LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Ik realiseer me ineens dat de topic titel echt alleen nog maar op mij slaat cool
Cool Nou dan krijg je gelijk even een cheer om dit topic feestelijk te openen...

Nou, daarom is het maar goed dat jij het topic opende. Over 2 weken moet de titel veranderd worden in LGZZ.
En daarna LGMZ (lekker gewoon moeder zijn)

Sjonge wat een chagrijnige reactie, direct een slotje. Beetje overtrokken.

Was maar goed dat jullie nog wat over het wassen schreven, want ik was serieus vergeten dat ik een was in de trommel had gestopt. Tot zover mijn kwaliteiten als huisvrouw....

Net koffievisite gehad, de buren kwamen even langs. Was wel gezellig, maar mijn koffiemachine hield ermee op, lastig koffiezetten.... Was simpel te verhelpen, maar ik moest wel even bellen met de winkel voor support.
Aha, een nieuw topic, dat was wel heel abrupt.

Inderdaad, moeten we straks de titel veranderen!

Hoe gaat het met je hoofdje Beng?
Na jaaaaa wat een onaardige laatste reactie op ons vorige deel. Of zie ik dat nou verkeerd. Alsof je niet eerst onderling uit mag maken wie het overneemt. En alsof het onze schuld is dat er verwarring is over 3000 of 5000 berichtjes. Nou ja het zal wel.

Maar eh well done Neempie voor het overnemen. Nu de tabel nog

Laal, beetje late reactie, maar heerlijk toch dat jullie een weekendje weggaan. En dat moeten jullie lekker invullen zoals het jullie goed uitkomt. Of het nou suf is of niet (en dat is ook maar een mening) jij gaat lekker genieten met je twee mannen. Fijn hoor!
Genieten gaan we vast en zeker...heb er zo'n zin in!

Van het weekend gaat de klok een uurtje terug...ben benieuwd hoe de kleintjes gaan reageren...Hoop maar niet dat Laalbaby's ritme helemaal foetsie is...als we zijn eerste fles kunnen rekken tot 06:30 (nieuwe tijd) dan komt het hopelijk nog wel goed...Al zitten we dan wel vroeg op de bank, maar ja...kunnen we extra lang genieten van ons weekend
Hee, dat was plotseling afgelopen!

En nu is neem onze topicmama! Eigenlijk is LGZW gewoon Lekker Gewoon ZWanger, vind ik. Of je dan zwanger was, bent of wordt, maakt niet uit. Maar technisch gezien ís Neem natuurlijk ook al zwanger, alleen kan ze nog niet testen.

Nou, die basisschool was niks hoor, echt, ik zou haar nog liever homescholen dan daar naartoe doen. We gaan bij drie scholen kijken, Chiek, om dan te kiezen waar ze naartoe gaat. Deze is het dichtst bij (voor de andere twee moeten we de 'grote weg' over), maar dat was dan ook de enige pre. En dat ze dan bij het buurmeisje in de klas zou komen. Maar echt, geen haar op mijn hoofd... etc. Ze (directeur) was wel erg onder de indruk van elevmeisjes verbale vaardigheden.

Laal, wat lekker dat jullie samen als gezin weg gaan dit weekend! Toch een beetje een afsluiting van jullie startperiode als gezin, voordat het leven met werk voor jou en periodes weg voor man weer begint. En dat het in een bungalowpark is, who cares? Het gaat er toch om dat je even in een andere omgeving bent en tijd aan elkaar besteedt, dan maakt het niks uit dat er nog 200 identieke huisjes op een terrein staan hoor.

*Uur later: mmm, staat dit bericht er nog?*
Hee, KUT, weet je wat het slotje op ons vorige topic betekent? Dat we het schema niet meer kunnen kopiëren! Neem, misschien kun jij in het moderatortopic vragen of hij nog heel even 'van het slot' kan, zodat je bij de allereerste posting op quote kunt drukken, het schema kunt kopiëren en hier in de bovenste posting weer inplakken. Anders moet het helemaal opnieuw gemaakt worden.

(Dat in het moderatortopic vragen kan ik ook best natuurlijk, maar omdat jij het moet plakken is het handiger als je het zelf even doet, op een moment dat jij ook tijd hebt om het te copy-pasten).
Ja tot die ontdekking kwam ik net ook Elev. Stom!!

Nou ja genoeg gemopperd.

Waar kijk je dan naar op die scholen Elev (behalve de grote weg oversteken )? Kan me voorstellen dat dat nog best lastig is om te kiezen.
Aaahhh kut zeg...dat is vast onze straf omdat we te lang hebben doorgekletst ...maar Neem is al op haar knieeen gegaan op het Mod-topic

En wat vond je zo tegenvallen aan deze school?
Wat een spanning en sensatie, is natuurlijk ook wel heel ongehoorzaam om gewoon door te kletsen

Meiden ik ben gesloopt...

Ging gisteren met een vriendin naar een concert bij Elev in de buurt (ben midden in de nacht echt vlak langs je dorp gereden ) moet eerlijk zeggen dat het super gezellig was, maar de tijd die ik ermee kwijt was een beetje te heftig was qua voorbereiding en op de avond zelf om er echt zo van te kunnen genieten als normaal. Was dus achteraf blij dat ik zondag had geskipped.

Het begon ook al heftig, want mijn kolf kan op batterijen maar ik dacht... Die doe ik erin vlak voordat ik wegga. Doet dat batterijen gebeuren het niet. Ben nieuwe batterijen gaan halen, 10x opnieuw die krengen erin en eruit en kreeg hem niet aan de praat. DAt en het feit dat ik het miniventieltje van mijn AVent handkolf kwijt ben geraakt in de afwasmachine had dus tot resultaat dat ik geen kolf had gisteravond En dan sta je ook niet helemaal lekker te swingen.

Laal ik heb de Ameda lactaline, een prima kolf, dubbelzijdig electrisch voor 150 euro. Ik denk dat het voor Laalbaby alleen maar goed is om ook nog bv te krijgen, maar kan me ook voorstellen dat de investering misschien wat groot is voor 1 voeding per dag. Ik krijg met die avent handkolf echt niks uit mijn borsten, ik denk misschien ook omdat ik al electrisch gewend ben het is gewoon niet hard genoeg.

Sproetje voor de koudwatervrees. Zo logisch maar niet leuk.

Mardmeisje ligt hier een beetje te piepen in bed en ze mag zo eten dus ga haar even halen. Oja, jullie met je luiertassen en spuitluiers, sinds de vraag van Laal heeft Mardmeisje iedere ochtend een spuitluier tot aan haar nek. En bedankt he
O ja, Laal heel veel plezier in je burgertrutten huisjespark Ik reed gisteren door Elevs omgeving en heb toen bedacht dat wij in het voorjaar ook gezellig daar een beetje door de bossen te struinen en te stadten Echt prachtig.....
Ik zag net dat Neem a had gevraagd of ze de tabel over kunnen zetten. Ik praat voor mijn beurt.

Nou, ik ben wel een kritische ouder denk ik, een onderwijs-insider natuurlijk. Ik kijk erg naar de prioriteiten van de school, dus: wat is hun zorgstructuur (welke mogelijkheden zijn er voor zorgleerlingen en zogenaamde 'pluskinderen', die te weinig uitdaging halen uit de klassikale lesstof dus), hoeveel doen ze aan gedifferentieerd werken (=elk kind kan op eigen niveau aan de slag in de klas, zodat niemand er achter aan sloft terwijl anderen zich vervelen), wat zijn hun aandachtspunten zeg maar. Sommige scholen richten zich erg op de sociaal-emotionele ontwikkeling, anderen stellen het behalen van einddoelen (rekenen en taal etc) hoger, weer een andere school richt zich erg op creativiteit en zelfontplooiing.

(Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik vermoed zomaar dat niet iedereen dit even interessant vind, dus ik houd maar op.)

Elke school heeft in principe van alles wat natuurlijk, en ik vind de sfeer op de school het allerbelangrijkst, maar het is wel een wisselwerking. Leerkrachten bepalen voor een groot deel de sfeer, en wat die leerkrachten belangrijk vinden laat zien wat voor type mensen dat zijn. En dat zegt dus ook iets over de sfeer. Ik vond op deze school de mensen onplezierig, het gebouw heel chaotisch en onrustig ingericht, en de prioriteiten van de school niet de mijne. Hun zorgstructuur was minimaal (voor een groot deel afgeschaft vorig jaar, ik denk doordat ze een duur nieuw gebouw hebben ). Ik kreeg de indruk dat ze het belangrijker vonden dat alle kinderen 'zoveel mogelijk gewoon mee kunnen doen' dan dat leerlingen zorg op maat krijgen. (Ben ik er toch niet over opgehouden! )
quote:mardjen schreef op 22 oktober 2009 @ 13:36:

O ja, Laal heel veel plezier in je burgertrutten huisjespark Ik reed gisteren door Elevs omgeving en heb toen bedacht dat wij in het voorjaar ook gezellig daar een beetje door de bossen te struinen en te stadten Echt prachtig.....*trots* dank! Leuk dat je hier was. In het G? Dat is ook een hele leuke stad om te winkelen hoor... (En wat goed dat jij dat oude woord stadten in ere houdt, ik ben een beetje allergisch voor 'shoppen'.)
Nee Elev ga door, ga door!! Ik vind het rete interessant. Vooral omdat het aanzet tot nadenken over dingen waar ik de ballen verstand van heb (en dus ook niet weet waar ik naar moet kijken/vragen). Maar goed misschien kan ik je dan beter over een jaar of 3 aan je hoofd gaan zeuren.
Tjee...zo ver heb ik eigenlijk ook nooit nagedacht over school Inderdaad Elev...over een jaar of 3 weet ik bij wie ik moet zijn

Ik word gewoon genept door mijn eigen kind Hij huilt heel zielig...en als ik dan ga kijken dan gaat hij hardop lachen Nu ligt hij in de box een beetje interessant te doen...heeft hij het toch weer voor elkaar.

Mard bedankt voor de informatie. Ik wil ook electrisch blijven kolven, maar misschien dat ik dan maar een enkelzijdige kolf aanschaf.
Ik denk dat jij Pienmini wel wat eerder moet aanmelden hoor. Als duftmeis bij haar geboorte aangemeld werd, heeft het toch wel te maken met welke hoek van het land je zit, denk ik. Maar openbare scholen mogen geen kinderen weigeren, dus in principe is er altijd wel ergens plek.

Maargoed, ik vind het dus heel belangrijk dat ze op een school wel oog hebben voor vaardigheden ('de wens om te leren komt uit kinderen zelf' vinden sommigen, maar dat geldt echt niet voor elk kind. Het ene heeft meer sturing nodig en het andere meer vrijheid) en gewoon lekker hard werken, maar wel met oog voor de verschillen in kinderen. Het is makkelijker voor een leraar om die slome achterin maar een beetje te laten hangen en dat slimme kind dat zich verveelt en gaat klieren straf te geven, maar als een school er op ingericht is om wat afwijkt te ondersteunen, zit dat ook in de leerkrachten zelf. Plus: hoe meer tijd er voor zorgleerlingen is op schoolniveau (zoals interne begeleiding en remedial teaching: r.t. en i.b.), hoe meer tijd en energie de leraar overhoudt voor zijn andere taken en niet-zorgleerlingen. (Ook als je een heel gemiddeld kind hebt is het dus fijn als een school oog heeft voor zorgleerlingen.)

Maargoed, eigenlijk is het gewoon het allerbelangrijkst dat jij je als ouders serieus genomen voelt (deze mevrouw straalde echt zoiets uit van: mijn taak is deze leerling 'binnenhalen' en daarna doen we het lekker zoals we zelf willen) en de sfeer en mensen je aanspreken. Ga bij voorkeur onder schooltijd kijken, dan zie je ook in de wandelgangen een beetje hoe de kinderen met elkaar omgaan en de leraren/leerlingen.
quote:Lalie schreef op 22 oktober 2009 @ 13:57:

Ik word gewoon genept door mijn eigen kind Hij huilt heel zielig...en als ik dan ga kijken dan gaat hij hardop lachen Nu ligt hij in de box een beetje interessant te doen...heeft hij het toch weer voor elkaar.

boefje!
Zo, na deze reeks monologen ga ik even wat aandacht aan mijn kind geven.
Ik was ons opeens kwijt

Had de rel op het laatst graag gelezen , maar het oude topic is verdwenen, klopt dat?

Laal, ik hoor goede verhalen over de avent isis iq (heeft mini toch ook?), die is wel te doen qua prijs. En anders staan ze ook op mp, kwestie van een keer uit elkaar en in de vaatwasser, en dan nog een keer in de magnetronsterilisator en aan de slag!

De hele discussie over scholen.... ik voel me nu toch wel een beetje dom hoor Ik zou kijken naar de ligging (graag dichtbij, zodat latere vriendjes ook in de buurt wonen; handig met spelen later), graag een christelijke school (we zijn zelf niet gelovig, maar vind het fijn als ze er toch iets van meekrijgt/ algemene ontwikkeling) , school zelf moet schoon en fris zijn en verder toch gewoon "op gevoel". Heb verder nooit nagedacht over de dingen die elev allemaal noemt

Mard, heb jij niet 2 van die ventieltjes dan? Het zijn echt maar minidingetjes, dus die ben je zo kwijt!
quote:elev schreef op 22 oktober 2009 @ 14:06:

[...]

boefje!

Je zou hem nu moeten zien de box werd hem ook niet, nu zit hij naast me...ja naast me...kussentje in zijn rug...hij kijkt mee naar wat ik type. Volgens mij vind hij het wel gezellig zo. En ik ook

Chiek ons oude topic vind je helemaal onderaan de pagina van de onderwerpen.

Laalbaby gaat waarschijnlijk naar een openbare school hier in de buurt. Voor de vorm ga ik ook nog op een andere school kijken hier in het dorp (christelijke school) en dan hakken we de knoop door. Maar ik heb nu wel een stel interessante vragen gna gna
Chiek, niet dom voelen meisje! Ten eerste heeft Elev al een iets langere tijd een kind en is het logisch dat haar dat dan meer bezig houdt en ten tweede moet je niet vergeten dat ze een juffen-achtergrond heeft hè? (dat zijn de ergste kan ik je vertellen )

Dus nergens voor schamen en neem gewoon de informatie in je op en vraag maar raak als het eenmaal zo ver is. Een tip kan zijn als je gaat zoeken naar scholen; kijk of je de schoolgids kunt vinden op hun website en anders vraag of je die in mag kijken/krijgen/lenen als je eens op gesprek gaat.

Het oude topic kun je nog helemaal onderaan de lijst topics vinden trouwens.

Elev... verder ... ben het grotendeels met je eens. Ik weet even niet waarmee ik het niet eens ben, ik denk met niks, maar hoewel ik het normaal reuze-interessante gesprekken vind, heb ik nu niet zoveel zin om erover na te denken zal de vakantie wel zijn

Nou, inderdaad nog geen reactie op het mod topic. Ik zal straks eens kijken naar de tabel...

allemaal, ik ga nog even iets doen (luxaflex ophangen)
Foto op de groep van geïnteresseerde Laalbaby

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven