Sticker vraag

14-11-2009 14:08 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een lastig probleem.

Heb een sticker, die ik officieel op de buitenkant van iets moet plaatsen, maar die wil ik graag aan de binnenkant doen, op het raam.

Als ik dat zou doen, dan zit de sticker in het spiegelbeeld opgeplakt, en dat is geen porum.

Hoe kan ik nu het beste de sticker aan de binnenkant van het raam opplakken, zonder dat ie in spiegelbeeld zit?

Ik kom er niet meer uit, dus ik hoop dat jullie tips hebben!
Plakband?
Met plakplastic?

(Plakplastic dus aan de achterkant van de sticker en dan tegen het raam, zodat de sticker met de voorkant tégen het raam zit)
Peas on earth!
Plakband is geen optie. Dat zie je.

Hij komt in de auto namelijk, en het is dus bedoeld om daar permanent te zitten.

Plakplastic zou eventueel wel kunnen!
Plakplastic gewoon over de achterkant van de sticker plakken en dan op ongeveer 1,5/2 centimeter van de rand afknippen en opplakken.
Peas on earth!
Als het voor in de auto is: je hebt bij Halfords volgens mij ook van die zelfklevende plastic 'vakjes' voor in de auto, waar je bijvoorbeeld een parkeervergunning in kunt doen (tegen het raam).
Peas on earth!
Die laatste tip is denk ik perfect voor TO. Dan hoeft er niets echt geplakt te worden. Zo'n plastic vakje verwijder je ook makkelijker dan gewone stickers. Jij bent slim PODE!
Dan zou ik toch eerder gaan voor de plakplastic-optie.

Het is niet de bedoeling dat ze er af gaan, dus of het moeilijk los te halen is maakt niet zoveel uit.

Maar PODE, dankje!
Of van die dingen van Pritt, dat kauwgomspul. Voor posters enzo.
Dat plastic vakje waar PODE het over heeft hoeft dan toch ook niet weg? Dat kun je gewoon laten zitten. Alleen je hebt de mogelijkheid om wat je er in/ er achter stopt, dan te wisselen als dat nodig is. Vind zo'n vakje netter staan dan plakplastic. Voor in huis is plakplastic prima optie. Maar in een auto ziet het er niet echt mooi uit vind ik.
Maar Rozigst jouw auto dus jouw manier hoor
quote:Dushi74 schreef op 14 november 2009 @ 14:20:

Die laatste tip is denk ik perfect voor TO. Dan hoeft er niets echt geplakt te worden. Zo'n plastic vakje verwijder je ook makkelijker dan gewone stickers. Jij bent slim PODE!Ik reageer natuurlijk alleen op vragen in topics waar ik het antwoord op weet Dushi, dus dan klink ik meteen een stuk slimmer
Peas on earth!
Het is niet een of andere Sjonnie sticker hoor

Ik heb net even de sticker bekeken.

Op de achterkant zit zo'n soort kartonnetje, waar de sticker niet op vast kleeft. Dat kan je dan ergens opplakken, en dan aan de voorkant zit een stukje mattige folie, die kan je er dan af halen, dan zit dus alleen de omlijning van de sticker erop geplakt.

De binnenkant van de sticker plakt natuurlijk weer niet, dus dan zal er toch een stukje folie overheen moeten.

(Even uitleg; Het is niet zo'n tribal of andere sticker voor op het achterraam. Het is een sticker van het autoforum waar ik op zit, met dus de naam van het forum erop. Als je die aan de binnenkant opplakt, staat de naam in spiegelbeeld als je van buiten de auto bekijkt. Staat wat lullig )
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 14 november 2009 @ 14:32:

[...]

Ik reageer natuurlijk alleen op vragen in topics waar ik het antwoord op weet Dushi, dus dan klink ik meteen een stuk slimmer Aha is het dat
quote:Rozigst schreef op 14 november 2009 @ 14:36:

Op de achterkant zit zo'n soort kartonnetje, waar de sticker niet op vast kleeft. Dat kan je dan ergens opplakken, en dan aan de voorkant zit een stukje mattige folie, die kan je er dan af halen, dan zit dus alleen de omlijning van de sticker erop geplakt.

De binnenkant van de sticker plakt natuurlijk weer niet, dus dan zal er toch een stukje folie overheen moeten.

Dit stukje snap ik niet helemaal. Er zit op de voorkant van de sticker óók folie? Is dat niet van die folie die dan op ruiten wel plakt (én makkelijk te verwijderen is)?
Peas on earth!
Had ook niet het idee dat je een sjonnie sticker ging plakken hoor Rozigst. En dan nog, jouw auto, jouw sticker toch Je moet even kijken hoe het eruit ziet als je plakplastic gebruikt.
Nee, die folie is een beetje vergelijkbaar met bakpapier voor in de oven.

Die folie plakt zelf ook, zodat je de folie met de tekst erop dus op het raam kan plakken zodat de letters niet verfrommelen of scheef gaan zitten.

De voorkant van de sticker plakt dus niet.

(Oh, ben de helft van mijn uitleg vergeten. De sticker is dus ongeveer 5cm breed, en 1,5cm hoog, en komt in het hoekje van het zijraampje )
Ohhh, bedoel je dat de sticker uit losse onderdelen bestaat en daarom met dat bakpapier-folie 'aan elkaar' zit?

Ik zou gaan voor plakplastic. Kun je gewoon bij een kantoorboekhandel kopen.
Peas on earth!
Haha, ja! Moeilijk is dat, uitleggen

Nou, dan ga ik voor plakplastic! Danku!
Blokker, Marskramer hebben het ook als je geen kantoorboekhandel in de buurt hebt.
quote:Rozigst schreef op 14 november 2009 @ 14:36:

(Even uitleg; Het is niet zo'n tribal of andere sticker voor op het achterraam. Het is een sticker van het autoforum waar ik op zit, met dus de naam van het forum erop. Als je die aan de binnenkant opplakt, staat de naam in spiegelbeeld als je van buiten de auto bekijkt. Staat wat lullig )Misschien de meest handigste tip: informeer een op dat autoforum. Er zullen er meer zijn die die bewuste sticker aan de binnenkant willen?
lijmspray van Bison. Daar maak je stickers mee. Als je de andere kant inspuit, dan plakt die kant en kan je het ook nog verwijderen..
http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=a ... dd2dc07c2c
Kunnen ze je op dat autoforum niet vertellen hoe de anderen de sticker opgeplakt hebben?

Of ben je de enige die reclame gaat rijden voor dat forum? .
Het is pas sinds kort dat we de sticker hebben, en de meesten plakken hem gewoon op de buitenkant van het raam.

Alleen ik, domme muts die ik ben, ben dan weer bang dat ie er af gaat met het wassen en poetsen van de auto, dus wil hem dan graag aan de binnenkant hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven