Mode & Beauty alle pijlers

Kan je fluweel strijken?

15-11-2009 13:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de topic-titel al zegt: kan je fluweel strijken, en dan niet binnenstebuiten ofzo, maar gewoon op de stof? Kan het eventueel met een (natte) theedoek er tussen?
Volgens mij alleen aan de achterkant..

Je kunt het wel in de badkamer hangen als jullie gaan douchen, stoom of vochtig weer kunnen de kreukels er soms uitkrijgen.
Volgens mij gaat écht fluweel 'pletten' als je het aan de goede kant strijkt.

Ik heb wel eens een jurkje gemaakt van fluweel-achtige stof en dat strijk ik wel.

Misschien moet je je vraag ook even op de Thuispijler plaatsen bij het topic 'naaien'. Er zitten daar wat forummers met veel verstand van stof (volgens mij).
Alleen aan de achterkant strijken, met een doek ertussen en het liefst met een stoomstrijkijzer. En mooi laten glijden dus niet stilhouden dat strijkijzer!
quote:Espy schreef op 15 november 2009 @ 13:45:

Alleen aan de achterkant strijken, met een doek ertussen en het liefst met een stoomstrijkijzer. En mooi laten glijden dus niet stilhouden dat strijkijzer!

Dat denk ik ook ja!

Ik sla t altijd goed uit en dan op hangen, meestal zitten er geen kreukels meer in dan.

Succes!
.
Oef lijkt me link. Als je het probeert, pak dan eerst een klein stukje op een onopvallende plek. En... misschien werkt het met een natte theedoek ertussen? Zo direct op het fluweel zou ik persoonlijk niet aandurven. Anders ff naar de stomerij ?
Ik had een fluweel achtige broek die deed ik altijd op een lage temp in de droger. Dan kwam ie er mooi glad weer uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven