**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Voor de tabel: Nick woog vorige week 5360 gram en was 56cm
*klaagmodus aan*

GGGRRRRRRRRRRRRR.... wie wil 'n dagje m'n zoon lenen???

Ik word helemaal kierewiet hier. Sinds maandag is m'n zwangerschapsverlof afgelopen en moet ik 2 x per week gaan solliciteren. Prima, geen probleem zou je denken, maar GVD, hoe krijg ik in dat half uurtje slaap van zoonlief nou een goeie soll.brief in elkaar gedraaid?!?!?!

pfff... sorry hoor, ik moest het ff kwijt. Ik zou er een moord voor doen als ie eens van voeding naar voeding ging slapen. En ja, ik weet het, ik moet geduld hebben tot het werk van meneer osteopaat ook daadwerkelijk gaat werken, maar ja, geduld staat niet vooraan in mijn boekje en ook niet op blz. 3!!!!

*klaagmodus uit*

Nou, ik ga maar weer eens m'n huilende zoon troosten....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
kwimmie dat is zeker een nare dag! sterkte alvast!

Eergister is er een tante overleden. moet vanavond naar de avondwake...morgen is de crematie...

het schema hier bestaat de laatste dagen uit 6 voedingen.

5.00 165

9.00 165

13.00 165

16.00 165

19.00 200

23.00 200

En dan laat hij soms wat staan. En zitten we rond de 1000.

mamasax we gaan naar het vennenbos...volgens mij bij eindhoven in de buurt...(brabant?)

heb helaas geen tips omtrent een aardbeienvlek. misschien even googlen...dacht dat je er niets aan kon doen en dat het vanzelf weg gaat.

ben net naar de stad geweest. gelukkig voor de regen..pff wat een weer. heb een spijkerbroek gepast. maat gigantisch...maar heb nu ook maar 1 broek die ik aan kan...heb er wel 10 aangehad....moet echt nog 7 kilo af...liefste 10...

lynx: het goede bericht van het zkh heeft me wel wat gerust gesteld....maar toch blijf je alert...

hoe bevalt de auto??

choca man een hele week weg! pfff....dat is echt lang..gezellig dat jullie gaan logeren!

minie: hoe voelt het nu dat je geen borstvoeding meer geeft??? lucht het op? niet meer proberen hoor....pijn is onnodig...

succes met je tentamen!

saxmania: ja mannen zijn echt heeeeeeeel zielig als ze ziek zijn......hihi...

moet maandag naar het cb voor prikjes...zal dan de uptodate info voor de tabel geven..

x
Arme Nadine, ik snap zo goed hoe je je voelt. Het sloopt je echt hè. Na mijn examen mag je hem best een dagje brengen, hahaha.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het examen dat ik moet doen is orthodontie (oftewel beugels). Het is een examen van 3 hele dagen, dus dat zegt waarschijnlijk genoeg over de hoeveelheid stof die ik in mijn hoofd moet zien te krijgen. Anderhalve week geleden had ik nooit gedacht dit jaar het examen te gaan doen, maar nu saxbaby zo'n stuk rustiger is durf ik het wel aan. Een zesje is ook goed genoeg tenslotte. Anders moet ik het dec volgend jaar doen en dan zit ik er zo tegen aan te hikken. Ook is alles dan zover weg gezakt dat het denk ik alleen maar meer tijd kost.

Frustererend hè, Linda, winkelen met een lijf waar je je niet happy mee voelt? Ik denk dat we te ongeduldig zijn (ikzelf ook hoor!) en over een half jaar nog eens kritisch naar onszelf moeten kijken. Waarschijnlijk zit iedereen dan weer op zijn oude gewicht, maar in ieder geval weer in de oude kleren.
Choca: zoo.. heffie hoor, je man een hele week weg. lekker dat je naar je moeder gaat. en ook gezellig.. zou ik ook doen hoor..

Saxmania: haha, ziek mannen.. die zijn idd verschrikkelijk... op het werk zullen ze er niks van merken maar vanavond.. hij kan vas niks meer als ie thuis komt

Linda: oke, brbant, wij gaan naar Noord limburg. Baarlo . we willen misschien naar een ijssculpturen tentoonstelling. We gaan zonder kids dus denk ook ff lekker shoppen zaterdag.

En vooral lekker eten en drinken en PRATEN!!!

Minie: en, hoe ging je tentamen? meteen de uitslag?

vanochtend heeft zoonlief gewend op het Kdv. hier slaapt ie super veel.. maar daar heeft ie maar 3 kwartier geslapen.. en verder huilen en gapen... vind het erg vervelend.. maar ja, hij meot natuurlijk ook wennen aan al die kindjes om hem heen..

Lies: die draag doek is echt super... wat is er voor een? ik heb namelijk een draagzak te leen om uit te proberen van chicco maar ik vind het maar mega zwaar... misschien zon doek een oplossing?
Even snel: Mamasax: het is een Hoppediz. Moet je even kijken op slingomama.nl.

Die zwarte is niet meer te krijgen volgens mij. Het is de kleur Kaapstadt

DIe van Girasol zijn ook goed!
Mijn Beco is binnen!!!!!!!!
Fotooooooooo!!
Gecondoleerd Linda, dat soort dingen zijn nooit leuk he. Wij hebben er helemaal vrede mee, het idee is alleen een beetje gek. Maar alle respect als je deze keuze kunt en durft te maken.

En jeetje meiden wat is er veel gereageerd. Het gaat me niet lukken om op iedereen te reageren. Mijn excuses hiervoor

Ik heb namelijk een paar helse dagen achter de rug. Onze kleine man komt zo ongeveer om de 2 a 2,5u voor weer een voeding en tussendoor is het alleen maar huilen geblazen. Pfft weet het even niet meer. Het CB zou misschien terugbellen vandaag en anders morgen, maar goed wij hebben allebei vodafone en juist ja die hebben een storing.

Linda ik ken het gevoel ook. Heb toch een spijkerbroek gekocht, een maatje te groot, maar dan past hij wel bij mijn flubberbuikje . Ik sluit me aan bij Sax verder, we willen misschien te snel.

Choca, wat vervelend manlief zo lang weg, maar wel lekker dat je lekker naar je ouders gaat. Dat is ook een beetje vakantie.

We zijn wel met z'n allen een weekendje weg dit weekend lijkt wel. Wij gaan naar de Eemhof.
Ik pas sinds vandaag mijn trouwring weer!

Nu mijn broeken nog

Ik koop nog niks. Hou het nog bij de leggings Heb nu zelfs een spijkerlegging!

En wij zijn gewoon thuis dit weekend..... Stuur ik mezelf wel wat berichtjes hier
Ik wilde ook niks kopen, maar vond een goeie spijkerbroek een must . Wat die ring betreft, die van mij blijft te groot, en ik ben echt nog wat kilo's te zwaar.

Wat eenzaam Lies, maar na het weekend wel een hoop leuke verhalen erbij
Ach Lies kletsen we samen...wij zijn ook thuis hoor en niets op de planning.

Wat goed dat je je trouwring weer past. Hier passen de ringen nog niet.

Haha wat een frustratie he die broeken. We willen misschien inderdaad wel te snel. Heb ook nog geen nieuwe broeken gekocht, maar als ik mijn broeken zie denk ik..hoe heb ik daar ooit ingepast haha..

Nadine en Kwimmie wat ontzettend naar de huilende baby's. Dikke knuf voor jullie!

Jeetje Sax een examen van 3 dagen?! Petje af voor je!

Mama Sax het komt vast goed met de kleine op het KDV. Het zijn ook wen dagen en voor de kleintjes zal dat best indruk geven lijkt me.

Vanmiddag de auto gehaald. De passagierstoel zit in ieder geval lekker

Ben het draagdoek topic aan het lezen. Word gewoon aangestoken door al die enthousiaste verhalen hiero. Moet wel zeggen dat ik er nog niet echt wijs uit kan worden.
Vannacht weer om de drie uur! Overdag doet hij het prima om de vier uur, maar snachts wil hij echt om de drie uur . Wat een narretje

Nou ja.. het was nu iig iets gunstiger dan gister:

10 uur, 1 uur, 4 uur en 8 uur. Maar goed: ik vergeef hem, want als ik zijn kamer inkom en ik pak hem op krijg ik toch een geweldige glimlach. Ach... ik ben een watje

sax: wat een examen joh! Maar een beugel is ook niet niks....

En ik maak me niet echt druk over die broeken hoor. Wil toch snel weer zwanger worden. Zit er al over te denken om al gewoon met die pil te stoppen. ZO'n vaart zal het toch niet lopen en ik geloof nooit niet dat we nu zo tekeer zullen gaan als vorig jaar toen ik zwanger wilde worden. Duurde toen een jaar terwijl we het echt gericht deden, om de dag en vooral tijdens de eisprong. maar als ik dan toevallig wel direct zwanger zou worden zou dat natuurlijk nog niet helemaal de bedoeling zijn Wel erg snel dan...
Gister een mooie kerkdienst gehad voor mijn tante. Vandaag ga ik niet naar de begrafenis. Ze staat wat verder van mij af en het past gewoon niet in de dagindeling....(klinkt bot) Maar de kinderen komen en ik ben gewoon nodig hier. En ik ben er in ieder geval gister gweest. Voelt goed zo.

Hier pas ik ook geen ringen hoor. Dacht al dat ik ze groter moest laten maken....maar het zijn dus gewoon de kilo's.....pfff..hoe lang gaat het duren? Vind het zo zonde van mijn kleding....ik pas niets...ik heb inderdaad haast.....hihi..

mamasax: hij went vanzelf, maar kost natuurlijk wel tijd. Hoe vond jij het om hem weg te brengen? Ik vond het gisteravond wel lekker om alleen weg te zijn. (al ga ik liever leukere dingen doen)

gezellig weekend voor veel van ons...al vind ik het thuis ook erg lekker. Hoop dat Thijs het daar ook gewoon goed gaat doen...goed slaapt enzo. Elke avond is het nog wel strijd om hem in slaap te krijgen. Het is nu al 20.30 ipv 21.30...

vannacht kwam hij om 2.30, 5.30 en om 8 uur..pfff...ik ben kapot...dee nacht moest ik het doen omdat manlief al om 4.30 op moest....had zijn slaap hard nodig..heb nog even een half uurtje met Thijs in bed gelegen..hij ws uitgeslapen denk ik.

Ga me nu even douchen en aankleden. Straks naar de vk.

kwimmie: pfff dat is zeker zwaar...duim dat het snel beter word voor je!

lies niet teveel kletsen he?? dan moeten we zoveel terug lezen...Heb je nog plannen voor het weekend?

Nou ga ik snel voordat hij weer wakker wordt.

x
ja lies het kan ook heel snel gaan....petje af hoor...

zit echt te wachten op mijn ongi.....stel je eens voor....brrr...
Ben jij nog niet ongesteld geweest?

Ik wel, maar ik denk dat dat komt omdat ik al heel snel aan de pil ben gegaan.

Het is toch goed dat je naar die kerkdienst bent gegaan, heb je iig je respect getoond. Heb jij nu niet nog steeds heel veel last van emotionele buien met zoiets zo net na je zwangerschap. Ik schiet nog steeds konstant helemaal vol. Kan me voorstellen bij zoiets dat je dan juist moet huilen.

Niets spannends hier dit weekend. Lekker relaxed. Manlief is morgen vrij dus dan zullen we wel ergens heen gaan. Zaterdag tennis is altijd en savonds doen we lekker de gordijnen dicht en een filmpje denk ik. En zondag een verjaardag.

Hebben jullie die aktie van centerparcs allemaal geboekt ofzo? Die van 8 euro per nacht? Alleen als ik wil is het een heel stuk duurder. Ik ben echt geen krent maar ik vind die huisje stikduur voor een weekendje. En wij moeten op zondagavond al naar huis omdat de kinderen naar school moeten op maandag, dus ik vind het redelijk kort en duur dus
Hoihoi!

Vandaag naar m'n ouders: al veel zin in!

Vannacht weer goede nacht gehad, hij heeft nog wat gedronken om 23.30u toen ik thuiskwam van volley (4-0 verloren ) en toen was ie pas om 7.45 wakker en meteen lachen dus niet eens huilen vd honger!!! Gisteravond was m'n moeder ah oppassen en toen had ie wel bijna twee uur gehuild... Doet ie anders nooit!

Kga nu tas inpakken en reageer straks vanuit Limburg!

X
Ik ben ook nog niet ongesteld geweest, maar sinds gisteren weer begonnen met de pil.

Lies stiekem ben ik wel een beetje jaloers dat jullie zo snel alweer beginnen. Gevoelsmatig zou ik ook liever gisteren dan vandaag weer beginnen, maar gelukkig heb ik een gezond verstand en weet ik dat het in ons geval beter is nog even te wachten. Eerst een ander huisje en genieten van onze kleine man

Choca jammer van het verlies, maar wel een lekkere nacht en dan zo'n lach krijgen heerlijk.
Ik wilde even komen zeuren dat Miniemeis nog niet doorslaapt terwijl ze hier bijna de oudste is, maar nu lees ik hier dat er ook meiden zijn die er 2/3x per nacht uit moeten en vind ik dat ik niet mag klagen. Ze deed een paar nachten heel tof 22:30-6:00, maar nu is het weer gewoon 22:00-4:00-8:00. Ach ja... Ze ligt nu comateus in haar box te slapen, nadat ze ruim 20 minuten heel enthousiast naar haar mobiel had gelachen.

We zijn ook pas net uit bed, vannacht was het dus 21:30-3:15-7:15 en na die laatste voeding zijn we gewoon terug in bed gekropen. Lekker nog even geslapen samen tot 11:00, toen mama eruit om een flesje te maken en Meis lekker nog knorren in haar slaapzakje.

Ik ben trouwens ook nog niet ongesteld geweest, ik denk dat dat komt door de borstvoeding. Ik ben sinds een dag of 3 helemaal over op fles, maar tot die tijd gaf ik bv en dan wordt je minder snel ongesteld.

Mijn ringen passen me al weer, en ik was in de zwangerschap 9 kilo aangekomen en nu zijn er al 11 af. Maar mijn broeken passen niet, want ik heb ineens een flubberbuikje waar normaal geen buik zat. Dus ik heb een paar weken geleden met Man en Meis gewinkeld en heb 2 broeken, 1 rok en 3 vesten gekocht. Kan ik weer degelijk voor de dag komen zonder elastieken in mijn broek en buikbanden tot mijn oksels.

Wij wilden nummer 2 na mijn coschappen 'plannen', maar nu twijfelen we. Ik weet niet of ik wel zo lang wil wachten! Ben nu 3ejaars, dus ik moet nog het 3e en het 4e jaar, en dan nog 2 jaar coschappen. Dan is Meis dus al 4 jaar als nummer 2 gebakken wordt.
Minie hier hetzelfde scenario, paar nachten doorslapen tot zeker 7u, maar dat is sinds deze week weer over hoor en meld meneer zich weer rustig om een uurtje of 4. Leuk voor onze vrienden waarmee we dit weekend in center parcs zitten . Kan me voorstellen dat je twijfelt, 4 jaar is wel opeens heel veel tijd ertussen weer. Beide situaties hebben trouwens voordelen vind ik.
net op controle geweest bij de vk. En die vertelde dat je tot max 3 maanden na het stoppen van bv ongesteld kan worden.....dus het kan nog wel even duren dus...

lies: de tranen zitten wel eens hoog, maar het valt me reuze mee met de emo buien....gister moest ik gewoon de andere kant op kijken als er huilende mensen waren.

een gezellig weekend voor de boeg dus...lekker hoor! Nee wij gaan niet naar center parcs. Dat is altijd erg duur! Wij gaan naar Landal...Is altijd iets goedkoper. En idd zonde..wij moeten ook zondag naar huis....

heb net een speen gekocht met maar 1 gaatje...kijken of Thijs sneller tevreden is...Hij drinkt ook wel snel en denk ik dat hij nog honger heeft.

Hij is steeds wakker en toen ik hem daarstraks in de maxicosi legde om weg te gaan viel hij als een blok in slaap. En nu nog steeds.

choca goede reis gehad? En je nu lekker laten verwennen hoor! Doen moeders met liefde...

minie je wordt zo snel verwend als ze "doorslapen". Ik mopperde vanmorgen ook al.....hij heeft pas 4 keer doorgeslapen..

ik kan ook kwijlend naast de box staan als hij lacht naar zijn mobiel....leuk om te zien.

geen last van je borsten nu?

x
Hier ook nog niet ongesteld maar dat kan inderdaad wel even duren met bv.

Ben jaloers op iedereen die al een nacht heeft kunnen doorslapen, babyshiv hier komt steevast rond 1 uur, dan 2.30 en dan 5.30 of alles een uurtje later maar tegen 6 uur vind ik nog steeds nacht...Hij is wel elke keer superlief en huilt niet gelukkig, overdag daarentegen wil hij echt niet (alleen) slapen... en dan is ie wel superongelukkig, en ik dus ook.

Maar pas wel mn ringen weer gelukkig!
wow soshiva....pfffff dat is zwaar zeg! petje af voor jou...

en als je hem nou in de wandelwagenbak te slapen legt?? en dan in de box ofzo...slaap is natuurlijk erg belangrijk.

hier vandaag ontdekt dat Thijs in de maxicosi in 1 minuut in slaap is....mag hij pas om 18.45 uur eten...heb ik hem er net even ingelegd....en slapen joh....weet dat het niet heel goed is...maar slaap is wel belangrijk...en een uurtje kan geen kwaad....na deze fles gaat hij zowieso in bed....en dan jengelen tot 20.30 ongeveer.....en dan hopen dat hij vannacht wel weer doorslaapt.....ik ben tevreden met 23 en dan 5.30.....

x
Die maxicosi kan echt geen kwaad hoor! Hoorde laatst van meisje vd babymassage dat zij haar kind twee keer per dag 1,5 uur erin moest leggen ivm voorkomen voorkeurshouding... Sliep dan ook als een tierelier! Tom vindt de maxicosi ook erg fijn trouwens, slaapt ook altijd na 1 minuut in de auto: erg fijn!

Vandaag goede reis gehad naar Limburg, leek wel een complete volksverhuizing terwijl ouders al twee bedjes hebben en we ook geen speelgoed en luiers mee hoefden te nemen Zullen de vakantiegangers onder ons ook vast hebben morgen!

Over ringen: ik heb mijn trouwring gewoon omgehad de hele zwangerschap! Zat wel iets strakker maar nooit heel strak - ben alleen maar dik geworden op m'n buik, bovenbenen en billen... Broeken zitten nu redelijk - wel maat 31 ipv 29, maar wel nog buikje erboven: gaat nog wel weg hopelijk!

Balen soshiva: maar hier ging het slapen ineens goed! Hopelijk blijft het zo.. Overdag gaat het inslapen soms ook wat minder, leg 'm dan soms gewoon lekker naast me en dan met z'n tutje valt ie dan snel in slaap en als ie na een minuut of tien in slaap valt ga ik voorzichtig weg en slaapt hij fijn verder...

Lies: Klein wereldje dat voetbal Leuk trouwens om jou zo enthousiast te horen over de draagdoek! Ik wil ook een nieuwe geweven naast m'n beco. Die beco is trouwens echt fijn en gemakkelijk, vindt manlief ook vast leuk! Zeker straks op de rug...
Verder trouwens nog geen ongesteldheid hier en ivm mirena as dinsdag hopelijk de komende 5 jaar niet!

Dat verwend worden hier lukt al aardig! Mams doet alle luiers en koken hoef ik ook al niet... Voel me btje opgelaten af en toe maar geniet er ook aardig van! Mam heeft ook m'n favo chocola en chips in huis en van pap mag ik straks zelfs naar Exp Robinson kijken - jullie kennen 'm niet maar is erg apart want dit is echt niet z'n genre. Favoriet zit er nog in: hopelijk blijft ze er vanavond nog in! Fingers crossed!

Volgens mij nog niet op alles gereageerd maar kan t effe niet meer bijhouden... Sorry!

Ik ga lekker koffie drinken, dochter ligt al in bed en Tom slaapt nu!

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven