderdaad...

Hoe meer ik slaap, des te minder ik 'leef'.

Series boeien me niet zozeer, maar ik zou bijvoorbeeld liever meer tijd aan mijn hobby's willen besteden, in plaats van aan slapen.

Stiekem ben ik dus toch een beetje op zoek naar 'tips' die er voor kunnen zorgen dat ik minder slaap nodig heb...

Geen idee of dat dus realistisch is...aangezien iedereen dus een andere hoeveelheid slaap nodig heeft.
Als ik normaal wil functioneren 7 tot 8 uur per nacht. Ben helaas erg goed in wakker liggen. (Ben ook echt jaloers op mensen die het tijdstip van naar bed gaan al kunnen tellen als 'slaap')

Als ik dan een nacht heel slecht heb geslapen, voel ik dat wel, de dagen er na. Dus er komt een moment dat ik wil bijslapen.

Op nachtjes van 5 uur kan ik ook leven, maar dan word ik wel wat raar. Ga dingen vergeten, mijn eetgedrag verandert, etc.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
ik heb door de weeks ongeveer 6,5 uur slaap. in het weekend iets van 10 uur. het beste is 8 uur per nacht, maar dat red ik eigenlijk bijna nooit door de weeks. ik werk 9 uur per dag en heb een reistijd van 3 kwartier. ik wil niet na t eten alweer bijna naar bed :-) Eigenlijk is alleen het eruit komen moeilijk, als ik eenmaal in de weer ben, gaat het prima.
quote:noahtb schreef op 11 november 2009 @ 16:30:

Meestal een uur of 4/5.

Heeft te maken met de kleine en stress. Het lukt ook niet om meer te slapen. Functioneer er prima op, je went eraan.

Dat vraag ik me dus af, of je écht aan minder slaap kan wennen? Ik neem aan dat je daarvoor dus meer sliep?

Hmm..is het nu simpelweg even wennen aan minder slaap of accepteren dat je een bepaald aantal uren nodig hebt?
quote:leefnu schreef op 11 november 2009 @ 16:22:

Functioneren op 6 uur slaap?! In mijn dromen dus...

En inderdaad Bosaap ik merk, naast koppijn, ook meteen aan mijn gezicht of ik genoeg geslapen heb of niet. Want bij minder dan negen uur, zie ik vermoeidheidsverschijnselen in mijn gezicht.

Omdat ik dat 'kan', ga ik het ook doen. Misschien is het juist beter om het niet te kunnen, meer een stok achter de deur om op je nachtrust te letten.

Bij mij is iedereen er al aan gewend dat ik eruit zie alsof ik een nacht niet geslapen heb .
Ik heb genoeg aan 7 a 8 uur. Meestal haal ik dat wel en als het een keertje niet lukt, is dat ook niet zo'n probleem.

Het wordt lastiger als ik meerdere nachten achtereen te weinig slaap krijg...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik krijg/neem tussen de 5 en 6 uur slaap, waarop ik het beste functioneer, mits het ononderbroken is. Te lang slapen of middagdutjes brengen me doorgaans niet veel. Ik ga me zelfs slechter voelen als ik te lang of te veel slaap. Slaap is belangrijk voor me, omdat je lichaam en geest dan de kans krijgen optimaal te herstellen, maar ik haal gerust een nachtje door, zonder daar last van te krijgen de volgende dag. Ik ben daar ook bijzonder blij mee, want dat is door een misselijke slaapstoornis ooit wel anders geweest. Ik slaap ook net zo graag als dat ik wakker ben, dus ik ben een ochtend-, avond- en nachtmens zonder ochtendhumeur...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven