Werk & Studie alle pijlers

minimum maximum contract. Wie weet hier iets van?

20-11-2009 12:06 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet op dit moment iets uitzoeken voor 1 van mijn collega's. Zij heeft een minimum maximum contract met een minimum van 8 uur per week en maximum van 40 uur.Zij bouwt vakantieuren op over de uren die zij werkt. Meestal werkt zij 12 of 16 uur per week, en in de vakantieperiodes soms 40 uur.

Stel dat zij vrij neemt, dus dat ze een hele week niet kan.

Kan ik dan maar 1 vakantiedag opgeven (omdat ze 8 uur als minimum heeft) voor haar of bijvoorbeeld 1,5 dag of 2 dagen?

Weet iemand hier iets van?
Ik heb ook een dergelijk contract gehad en het ligt eraan voor hoeveel uur ze (gemiddeld) ingepland zou zijn die week. Had ze 16 uur moeten werken? Dan moet ze 16 uur vakantiedagen opnemen. Was ze niet ingepland, dan kijk je naar het gemiddelde van de voorgaande periode/weken.
Ok, meende ook al zoiets te lezen ergens. Maar stond er zo ingewikkeld dat ik er toch aan begon te twijfelen.

Maar duidelijk zo. Hartstikke bedankt!
Bij ons is het zo dat als je een 'min' hebt van 8 uur per week, en je wilt een week vrij, je dan 8 vakantieuren op moet nemen, ongeacht wat je ingepland stond of wat je in het verleden gewerkt hebt.

Bij ons is het namelijk zo dat de vakantierechten die je opbouwt over de 'max-uren' tegelijk uitbetaald worden met de 'max-uren'. Meestal is dit 8,84 %

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven