LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Stil hier...

Goedemorgen! Luusbaby heeft wéér lang doorgeslapen, tot kwart voor 8! Zelf heb ik wel 2 keer een uur a anderhalf uur wakker gelegen... hoe irritant! Maargoed, ik voel me nu prima.

Hmm ja, heeft Sproet geen internet meer?

Bijna weekend Pien!

En lekker geslaagd Bengie! Klinkt leuk wat je allemaal gekocht hebt! Zeker ook dat badpakje! Ik heb laatst van die 70's zwembroekjes gekregen voor luusbaby! Ook héél adorable!! Dan 'loopt' luusbaby er in het zwembad tenminste ook kek bij!
Maar luus, dan is luusbaby dus ruim 12 uur zonder voeding? Vind je dat niet een beetje eng? (of misschien ben ik een overbezorgde moeder hoor)
Hmm nee, volgens mij kan dat wel. Buurjongetje sliep met 3 maanden ook ongeveer dezelfde tijd 's nachts en had dus ook zoveel tijd tussen zijn flesjes.

Nu had luusbaby gisteren om 22.00 uur laatste fles en vanmorgen de eerste om 07.45.

Hij is nog net zo vrolijk als altijd, dus ik maak me er geen zorgen over eigenlijk. Als ie écht zware honger zou hebben, zou hij dat denk ik wel laten merken. Maar vanmorgen om kwart voor 8 ging ik even kijken in zijn kamertje en toen lag ie daar met zijn oogjes open om zich heen te kijken en te lachen.
Even een heel klein stom, maar voor mij oh zo heuglijk iets: ik heb vandaag voor het eerst weer eens mijn eigen oude vertrouwde normale beugelbeha aan!!
Mail terug van borstvoedingsexpert:

"Iedere voeding borstvoeding is mooi meegenomen. Hoe minder voeding je geeft hoe geconcentreerder de voedingsstoffen en antistoffen zijn, dus ookal geef je 1 voeding per dag, heeft het nog zeker nut!"

Dus de LK van Luus had gelijk. Misschien dan toch maar weer proberen aan te leggen...
Wat een fijn nieuws Minie. Maak je mijn dag ook weer goed mee. En ik hoop dat je zonder al teveel bloed zweet en tranen Mini nog een beetje borstvoeding kan geven.
Ik zou het ook wel willen Aruba... Ik zie het wel, maar als het me nu niet meer lukt dan laat ik het er maar bij zitten. Ik ben gewoon niet gewend om iets op te geven, meestal ga ik maar door tot het lukt. Pfff...
Ik begrijp dat je met de kolf én aanleggen elke keer pijn en bloed hebt he. En met de hand nog 100 cc bij elkaar masseren. Zou dat een optie zijn. Ik zeg maar iets hoor want ik merk aan je dat eigenlijk nog graag wil.

Maar elke keer een bloedbad is ook geen doen Minie. En blijven proberen doet je alleen maar heel veel verdriet als het weer niet gelukt is.

Wat je ook nog altijd kunt doen is Mini eens aanleggen voor de troost als je borsten hersteld zijn over een tijdje. Ook al komt er dan geen melk meer uit. Dat geeft ook niet toch. Lekker dicht bij je aan en troost is ook fijn.
hhmmm... ik hoop niet dat je lalie zich nog rotter laat voelen met je opmerking mini , want zij kan er natuurlijk helemaal niets aan doen dat laalman af en toe weg is Bovendien weet ik zeker dat laalman die aandacht en liefde driedubbeldwars gaat inhalen als hij er weer is, ja toch laal?

Wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, maar wilde het toch graag even zeggen. No hard feelings hoor mini

Nou, net een fles erin gegoten ipv een tiet, ik ben benieuwd hoelang het duurt voor ik ontplof De kolf staat al klaar voor het geval ik het niet red tot 21.00 (en die kans is 90% gok ik)

Jeej!! Voor de beugelbh van Luus! Wat heerlijk dat je stapje voor stapje weer je gezonde en vrolijke zelf aan het worden bent, goed hoor!
Hihi Chiekje, ben benieuwd wanneer je borsten ontploffen!

Luusbaby slaapt waarempel al 3x 3 kwartier nu! Hij zal zo wel komen, denk ik. Normaal slaapt ie overdag nauwelijks. Meestal maar 1 (of soms 2) keer 3 kwartier.

Heb veel kunnen doen, ben aan zijn nieuwe notitieboek van 4 formaat begonnen. Geboortekaartje erin geplakt, bevallingsverhaal erin geplakt, de echofoto's erin geplakt, kleine beschrijvingen erbij gedaan. Nu nog wat korte verhaaltjes er bij schrijven over de eerste drie maanden en dan is het een kwestie van bijhouden en elke keer als er weer wat nieuws gebeurt erin schrijven. Toch jammer dat ik hier nu pas mee begin en niet vanaf het begin.
Zo bedoel ik het helemaal niet! Ik bedoel maar dat Minieman het ook heel naar vindt voor Laalfamilie dat Laalman steeds weg moet.
Dat dacht ik ook al niet hoor mini, dan heb ik het verkeerd gelezen sorry voor de opmerking om niks dan!

Even iets heel anders mini, wat weegt jullie meisje inmiddels?

Luus, leuk hoor, dat boek wat je aan het bijhouden bent! En het geeft toch helemaal niet dat je het nu pas doet? Beter laat dan nooit toch! Het wordt vast heel mooi en waardevol, en ook leuk voor jezelf om later nog eens terug te lezen! Wil je het echt alleen doen, of mag luusman er ook in schrijven?
Oh Luusman mag er ook in schrijven! Maar hem kennende... ik had ook een zwangerschapsboek waar je elke week in moest schrijven, wat ik ook braaf elke week deed. Om de 4 weken ongeveer was er ook een stukje waar de papa wat vragen moest beantwoorden.... de eerste 12 weken heeft hij dat nog gedaan, maar daarna niet meer... Dus ik vraag me af of luusman hierin gaat schrijven.
Ik ga luusbaby even wakker maken denk ik... vind hem erg lang slapen en anders slaapt ie vanmiddag weer butt...en dan gaat ie 2 uur lang lopen jengelen.
Neem, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je ondanks alles toch nog een beetje een gezellige en feestelijke dag hebt. En ik hoop op het mooiste cadeau ooit, een verjaardags-verrassingsei incl. bevruchting. Mooie wens toch?!

Sproetje, vandaag alles inpakken, heftig hoor meis!

Duft: dikke knuffel voor jou. Moest vannacht steeds aan jouw opa & oma denken die elkaar nu ineens weer nodig hebben... Ook jij hebt liefdevolle mensen nodig om je heen en op dit soort momenten mis je je ouders extra denk ik.

Luus, leuk dat boek. Ik heb t voornemen om de echofoto's in te plakken en misschien wat buikfoto's. Wie weet komt het ooit tot uitvoer...

Pff, weet verder niet zo goed wat te schrijven. Ben hondsmoe, heb gewerkt (te lang) maar kan niet slapen. Bengman ligt nog wel plat dus ik moet een beetje stil zijn. Of ik ga even de deur uit zo, avondeten halen en de offerte voor de geboortekaartjes ondertekend afgeven bij de drukker. We hebben nl. een kaartje uitgezocht, het is gelukt!
Ik denk dat Luusbaby vandaag op vier flessen uitkomt... de afgelopen dagen is het proppen om vijf flessen te geven, kom een paar uur per dag te kort. Vanaf wanneer mag een baby 4 flessen per dag? Volgens mij pas als ze bijvoeding krijgen? Weet iemand dit?
Ik kan je niet helpen Luus, heb er de ballen verstand van

Wij hebben net in vliegende vaart het hele huis opgeruimd. Intake van de kraamzorg vanavond, dus lekker hypocriet alles aan kant. Normaal leven we echt niet in een meubeltoonzaal, er ligt altijd wel iets op de eettafel bijvoorbeeld. Nu is alles strak en netjes

Bengman was de hele week al aan het poetsen trouwens, ramen lappen, vloer stomen etc. Die heeft meer last van nesteldrang dan ik.
Hoi, even gedag zeggen. Ik ben ka-pot. Spullen zijn onderweg naar de haven, wij zitten nu bij m'n schoonouders tot woensdag. Ik ben wel bijgelezen, maar te gaar om te reageren.

In elk geval een dikke verjaardagszoen voor Neem en ook alvast een voor Chiek , voor het geval ik het vergeet komende dagen.

Hopelijk morgen wat meer tijd
Ben ik alweer. Sproetman is aan het tv kijken en schoonmoeder staat te koken, dus ik hoef niet sociaal te doen

Sproetekindje ligt ondertussen te huilen in z'n bedje, maar hij is doodop en we hebben hem er al een keer uit gehaald. Hij heeft vanmorgen een beetje koorts (38.1) gehad en is erg aan het hoesten. Arm schaap. Ik denk dat hij ook wel van slag is door alles. Hij heeft vannacht bij m'n moeder geslapen en nu ligt hij dus weer bij m'n schoonouders in z'n bedje. Morgen is zijn laatste dag op het KDV, maar we houden hem lekker thuis.

Ok, ik ga weer even naar hem toen.
Rustig geweest hier vandaag.

Ik maar zoeken naar de opmerking van Mien maar die had haar post veranderd dus ik snapte helemaal niks van het stukje van Chiek.

Luus hoera voor je beugelbeha en je mooie boek. Goed idee!!!

Mien goed nieuws van de lactatiedeskundige.

Neem sorry ik wist niet dat je vandaag jarig bent. Maar alsnog felicitaties en ik hoop ook dat het toch nog een fijne dag is geworden.

Sproet voor al het harde werken en de heftigheid van alles. Maar wel heel toffe en spannend heftigheid. Ik blijf het zo tof vinden!!!

Hier is het nu weekend!!!! Yay!!!!!

En het lijkt alsof de ravage in het huis weer redelijk hersteld wordt. Ze hebben het nog steeds niet helemaal begrepen maar het begint al ergens op te lijken. Straks moet ik naar de coach dus ik moet even snel eten en dan weer door. Pffff zou ook wel een tukkie willen doen.

Morgen weer op pad voor ons kamertje decoratie. Hoop dat het gaat lukken dan kunnen we dit weekend verder. En onze lieve baby heeft straks ook lekker dubbel glas op het kamertje. (schreef ik toch weer haar, te bizar!!!!)
Jeetje sproet, dat klinkt erg vermoeiend zeg! Ga je maar lekker focussen op sproetekind, arm hummeltje met koorts en dan voor jou hopelijk vroeg slapen!

Luus, misschien moet je het even bij het consultatiebureau vragen, het gaat toch op gewicht? en volgens mij staat het ook op de doos van nutrilon. Op gevoel lijkt 4 voedingen me eentje te weinig, maar dat baseer ik verder nergens op.

Beng, veel plezier vanavond!

Spannend en opeens heel echt gevoel he; er komt vanavond iemand bij jullie praten omdat jullie een baby krijgen!!

Nou, om 16.30 had ik toch wel behoorlijke stuwing, duw heb ik mezelf even leeggekolfd (mén, wat kan dat toch lekker zijn ) Om 17.00 moest meisje een voeding, en toen heb ik haar de gekolfde melk gegeven ipv poeder; heb ik het niet voor niets gedaan (ik doe nog maar 3 bv per dag, en wil dus nu naar 2, maar kolf nog steeds 150cc in een kwartiertje ) Moeoeoeoeoeoe!
Campina-Chiekje!

Ik ga CB-arts even een mailtje sturen, dan heb morgen wellicht al antwoord terug. Ik had ook even gegoogled en het kan geloof ik wel. Ik lees vel verhalen van kids die rond de 3 a 4 maanden naar de 4 voedingen per dag gaan. En ongeveer de helft van de verhalen die ik lees, drinken nog minder in een flesje per keer, dan luusbaby. Op zich komt Luusbaby nu aan de 800ml per dag met 4 flessen, dus dat is niet heel weinig geloof ik. Hij is ook sinds deze week van (5x) 180/6 (=900cc totaal) naar (4x) 210/7 (=800cc totaal) gegaan.

Maar hij drinkt zijn vier flesjes van 210 nu wel altijd leeg, en dat deed hij bij vijf flesjes van 180 niet. Hij regelt dit allemaal zelf...

Maar ik twijfelde ook, vandaar mijn vraag, omdat ik inderdaad op het pak nutrilon niks van vier voedingen zie staan.
Oh oh oh oh vergeet ik nog te vertellen dat de beste vrienden van Pienman eindelijk een geslaagde ivf poging hebben. Het is nog pril enzo maar ik vind het zooooooo leuk!!!

En Pienmini heeft sportdag vandaag geloof ik. Wat een wiebelkont!!! Letterlijk.
Leuk Pien!!

OMG! Dat filmpje bij DWDD over die Uko en Lieve van 'de Spaanse droom'..... Ik vond haar al erg stom, maar nu al helemaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven