Mag hij nou een griepspuit of niet, wie zal het zeggen?
dinsdag 17 november 2009 om 15:52
Ik heb vandaag de oproep ontvangen voor mijn zoontje. Ik had al eerder vernomen dat bij een heftige kippenei-eiwitallergie dat je geen spuit mag halen. Mijn zoontje is licht-allergisch dus vandaar dat ik de huisarts belde met de vraag wat te doen. Tja, daar konden ze geen antwoord op geven.. kon ik het beste via de info-lijn doen. Ik bel de info-lijn, nee, daarvoor moest ik toch echt bij de huisarts zijn. Uhhh... GGD dan maar? Die verwijzen voor alles mbt de mexicaanse griep naar de infolijn. Leuk zoals iedereen naar elkaar wijst?! Hier misschien iemand die wél antwoord heeft gekregen op deze vraag?
dinsdag 17 november 2009 om 16:02
dinsdag 17 november 2009 om 16:07

dinsdag 17 november 2009 om 21:08
woensdag 18 november 2009 om 01:15
donderdag 19 november 2009 om 17:00
Mijn zoontje heeft hetzelfde, allergie maar niet heel heftig, idd ook met eczeem. Ik denk dat dat voor de hoeveelheid kippe ei eiwit in de vaccinatie niet zo'n probleem zal zijn maar ik zal het ook nog aan onze huisarts vragen. Op dit moment heeft hij griep (de griep?) dus volgende week inenten wordt het waarschijnlijk nog niet.
Ik ben benieuwd naar wat jou geadviseerd gaat worden, laat je het hier nog weten?
Ik ben benieuwd naar wat jou geadviseerd gaat worden, laat je het hier nog weten?
maandag 23 november 2009 om 17:51
Hi, even laten weten hoe het is gegaan.. Van de GGD en huisarts had ik het advies gekregen om wél te laten inenten. Gezien de lichte allergie zou het geen kwaad kunnen. Dus wij vandaag met de kleine naar de inentingslokatie.. willen ze hem geen spuit geven?! Allergie is allergie dus ze wilden het niet doen. Ik het hele verhaal uitgelegd.. nou goed, ik mocht de spuit laten zetten.. op mijn eigen verantwoording. Tja, toen werd ik zo onzeker, dat ik uitstel heb gevraagd. Ik mag morgen of woensdag terugkomen dus ik ga morgen meteen de huisarts bellen om een duidelijk advies. Zoveel tegenstrijdige informatie?! Heb je eindelijk een beslissing genomen..
maandag 23 november 2009 om 17:52
Oja, wat ik ook erg opvallend vond.. mijn huisarts baseerde zijn advies op het feit dat de kleine de bmr-spuit heeft gehad en daar heeft hij ook niet heftig op gereageerd. Maar nu hoor ik dus daarstraks dat er in deze mexicaanse griepspuit een veel hogere dosis kippenei-eiwit zit?? Dus het is helemaal geen vergelijk de bmr-spuit en deze spuit?! Goed bezig huisarts!

maandag 23 november 2009 om 20:54
Siesa, omdat mijn zoon ooit een lichte reactie gehad heeft op een antibioticum, had ik vorige week een mailtje gestuurd naar grieppandemie.nl, de officiele voorlichtingssite van de overheid.
Het antwoord dat ik kreeg, is ook voor jou relevant:
Geachte mevrouw *Pluis*,
Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of u uw zoon moet laten vaccineren.
Niet iedereen mag het vaccin tegen Nieuwe Influenza A hebben. Dat mag bijvoorbeeld niet als u ooit een ernstige allergische reactie (anafylactische shock) hebt gehad op spoorrestanten van eieren, kipeiwitten, kanamycine, neomycine sulfaat, formaldehyde of cetyltrimethylammonium bromide.
Meer informatie over de bestanddelen van het vaccin kunt u teruglezen in de bijsluiters van Focetria en Pandemrix.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Succes met je beslissing!
Het antwoord dat ik kreeg, is ook voor jou relevant:
Geachte mevrouw *Pluis*,
Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of u uw zoon moet laten vaccineren.
Niet iedereen mag het vaccin tegen Nieuwe Influenza A hebben. Dat mag bijvoorbeeld niet als u ooit een ernstige allergische reactie (anafylactische shock) hebt gehad op spoorrestanten van eieren, kipeiwitten, kanamycine, neomycine sulfaat, formaldehyde of cetyltrimethylammonium bromide.
Meer informatie over de bestanddelen van het vaccin kunt u teruglezen in de bijsluiters van Focetria en Pandemrix.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Succes met je beslissing!
maandag 23 november 2009 om 21:35
@Miffy: tja, het blijft lastig.. onze kleine heeft nog nooit een ernstige reactie gehad? Maar wil dit zeggen dat hij de spuit gewoon mag hebben? Ik wil gewoon graag weten hoeveel kippenei-eiwit er in die spuit zit? Waar is de dosis mee te vergelijken? Met een koekje? Met een tray eieren? Blijkbaar kan niemand hier een duidelijk antwoord op geven helaas. Morgen maar weer de telefoon inkruipen!
Thanks voor je reactie iig!
Thanks voor je reactie iig!