Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
@Viev5: thanx for enlighting issues concerning wijzigen van accounts ed. (leuk hè, 2-talig posten..)

Dushi: You rest my case
quote:mamalief schreef op 18 november 2009 @ 22:25:

Is er ook ergens een regel dat je een bepaald aantal serieuze postings moet plaatsen, verhoudingsgewijsgezien zegmaar tov de flauwekul en het gegein?

Ja, daar gaan we strenger op modereren
Ik mis hier iets geloof ik? Is er een toverstok te vinden hier? Waar dan? Ik dacht altijd dat je alleen problemen kon melden via het mod-topic of de mail...
Rechtsboven elk bericht Zwieber "Meld dit item" staat erbij.
Zie je wel, dit dúrf je gewoon niet te posten op het Slimme Meiden topic maar toch ben je gesnapt *har har har*

Kijk bovenaan het topic bij de symbooltjes die net boven de avatar van de TO staan: raar ding - balonnetje met slotje - belletje - hartje. Dat rare ding geeft 'Meld dit topic' als je er met je cursor op gaat staan.

Ook boven individuele postings zie je rechtsboven: quote-ballonetje - vergrootglas met plusje - raar ding. In dit geval kun je de individuele posting melden ipv hele topic.

En dat rare ding vinden wij nou weer op een toverstokkie lijken.

Vandaar
quote:Viva Angel5 schreef op 19 november 2009 @ 09:47:

Rechtsboven elk bericht Zwieber "Meld dit item" staat erbij.Oh, NU zie ik hem pas! Sweet Jesus, ik ben blind ofzo.
quote:Tia Dalma schreef op 19 november 2009 @ 09:49:

Zie je wel, dit dúrf je gewoon niet te posten op het Slimme Meiden topic maar toch ben je gesnapt *har har har*

Kijk bovenaan het topic bij de symbooltjes die net boven de avatar van de TO staan: raar ding - balonnetje met slotje - belletje - hartje. Dat rare ding geeft 'Meld dit topic' als je er met je cursor op gaat staan.

Ook boven individuele postings zie je rechtsboven: quote-ballonetje - vergrootglas met plusje - raar ding. In dit geval kun je de individuele posting melden ipv hele topic.

En dat rare ding vinden wij nou weer op een toverstokkie lijken.

Vandaar Ik ben wél slim maar blijkbaar niet zo visueel ingesteld
Meestal zeggen ze toch echt "Sweet Jesus, I was blind but now I can see!"
*grabbelt Zwiebers bril van tafel* Asje!
quote:Tia Dalma schreef op 19 november 2009 @ 09:51:

Meestal zeggen ze toch echt "Sweet Jesus, I was blind but now I can see!" Ik loop niet graag mee met de massa.
Ik ben niet de enige die blont is
quote:Tia Dalma schreef op 19 november 2009 @ 09:51:

*grabbelt Zwiebers bril van tafel* Asje!Die had ik al op!
quote:Zwieber schreef op 19 november 2009 @ 09:51:

[...]

Die had ik al op! Dus wordt het voor Cole nu dus echt tijd om die pc te gaan vervangen, begrijp ik...
quote:Tia Dalma schreef op 19 november 2009 @ 09:58:

[...]

Dus wordt het voor Cole nu dus echt tijd om die pc te gaan vervangen, begrijp ik... [afbeelding]Ja maar dat staat los hiervan want ik zit achter mijn laptop
Oh-oh... *schudt hoofd* De Makro heeft mooie aanbiedingen nu, ook op laptops van een inch of 17 (je vond die van mij toch zo fijn?)
quote:Tia Dalma schreef op 19 november 2009 @ 10:01:

Oh-oh... *schudt hoofd* De Makro heeft mooie aanbiedingen nu, ook op laptops van een inch of 17 (je vond die van mij toch zo fijn?) Als ik je Makro pasje mag lenen willen ik daar best wel even kijken binnenkort.
quote:Vivamod schreef op 19 november 2009 @ 09:39:

[...]

Ja, daar gaan we strenger op modereren Oh ooohh...
Ik krijg net een email van Viva van ene Margot over een bepaald topic (over kleine penissen), een vraag van Viva, is dit normaal?

Ik heb nooit zo een topic gestart ofzo en waarom wordt ik daar over gemaild, kan het een fake bericht zijn?
Heb die mail (gelukkig) niet gehad zus. Wat vaag.
Huh wat raar Zus
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hoi allemaal,

Margot Smolenaars is Chef Reportage bij Viva: zij is de enige die rechtstreeks contact met forummers mag opnemen om te vragen of ze misschien willen meewerken aan een bepaald artikel. Verzoekjes van freelancers om direct jullie e-mailadressen te krijgen worden niet gehonoreerd, dit ter bescherming van jullie privacy. In dit geval hoeft niemand zich dus zorgen te maken: Margot is inderdaad van Viva! Ik zal dit ook opnemen in de FAQ. Mochten jullie twijfelen of een mail fake is, schroom dan niet contact met mij op te nemen (n.sprenger@sanoma-uitgevers.nl is mijn rechtstreekse adres)

grtjs,

Naomi
HPL, ik heb 'bannernieuws'!
Oh, bedankt Naomi, dan zal ik haar terug mailen.
Ik vind het daadwerkelijk onvoorstelbaar dat het "vol van haat" topic klakkeloos wordt weggehaald en opgeschoond, omdat iemand die niet eens goed gelezen had alvorens ruzie te zoeken, een melding doet.

Sinds wanneer mogen mensen niet sceptisch zijn? Waarom is een discussie daarover verkeerd? Waarom mag dat niet?
Nou en ik doe ook eens een keer mee met een lolletje en krijg meteen een waarschuwing terwijl ik in die jaren dat ik hier kom veel ergere dingen gelezen heb dan wat ik heb geschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven