Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:qwertu schreef op 19 november 2009 @ 22:50:

Maar goed. Ik ben pleite, want had nog wat anders te doen vanavond...Ja, je "werk" hier is inmiddels wel gedaan he?
Come on, Minny, dat is laag.
quote:qwertu schreef op 19 november 2009 @ 22:51:

Minny, al mijn posts staan er nog op twee of drie op het laatst na, waarin ik reageer op directe persoonlijke aanvallen. Dus dat gillend de discussie binnenvallen moet je gewoon kunnen quoten.Ja haha, leuk geprobeerd. En dat ik dan alsnog de sjaak ben zeker, zou je wel willen he? Ik dacht het dus niet
1 keer eerder nog maar, van Two. Die is streng

Nouschi slaat de spijker op de kop. Indien een TO direct wegblijft, dan worden er onderling geintjes gemaakt.

En inderdaad, dat kost zichzelf ALTIJD weer op.
Nou het is nog vreemder nu ik in het topic zie dat praktisch al mijn berichten er nog staan en dat vooral de eerste pagina's zijn gewist, en daar was ik niet eens bij....
quote:minny schreef op 19 november 2009 @ 22:45:

Wederom niet met je eens Floor, ik vind dat Q haar acties van vanavond haar totaal niet sieren. Eerder besmeuren zelfs. Eerst luid gillend ruzie komen trappen, valse beschuldigingen rondstrooien, weer doorgaan met ruzie trappen en dan naar de Angel rennen waardoor 12 mensen een waarschuwing krijgen die haar met hetzelfde gemak toebedeeld had moeten worden.

Neen, ik vind het absoluut niks om te bewonderen.

Ik kan het waarderen dat iemand zijn nek uitsteekt om voor iemand op te komen. In dit geval Q. Dat meen ik oprecht. Dat ik de toon niet handig vond heb ik in het mod topic op relaasies al gemeld.

Ik vind de waarschuwingen suf en daar ben ik pissig over.

Nu zal de oppermod morgen wel komen om te vertellen dat er wel degelijk regels overtreden zijn en dat het Troll-beleid bij iedereen bekend moet zijn. Is ook zo, maar een heel verhaal zegt meer als een enkele zin.

Volgens mij staat er ook in de regels (of het is me eens persoonlijk verteld) dat je op het forum niet mag discussiëren over een persoonlijke waarschuwing. Dus ik ben benieuwd wat daar voor sanctie op staat.
Ik heb een ban van welgeteld 6 uur gehad, mag ik dan alsnog komen?
quote:nouschi schreef op 19 november 2009 @ 22:51:

Nou ja zeg, ik heb alleen maar gezegd dat ik het een ongeloofwaardig verhaal vind en een grapje over een blender gemaakt. Daarvoor een waarschuwing??

Als TO nou gewoon even reageert na een aantal posts dat het toch echt serieus is ook al lijkt het vreemd (wat vaak gebeurt) is er niks aan de hand. Nu blijft ze weg, wordt er wat gegrapt en komt er iemand die het hier niet mee eens is dan lost het zich meestal vanzelf weer op.

Om daar nou gelijk melding van te maken vind ik sowieso wat overdreven.

Nee, heb jij ook een waarschuwing??? Dat slaat echt helemaal nergens op.

En Q niet?? Q ging maar door met drammen toen het topic allang weer on topic was.
quote:minny schreef op 19 november 2009 @ 22:55:

Ik heb een ban van welgeteld 6 uur gehad, mag ik dan alsnog komen? Je bent de goeroe, hallelujah!
Ik heb 4 jaar geleden ooit eens een waarschuwing gehad. Mag ik nu ook komen?
quote:floor72 schreef op 19 november 2009 @ 22:55:

[...]

Ik kan het waarderen dat iemand zijn nek uitsteekt om voor iemand op te komen. In dit geval Q. Dat meen ik oprecht. Dat ik de toon niet handig vond heb ik in het mod topic op relaasies al gemeld.

Nu zal de oppermod morgen wel komen om te vertellen dat er wel degelijk regels overtreden zijn en dat het Troll-beleid bij iedereen bekend moet zijn. Is ook zo, maar een heel verhaal zegt meer als een enkele zin.

Volgens mij staat er ook in de regels (of het is me eens persoonlijk verteld) dat je op het forum niet mag discussiëren over een persoonlijke waarschuwing. Dus ik ben benieuwd wat daar voor sanctie op staat.12 bannen dus. Lijkt me duidelijk. Had jij ook een ws?
quote:floor72 schreef op 19 november 2009 @ 22:55:

[...]

Ik zie dit niet als uit goedheid de nek uitsteken. In feite deden Zam en ik hetzelfde, maar dan zonder ruzie trappen. Ik vind dit echt eerder een beetje de boel opfokken.

Daar ben ik het niet mee eens, dat beleid, vind dat twijfels wel degelijk uitgesproken mogen worden. Waarom niet?

Volgens mij staat er ook in de regels (of het is me eens persoonlijk verteld) dat je op het forum niet mag discussiëren over een persoonlijke waarschuwing. Dus ik ben benieuwd wat daar voor sanctie op staat.Hmmmzzz...dit is het beleidtopic, misschien dat het hier dan weer net wel mag.
quote:meds schreef op 19 november 2009 @ 22:56:

[...]

Je bent de goeroe, hallelujah!Ik ben erbij!
Maar goed, ik moet even serieus reageren om mijn verhouding weer wat op peil te houden dus hier komt ie:

Ik denk dat dit topic en deze actie is aangegrepen om duidelijk te maken dat ze vanaf nu strenger gaan modereren op off-topics en geinerij.

De manier waarop is een beetje vreemd (omdat we het zo niet gewend zijn) maar op zich is het wel logisch dat het niet gewenst is om op elk "vreemd" topic te gaan geinen.

Ik moet zeggen dat ik na 2 pagina's ben afgehaakt wegens huishoudelijke taken dus heb niet alles meegekregen.

Was er wel verbaasd over dat Q het meldde want volgens mij gaat die ook wel eens los met off-topic en geinerij.

Niet om Q nu zwart te maken (lafjoe Q dat weet je) maar iets met pot en ketel enzo daarom viel ik bekant van m'n stoel toen ik het las.

Zo, dat was wel genoeg tekst voor nu.

Als ik uit mijn nek lul roept u maar, ik probeer alleen eens serieus te doen.
Minny en Zam namen het notabene voor TO op, daar waar Meds en ik sceptisch waren.

[...]

Nee, heb jij ook een waarschuwing??? Dat slaat echt helemaal nergens op.

En Q niet?? Q ging maar door met drammen toen het topic allang weer on topic was.Exact mijn punt.

[...]

Je bent de goeroe, hallelujah!ja je mag nog komen. De goeroe ben je niet, dat ben ik maar dat weet onderhand iedereen wel dus we gaan niet weer roepen dat ik met nog een aantal een permaban heb gehad en die op kostelijke wijze en tot grote ergenis van de gehele afdeling vivaforumsoftwaregeeks wist te omzeilen :D
Maar ik ga nu echt te bedde en die waarschuwing neem ik mooi niet mee!
dabedoellik.
quote:dangeensuus schreef op 19 november 2009 @ 22:59:

[...]

ja je mag nog komen. De goeroe ben je niet, dat ben ik maar dat weet onderhand iedereen wel dus we gaan niet weer roepen dat ik met nog een aantal een permaban heb gehad en die op kostelijke wijze en tot grote ergenis van de gehele afdeling vivaforumsoftwaregeeks wist te omzeilen :D

Dat was werkelijk brullen van het lachen!
Ik ga ook plat.

[...]

ja je mag nog komen. De goeroe ben je niet, dat ben ik maar dat weet onderhand iedereen wel dus we gaan niet weer roepen dat ik met nog een aantal een permaban heb gehad en die op kostelijke wijze en tot grote ergenis van de gehele afdeling vivaforumsoftwaregeeks wist te omzeilen :Dhallo Antonio, alles goed?
quote:mamalief schreef op 19 november 2009 @ 22:48:

[...]

Leuk!

Waar?

Wanneer?

Ik ben erbij!

Eerst een waarschuwing zien te scoren mama!

Da's echter heden ten dage egnie moeilijk. Je roept gewoon in een willekeurig topic volgens mij is TO een 'datgene-waarvan-we-naam-niet-mogen-noemen'!

Appeltje-eitje!

Ik open wel een: 'Ik loop op mijn tenen' topic.

* is nu weer ballen stoffen *

[...]

ja je mag nog komen. De goeroe ben je niet, dat ben ik maar dat weet onderhand iedereen wel dus we gaan niet weer roepen dat ik met nog een aantal een permaban heb gehad en die op kostelijke wijze en tot grote ergenis van de gehele afdeling vivaforumsoftwaregeeks wist te omzeilen :DNee inderdaad, we gaan het absoluut niet hebben over de manier waarop je steeds weer terug wist te komen met verschillende nicks die doorgaans de naam Suus erin verwerkt kregen, terwijl je eigenlijk een permaban had en niet meer terug mocht komen.
Trusten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven