Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:Viva Angel5 schreef op 16 november 2009 @ 22:31:

[...]

Op zich maakt dat niet zo heel veel uit, al hebben de andere Angels geloof ik notificaties aanstaan voor hun modtopics (ik niet). Wat wél zo is, is dat rapportages "blind" afgehandeld worden; wij koppelen dat niet terug aan de melder. Bij een post in het modtopic natuurlijk wel. Ik denk dat het toverstokje voor melders handiger is, want dan is gelijk het bericht gemeld wat tegen de regels is. En voor ons geldt dan weer dat we daardoor niet eerst een topic door hoeven te lezen. En dat scheelt weer wat tijd En wat voor forummers prettig is, niemand anders ziet dat je iets gemeld hebt dus je hoeft eventueel ook geen nare opmerkingen erover te verwachten, of discussies erover aan te gaan waarom je iets gemeld hebt. Ja kleine nadeel is dat je geen terug koppeling hebt, maar als je ziet dat het weg is, dan was het terecht, en anders misschien ook terecht maar is de mening van een ander anders -knipoog- .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Klopt idd MV
quote:zusenzo schreef op 16 november 2009 @ 13:51:

Er is een forummer (Pannetje) die heel vaak OP's quote, ik dacht dat jullie daar wat strenger op zouden zijn?

Valt me gewoon op dat deze forummer het wel erg vaak doet, maar wie weet klik ik net diegen aan, maar toch, het viel mij op en ik dacht dat dit een beetje verboden was.

Ik heb een beetje morele bezwaren tegen anoniem klikken, dus ik doe het hier.

Pannetje, doet het weer! Eerste posting in het 'ik weet het even niet meer....' op relaasies.

Hele flauwe quote van de OP die geen enkele meerwaarde heeft.
Gezien Floor en heb gelijk een mail gestuurd, ik word er ook een beetje flauw van

Enneeh hoezo "anoniem" klikken?
quote:Viva Angel5 schreef op 17 november 2009 @ 09:10:

Gezien Floor en heb gelijk een mail gestuurd, ik word er ook een beetje flauw van

Enneeh hoezo "anoniem" klikken?

Via de klik-knop.

Lieverd, de angels zien dat jij hebt geklikt hoor met het toverstokje. Niets anoniems aan.
@Geve, reden dat het nieuwe bansysteem vertraging oploopt is dat het ons in de tussentijd nog niet gelukt is om een datum te prikken waarop we allemaal aanwezig zijn voor overleg hierover - ik vind het belangrijk dat alle angels daarbij aanwezig zijn. Natuurlijk hebben we 't hier ook al per mail over gehad, maar tijdens zo'n overleg worden er toch vaak nog nuttige opmerkingen gemaakt. Met 'n beetje geluk gaat het voor het eind van het jaar wel lukken. Nog even geduld dus

grtjs,

Naomi
quote:Viva Angel5 schreef op 16 november 2009 @ 22:31:

[...]

Op zich maakt dat niet zo heel veel uit, al hebben de andere Angels geloof ik notificaties aanstaan voor hun modtopics (ik niet). Wat wél zo is, is dat rapportages "blind" afgehandeld worden; wij koppelen dat niet terug aan de melder. Bij een post in het modtopic natuurlijk wel. Ik denk dat het toverstokje voor melders handiger is, want dan is gelijk het bericht gemeld wat tegen de regels is. En voor ons geldt dan weer dat we daardoor niet eerst een topic door hoeven te lezen. En dat scheelt weer wat tijd

Tnx Vief! Ik hoef ook geen terugkoppeling hoor, mijn gelijk is niet zo relevant op zo'n moment! Maar meer: wat is nou het fijnste voor jullie om niet alsnog uren aan het lezen te slaan. Ik zal het toverstokkie gebruiken, tenzij ik (zoals toevallig gisteren) iets verder inhoudelijks wil melden, dan gebruik ik (ook) het mod-topic wel.

Cheers!
*Waar bemoei ik me toch mee *

Tia, bij het toverstokje krijg je ook een reageerscherm waar je nog je posting/tekst kan toevoegen. Daar zit dus geen verschil in.

* bemoeimodes uit *
MV, da's toch geen bemoeien! Da's ook helpen!

Ik tiep daar inderdaad altijd wel een toelichting ook, het mod-topic gebruik ik meer als ik (in uitzonderlijke gevallen zoals gisteren op Kinderen) iets publiekelijk kwijt wil...
quote:floor72 schreef op 17 november 2009 @ 09:21:

[...]

Via de klik-knop.

Muts!
quote:Tia Dalma schreef op 17 november 2009 @ 10:58:

MV, da's toch geen bemoeien! Da's ook helpen!

Ik tiep daar inderdaad altijd wel een toelichting ook, het mod-topic gebruik ik meer als ik (in uitzonderlijke gevallen zoals gisteren op Kinderen) iets publiekelijk kwijt wil...Ik doe dit ook.
Is er ook ergens een regel dat je een bepaald aantal serieuze postings moet plaatsen, verhoudingsgewijsgezien zegmaar tov de flauwekul en het gegein?

(Vroeg het me inene af toen ik mijn eigen postings van de laatste dagen even teruglas )
Voor jou wel BAM voor mij geldt die regel lekker niet.
Oh nee he, moet ik nu de ondertussen al uitgekauwde "meten-met-twee-maten" discussie gaan voeren hier?
Ja daar leek het me wel weer tijd voor. *sarcasme modus uit*
Egnie, er moet eerst nog een "respect-op-het-forum" topic worden geopend en drie "ben-ik-zwanger?" en dán is het pas weer tijd voor de 2 maten...wel even je statistieken bijhouden he?
Heel vreemd, iedere keer als die 2 maten discussie weer op komt zetten heb ik flashbacks naar die reclame van vroeger met die kazen..

'Ze smelten de kazen.., ze smelten de kazen...'

Maar dan ...

'Ze meten met 2 maten..., ze meten met 2 maten...'
Hahaha BAM en Floor. Beiden postings zijn grappig!
Overigens heb ik helemaal geen zin in discussie over twee maten op dit moment. Laat dat duidelijk zijn (tot zover serieuze posting)
Ik was anders heel serieus hoor, as usual voor mijn verhouding enzo.
jij ook al serieus? Jeetje wordt nog wat op het forum
Ik hou t niet langer vol dan 1 posting hoor, wees maar niet bang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven