Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Ik vind ook nog een verschil zitten in het feit dat een naam als Peer een normale afleiding is van Peter/Petrus.

Een naam als Vlinder vind ik zelf ook erg... omdat het ook geen naam ís!

En dat is dus de reden dat ik appel en druif ook niks vind, maar dat komt dus omdat Peer niet in de eerste plaats een stuk fruit is, maar een naam met een betekenis.

Maar dan is het hoe dan ook altijd nog een eigen smaak inderdaad.

Maar als ik moest kiezen tussen Peer of Jay/Jordy/Kevin... kies ik 100x voor Peer!
quote:Schimmelteentje schreef op 17 november 2009 @ 11:21:

Ach, wat is tegenwoordig nog een rare naam? Alles kan in deze tijd toch? En dat maakt het nou juist zo leuk!Nee..Men DENKT dat alles kan in deze tijd. Dat maakt het juist een stuk minder leuk...
wat een mooie namen missshopping!! Elias, Ilay en Nolan!!

Voor mamavince een paar namen die ik mooi vind bij Vince (heb niet alle eerder genoemnde namen gecheckt op dubbele, sorry)

Jort, Dex, Louis, Thomas, Leander, Rolf, Alex, Leroy, Nolan, Chiel, Simeon, Jorne, Niek, Wout(er), Michiel, Mathijs
Ik kan jullie vertellen dat het sowieso geen Peer wordt.

Dit omdat we ook 'eer' in de eerste lettergreep van de achternaam zit.

We zijn dus nog steeds druk op zoek naar een mooie jongensnaam...
Nou ja zeg, na al mijn promotie! Gewoon geen Peer... vind het niet kunnen!

quote:Vogelnestje schreef op 17 november 2009 @ 20:00:

Ik kan jullie vertellen dat het sowieso geen Peer wordt.

Jammer! Maar wel begrijpelijk door de achternaam....

Namen die ik wel een beetje in de stijl van Peer vind: Mats, Pol, Mees, Storm, Tibbe, Jelle, Pelle, Jort, Joep, Jip, Pim, Ties, Teun, Willem, Bing, Raf, Joes, Siem, Naut/Noud, Bink/Binck, Puck, Sep/Seb/Seppe.
Sorry Sproet en Blogbabe!!

Ik blijf het een mooie naam vinden.

@ Blogbabe; Mees, Joep, Ties, Bing, Raf en Sep waren in de race. Joep, Ties en Sep zijn daarvan nog over!

Pfff.. het valt niet mee! :-)
quote:Lois2009 schreef op 15 november 2009 @ 23:56:

Hero

Hugo

Jort

Jesse

Stan

Niels

Mik

Ewout

OttoOnze zoon heet dus Stan...
Let's have tea...
Vogelnestje: ik vind Ties en Sep het leukst!
Uit de namen Joep, Ties en Sep gaan we denk ik niet uit komen (vriendlief en ik).

Nu is er ook nog een andere naam in de race die we allebei heeeel mooi vinden.

Nu heeft een collega van mij ook een kindje die zo heet. Ik werk bijna elke dag met haar en het voelt niet goed om voor die naam te gaan... Nou is het wel zo dat wij die naam al mooi vonden voor ik haar kende. Wie weet werk ik (of de collega) daar niet eens lang meer en dan hebben wij die naam niet gekozen om haar... Een baan hoeft niet voor het leven te zijn. Wat vinden jullie? Doen of niet doen?

Vind het erg moeilijk en dit is geen onderwerp die ik verder met iemand anders kan bespreken dan met vriend.
Misschien Siem, Pim, Jorre, Wout of Kas?

Joep is ook leuk!!

Tja, dat je collega een kindje heeft wat ook zo heet.. ik zou me proberen voor te stellen dat het andersom zo zou gebeuren. Wat zou jij er van vinden als diezelfde college haar kindje dezelfde naam zou geven als jouw kind?
@ Catooo, ik heb geprobeerd me het voor te stellen en ik weet het niet. Dit wordt onze eerste en ik zou niet weten hoe het echt voelt als het zou gebeuren. Ik zou me voor kunnen stellen dat ik het niet leuk zou vinden, maar aan de andere kant, iedereen is in principe vrij om een naam, welke naam dan ook aan zijn/haar kindje te geven.

We kijken al maanden naar een mooiere jongensnaam, maar we vinden niks mooier dan die naam. (Of 1 van beide vindt het wel leuker en de andere niet...)

Laatst even "gepolst" bij collega. Gezegd dat we met namen bezig waren en laten vallen dat we een naam hadden die we mooi vinden maar dat een collega van vriend ook een kindje heeft met die naam. Mijn collega reageerde heel losjes; tja het zou zonde zijn als je die naam niet doet terwijl je niet weet hoelang je collega's van elkaar bent... (ze wist natuurlijk niet dat het om de naam van háár kindje gaat)

Dus eigenlijk dacht ik; nou dan moeten we dat maar gewoon doen. Maar nu twijfel ik natuurlijk weer.
upper de up
@vogelnestje; als ik jouw verhaal zo hoor, denk ik niet dat er een mega-ruzie uit zal breken wanneer je dezelfde naam als je collega kiest. Denk dat ze het wel zal begrijpen. Maar goed, het blijft jouw keus en een lastige situatie. Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk wordt!

Ik hoorde gister een naam die ik nog niet kende, en die ik dus hier even ga laten vallen: Fabe

Wat vinden jullie? Ik moest er even aan wennen, maar vind hem geloof ik wel leuk.
Ik heb een kind op school die Faab heet (reactie op de naam Fabe). Vind het een leuke naam, zowel Faab als Fabe.
O leuk blogbabe! Faab is ook grappig! Ik ken ook een Faas en als je die naam voor het eerst hoort, denk je geloof ik van; is dat een naam? Maar ik ben er echt aan gewend en vind het een heel leuke naam!

Ik vind persoonlijk vooral Hollandse namen, maar niet té veel voorkomend erg leuk! Friese namen bijvoorbeeld. Fabe/Faab gaat even op mijn lijstje voor ooit
quote:Vogelnestje schreef op 20 november 2009 @ 12:51:

Uit de namen Joep, Ties en Sep gaan we denk ik niet uit komen (vriendlief en ik).

Nu is er ook nog een andere naam in de race die we allebei heeeel mooi vinden.

Nu heeft een collega van mij ook een kindje die zo heet. Ik werk bijna elke dag met haar en het voelt niet goed om voor die naam te gaan... Nou is het wel zo dat wij die naam al mooi vonden voor ik haar kende. Wie weet werk ik (of de collega) daar niet eens lang meer en dan hebben wij die naam niet gekozen om haar... Een baan hoeft niet voor het leven te zijn. Wat vinden jullie? Doen of niet doen?

Vind het erg moeilijk en dit is geen onderwerp die ik verder met iemand anders kan bespreken dan met vriend.Oe, lastig hoor. Ik zou het zelf niet doen als het een directe collega is. Mijn oudste heeft wel dezelfde naam als een collega destijds en als het kind van een andere collega destijds, maar dat waren geen directe collega's. Als je echt bijna elke dag met iemand werkt, lijkt me dat gewoon niet zo leuk. Maar ja, wat je zegt, dat je over een tijdje misschien geen collega's meer bent, is ook waar. Waarom vraag je het haar niet gewoon? Dit is in ieder geval wel iets wat ik met mijn directe collega zou kunnen bespreken.
Vogelnestje, ik zou het ook bespreken met je collega. En misschien niet dat dat dé naam is, maar je zou wel aan kunnen geven dat ie naam o.a. op je lijstje staat, en wat collega ervan zou vinden als je je kind dezelfde naam zou geven.
Nog wat aparte namen die ik tegen ben gekomen, vind ze zelf niet allemaal mooi hoor.

maar misschien ter inspiratie voor iemand:

Rean, Hugin, Auke, Jur, Mirdin, Stig, Ismaël, Kas, Hidde, Rune, Sen, Yorben, Jano, Ferre, Anco,
Leuk hoor al die namen en de reacties daarop, voor mij is Joris een favoriet.
Gooi even wat in de groep...

Wat vinden jullie hiervan, en wat zou er nog bijpassen:

- Teije

- Ties

- Pepijn

- Fijs

- Faas

- Joas

- Jelte

- ...

- ...???
quote:Sproet schreef op 02 december 2009 @ 16:05:

Gooi even wat in de groep...

Wat vinden jullie hiervan, en wat zou er nog bijpassen:

- Teije heel apart, nog nooit gehoord! Wel gaaf!

- Ties leuk, vrolijk, stoer, en.... ik ken toevallig een erg leuke Ties!

- Pepijn niet mijn smaak, beetje te netjes/kak

- Fijs Hééél gaaf!!!!!!

- Faas Hééél gaaf!!!!!! Al denk ik ook gelijk aan een vaas

- Joas redelijk leuk

- Jelte redelijk leuk

- ...

- ...???Wat ik erbij vind passen: Tibbe, Fos, Jelle, Pelle, Melle, Peike, Faab, Peer, Ole, Jonas, Jeppe, Jerre, Seppe, Silas, Dex.
O wat een leuke namen!!!! Helemaal mijn smaak!!

Vind Teije (ik ken alleen Thije of Tije) echt heel gaaf! En verder ook Fijs en Faas! Fijs heb ik ook nog nooit van gehoord en ik weet nog niet of ik hem leuker vind dan Gijs, maar ik ga hem onthouden! Nog meer van deze namen:

Ole, Okke, Henno, Abe, Falko, Lei, Fokko, Jann, Flinn, Tib, Penn, Dexter, en verder moet ik nadenken, weet even niks meer
Haha, leuk om jullie enthousiasme te lezen, vooral over de wat "vreemdere" namen, zoals Teije en Fijs!

En één van jullie heeft ook de naam van oudste zoon hier goed er bij geopperd, haha!

Blogbabe, jij zit er met je suggesties aardig dicht in de buurt, meer dan de helft van die namen is hier serieus de revue gepasseerd... (Hoe wist je nou dat ik Peer leuk zou vinden? )

Catooo, vind Ole en Abe ook leuk, namen op -o minder (Henno en Fokko - arm kind als ie ooit de grens over gaat...)
Nou, niet dat ik nou zwanger wil worden, maar ben wel nieuwsgierig wat jullie voor suggesties aandragen.

Welke naam past bij

Jake & Kate & ?

(voluit heten ze: Jacob Samuel en Kaitlyn Elizabeth)

Een langere naam met korte roepnaam, daar zijn we het liefst naar op zoek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven