***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
F****** f************** hele lelijke taal

Een van mijn directe collega's is ontslagen! Dat terwijl we juist het idee hadden dat het weer wat beter ging met onze afdeling!

Jongen werkt hier al 4 jaar, kreeg geen goede reden mee, en moet nu zijn spullen pakken.

Hij heeft twee dochters, een van 2 jaar, en een van 1 maand, en zijn vrouw wordt waarschijnlijk na haar zwangerschapsverlof ook ontslagen!

Sorry, even geen woorden, moest het even kwijt!
Gatver Swissie, wat naar!! Helemaal als ze geen goede reden kunnen opgeven, wat erg voor hem en zijn gezin.
Yasemin heb ik weer thuisgehouden, ze is heel erg verkouden en ik ben voor de zekerheid even met haar naar de ha gegaan om naar haar oortjes te laten kijken, ik had het idee dat ze een oorontsteking had. Het is wel wat onrustig en door de verkoudheid staat er ws wat extra druk op, maar geen reden om peniciline te geven. Ik mag ze wel paracetamol geven wat ik dus maar om de 6 uur doe, want ze slaapt bijna niet. Gisteren heeft ze overdag 3 kwartier geslapen en gisteravond wilde ze ook niet slapen, het was geloof ik uiteindelijk half 11 dus ik ben ook gaar.
Layla.... het zit jou ook niet mee zeg. Hoop dat Yasemin snel weer opknapt en jij zelf wat rust krijgt.

Swiss: Getver..... kan me voorstellen dat het er inhakt als iemand zo ontslagen wordt!

Ik zit hier in dubio of ik ga solliciteren.... Ik heb al eens eerder bij dezelfde organisatie gesollliciteerd en ook een gesprek gehad. dat gesprek was ronduit klote. Het liep niet en ik werd achteraf helemaal de grond in getrapt op allerlei persoonlijke dingen. Helaas zitten er nog steeds dezelfde mensen daar, dus zal het wel niet helpen om een tweede keer te reageren. De functie is wel leuker en beter dan vorige keer en ook maar voor 25 uur en op fietsafstand van huis.... Baal eigenlijk als een stekker dat het niet voor een andere organisatie is.

Zo, ga er even een in bed proberen te stoppen hier..
Layla, dikke knuffel. Beterschap voor Yasemin. Zieke kindjes zijn erg vervelend.

Lievelust, dank je wel dat je ons weer hebt ge-update. Er gaat echt bijna geen dag voorbij zonder dat ik aan je denk.

Meid wat krijg jij toch allemaal voor je kiezen zeg.

Ik kan me heel goed vinden in de woorden van Drop, dat het me makkelijker lijkt te denken in woorden van bepaalde beperkingen, in plaats van gehandicapt.

Ik vind het enorm knap van je, dat je nu pas zelf minder in je vel zit. Je loopt er al zo lang mee rond, je hebt al zoveel tegenslagen gehad.

Ik kan je zeker aanraden een goede psych te vinden om af en toe heen te gaan. Al is de situatie niet te vergelijken, hier kan ik je compleet volgen. Je hebt iemand nodig die geen familie is, of vriend (din). Je moet iemand hebben bij wie je je angsten kwijt kunt, bij wie je kunt uithuilen / gillen of wat jij op dat moment nodig hebt.

Echt doen meis, het is niet alleen goed voor jezelf maar ook voor je gezin. Heel veel sterkte!

Leuk al die sint verhalen. Kennen we niet!

Xaal, hoe gaat het met jou?

Heb net een goed gesprek gehad met baas, die heeft het een en ander uitgelegd, nu begrijp ik het een beetje beter.

Gelukkig krijgt hij wel 6 maanden salaris mee, dus hij heeft wel een hele tijd om iets nieuws te vinden. Probleem was gedeeltelijk botsende persoonlijkheden (wat klopt), negatieve houding (klopt ook) en gewoon het financiele plaatje. Denk trouwens wel dat hij snel iets anders kan vinden hoor, hij moet misschien zijn verwachtingen iets aanpassen.
Swiss & Drop thx voor de knuffel, hoewel ik denk dat Swiss & Lievelust hem meer nodig hebben, dus ik geef er gelijk maar weer 1 terug.

Lievelust, wat Swiss zegt over een psych kan ik me helemaal in vinden, ik ben zelf pas 1 x geweest en vond het al een verademing om mijn ei kwijt te kunnen,wellicht heb jij daar ook baat bij. In ieder geval zouden we het fijn vinden als je hier weer wat vaker komt, je kunt hier ook je ei kwijt als je daar behoefte aan hebt.

Swiss, fijn dat je baas heeft uitgelegd waarom je collega weg moet. Als je baas het zo uitlegt is het ook wel wat begrijpelijker. Het blijft natuurlijk rot, maar als hij 6 maanden salaris meekrijgt heeft hij ook wat ruimte om iets anders te zoeken, hopelijk vindt hij snel iets en misschien is het dan achteraf ook wel beter voor hemzelf, hoewel hij dat nu wellicht niet zo ziet.
Drop, moeilijk dilemma die baan. Ik herinner me nog wel dat je daar een tijdje geleden gesolliciteerd had. Wat voor baan is het? Is het een verkoop binnendienst functie o.i.d.? Wat waren vorige keer de negatieve argumenten om je niet aan te nemen? Misschien kun je daar nu je voordeel mee doen in een eventueel gesprek, je bent er dan in ieder geval op voorbereid. Zou je tijdens dat werk ook dagelijks met dezelfde mensen te maken hebben?
Lievelust, fijn dat je post! Ik denk heel veel aan je en vroeg me al af hoe het met je ging.

Jeetje, wat krijg jij het voor je kiezen! Ik sluit me aan bij de wijze woorden van Swis: een psycholoog is misschien helemaal geen gek idee. Zij/hij/het is onafhankelijk en heeft verder geen mening over je, waardoor die persoon afstandelijker naar de situatie kijkt. Het is niet niets wat je het laatste jaar allemaal te verstouwen hebt gekregen! Ik ga voor heel veel minder al op een holletje naar een psycholoog, maar dat zegt niets eigenlijk.

Ook vind ik dat Drop wel een punt heeft met betrekking tot het denken in beperkingen. Het klinkt een stuk zachter en vriendelijker dan "handicap"! Ik kan me indenken dat het aan de ene kant heel positief was om Meisje in aangepaste stoelen te zien, maar dat je aan de andere kant met je neus op de harde feiten werd gedrukt. Hoe je het ook wendt of keert, op de een of andere manier heb je toch een soort verwachting bij de geboorte van je kind over hoe het zich zal ontwikkelen. Tenminste, dit heb ik en ik doe hard mijn best om geen verwachtingen te hebben, maar stiekem heb ik ze toch. (niet in schoolniveau en dergelijke, maar meer dat hun leven "normaal" zal zijn, in zoverre als normaal bestaat.) Het lijkt me heel moeilijk om dit los te laten en je kind te zien zoals het is, al dan niet zonder beperkingen. Het zegt niet dat Meisje niet gelukkig gaat worden later, het zal alleen op een andere manier gelukkig zijn dan dat wij kennen.

Maar goed, ik doe mijn best om de goede woorden te vinden, maar het lukt me niet. Ik wil je graag een hart onder de riem steken, maar ik denk dat alles wat ik schrijf best de plank mis kan slaan.

Desalniettemin vind ik dat je liefde voor Daan en Meisje van het scherm spat! Ze mogen trots zijn op hun moeder!

Witch, niet lullig bedoeld, maar denk je dat het goed voor je is om zo pats, boem met de therapie te stoppen? Je zal er goed over nagedacht hebben, maar toch vraag ik me af of het niet beter is om het gewoon af te ronden. Ik hoop niet voor je dat het als een onafgemaakt iets blijft sudderen!

Steijn is aan de poeperij. Hij is niet aan de dunne, maar hij heeft om de haverklap last van stinkbilletjes! Ik heb hem vanochtend vijf keer (!!!) een schone luier moeten geven en hij klaagt over pijn in zijn buik, dus daar zal het wel mee te maken hebben.

Laar, jij hebt toch die brandweerauto van Duplo? We zaten vanochtend in het Top 1 Toys krantje te kijken en daar stond hij ook in. Steijn bleef bij hoog en laag volhouden dat Pusj er een heeft, maar ik wist het niet meer. "Echt waar mamma, Pusj heeft brandweerauto! Ik wil ook!"

Hugo jokt! Het is zo grappig! Vanochtend had hij uit de chocopastapot gevroten en zijn snuit zat helemaal onder. Ik had niet gezien dat hij eruit gesnoept had, maar het leek me logisch dat dat het geval was, aangezien hij onder de pasta zat. Ik vroeg het aan hem, hij keek me stout aan en zei: "Nee mamma, echt niet!"
Ben weer eens wat vergeten.

Drop, ik zou gewoon sollicteren als ik jou was. Niet geschoten zeker mis!

Swis, wat vervelend dat je collega is ontslagen! Ik schrok ook enorm toen er vorig jaar bij A. ineens allerlei collega's werden ontslagen!
Witchke, ik was helemaal vergeten op je te reageren. Het was al te verwachten maar ik ben het met Muis eens, het lijkt mij eigenlijk wel verstandig om door te zetten. Is het niet geheel meer voor je eigen ontwikkeling / gevoel / whatever, dan wel puur om ook deze laatste stapjes door te zetten.

Ik vind het helemaal geweldig hoe goed jij vooruit bent gekomen de laatste tijd, echt super, maar eerlijk gezegd komt dit stapje weer een beetje op mij over als de oude Witchke.

Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar ik geloof dat dit op je CV echt niet goed overkomt. Als jij ergens geen zin meer in hebt, dan moet het ook nu afgelopen zijn (studie, afvallen, medicijnen, nu deze behandeling). Maar zo werkt het leven niet. Soms moet je echt even iets afmaken.

Je hoeft toch nog maar heel even? Je bent toch al aan het minderen? Zet je tanden op elkaar en laat zien dat je iets af kunt maken.

Haha Muis, die Hugo!

Misschien had Steijn of Mees chocopasta in zijn mond gestopt? (wij hadden een tijdje geleden een tweeling op bezoek, die zaten voor een bak chocoladeijs, en degene met de lepel mocht niet meer; toen drukte hij vrolijk alle hapjes in de mond van zijn broertje!).
Haha Swis! Nee hoor, Hugo had ook chocopasta aan zijn handje zitten, dus ik weet zeker dat hij het was! Boef!
Ik had het ook liever anders gezien, maar heb ze al een hele tijd in die richting geduwd dat ik wou stoppen. Maandenlang genezen tussen een hoop depressieve mensen zitten, dat houd niemand vol.

Wat betreft die studie, die heb ik niet gestopt, maar die hebben ze zelf gestopt. Wat betreft dat afvallen, leuk als je medicijnen neemt waar je niet van kan afvallen enzovoorts.

Heb trouwens nog niets van hen gehoord. Als ze me een gesprek voorstellen, ga ik er wel op in. Maar mij overhalen neen dat doen ze niet.
Witch, natuurlijk is het niet leuk om zelf genezen tussen depressieve mensen zitten, maar daar gaat het mijns inziens niet om. Mijns inziens gaat het om iets afsluiten in plaats van er zo hop, mee te stoppen. Kan je anders niet voorstellen dat je nog een keer of vier (ik roep maar wat) behandelingen volgt en dat je dan een afsluitend gesprek hebt? Het lijkt mij dat het anders zo onafgemaakt is.

Maar goed, je moet doen wat je zelf wilt.
Witchke, ik begrijp wat je bedoeld, maar als ik een werkgever zou zijn, zou ik persoonlijk liever kiezen voor iemand die echt doorzet waar hij / zij aan begonnen is.

Ik weet echt dat het moeilijk is, maar zou je er niet liever echt officieel een punt achter zetten? Al is het door gewoon een afsluitend gesprek te voeren.

Nogmaals, ik wil je echt niet aanvallen, heb het allerbeste met je voor en vind het supergoed van je hoe je jezelf door een vreselijke moeilijke situatie / tijd hebt doorgeslagen.

Het enige is dat ik soms nog steeds het gevoel krijg dat alles jouw overkomt, in plaats van dat je je eigen leven lijdt.

Je hebt voor alles een (soms heel geldig) excuus, maar soms zou je misschien toch iets meer kunnen doorzetten.

Maar zoals Muis zegt, je moet doen wat je zelf wilt.
De baan is een WMO-functie bij een gemeente met een stukje advisering van hulpmiddelen erbij (volgens mij was dat bij de vorige vacature niet het geval) en dat betekent dus een stuk administratief, maar ook vrij veel contact met de clienten. dat trekt me wel (doe ik nu immers ook) maar na mijn vorige gesprek gaven ze aan dat ik niet open was en niet sociaal (weet niet meer precies wat ze zeiden, maar het was erg op mijn persoonlijkheid gericht) Het zit me nog steeds niet lekker! Ik weet zelf natuurlijk wel beter aangezien ik het in mijn huidige baan prima doe. Maar ik geloof eigenlijk dat ik geen zin heb in nog zo'n zelfde situatie, dus ik durf gewoon niet meer.... Ook niet echt goed voor je zelfvertrouwen. Bij de andere gemeentes waar ik ooit gesprekken heb gehad waren ze wel positief, maar werdv ik steeds afgewezen op gebrek aan gemeentelijke ervaring (er waren ook steeds kandidaten die dat wel al hadden) Ik moet er gewoon nog eens goed over na gaan denken en anders kan ik beter een gerichte opleding gaan volgen en daarna weer eens gaan solliciteren, denk da dat gemakkelijker gaat. Beetje veel verhaal over weinig.... Ik weet gewoon niet wat ik wil, maar ik zit al 8 jaar in dezelfde baan en wil hier echt niet de rest van mijn leven blijven.
Witch: ik zat ooit in een therapiegroepje en daar was het zoals muis zegt. je vertelde in de groep dat je wilde stoppen en dan kon iedereen reageren en ook aangeven of ze vonden dat je gegroeid./veranderd was. Als je dan nog steeds wilde stoppen moest je nog 3 keer komen en dan was het over. Dar werkte heel goed!
Ik hoop dat ik nog een individueel gesprek kan krijgen deze of volgende week. Het probleem is dat psychologen sommige dingen niet horen. Ik heb al honderd keer gezegd dat ik geen feeling meer heb met de groepsproblematiek (heb ik zelfs in groep gezegd) en dat ik me ginds erg verveelde. Maar nooit maar dan ook nooit gaan ze erop in.

En natuurlijk is het beter om iets af te maken. Maar als je al tig keer hebt willen afronden en ze hebben er geen oren naar. Dan zeg je na een zoveelste keer toch ook wel donder op.

En wat heeft het in hemelsnaam met mijn cv te maken, geen werkgever zal daar ooit toch iets van horen. Want al zouden ze hier van horen, het zitten in een therapiegroep op zich maakt al geen goede indruk.
Drop, heb jij ook in therapie gezeten? Voor welke klacht of wil je dat niet zeggen? Ik vond het doorgaans, op de moeilijke en confronterende momenten na, heerlijk! Lekker een uur lang ongegeneerd over jezelf kletsen en niemand die je dan een egocentrische muts vindt! Zalig!

(ik vond het niet altijd zo zalig hoor, alleen maar op goede momenten.)
Witch, dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat het juist wel een goede indruk op een werkgever kan maken als je er open en eerlijk over bent! Het betekent namelijk dat je open staat voor verandering, kan reflecteren en niet voor jezelf wegloopt. (weglopen is mijns inziens altijd de makkelijkste optie.)

Maar goed, waarom gaan ze niet op je in? Ben je duidelijk genoeg geweest? Ik denk dat het te kort door de bocht is om te stellen dat pyschologen sommige dingen niet horen. Het lijkt misschien voor jou alsof ze niets horen, maar het kan zijn dat ze op dat moment andere dingen die je zegt, of dingen die je tussen de regels door zegt, belangrijker vinden.

Waarom vraag je niet aan de psycholoog/psychiater of hij/zij het een goed idee vindt als je stopt?
Ik zat tijdens de zwangerschap van Fleur in een therapiegroepje. Had alles te maken met mijn werk en dat ik bijna een jaar daarvoor een tijd thuis heb gezeten (overspannen) ik wilde gewoon aan mezelf werken en mezelf beter leren kennen. Ik heb er wel veel aan gehad, sta anders in het leven nu. hoewel ik ook denk dat dat komt door de kinderen. Die hebbe me wel geleerd om meer te realtiveren. Ik moet wel op blijven letten hoor. Mderk dat ik nu ook niet zo geweldig in mijn vel zit met betrekking tot mijn werk en daar erg gespannen van raak.

Luuk heeft het kattenluik ontdekt, wat een feest!
Mijn psychiater valt al helemaal niet met te praten, vriend is er ooit ook naartoe geweest en is het volledig eens met me.

En zoals ik zei mijn psycholoog lijkt me niet te horen. (in mijn ogen dan niet).

Misschien zijn ze in NL opener als je vertelt dat je dagbehandeling hebt gevolgd, hier in belgie is het nog een groot taboe. Heb ik trouwens ook aan de arbeidsdienst gevraagd, en die zei me dat ik best kon zwijgen.
LL wat fijn om van je te horen! Ik moet vaak aan je denken.

Poe poe, dat valt allemaal niet mee zeg. De zorgen om Meisje zijn al meer dan voldoende om slapelozen nachten van te hebben. Nu ook nog eens financiele problemen erbij? Echt heel naar! Raakt een van jullie je baan kwijt soms?

Een hele dikke knuffel!!

Dropje: ik zou gewoon solliciteren. Als ze weer zo doen is het alleen maar een bevestiging dat er onredelijke mensen zitten en dan moet je dat absoluut niet persoonlijk opvatten. Als je niet solliciteeert krijg je de baan sowieso niet en blijf je je afvragen of je had moeten solliciteren. Niet geschoten is altijd mis!

Swiss: hoe reageerde Finn toen hij jou weer zag? En zijn je ouders er nu ook? Hoe is het vandaag?

Witchke: (sorry jongens) ik sluit me aan bij Swiss en Muis: ik vind het ook nogal wat om zo te stoppen en vooral Swiss sloeg de spijker op zijn kop; ik kreeg weer even het idee dat de oude Witchke een berichtje had getypt. De laatste tijd was de toon gewoon heel anders en leek je meer te geloven in de maakbaarheid van situaties, in plaats van dat anderen alles bepalen en niet het beste met je voor hebben. Natuurlijk is voor alles een reden te bedenken, maar heel vaak is er desondanks nog wat aan te doen. Snap je wat ik bedoel?

Ik zou het eerst nog eens in de groep bespreken en erop staan dat er op wordt ingegaan.

Ik ben moe, moe, moe. Volgens mij ben ik vannacht meer wakker geweest dan dat ik heb geslapen omdat ik de hele tijd moet plassen. Er zit een behoorlijke kracht in de benen van de baby en die lijkt ze vooral te willen gebruiken om op mijn blaas te trappen. Ze kan beter gewoon omdraaien...

Alleen aanstaande woensdag nog werken en dan gaat mijn verlof al in. Gek idee zeg. Ergens wel een beetje jammer om zo lang niet te werken, maar die vrije tijd is toch ook wel heeeeel erg aanlokkelijk. Jammer dat het niet allebei kan .
Oh ja, Witchke; ik bedoel het echt niet vervelend of onaardig hoor. Ik probeer je te helpen en probeer je te stimuleren om het van een andere kant te bekijken. Goed?
Toen Xander vandaag op school was begon hij te huilen. Ik hoop dat het snel is overgegaan. Verder denk ik dat ik die vrije tijd nog goed ga kunnen gebruiken als Xander van school gaat worden gezet omdat ie niet zindelijk is. Al hoop ik natuurlijk van niet.
Witch, psychiaters zijn zelf negen van de tien keer knettergek, aldus een goede (niet gekke) vriendin van mij die zelf psychiater is. Maar goed, het gaat hier om de psycholoog en ik zou doen wat Lara al schreef. (sorry Laar!)

Drop, ik sluit me aan bij Lara. (voor de verandering) Hup, solliciteren jij!

Oh shit, de jongens zijn wakker en ik wilde eigenlijk nog even hangen.

Toedel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven