Wie heeft 'm al gehad? "de" griep?
zaterdag 7 november 2009 om 13:16
Nu heb ik al talloze topics gezien over wel of niet vaccineren, of waar je mondkapjes kunt halen enzo...maar ik wil eigenlijk wel eens weten van mensen die 'm (hebben) gehad.
Hoe is ie nou?
Is het echt alleen een "gewone" griep, of hang je echt 6x per dag boven de emmer en is ie toch wel pittig?
In mijn regio valt het namelijk nog wel mee, geen zieken die ik ken of heb gehoord, ook op school van mijn dochter is nog niemand ziek dus ik vroeg me dit eigenlijk wel af
Oh en begint ie ook als gewone griep? weet ik gelijk waar ik op moet letten als het zo ver is
Hoe is ie nou?
Is het echt alleen een "gewone" griep, of hang je echt 6x per dag boven de emmer en is ie toch wel pittig?
In mijn regio valt het namelijk nog wel mee, geen zieken die ik ken of heb gehoord, ook op school van mijn dochter is nog niemand ziek dus ik vroeg me dit eigenlijk wel af
Oh en begint ie ook als gewone griep? weet ik gelijk waar ik op moet letten als het zo ver is
vrijdag 13 november 2009 om 09:18
Lig hier ook al voor de 4e dag op bed, voel me eindelijk weer iets beter, wat een heftig griepje zeg!
Rillingen, koorts, diarree, overgeven, zweten, koud/warm, hoesten, maar vooral die diarree, drama!
Je loopt gewoon helemaal leeg, ik snap wel dat ouderen en kleintjes er moeilijk doorheen komen, al dat vocht wat je verliest, pff.
Beterschap voor iedereen!
Rillingen, koorts, diarree, overgeven, zweten, koud/warm, hoesten, maar vooral die diarree, drama!
Je loopt gewoon helemaal leeg, ik snap wel dat ouderen en kleintjes er moeilijk doorheen komen, al dat vocht wat je verliest, pff.
Beterschap voor iedereen!
vrijdag 13 november 2009 om 09:48
Ik heb hem ook gehad, ik heb 5 dagen koorts van meer dan 40 graden gehad, ik kon geen eten of water binnenhouden, kreeg pilletjes tegen het kotsen omdat ik anders uit zou drogen, was kantje boord. ( dat uitdrogen dus)
Daarna heb ik nog een dikke week niet normaal kunnen eten.
Ik heb me echt nog nooit zo k*t gevoeld, ik was echt doodziek en bijna uitgedroogd. En ik hoeste de longen uit mijn lijf.
Was in augustus, 1 van de 1e griepgevallen in Nederland.
En nee ik heb geen tamiflu gehad.
Daarna heb ik nog een dikke week niet normaal kunnen eten.
Ik heb me echt nog nooit zo k*t gevoeld, ik was echt doodziek en bijna uitgedroogd. En ik hoeste de longen uit mijn lijf.
Was in augustus, 1 van de 1e griepgevallen in Nederland.
En nee ik heb geen tamiflu gehad.
vrijdag 13 november 2009 om 09:51
Hier ook een 'slachtoffer'. Drie zelfs.... dochter van 4 en zoon van 5 maanden hebben hem ook gehad. Zoon had vooral last van de diarree en verhoging, dochter en ik zijn 2 dagen flink ziek geweest met koorts, zeehondenhoest en hoofdpijn. Daarna een dag nog miserabel, maar allebei ook weer snel opgeknapt. Voor ons dus mild verlopen (ben vooral blij dat zoonlief er zo doorheen gedanst is).
Man doet niet aan ziek zijn, die heeft alleen twee dagen een 'middagslaapje' gedaan
Man doet niet aan ziek zijn, die heeft alleen twee dagen een 'middagslaapje' gedaan
Om een kort verhaal lang te maken...
vrijdag 13 november 2009 om 10:02
Nou, het valt allemaal reuze mee met mijn zoon. Koorts heeft hij nog steeds niet, en de hoest lijkt wat "losser" te worden.
Diarree heeft hij nog wel, maar de hoofdpijn is weg. Hij blijft vandaag nog maar even lekker thuis, en dan maandag gewoon weer naar school.
Kan me niet voorstellen dat dit de griep is.
Diarree heeft hij nog wel, maar de hoofdpijn is weg. Hij blijft vandaag nog maar even lekker thuis, en dan maandag gewoon weer naar school.
Kan me niet voorstellen dat dit de griep is.
vrijdag 13 november 2009 om 17:37
vrijdag 13 november 2009 om 19:47
Mijn dochter (3) klaagt nu ook over keelpijn en is vreselijk aan het niezen. Koorts heeft ze nog niet,ze had net 37.6 dus ben benieuwd of ze nog koorts gaat krijgen.
Ik ben trouwens wel heel erg aan het twijfelen over de enting,wat doen jullie?Laten enten of gewoon oppassen en uitzieken als het toch zover is....?
Ik ben trouwens wel heel erg aan het twijfelen over de enting,wat doen jullie?Laten enten of gewoon oppassen en uitzieken als het toch zover is....?
vrijdag 13 november 2009 om 21:16
quote:wohman schreef op 12 november 2009 @ 21:56:
Wiekje als je nu de griep hebt, dan kun je er volgens mij wel van uit gaan dat het de MG griep is. Dat is op dit moment de enige griep die heerst.
En deze staat er idd om bekend dat hij diep tot in de longen door dringt.
Beterschap!
Dank je wohman! Herstel gaat hier heel snel, kortademigheid is al een stuk beter. Vond het apart me dat de dok antibiotica gaf terwijl het toch een virus infectie is. Maar medicijnen werken goed in ieder geval.
Verbaast me ook dat er niet meer voorlichting wordt gegeven over mogelijke luchtwegproblemen die kunnen ontstaan door de MG, zodat mensen sneller actie kunnen ondernemen...
Wiekje als je nu de griep hebt, dan kun je er volgens mij wel van uit gaan dat het de MG griep is. Dat is op dit moment de enige griep die heerst.
En deze staat er idd om bekend dat hij diep tot in de longen door dringt.
Beterschap!
Dank je wohman! Herstel gaat hier heel snel, kortademigheid is al een stuk beter. Vond het apart me dat de dok antibiotica gaf terwijl het toch een virus infectie is. Maar medicijnen werken goed in ieder geval.
Verbaast me ook dat er niet meer voorlichting wordt gegeven over mogelijke luchtwegproblemen die kunnen ontstaan door de MG, zodat mensen sneller actie kunnen ondernemen...
zaterdag 14 november 2009 om 11:12
quote:jemamem schreef op 12 november 2009 @ 20:49:
Alleen flink verkouden 2 weekjes terug met hoofdpijn, hoesten, moe en diaree
Ik had precies hetzelfde en man en kinderen ook. Ik was ook nog ereg duizelig.
Een dag of drie. Kinderen ook beetje koorts.
Nu weer allemaal tiptop
't Zou wel mooi zijn als dat het was geweest he.. maar aangezien het toch een echte fikse griep schijnt te zijn betwijfel ik dat. Dat was dit echt niet.Nee, precies dat idee had ik ook. Maar ach we zien wel hoe het loopt
Alleen flink verkouden 2 weekjes terug met hoofdpijn, hoesten, moe en diaree
Ik had precies hetzelfde en man en kinderen ook. Ik was ook nog ereg duizelig.
Een dag of drie. Kinderen ook beetje koorts.
Nu weer allemaal tiptop
't Zou wel mooi zijn als dat het was geweest he.. maar aangezien het toch een echte fikse griep schijnt te zijn betwijfel ik dat. Dat was dit echt niet.Nee, precies dat idee had ik ook. Maar ach we zien wel hoe het loopt
zaterdag 14 november 2009 om 11:20
quote:wiekje schreef op 13 november 2009 @ 21:16:
[...]
Verbaast me ook dat er niet meer voorlichting wordt gegeven over mogelijke luchtwegproblemen die kunnen ontstaan door de MG, zodat mensen sneller actie kunnen ondernemen...Als je antbiotica hebt gekregen en die slaat aan, heb je dus blijkbaar een bacteriele infectie en dus geen virus(zoals de mexicaanse griep), anders had de antibiotica niet aangeslagen hoor.
[...]
Verbaast me ook dat er niet meer voorlichting wordt gegeven over mogelijke luchtwegproblemen die kunnen ontstaan door de MG, zodat mensen sneller actie kunnen ondernemen...Als je antbiotica hebt gekregen en die slaat aan, heb je dus blijkbaar een bacteriele infectie en dus geen virus(zoals de mexicaanse griep), anders had de antibiotica niet aangeslagen hoor.
zondag 15 november 2009 om 09:24
Ja dat dacht ik dus ook, dat het dan geen mexgriep zou zijn. Maar ik heb even gegoogled en het blijkt dus dat een extra bacteriele infectie van de luchtwegen vaak voorkomt bij deze griep.
Ik zou wel blij zijn als we 'de' griep al gehad hadden hier. In ons geval viel het me allemaal mee (afgezien van die luchtweginfectie dan).
Ik zou wel blij zijn als we 'de' griep al gehad hadden hier. In ons geval viel het me allemaal mee (afgezien van die luchtweginfectie dan).
zondag 15 november 2009 om 09:36
Hier een twijfelgeval. Heb net drie dagen in bed/ op de bank gelegen met koorts (39+), en een keel alsof er scheermesjes in zaten. Begin nu een beetje met hoesten, zo'n droge kriebelhoest die de kokhalsreflex aanzet. Omdat ik in de risicogroep val (longen) vond de huisarts dat ik langs moest komen toen ik voor advies belde. Meteen een mondkapje voor, andere wachtkamer... maar wel gewoon een stapel tijdschriften. Lekkere voorzorgsmaatregelen! Volgens de huisarts zou het de MG kunnen zijn, maarja, er wordt niet meer getest...
Mocht het nou de MG zijn, weet iemand dan hoe het zit met besmettelijkheid, hoe lang ik nog "in isolatie"' moet en wanneer ik weer aan het werk kan? (werk met kwetsbare kinderen; lees sondevoeding etc)
Thnx
Mocht het nou de MG zijn, weet iemand dan hoe het zit met besmettelijkheid, hoe lang ik nog "in isolatie"' moet en wanneer ik weer aan het werk kan? (werk met kwetsbare kinderen; lees sondevoeding etc)
Thnx
zondag 15 november 2009 om 09:44
zondag 15 november 2009 om 09:56
Hoi wiekje
M'n werkgever vindt dat ik aan de slag mag als ik koortsvrij ben en me weer in staat voel te werken. Op de site van postbus51 lees ik echter dat je tot 6 dagen na de eerste verschijnselen besmettelijk blijft. Dinsdag zou mijn eerste werkdag zijn, en dat is 5 dagen na ziek worden. Ik denk dat ik (met oog op kwetsbaarheid kinderen, zou ik een kantoorbaan hebben dan vond ik het al een ander verhaal) die dag iig nog thuis blijf.
(moet er nu nog even niet aan denken om te werken, ben blij dat ik vanmorgen koortsvrij opstond...)
M'n werkgever vindt dat ik aan de slag mag als ik koortsvrij ben en me weer in staat voel te werken. Op de site van postbus51 lees ik echter dat je tot 6 dagen na de eerste verschijnselen besmettelijk blijft. Dinsdag zou mijn eerste werkdag zijn, en dat is 5 dagen na ziek worden. Ik denk dat ik (met oog op kwetsbaarheid kinderen, zou ik een kantoorbaan hebben dan vond ik het al een ander verhaal) die dag iig nog thuis blijf.
(moet er nu nog even niet aan denken om te werken, ben blij dat ik vanmorgen koortsvrij opstond...)
zondag 15 november 2009 om 10:53
Best raar van je werkgever als je met zulke kwetsbare groepen werkt. Ik zou de periode aanhouden die je in de info hebt gevonden, voor de zekerheid.
Bij ons is het de dag dat je koortsvrij bent +1, maar ik werk op kantoor. Bij mijn man (ook kantoor) wordt zijn aanwezigheid 2 weken lang niet op prijs gesteld (maar hij kan thuiswerken en dat wordt-ie dan ook geacht te gaan doen)
Bij ons is het de dag dat je koortsvrij bent +1, maar ik werk op kantoor. Bij mijn man (ook kantoor) wordt zijn aanwezigheid 2 weken lang niet op prijs gesteld (maar hij kan thuiswerken en dat wordt-ie dan ook geacht te gaan doen)
woensdag 18 november 2009 om 11:22
Mijn baas heeft em waarschijnlijk te pakken, met longontsteking erbij. Ze is nu nog thuis, maar als de koorts niet voor t weekend daalt (was gister 39.2, vandaag 39.9) wordt ze opgenomen. Het klinkt heftig allemaal, als ik haar aan de telefoon heb is ze na 2 zinnen buiten adem.
Prettige bijkomstigheid is dat ze kantoor aan huis heeft, dus wij zijn allemaal manisch aan het handen wassen geslagen hier
Prettige bijkomstigheid is dat ze kantoor aan huis heeft, dus wij zijn allemaal manisch aan het handen wassen geslagen hier
woensdag 18 november 2009 om 12:56
Ben een week of 6 geleden flink ziek geweest. Weet niet zeker of het MG was, de huisarts meende van wel vanwege de symptomen.
Na een week van flinke verkoudheid (vooral hoesten), vermoeidheid en toch maar door blijven gaan besloot ik op een maandag even thuis te blijven. Meteen koorts gekregen (ma 39.8, di en wo rond de 38), maar ik heb alleen codeine gekregen omdat ik haast stikte van de hoest. Verder gewoon ma t/m vr veel geslapen en veel fruit gegeten. Na een dag was de ergste hoest al weg en kon ik gewoon eten en twee uurtjes per dag studeren.
De week na de griep voelde ik me beter dan ooit, mijn weerstand had een flinke boost gekregen. En ook ben ik nu niet bang om ziek te worden, al probeer ik wel genoeg te slapen en gezond te eten.
Na een week van flinke verkoudheid (vooral hoesten), vermoeidheid en toch maar door blijven gaan besloot ik op een maandag even thuis te blijven. Meteen koorts gekregen (ma 39.8, di en wo rond de 38), maar ik heb alleen codeine gekregen omdat ik haast stikte van de hoest. Verder gewoon ma t/m vr veel geslapen en veel fruit gegeten. Na een dag was de ergste hoest al weg en kon ik gewoon eten en twee uurtjes per dag studeren.
De week na de griep voelde ik me beter dan ooit, mijn weerstand had een flinke boost gekregen. En ook ben ik nu niet bang om ziek te worden, al probeer ik wel genoeg te slapen en gezond te eten.
dinsdag 24 november 2009 om 12:44
Mijn vader heeft sinds vorige week zondag de Mexicaanse Griep. Is echt behoorlijk ziek, maar begint gelukkig weer wat beter te worden, maar dat hoesten he, naar hoor. Wij zijn diezelfde zondag nog bij hem op bezoek geweest en toen was er nog niets aan de hand. Het kwam heel snel nadat wij weg waren. Mijn man is vanaf vorige week dinsdag ziek geweest. Maar minder erg dan mijn vader, maar 2 dagen koorts, spierpijn en erg verkouden (dit laatste nog steeds). Hij is weer aan het werk en ik denk dan ook niet dat hij de échte Mexicaanse griep heeft gehad/
Ik dacht de dans ontsprongen te zijn, maar gisteravond kreeg ik vanuit het niets gigantische keel en oorpijn. Meestal ontstaat zoiets geleidelijk, maar nu patsboem...
Nu de volgende dag ben ik wel gewoon aan het werk, want volgens mij geen verhoging maar voel me wel hondsberoerd.
Had eigenlijk ook nog een personeelsuitje vanavond maar die ga ik maar overslaan. Lekker vroeg met een kruik mijn bedje in.
Ik dacht de dans ontsprongen te zijn, maar gisteravond kreeg ik vanuit het niets gigantische keel en oorpijn. Meestal ontstaat zoiets geleidelijk, maar nu patsboem...
Nu de volgende dag ben ik wel gewoon aan het werk, want volgens mij geen verhoging maar voel me wel hondsberoerd.
Had eigenlijk ook nog een personeelsuitje vanavond maar die ga ik maar overslaan. Lekker vroeg met een kruik mijn bedje in.
dinsdag 24 november 2009 om 12:52
Je hoort heel veel verhalen over ... het valt wel mee het is gewoon maar een griepje bla bla bla...... maar tot nu toe lopen bij ons de ic's helemaal vol met wat gezonde mensen waren die nu aan de beademing liggen en soms zelfs in coma worden gehouden zodat hun lichaam zo min mogelijk werk hoeft te verrichten... zodat hun organen niet verder achteruit gaan.......
bij ons in het ziekenhuis liggen de ic's , de longafdelingen, de 1e hulp vol met mensen met de m.g. en van wat ik tot nu toe heb gezien is het echt niet iets wat ik zou willen hebben.... natuurlijk is de gewone griep ook niet fijn om te hebben en ook met de gewone griep belanden mensen op de i.c. dat vergeten een hele hoop mensen alleen dan gaat het vaak wat meer over ouderen, zieke mensen en ook wat gezonde mensen, maar nu is het wel heel erg.
bij ons in het ziekenhuis liggen de ic's , de longafdelingen, de 1e hulp vol met mensen met de m.g. en van wat ik tot nu toe heb gezien is het echt niet iets wat ik zou willen hebben.... natuurlijk is de gewone griep ook niet fijn om te hebben en ook met de gewone griep belanden mensen op de i.c. dat vergeten een hele hoop mensen alleen dan gaat het vaak wat meer over ouderen, zieke mensen en ook wat gezonde mensen, maar nu is het wel heel erg.
dinsdag 24 november 2009 om 12:58
quote:sjur schreef op 15 november 2009 @ 09:36:
Meteen een mondkapje voor, andere wachtkamer... maar wel gewoon een stapel tijdschriften. Lekkere voorzorgsmaatregelen!
ik dacht dat het 7 dagen isolatie was! Mensen met M.G worden in het ziekenhuis ook naar huis gestuurd met een mondkapje.. je zou denken dat je toch overal aan kan zitten maar de ergste besmetting is via de luchtwegen! en als je in het ziekenhuis ligt en je zowel contact als druppelisolatie ( speciale mondkap) .. moet je een schort met lange mouwen aan handschoenen...
Meteen een mondkapje voor, andere wachtkamer... maar wel gewoon een stapel tijdschriften. Lekkere voorzorgsmaatregelen!
ik dacht dat het 7 dagen isolatie was! Mensen met M.G worden in het ziekenhuis ook naar huis gestuurd met een mondkapje.. je zou denken dat je toch overal aan kan zitten maar de ergste besmetting is via de luchtwegen! en als je in het ziekenhuis ligt en je zowel contact als druppelisolatie ( speciale mondkap) .. moet je een schort met lange mouwen aan handschoenen...
dinsdag 24 november 2009 om 15:32
Ben nog steeds op mijn werk. Voel me steeds slechter, mijn armen doen bijna te zeer om te typen. Koud...zo ontzettend koud en die f*cking scheermesjes in oren en keel brrr...
Ik kán alleen niet ziekmelden deze week, doe wel wat rustiger aan (beetje forummen haha..) en dadelijk heel vroeg mijn bedje in.
Ik kán alleen niet ziekmelden deze week, doe wel wat rustiger aan (beetje forummen haha..) en dadelijk heel vroeg mijn bedje in.

dinsdag 24 november 2009 om 19:25
Ben nog aan het herstellen.... Kreeg 4 weken geleden griep (voor het eerst in mijn leven) op een zondag. Op dinsdag merkte ik dat ik wat moeilijker kon ademen en ik bleek longontsteking te hebben,een complicatie. De kuur die ik kreeg nam wel de hoge koorts weg maar deed niets met mijn longen. Toen kreeg ik als laatste redmiddel prednison en dat sloeg gelukkig aan.Twee weken geslapen en 5 kilo afgevallen. Volledig herstel kon volgens de ha wel 3 weken duren. Nu, in de tweede week voel ik me al veel beter. Ben nog nooit zó ziek geweest. Hoef me niet meer in te laten enten ,wat beroepsmatig wel had gemoeten, hoef ik daar niet meer over na te denken. Ik ben overigens de enige in ons gezin die m heeft gehad!

dinsdag 24 november 2009 om 21:03
Ik weet niet of 't 'm was, maar heb- vanuit het niets- 24 uur een pijnlijke rothoest gehad, en binnen die 24 uur een nachtje koortsig.
Ook beetje hoofdpijn.
Daarna, ook weer heel plotseling, voelde ik me weer kiplekker, echt niks meer aan de hand. Raar he.
Anyway, dat viel mee!
Dochter precies hetzelfde patroon.
Ook beetje hoofdpijn.
Daarna, ook weer heel plotseling, voelde ik me weer kiplekker, echt niks meer aan de hand. Raar he.
Anyway, dat viel mee!
Dochter precies hetzelfde patroon.