Gezondheid alle pijlers

Diarree

12-11-2009 12:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 dagen, ik was ook echt ziek sinds maandag, heel erg verward en suf, dat grieperige gevoel ook. Ik weet bijna 100% zeker dat het niet de mex was want ik hoestte niet en was ook niet verkouden. Maar ik vraag me af moet ik de dokter nu nog bellen voor info of dat ik even langs moet komen? Ik maak me niet hele erge zorgen en voor zover ik weet ben ik alweer bijna beter, ik blijf alleen die diarree houden en geen honger en ik heb ook totaal geen smaak, alles proeft hetzelfde.

Nou denk ik zelf dat de dokter zal zeggen gewoon rustig aan doen veel drinken dan gaat het wel weer over. Dus vandaar dat ik nog niet heb gebeld. Maar wat zouden jullie doen? Iemand ervaring met wat ik heb?
Overleg gewoon even met de assistente, die vinden dat helemaal niet erg om te doen. Zij kunnen inschatten of je langs moet komen.
Heb afgelopen weekend griep gehad, maar verder geen HA gebeld. Doe ik normaalgesproken ook niet, of ik moet al verschijnselen hebben waar ik me zorgen over maak.

Maar als je je echt ongerust maakt, even bellen met de assistent....
buikvirusje, heerst ook op het moment
een weekendje griep? nou zo werkt de griep niet hoor.
Was diarree nou niet juist HET onderscheidende symptoom van Mex griep? Griep+diarree=bijna zeker Mex?

Ik heb het ook maar gelezen op een van de vele websites...
Afwachten. veel drinken, pcm nemen. Heb je hoge koorts?

koorts mag niet langer dan 5 dgn duren en de diarree zelf kan 7 dagen duren.

Niet eten, als je wat trek krijgt begin dan met wat lichte dingen.

Klinkt absoluut niet ernstig, dus ik zou t even aankijken.
quote:meds schreef op 12 november 2009 @ 13:04:

een weekendje griep? nou zo werkt de griep niet hoor.

En jij bent de woordvoerder van 'dé griep'? Okay, ik zal het iets meer nuanceren. Ik heb meestal 2 dagen echt koorts, rillen, overgeven enz, daarna zakt het af, en ben ik nog zo'n 5 dagen 'gewoon' niet helemaal lekker. Maar dan ben ik wel weer in staat om mijn bed uit te komen en bv aan het werk te gaan.

Griep heeft niet bij iedereen exact hetzelfde verloop....
Volgensmij niet hoor johnny had het even gelezen op de pandemie site, en daar stond:

koorts

koude rillingen

hoofdpijn

spierpijn

moeheid

droge hoest

soms diarree

Dus diarree hoeft niet, ik had wel de eerste dag hoofdpijn (maar dat heb ik wel vaker) en ik had lichte verhoging.

Maar ik denk eerder dat ik een buikgriep had inderdaad, want ik had ook specifiek dat alles borrelde in mijn lichaam, en van die krampen onderin mijn buik.
Ja ik ben sinds vandaag weer een beetje begonnen met eten, een kaasbroodje net, maar nu borrelt alles weer

7 dagen? Ik lees het op elke site anders namelijk, de een zegt na 3 dagen contact opnemen de ander na 4. Maar als het echt pas 7 is denk ik niet dat ik echt contact hoef op te nemen nog.
Kaasbroodje is ook niet echt licht! Geen wonder dat het weer begint te borrelen! zorg dat je blijft eten (lichtverteerbaar) en veel water blijft drinken.

Vertrouw je het niet, bel dan even met de assistent van de HA.
Tja, ik heb echt geen verstand van wat wel licht is en wat niet.

Veel water drinken deed ik al wel
quote:essiej schreef op 12 november 2009 @ 12:35:

Sinds 3 dagen, ik was ook echt ziek sinds maandag, heel erg verward en suf, dat grieperige gevoel ook. Ik weet bijna 100% zeker dat het niet de mex was want ik hoestte niet en was ook niet verkouden. Maar ik vraag me af moet ik de dokter nu nog bellen voor info of dat ik even langs moet komen? Ik maak me niet hele erge zorgen en voor zover ik weet ben ik alweer bijna beter, ik blijf alleen die diarree houden en geen honger en ik heb ook totaal geen smaak, alles proeft hetzelfde.

Nou denk ik zelf dat de dokter zal zeggen gewoon rustig aan doen veel drinken dan gaat het wel weer over. Dus vandaar dat ik nog niet heb gebeld. Maar wat zouden jullie doen? Iemand ervaring met wat ik heb?Ik zou gewoon afwachten tenzij de diaree na enkele dagen nog neit over gaat.
mex griep kenmerkt zich door hoge koorts (dus niet alleen wat rillerig)
influenza A daar ben je wel twee weken zoet mee
beschuitje of cracker e.d. is licht verteerbaar. Kaasbroodje is bagger vet, daar blijf je wel van aan de diarree. Verder vragen of iemand voor je bij de apotheek iets haalt tegen uitdrogen. Je hebt van die zakjes met een soort rijstwater.

Als je je goed voelt, als in niet benauwd, niet flauwvallen, geen koorts boven de 40 graden, dan zou ik lekker je bed in duiken, een rol beschuit en een fles water bij de hand en uitzieken.
als je voldoende drinkt, is ORS (dat bedoelt Gizz met zakjes rijstwater) niet nodig.

Inderdaad, een kaasbroodje is niet echt verstandig.

Crackers, wit broodje, wat droge witte rijst, dat zijn lichte dingen.

Beterschap!
quote:essiej schreef op 12 november 2009 @ 13:17:

Volgensmij niet hoor johnny had het even gelezen op de pandemie site, en daar stond:

koorts

koude rillingen

hoofdpijn

spierpijn

moeheid

droge hoest

soms diarree

Dus diarree hoeft niet, ik had wel de eerste dag hoofdpijn (maar dat heb ik wel vaker) en ik had lichte verhoging.

Maar ik denk eerder dat ik een buikgriep had inderdaad, want ik had ook specifiek dat alles borrelde in mijn lichaam, en van die krampen onderin mijn buik.

Maar alle symptomen die je opnoemt komen ook voor bij normale huis-, tuin- en keukengriep. Allemaal behalve diarree. Vandaar dat volgens die site diarree een goede positieve indicator is voor Mexicaanse griep.

Heb je griep en diarree dan is de kans groot dat het de Mexicaanse variant is. Heb je griep zonder diarree, dan kan het van alles zijn, Mexicaanse griep of 'normale' griep.
Mijn zoon heeft vorige week de griep gehad, met 1 dag overgeven en dagenlang diarree. Volgens de huisarts waarschijnlijk de Mexicaanse griep. Hij heeft overigens niet gehoest en is niet benauwd geweest, misschien door de antibiotica kuur die hij kreeg. Je hoeft dus niet alle symptomen te hebben. Mijn zoon had wel hele hoge koorts (bijna 41C op een gegeven moment), daarom ben ik wel naar de huisarts gegaan met hem.

Als jij je verder niet benauwd voelt en je koorts niet te hoog oploopt, zou ik de huisarts niet bellen. Gewoon lekker rustig aan doen, voldoende drinken en lichte dingen eten.

Beterschap!
Ik geloof niet in bijgeloof, want dat brengt ongeluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven