Bloed onder de nagels vandaan halen!

19-11-2009 17:16 571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lieve vriend maar we hebben nu even flinke ruzie! (waarom doet er even niet toe, iig een groot meningsverschil)

Normaal hebben we ook wel eens een meningverschilletje, komen er wat woorden maar is het ook snel opgelost. Vaak ben ik degene die de 'goedmaker' is. Zo van: "Jeee waar zijn we nou mee bezig. We kunnen beter elkaar een knuffel geven dan ruzieën om niets. " Het meningsverschil dat nu speelt zit zo in elkaar dat ik het dit keer wel echt vertik om concessies te doen. Ik heb ook echt besloten dit keer om hem nu maar eens het eerste woord te laten doen. Maar dat schiet dus niet op... Nu bivakkeer ik dus al 2 dagen in de slaapkamer en hij in de woonkamer (ik weet dat het triest klinkt). Ik zie het liever ook anders. Maar wilde wel eens kijken wat het resultaat zou zijn als IK niet een keer de eerste zou zijn die een poging tot 'vrede' deed.

Ik heb vandaag een vrije dag, vriend moet overdag werken. Vond het wel even lekker een dagje voor me alleen, even wat dingen op een rijtje zetten, etc. Maar ook gewoon even genieten van mijn vrije dag. Wil ik eerst na beetje uitslapen tv kijken: doet de tv het niet! Ruisbeeld! Nja, ok... Dan maar douchen om daarna even de stad in te gaan. Komt er geen druppel uit de kraan! WHATTTT? Heeft die .%H#K@ gewoon alles afgesloten!!! Waar haalt hij het lef vandaan! Mijn twijfels om vanavond toch weer de eerste stap te zetten zijn weer in één klap verdwenen!

Eén lichtpuntje; internet doet het! (zal hij wel vergeten zijn... )

Tv heb ik na lang geklungel ook weer kunnen fixen na allemaal stekkers te hebben geprobeerd... water weer laten stromen, geen idee?

Nou vroeg ik me af,... heb je ook wel eens zoiets ontzettend kinderachtigs mee gemaakt? Doe je het zelf wel eens? Hoe ga je daar mee om? Dit is voor mij een hele serieuze afknapper.
quote:Bianca40 schreef op 20 november 2009 @ 12:40:

En expres niet over uitpraten beginnen (3 dagen lang was het toch?) vind ik inderdaad kinderachtig. Dat is geen aanval op jou TO maar het is misschien wel iets om over na te denken waar zijn onmacht vandaan kwam en samen te zorgen dat het niet meer zover komt. En als dat betekent dat jij altijd degene moet zijn die begint over uitpraten, dan is dat zo, is dat dan zo erg?

Ik zou dat wel een onprettige ongelijkwaardigheid vinden in mijn relatie als ik altijd diegene zou moeten zijn die op de ander afstapt. En helemaal als het een ruzie betreft waarbij hij boos is omdat hij zijn zin niet krijgt en ik, ook na lang nadenken, nog steeds van mening ben dat ik ook bij mijn eigen mening blijf. Maar goed, ik ben maar weer eens extra blij dat ik een heel gelijkwaardige relatie heb.

Overigens zelfs als het uitpraten altijd van mij uit zou moeten komen en ik dat geaccepteerd zou hebben als trek van die man waar ik verder mee wil, dan zouden dit soort pesterijen als water afsluiten en zo, als teken en uiting van onmacht bij mij vooral de reactie oproepen dat als hij van 3 weer naar 30 opgegroeid is dat hij het dan mag komen melden en dat ik hem dan wel wil vertellen of ik uberhaupt nog met hem wil praten. Of ik de relatie dan nog voort wil zetten hangt volledig van het gesprek dat we dan hebben af. Want deze reactie zou voor mij een zo'n enorme afknapper zijn. Reden voor een heel goed gesprek. En echt, als in dat gesprek mijn partner zou vertellen dat hij het zo moeilijk vind om het gesprek weer aan te gaan, dat hij door mijn niet willen praten zo door het lint gaat dat hij denkt dat dit soort pesterijen de enige manier zijn om ons weer aan het praten te krijgen dan zou ik hem vriendelijk doch dringend verzoeken een psycholoog te zoeken, want ik vind het niet normaal.
Inderdaad Minny.. ik ben het met je eens... maar ook niet elke ruzie is het waard om je koffers te pakken. En TO gaf zelf al aan in haar OP dat ze verder eigenlijk nooit problemen hebben. Dus lijkt het me in haar geval een beter advies om te praten, dan om haar koffers te pakken door een kinderachtige actie.
Maar uitpraten is wat anders dan gelijk krijgen! En daar gaat het meestal om.

En misschien ben ik dan ook wel rijp voor een psycholoog, ik heb de wasmand weleens door de kamer gegooid, een bierfles tegen het plafond gegooid (en zelf weer gewit daarna ). Mijn man heeft mijn toetsenbord weleens aan bonken gestompt en zn vingers gebroken door op de muur te stompen.

Misschien krijgen we korting bij de psycholoog als we samen gaan?
Koffers pakken nou inderdaad ook niet direct, maar de relatie eens heel goed onder de loep nemen lijkt me wel belangrijk.

Iemand (weet niet meer wie) schreef al: hij kan overduidelijk geen 'nee' van je horen. Nu doet TO het een keertje wel en zie wat er van komt.. Ik vind het echt behoorlijk dramatisch en het zou voor mij wel heel goed uitgesproken moeten worden, met goede afspraken voor ik weer relaxed in de relatie zou staan..

Mocht ik nog willen...
quote:Bianca40 schreef op 20 november 2009 @ 13:12:

Inderdaad Minny.. ik ben het met je eens... maar ook niet elke ruzie is het waard om je koffers te pakken. En TO gaf zelf al aan in haar OP dat ze verder eigenlijk nooit problemen hebben. Dus lijkt het me in haar geval een beter advies om te praten, dan om haar koffers te pakken door een kinderachtige actie.In de OP ja, maar gaandeweg het verhaal bleek dat wel een beetje anders te zitten. En ja, ik vind het een heel slecht teken als iemand nooit de eerste stap kan zetten en zelfs tot dit soort dingen over gaat om zijn partner te dwingen iets te doen dat zij niet wil. Als het hem zo dwars zit, laat m dan ff stoer naar die ex gaan en het daar uitvechten ipv als een lafbek zijn vriendin te terroriseren. Ja, daar durft ie wel tegen....
quote:Bianca40 schreef op 20 november 2009 @ 13:14:

Maar uitpraten is wat anders dan gelijk krijgen! En daar gaat het meestal om.

En misschien ben ik dan ook wel rijp voor een psycholoog, ik heb de wasmand weleens door de kamer gegooid, een bierfles tegen het plafond gegooid (en zelf weer gewit daarna ). Mijn man heeft mijn toetsenbord weleens aan bonken gestompt en zn vingers gebroken door op de muur te stompen.

Misschien krijgen we korting bij de psycholoog als we samen gaan?

Nou, ik moet zeggen dat ik dat verre van normaal vind ja. In mijn huwelijk komen dit soort escalaties echt niet voor. Ik kan verschrikkelijk onredelijk kwaad worden, maar heb dan de tegenwoordigheid van geest om even een blokje om te gaan voordat ik met iets wil gaan gooien. Lekker voorbeeld voor mijn kinderen zou dat zijn.

Als jullie dat wel normaal vinden kan ik me voorstellen dat je TO's probleem niet zo groot vind.
Eens met Bianca40.

Tuurlijk is zijn gedrag niet normaal, maar het is ook menselijk om eens de controle te verliezen. Als TO verder vindt dat haar relatie goed is, dan lijkt een goed gesprek mij een goede oplossing. Gelijk koffers pakken lijkt me overdreven.
Min, zit je wat dwars, kom ff hier, ik heb een boksbal voor je

Maar je hebt ook wel gelijk hoor, maar het is gewoon niet zo zwart wit aangezien wij alleen maar haar verhaal hier horen en haar gevoelens, neemt niet weg dat hij zich als een zakkewasser gedraagt.
Bianca40 die keus is er misschien niet eens, als ik to goed begrijp bestaat er een reele kans dat hij haar vanavond zonder meer gaat sommeren te vertrekken.

Daarbij, ik kan het feit dat zij een keer niet de eerste stap naar verzoening zette niet zien als een kinderachtige test of zelfs maar kinderachtig.

In dit geval had ze namelijk helemaal niets verkeerds gedaan.

Hij kwam met een onredelijk verzoek na een overtrokken reactie op een actie van haar ex.

Hij reageerde overtrokken op haar weigering en liet de hele boel zo escaleren dat ze uiteindelijk elkaar twee of drie dagen negeerden en appart sliepen.

Daarnaast is hij een volwassen vent ( tenminste... hij is 30 dus zou het moeten zijn) en moet dus uitstekend in staat zijn, zijn fouten in te zien en zijn relatie met de vrouw van wie hij zegt te houden weer vlot te trekken.

In dit geval had hij de eerste stap moeten en kunnen zetten.

Tot zo ver de inzichten en mening van BJF (voor wat het waard is)

Toevoeging: of dit alles een reden zou zijn om uit jezelf te vertrekken kan alleen TO zeggen, zij kent hem tenslotte.

Maar dat dit een goede reden is voor een goed gesprek en een nederig excuus voor zijn acties is meer dan duidelijk.
"Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je deed. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen." ( Maya Angelou )
quote:Bianca40 schreef op 20 november 2009 @ 13:14:

Maar uitpraten is wat anders dan gelijk krijgen! En daar gaat het meestal om.De vriend van TO wil per se zijn zin krijgen en wenst daar geen compromis over te sluiten. Ik heb er een hard hoofd in dat er ook maar iets uitgepraat kan worden, zonder dat TO tegen haar zin in toegeeft en zich voor lul zet bij dat politiebureau.
quote:minny schreef op 20 november 2009 @ 13:20:

[...]

De vriend van TO wil per se zijn zin krijgen en wenst daar geen compromis over te sluiten. Ik heb er een hard hoofd in dat er ook maar iets uitgepraat kan worden, zonder dat TO tegen haar zin in toegeeft en zich voor lul zet bij dat politiebureau.Mensen kunnen veranderen, dus misschien TO's vriend nu eindelijk inziet dat zijn gedrag niet juist is en stappen gaat ondernemen om dat te veranderen.
quote:zusenzo schreef op 20 november 2009 @ 13:19:

Min, zit je wat dwars, kom ff hier, ik heb een boksbal voor je

Maar je hebt ook wel gelijk hoor, maar het is gewoon niet zo zwart wit aangezien wij alleen maar haar verhaal hier horen en haar gevoelens, neemt niet weg dat hij zich als een zakkewasser gedraagt.Ik heb liever koffie Met veel melk. En honing!

Nou, ik weet alleen wat zij verteld idd, en dat is dat ie heel lief zou moeten zijn. Maar dat blijkt uit verder niks wat ze schrijft eigenlijk.
quote:Vierkant schreef op 20 november 2009 @ 13:22:

[...]

Mensen kunnen veranderen, dus misschien TO's vriend nu eindelijk inziet dat zijn gedrag niet juist is en stappen gaat ondernemen om dat te veranderen.Misschien....
Ze heeft dan ook niet haar hele relatie beschreven, maar slechts een moment. Dus zo vreemd is dat dan ook weer niet.
quote:minny schreef op 20 november 2009 @ 13:25:

[...]

Misschien.... Gewoon puur uit nieuwsgierigheid.. maar je gelooft niet dat mensen kunnen veranderen?
Koffie met honing??

Enlighten me....
quote:Vierkant schreef op 20 november 2009 @ 13:26:

[...]

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid.. maar je gelooft niet dat mensen kunnen veranderen? Jawel hoor, maar niet binnen 24 uur. Dikke kans dat of TO toegeeft, of ze hardhandig eruit gedonderd wordt. Wat ook weer taktiek zou zijn van vriend, want zodra TO alsnog toegeeft mag ze (hoe genadig) terugkomen.
quote:zusenzo schreef op 20 november 2009 @ 13:27:

Koffie met honing??

Enlighten me....Das lekkah!
Ik geloof ook niet zo dat mensen kunnen veranderen hoor Vierkant, meer een nare eigenschap die ze hebben camoefleren ze dan of bepaald gedrag wordt geconditioneerd, hier door.

Maar neemt niet weg dat hij heus wel het licht kan gaan zien en dat zijn gedrag eigenlijk behoorlijk krom was.
Honing-koffie

Ingrediënten voor 1 personen

1 kop sterke, zwarte koffie

1 dl koffiemelk

1 theel honing

Bereidingswijze

Zet de koffie en houd die warm. Klop ondertussen de koffiemelk

met de honing schuimig. Klop de koffie erdoor en serveer

direct.

Tip: ipv koffiemelk kan ook room worden gebruikt.
Ik vraag het me af. Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij om die ex zo ongelofelijk uit zijn plaat gaat en in allerlei andere issues die nu eenmaal wel eens voorbij komen in een relatie wel redelijk kan reageren. Dat verschil is wel heel groot.
Koffie krijgt bij mij de kans niet om koud te worden, ik ga het eens proberen, we hebben altijd honing in huis en die suiker is ook maar *&^@
Meestal veranderen mensen pas als het te laat is...als ze al veranderen.
quote:zusenzo schreef op 20 november 2009 @ 13:32:

Koffie krijgt bij mij de kans niet om koud te worden, ik ga het eens proberen, we hebben altijd honing in huis en die suiker is ook maar *&^@Ieuw, koude koffie is vies
quote:minny schreef op 20 november 2009 @ 13:17:

[...]

In de OP ja, maar gaandeweg het verhaal bleek dat wel een beetje anders te zitten. En ja, ik vind het een heel slecht teken als iemand nooit de eerste stap kan zetten en zelfs tot dit soort dingen over gaat om zijn partner te dwingen iets te doen dat zij niet wil. Als het hem zo dwars zit, laat m dan ff stoer naar die ex gaan en het daar uitvechten ipv als een lafbek zijn vriendin te terroriseren. Ja, daar durft ie wel tegen....Precies! En daarom vind ik dit persoonlijk wel iets om een relatie voor af te kappen. Want dit gaat van kwaad tot erger, dat is het al. Maar ik ben TO niet en het is mijn relatie niet. Dus ik kan die beslissing ook niet nemen voor haar. Ik weet wel dat je op deze manier niet gelukkig kunt zijn in een relatie. Want het is en blijft een machtsspelletje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven