Relatie met werkgever
zondag 15 november 2009 om 12:56
Misschien is de vrouw wel jaloers? En wil ze je ontmoeten voor haar eigen geruststelling?? Begrijp de reden niet zo anders. Maar je kan best een keer gaan en het daarbij laten. Uitleggen dat je werk en prive liever gescheiden houdt, of dat al van tevoren aangeven, dat het eenmalig is, of dat het niet doorgaat dus.. Best wat opties.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
zondag 15 november 2009 om 12:58
zondag 15 november 2009 om 13:00
quote:kookwekkertje01 schreef op 15 november 2009 @ 12:58:
Even aanvullen.. Je kan er nog onderuit hoor. "Je overviel me laatst nogal en ik vind het echt wel een leuk idee, maar ik heb er eens over nagedacht en ik hou werk en prive toch liever gescheiden".Eensch... ik zou het niet doen. Er zijn genoeg gelegenheden waarbij de vrouw in kwestie je zou kunnen ontmoeten. Bedrijfsfeestje/uitje. En ze kan toch een keer een bakkie op het werk komen doen?
Even aanvullen.. Je kan er nog onderuit hoor. "Je overviel me laatst nogal en ik vind het echt wel een leuk idee, maar ik heb er eens over nagedacht en ik hou werk en prive toch liever gescheiden".Eensch... ik zou het niet doen. Er zijn genoeg gelegenheden waarbij de vrouw in kwestie je zou kunnen ontmoeten. Bedrijfsfeestje/uitje. En ze kan toch een keer een bakkie op het werk komen doen?
zondag 15 november 2009 om 13:00
Gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je werk en prive wilt scheiden en dat je graag kennis met zijn vrouw maakt op het volgende personeelsuitje o.i.d.
Daar zou ik niets achter zoeken hoor, waarschijnlijk werk je daar nog niet zo lang dat zijn vrouw jou nog niet kent en wil ze kennis maken.
Ik ben ook nieuwsgierig naar de collega's van mijn man. En dan vraag ik ook gerust of ze een keertje gezellig komen mee-eten. Daar bedoel ik verder niets mee.
Daar zou ik niets achter zoeken hoor, waarschijnlijk werk je daar nog niet zo lang dat zijn vrouw jou nog niet kent en wil ze kennis maken.
Ik ben ook nieuwsgierig naar de collega's van mijn man. En dan vraag ik ook gerust of ze een keertje gezellig komen mee-eten. Daar bedoel ik verder niets mee.
...
zondag 15 november 2009 om 13:01
Bedrijfsfeestjes en uitjes had ik niet eens aan gedacht, maar inderdaad. Genoeg gelegenheden zoals Bergje dus zegt. M'n eerste reactie was trouwens wat voorbarig, het hoeft natuurlijk helemaal niet met jaloezie te maken te hebben. Vandaag heb ik m'n "kortzichtig en voorbarig dag".
kookwekkertje01 wijzigde dit bericht op 15-11-2009 13:05
Reden: ik las m'n eerste reactie en vond mezelf een muts
Reden: ik las m'n eerste reactie en vond mezelf een muts
% gewijzigd
zondag 15 november 2009 om 13:07
quote:kookwekkertje01 schreef op 15 november 2009 @ 13:01:
Bedrijfsfeestjes en uitjes had ik niet eens aan gedacht, maar inderdaad. Genoeg gelegenheden zoals Bergje dus zegt. M'n eerste reactie was trouwens wat voorbarig, het hoeft natuurlijk helemaal niet met jaloezie te maken te hebben. Vandaag heb ik m'n "kortzichtig en voorbarig dag".Goed dat je het zelf zegt Ik wilde nog typen, waarom denken alle vrouwen gelijk dat er iets achter zit. Maar ik dacht laat maar.
Bedrijfsfeestjes en uitjes had ik niet eens aan gedacht, maar inderdaad. Genoeg gelegenheden zoals Bergje dus zegt. M'n eerste reactie was trouwens wat voorbarig, het hoeft natuurlijk helemaal niet met jaloezie te maken te hebben. Vandaag heb ik m'n "kortzichtig en voorbarig dag".Goed dat je het zelf zegt Ik wilde nog typen, waarom denken alle vrouwen gelijk dat er iets achter zit. Maar ik dacht laat maar.

...
zondag 15 november 2009 om 13:14
quote:queenie1 schreef op 15 november 2009 @ 13:07:
[...]
Goed dat je het zelf zegt Ik wilde nog typen, waarom denken alle vrouwen gelijk dat er iets achter zit. Maar ik dacht laat maar.
TO, ik snap best dat je je laat overvallen. Maar je kan er dus onderuit. Ik ben soms ook erg snel in m'n reactie en heb dan achteraf spijt. Dus die zin heb ik ook zo'n beetje kant-en-klaar, het stukje "je overviel me nogal..." bedoel ik dan.
[...]
Goed dat je het zelf zegt Ik wilde nog typen, waarom denken alle vrouwen gelijk dat er iets achter zit. Maar ik dacht laat maar.

TO, ik snap best dat je je laat overvallen. Maar je kan er dus onderuit. Ik ben soms ook erg snel in m'n reactie en heb dan achteraf spijt. Dus die zin heb ik ook zo'n beetje kant-en-klaar, het stukje "je overviel me nogal..." bedoel ik dan.

zondag 15 november 2009 om 13:22
Als leidinggevende zou hij beretrots moeten zijn op je eigenlijk. De meeste werkgevers zien graag dat het personeel werk en prive gescheiden houden, juist om te voorkomen dat de verhoudingen verstoord raken. Ook een mooi argument voor wanneer hij je niet begrijpt. Maar ik denk dat het wel goed zit joh. Het is inderdaad een nette manier van je grenzen aangeven.
zondag 15 november 2009 om 13:39
Een etentje hoeft toch niet te betekenen dat je daar vanaf nu elke dag op de thee gaat?? Vrouw is nieuwsgierig naar jou, wil kennismaken, prima toch?? Ik zou gewoon gaat kennismaken en eten, klaar. Wordt er wel gevraagd om vervolgbezoekjes, dan zeg je dan dat je werk & prive gescheiden wilt houden.
Als je echt niet wil gaan eten, stel dan voor een keertje een borrel / kopje thee te komen drinken ter kennismaking.
Als je echt niet wil gaan eten, stel dan voor een keertje een borrel / kopje thee te komen drinken ter kennismaking.
zondag 15 november 2009 om 13:56
quote:kookwekkertje01 schreef op 15 november 2009 @ 12:58:
Even aanvullen.. Je kan er nog onderuit hoor. "Je overviel me laatst nogal en ik vind het echt wel een leuk idee, maar ik heb er eens over nagedacht en ik hou werk en prive toch liever gescheiden".
Normaal gesproken zeg ik beloofd is beloofd maar dit is een goede oplossing.
Ergens op terug komen kan altijd.
Maar als je t gescheiden wil houden....dan ga je toch ook nooit naar bedrijfsuitjes?
Even aanvullen.. Je kan er nog onderuit hoor. "Je overviel me laatst nogal en ik vind het echt wel een leuk idee, maar ik heb er eens over nagedacht en ik hou werk en prive toch liever gescheiden".
Normaal gesproken zeg ik beloofd is beloofd maar dit is een goede oplossing.
Ergens op terug komen kan altijd.
Maar als je t gescheiden wil houden....dan ga je toch ook nooit naar bedrijfsuitjes?

zondag 15 november 2009 om 14:09
zondag 15 november 2009 om 14:30
quote:kelbel schreef op 15 november 2009 @ 13:45:
Waar ik dus ook een beetje bang voor ben, als ik ga, dan is dat een drempel over, en moet ik hem terug uitnodigen, en dan nodigt hij mij weer uit en dat wil ik allemaal niet. Ik kan werktechnisch prima met hem overweg en daar stopt het wat mij betreft.Dat moet helemaal niet. Niets moet. Het is alleen wel beleefd je aan een al gemaakte afspraak te houden. Op een nieuwe uitnodiging kun je beleefd zeggen dat je werk & prive wilt scheiden.
Waar ik dus ook een beetje bang voor ben, als ik ga, dan is dat een drempel over, en moet ik hem terug uitnodigen, en dan nodigt hij mij weer uit en dat wil ik allemaal niet. Ik kan werktechnisch prima met hem overweg en daar stopt het wat mij betreft.Dat moet helemaal niet. Niets moet. Het is alleen wel beleefd je aan een al gemaakte afspraak te houden. Op een nieuwe uitnodiging kun je beleefd zeggen dat je werk & prive wilt scheiden.