Ontmoeten van nieuwe mensen
zaterdag 14 november 2009 om 16:22
Ik weet dat er een soortgelijk topic bestaat over het hebben van weinig vrienden, en daar heb ik al veel aan gehad, omdat ik nu weet dat ik lang niet de enige ben die met dit probleem zit. Soms lijkt het alsof de hele wereld iedere dag een andere afspraak heeft, terwijl ik als enige thuis zit, dus ik vond het fijn om mee te lezen.
Ik heb alleen wat gerichtere vragen en ik hoop dat er mensen zijn die tips hebben.
Ik ben verhuisd uit een Brabantse dorp naar Amsterdam, nog niet zo lang geleden en ik ken hier nog steeds heel weinig mensen.
Ik werk in een andere stad dan ik woon, dus mijn collega's wonen ook ergens anders.
Rest me de nevenactiviteiten. Ik denk zelf aan een sport. Ik weet alleen zelf niet wat voor sport ik leuk zou vinden, misschien gewoon een sportschool, maar hoe sociaal is dat? Wat vinden jullie leuk om te doen? Bewegen op muziek, iets als body pump? lijkt me wel leuk, alhoewel ik daar ook niet goed in zou zijn.
Optie 2 dacht ik aan werken in een winkel of een soort theater in Amsterdam, ook om dan meteen bij te verdienen in het weekend. Alleen werken daar ook weer vaak jonge studenten, en ik ben 27 en ze zoeken meestal niet iemand voor maar 1 dag in de week.
Ik mis het ook om bij een groep te horen. Ik heb wel één op één vrienden, die ver weg wonen, maar als er iets is zoals oud en nieuw, sinterklaas, zomervakantie, koninginnedag, dan gaan die mensen toch weer met hun vriendengroep afspreken en val ik overal buiten de boot.
Plus dat ik het dus ook mis om vrienden te hebben in mijn eigen woonplaats.
Herkent iemand dit? En iemand een leuke tip van een sociale sport, sportschool of bijbaan in het weekend? Ervaringen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb alleen wat gerichtere vragen en ik hoop dat er mensen zijn die tips hebben.
Ik ben verhuisd uit een Brabantse dorp naar Amsterdam, nog niet zo lang geleden en ik ken hier nog steeds heel weinig mensen.
Ik werk in een andere stad dan ik woon, dus mijn collega's wonen ook ergens anders.
Rest me de nevenactiviteiten. Ik denk zelf aan een sport. Ik weet alleen zelf niet wat voor sport ik leuk zou vinden, misschien gewoon een sportschool, maar hoe sociaal is dat? Wat vinden jullie leuk om te doen? Bewegen op muziek, iets als body pump? lijkt me wel leuk, alhoewel ik daar ook niet goed in zou zijn.
Optie 2 dacht ik aan werken in een winkel of een soort theater in Amsterdam, ook om dan meteen bij te verdienen in het weekend. Alleen werken daar ook weer vaak jonge studenten, en ik ben 27 en ze zoeken meestal niet iemand voor maar 1 dag in de week.
Ik mis het ook om bij een groep te horen. Ik heb wel één op één vrienden, die ver weg wonen, maar als er iets is zoals oud en nieuw, sinterklaas, zomervakantie, koninginnedag, dan gaan die mensen toch weer met hun vriendengroep afspreken en val ik overal buiten de boot.
Plus dat ik het dus ook mis om vrienden te hebben in mijn eigen woonplaats.
Herkent iemand dit? En iemand een leuke tip van een sociale sport, sportschool of bijbaan in het weekend? Ervaringen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
zaterdag 14 november 2009 om 19:32
Sportscholen zijn denk ik geen goeie plek om sociale contacten aan over te houden. Teamsport is een heel ander verhaal en dus een goeie optie?
Kijk eens bij de Vrijwilligerscentrale (www.vca.nl) want daar zijn allerlei leuke banen te vinden. Nu is het IDFA, en daar hebben ze ook vaak vrijwilligers nodig, of voor de Uitmarkt, bij filmhuizen, noem maar op.
Laagdrempelig zijn de buurthuizen waar allerlei activiteiten zijn, van kookclubjes tot Afrikaanse dans of een vreemde taal leren. Je raakt daar erg makkelijk aan de praat.
Veel plezier.
Kijk eens bij de Vrijwilligerscentrale (www.vca.nl) want daar zijn allerlei leuke banen te vinden. Nu is het IDFA, en daar hebben ze ook vaak vrijwilligers nodig, of voor de Uitmarkt, bij filmhuizen, noem maar op.
Laagdrempelig zijn de buurthuizen waar allerlei activiteiten zijn, van kookclubjes tot Afrikaanse dans of een vreemde taal leren. Je raakt daar erg makkelijk aan de praat.
Veel plezier.
zaterdag 14 november 2009 om 19:48
Ik kan je een tip geven en dat is www.nmlk.nl
Ongeveer 1,5 jaar geleden was ik er helemaal klaar mee met mijn vrienden, toen mezelf ook erop ingeschreven en sindsdien altijd wat te doen wanneer ik daar zelf zin in heb. Er zijn zoveel activiteiten per week dat er altijd wel wat voor je tussen zit.
Geen moeilijk gedoe met afspreken wanneer kan jij wanneer kan je niet, je gewoon aanmelden en gaan
Lijkt misschien eng maar dat was de 2e keer wel over bij mij, en beleef er nu heel veel plezier aan. En in die tussentijd een hele leuke groep mensen leren kennen.
Succes er mee.
Ongeveer 1,5 jaar geleden was ik er helemaal klaar mee met mijn vrienden, toen mezelf ook erop ingeschreven en sindsdien altijd wat te doen wanneer ik daar zelf zin in heb. Er zijn zoveel activiteiten per week dat er altijd wel wat voor je tussen zit.
Geen moeilijk gedoe met afspreken wanneer kan jij wanneer kan je niet, je gewoon aanmelden en gaan
Lijkt misschien eng maar dat was de 2e keer wel over bij mij, en beleef er nu heel veel plezier aan. En in die tussentijd een hele leuke groep mensen leren kennen.
Succes er mee.
zondag 15 november 2009 om 11:33
Bedankt vooralle reacties tot nu toe! Ik ga zeker bij die vrijwilligerscentrale kijken en de website van www.nmk zag er ook leuk uit.
Ik vind het wel eng om dan ergens heen te gaan waar ik echt niemand ken. Bij een baantje is dat natuurlijk ook zo, maar daar heb ik dan niet het gevoel dat het meteen gezellig moet zijn. Maar van dat gevoel moet ik ook af zien te komen, anders kom je natuurlijk nog nergens
Ik vind het wel eng om dan ergens heen te gaan waar ik echt niemand ken. Bij een baantje is dat natuurlijk ook zo, maar daar heb ik dan niet het gevoel dat het meteen gezellig moet zijn. Maar van dat gevoel moet ik ook af zien te komen, anders kom je natuurlijk nog nergens
zondag 15 november 2009 om 16:27
Hoi Cassius... herkenbaar wat je schrijft maar niet zo gek ook, want ik ben zelf de topicstarter van het topic waar je het over hebt
Ik heb al weer een tijd niet gereageerd daar (shame on me) maar er zijn idd veel tips gegeven. Sportschool is idd geen goeie plek om mensen te leren kennen, ik zit zelf bij een sportschool waar ik iedere week kom maar iedereen is alleen bezig met waar ze voor komen.
Maar als je zin hebt om een keer met mij mee te gaan, dan zeg je het maar hoor, lijkt me wel leuk Ik woon ook in Amsterdam.
Maar als je zin hebt om een keer met mij mee te gaan, dan zeg je het maar hoor, lijkt me wel leuk Ik woon ook in Amsterdam.
donderdag 2 september 2010 om 17:18
Ik ben heel heel verlegen bij nieuwe mensen, daarom neem ik als ik een hobby wil doen iemand mee da ik al ken, dat helpt! en vraag is aan enkelen die je echt leuk vind en die nooit gemeen tegen u zouden doen om iets te gaan doen, niks groots ofzo, bv iets gaan drinken, 'hangen'
, of naar de cinema ofzo. de cinema is ook heel handig want dan moet je niet constant op elkaars gezicht kijken, en dan heb je ook nog een gespreksonderwerp waarover jij al zeker kan meepraten; de film. zo lukt het bij mij meestal wel, als ik in een groep ben waarvan ik niemand ken, durf ik mijne mond ni opendoen, dus leer 1 iemand heel goed kennen en dan kan je ook langzaam aan zijn/haar vrienden leren kennen en dan durf je al meer zeggen door die ene persoon dat je goed kent. en probeer jezelf niet te veranderen, probeer juist jezelf te tonen. niet iedereen heeft een even grote mond of is even enthousiast, gij hebt zeker ook u kwaliteite ma ge durft ze misschien niet tonen. en twijfel niet als je iets weet om te zeggen of het niet stom is, zeg gewoon alles wat in je opkomt. of toch zoveel mogelijk (; veel succes!