Bloed onder de nagels vandaan halen!

19-11-2009 17:16 571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lieve vriend maar we hebben nu even flinke ruzie! (waarom doet er even niet toe, iig een groot meningsverschil)

Normaal hebben we ook wel eens een meningverschilletje, komen er wat woorden maar is het ook snel opgelost. Vaak ben ik degene die de 'goedmaker' is. Zo van: "Jeee waar zijn we nou mee bezig. We kunnen beter elkaar een knuffel geven dan ruzieën om niets. " Het meningsverschil dat nu speelt zit zo in elkaar dat ik het dit keer wel echt vertik om concessies te doen. Ik heb ook echt besloten dit keer om hem nu maar eens het eerste woord te laten doen. Maar dat schiet dus niet op... Nu bivakkeer ik dus al 2 dagen in de slaapkamer en hij in de woonkamer (ik weet dat het triest klinkt). Ik zie het liever ook anders. Maar wilde wel eens kijken wat het resultaat zou zijn als IK niet een keer de eerste zou zijn die een poging tot 'vrede' deed.

Ik heb vandaag een vrije dag, vriend moet overdag werken. Vond het wel even lekker een dagje voor me alleen, even wat dingen op een rijtje zetten, etc. Maar ook gewoon even genieten van mijn vrije dag. Wil ik eerst na beetje uitslapen tv kijken: doet de tv het niet! Ruisbeeld! Nja, ok... Dan maar douchen om daarna even de stad in te gaan. Komt er geen druppel uit de kraan! WHATTTT? Heeft die .%H#K@ gewoon alles afgesloten!!! Waar haalt hij het lef vandaan! Mijn twijfels om vanavond toch weer de eerste stap te zetten zijn weer in één klap verdwenen!

Eén lichtpuntje; internet doet het! (zal hij wel vergeten zijn... )

Tv heb ik na lang geklungel ook weer kunnen fixen na allemaal stekkers te hebben geprobeerd... water weer laten stromen, geen idee?

Nou vroeg ik me af,... heb je ook wel eens zoiets ontzettend kinderachtigs mee gemaakt? Doe je het zelf wel eens? Hoe ga je daar mee om? Dit is voor mij een hele serieuze afknapper.
Haai Vivaeef,

Ik hoop dat je met deze reacties wat alerter zal zijn. Ik heb niet een 'treiterige' vriend meegemaakt, wel merkte ik dat mijn ex soms dingen op zijn manier wilde.

Ik merkte dat ik heel erg vanuit mijzelf dacht. Ik ben erg positief, ondernemend en probeer er altijd wat van te maken. Ik dacht: hij dus ook.

En wat was ik verliefd op die man. Nou die roze bril is helemaal gevaarlijk want dan zie je niet alles helder (ik wilde niet zien dat ik me had vergist en hij ook wel had kunnen werken aan onze relatie, en niet alles alleen bij mij neerleggen)

Mijn alarmbellen rinkelden voortdurend en eindelijk had ik besloten om het uit te maken. Daar was hij zo kapot van dat ik het toch weer een kans heb gegeven. Ik wilde eigenlijk ook niet dat het uit was, hij zat nog zo in mijn systeem.

Op dat punt ben ik over mijn grens heengegaan en de klap was dubbel zo hard toen hij het 2 maanden daarna zelf uitmaakte. Ik verwachte beloning, dat ik nu eens gesteund werd (ipv ik hem de hele tijd) en als dank kreeg ik de deksel op mijn neus.

Dat heeft me echt gebroken.

Tiz even een uitstapje.

Voor jou. Blijf alert. Negeer de alarmbellen niet. En acccepteer dat helaas hebben sommige mensen rare, vreemde trekjes. Door vervelende opvoeding is daar begrip voor te tonen. Maar niet ten koste van jezelf!

Een relatie zou een warme, vertrouwde omgeving moeten zijn, waar iemand is die je altijd steunt. Niet iemand die je probeert te treiteren en waar je op je hoede moet zijn.
quote:vivaeef schreef op 19 november 2009 @ 17:16:

Ik heb een hele lieve vriend maar...Ik oordeel niet maar ik zie wel een patroon, waarbij ik na het lezen van deze woorden denk "hij eruit of ik eruit". In het patroon zie je verder dat een willekeurig TO vervolgens tips en advies krijgt die vaak niet in het voordeel van "de lieve vriend" is en TO gaat vervolgens haar "lieve vriend" verdedigen. Als in dit geval de actie van de vriend van TO eenmalig is, dan is het zijn schuld. Indien dit nog een keer gebeurt, dan is het de schuld van TO. Als iemand zijn ware aard toont, waarom dan moeite doen om het te negeren of te verbloemen ten koste van je eigen geluk of welzijn?
Ik denk dat dit allemaal niet zoveel zin meer heeft. TO heeft al besloten haar vriend te vergeven, en ze gaat met hem verder. Sterker nog, ze is weer dolblij met hem. Dat proef je wel uit haar laatste posts. Tuurlijk doet ze nog even een "verstandig" woordje achteraf, om ons te sussen. "Maak je echt geen zorgen hoor, ik ben echt heel streng geweest en hij is goed gewaarschuwd, hij zal het echt niet weerdoen..".

Maar ondertussen is ze alleen maar blij dat haar relatie gered is, en gaan ze gewoon weer lekker verder, blijer dan ooit.. (pfff... dat was link, ze zag zichzelf al even met de koffers op straat staan, aanbellen bij haar ouders.. echt niet! en ze knuffelt haar lieve vriendje nog maar eens lekker..)

Dat is haar keuze. We hebben haar inderdaad genoeg gewaarschuwd, soms helaas vanuit onze eigen ervaringen, we herkennen de signalen, je kunt beter nu opstappen voordat het nog véél erger wordt. We willen haar onze ervaringen besparen..

Maar het heeft geen zin. TO is weer in de wolken met haar relatie en haar vriend. Pas als zich weer wat voordoet, dan herinnert ze zich onze woorden. En dan.. ach..wellicht vergeeft ze hem dan nog een paar keer.. Want tja.. voor de kinderen..

Ik hoop, en ik weet zeker dat ik kan spreken namens iedereen die hier gepost of meegelezen heeft, ik hoop van harte dat het goed gaat tussen hen. Dat ze de juiste keuze gemaakt heeft, dat dit daadwerkelijk een eenmalig sadistisch dwalinkje was van haar vriend en dat hij dit nooit meer gaat vertonen maar hier zo van geleerd heeft dat hij haar voortaan gelijkwaardig en respectvol zal behandelen.

Ik hoop het echt..
Ik wist niet dat TO inmiddels besloten heeft haar vriend te vergeven en (weer) dolblij met hem is (had niet alle posts gelezen). Nou ja, ook ik wens haar oprecht veel geluk toe. Ik persoonlijk had nu met een knoop in mijn maag gelopen, wanneer het mijn vriend was geweest die "dingen in het huis uitschakelt" om zijn ongenoegen richting mij te uiten. Zelfs wanneer hij zich achteraf uitgebreid zou verontschuldigen. Vandaag is het dit en morgen is het dat. De toekomst zal het moeten uitwijzen.
quote:vlinder67 schreef op 22 november 2009 @ 10:08:

Ik denk dat dit allemaal niet zoveel zin meer heeft. TO heeft al besloten haar vriend te vergeven, en ze gaat met hem verder. Sterker nog, ze is weer dolblij met hem. Dat proef je wel uit haar laatste posts. Tuurlijk doet ze nog even een "verstandig" woordje achteraf, om ons te sussen. "Maak je echt geen zorgen hoor, ik ben echt heel streng geweest en hij is goed gewaarschuwd, hij zal het echt niet weerdoen..".

Maar ondertussen is ze alleen maar blij dat haar relatie gered is, en gaan ze gewoon weer lekker verder, blijer dan ooit.. (pfff... dat was link, ze zag zichzelf al even met de koffers op straat staan, aanbellen bij haar ouders.. echt niet! en ze knuffelt haar lieve vriendje nog maar eens lekker..)

Dat is haar keuze. We hebben haar inderdaad genoeg gewaarschuwd, soms helaas vanuit onze eigen ervaringen, we herkennen de signalen, je kunt beter nu opstappen voordat het nog véél erger wordt. We willen haar onze ervaringen besparen..

Maar het heeft geen zin. TO is weer in de wolken met haar relatie en haar vriend. Pas als zich weer wat voordoet, dan herinnert ze zich onze woorden. En dan.. ach..wellicht vergeeft ze hem dan nog een paar keer.. Want tja.. voor de kinderen..

Ik hoop, en ik weet zeker dat ik kan spreken namens iedereen die hier gepost of meegelezen heeft, ik hoop van harte dat het goed gaat tussen hen. Dat ze de juiste keuze gemaakt heeft, dat dit daadwerkelijk een eenmalig sadistisch dwalinkje was van haar vriend en dat hij dit nooit meer gaat vertonen maar hier zo van geleerd heeft dat hij haar voortaan gelijkwaardig en respectvol zal behandelen.

Ik hoop het echt..Ik vind jouw post echt sarcastisch en denigrerend naar TO toe. Alsof ze een één of andere imbeciel is, die niet goed bij haar hoofd is en niet instaat is om te bepalen wat zij denkt dat goed is voor haar. Ik vind het echt heel vervelend dat jij (en anderen) negatieve ervaringen hebben gehad, en misschien krijg je uiteindelijk gelijk maar de toon waarop je dit nu duidelijk maakt, vind ik echt respectloos naar TO toe. Wie zegt dat ze hem nu keer op keer gaat blijven vergeven als hij niet veranderd? Omdat anderen dat hier deden? Misschien dat TO dingen wel goed voor zichzelf op een rijtje heeft en hem na nog één fout gewoon de deur uitzet. Als je geen vertrouwen in haar vriend hebt, dan zou je op z'n minst vertrouwen kunnen hebben in TO. Dat je haar hier neerzet als een kleuter die nog niet één fatsoenlijke beslissing kan nemen, vind ik echt te ver gaan.
To lees je nog mee?

Ik hoop het, het is namelijk een interessante discussie...

Je zegt dat hij zegt dat het een tijdelijk aanval was van peuterigheid.... en dat hij zich wel een beetje schaamde...

tijdelijke aanval van één hele dag???? Hij heeft tussendoor ook niet gebeld om te zeggen wat voor idioot hij is en hoe het weer opgelost kan worden.... of eerder thuis gekomen.....

Hij schaamt een beetje.... een beetje....

Hij zou zich zijn ogen uit zijn kop moeten schamen en niet pas als jij hem er op aan spreekt maar omdat hij zelf had moeten kunnen bedenken dat hij veel en veelste ver is gegaan.....
Precies daarom geloof ik hem niet Liselore (om wat je als laatste posting plaatst) En daarom denk ik dat dit wel herhaling krijgt. Niet misschien op korte termijn maar zeer zeker wel op de langere termijn.

Ik hoop en wens echt dat het voor Vivaeef dat ik compleet fout zit. En dat het bij deze ene keer blijft. Maar ik heb mijn sterke twijfels.
quote:Vierkant schreef op 22 november 2009 @ 11:55:

[...]

Misschien dat TO dingen wel goed voor zichzelf op een rijtje heeft en hem na nog één fout gewoon de deur uitzet. .

Geloof je het zelf?

Tuurlijk, ze heeft hem dit keer nog vergeven maar als hij het nóg een keer flikt..

Ahum...

Ik geloof er helemaal niets van. Dit was 1 grote overwinning voor vriendlief, de volgende keer gaat hij gewoon nog een stapje verder over haar grens. En zij ook..

Maar nogmaals, ik hoop echt dat deze vriend het tegendeel bewijst, dat het echt een eenmalige (sadistische) misstap was. Ik hoop echt dat ik het verkeerd zie.

Maar ik geloof het gewoon niet. Sorry..
Iets in het heetst van de strijd kapot gooien kan weggezet worden als een aanval van peuterigheid, onder bepaalde omstandigheden. Echter, zaken afsluiten in huis en daar zo achter staan dat je 's avonds nog steeds vindt dat je gelijk hebt....dat is van een heel ander kaliber.
Inderdaad jammer dat ze 'm heeft vergeven. Ik zat er dus niet naast met mijn post over het stukmaken van haar spullen. Vreselijk dat mensen (en ikzelf in het verleden ook) zoveel pikken onder het mom van "het ligt vast aan mij" of "misschien accepteer ik wel te weinig".

Ook ik hoop dat dit soort acties niet meer voorkomen maar ik vrees het ergste want die ex is nog steeds in de buurt...
Ik denk dat Minni de vinger precies op de zere plek legt.

Iets in woede kapot gooien is menselijk, dit was een geplande actie om doelbewust te treiteren.

En dat maakt het eng.
quote:passie01 schreef op 21 november 2009 @ 18:40:

Minny, jij zit zelf nog met ongelooflijk veel verdriet en woede. Ik denk dat je daarom niet verder kunt kijken en zien dat het in dit geval allemaal wel meevalt.

Je moet jouw situatie niet reflecteren, dat is in elk geval bijna onmogelijk.

Vraag eens bij de mensen op dit forum die een langdurige gelukkige relatie hebben, die behoorlijk ver gaan in er voor zorgen dat die relatie ook de rest van hun leven gaat duren, of ze het soort kinderachtigheden dat TO heeft ondervonden normaal vinden.

Het is leuk hoor, dat veel mensen dat gedrag normaal vinden, maar vertel er dan even bij of dat binnen een langdurige, goede relatie is.
Nee. Dat is niet normaal. Mijn ex en ik hebben het best bont gemaakt en ook met mijn huidige man heb ik in het begin verschrikkelijk veel ruzie gemaakt. Maar zoiets heb ik nog nooit gezien en ook nog nooit eerder gehoord.

Bovendien, iemand die echt nooit als eerste toegeeft? Zelfs mijn ex presteerde dat niet.
Ik ben het ook eens met Minny. Dit is geen eenmalige actie. Hij is al veel eerder begonnen haar te straffen (na een ruzie) door haar al die keren te negeren. Zij was degene die iedere keer weer moest beginnen met de verzoening. En toen ze dat dit keer niet deed strafte hij haar des te harder door allereerst de tv onklaar te maken en het water af te sluiten. Toen ze er vervolgens alsnog over wilde praten ging hij met dingen gooien. Dat was dus de tweede zwaardere straf die hij voor haar in petto had.

Ik vind het echt heel zorgelijk dat TO nu denkt dat hij spijt heeft en het nooit meer zal doen. Wees alsjeblieft alert, want ik ben bang dat dit verhaal een hele lange staart gaat krijgen...
Heee, paar drukke dragen gehad!

Schrik wel beetje van de reacties. Vooral die van vierkantje. Vind ik eigenlijk ook een beetje te ver gaan! Wordt op een bepaalde manier afgeschilderd alsof ik een zielig triest geval ben die totaal niet voor haar zelf opkomt. Zoals ik al zei: ik snap dat jullie argwanend zijn. Is ook goed! Maar zo ver heen is onze situatie echt niet.Tja, zou ook niet weten hoe ik jullie daarin kan overtuigen. Als ik zeg dat hij idd een lieve vriend is en ik er van uit ga dat dit iets eenmaligs is word ik toch niet meer geloofd... Hoe harder ik dat zeg hoe harder de reacties worden..

Snappen jullie dat ook?
Ja snap ik.

Doe met de adviezen wat je wil, zolang jij er nog in gelooft zul je ermee doorgaan. Of dat terecht is of niet zal de tijd leren.
Je verdedigen heeft geen enkele zin zolang als je gelooft in het verdedigen van je vriend Vivaeef. Zoals ik al eerder gepost heb, ik hoop het gigantisch mis te hebben. Maar dit soort mannen en hun gedrag gaat alleen maar erger en erger worden. Hoop dat je dan nog je eigen advies ter harte gaat nemen.
Vivaeef, ik ben nog steeds van mening dat het allemaal wel mee valt en jouw vriend gewoon niet zo snugger heeft gehandeld.

Daarbij, ik leef jouw leven niet, dat kun jij prima zelf bepalen.

meid, ik wens je gewoon heel veel geluk!
Leef lang genoeg om een probleem te worden voor je eigen kinderen!
Ik denk ook dat dit niet de laatste keer zal zijn, vooral omdat ik van mening ben dat er al een bepaald patroon te zien is in zijn gedrag. Dit keer was het erg extreem, en daarom valt het pas echt op bij jou, Vivaeef.

Toch ben ik ook niet zo dat je direct weg moet gaan en je relatie beëindigen. Ik geloof ook dat je daar klaar voor moet zijn, en misschien kijk je in de toekomst terug met het idee "had ik dit maar eerder afgekapt", maar ik snap ook heel goed dat je ook hoopt en denkt dat hij zijn lesje nu echt heeft geleerd.

En ik zeg ook niet dat je daar ongelijk in hebt.. Het is ook net hoeveel je wilt accepteren en waar je je grenzen legt. Als jij gelukkig bent met hem en goed met zijn minpunten (en die iedereen natuurlijk heeft) kunt leven, hoeft dit niet erg te zijn. Dat je je aanpast is ook normaal in een relatie.

Het wordt in mijn ogen onverstandig als je je zo moet aanpassen voor de lieve vrede dat je jezelf verliest. Jezelf niet kunt zijn omdat hij dan wel eens vervelend (dan zeg ik het mild) kan reageren... enz. je snapt het wel. Daar zou ik in de toekomst me wel heel bewust van zijn..

Maar ik wens je ook heel veel geluk!
Hoe aannemelijk de voorspellingen van Minny e.a. ook klinken, ik vind toch dat het aan TO is om af te wachten of zoiets nog een keer gebeurt. Wie zegt dat alle mannen die zoiets een keer flikken hetzelfde in elkaar steken? Wie weet heeft deze meneer wel echt iets geleerd.

Maar als TO weer 'straf' krijgt hoop ik toch echt dat ze direct haar biezen pakt. Neem je je dat dan wel voor, Eef?
Uiteindelijk kan iedereen hier alleen maar adviezen geven en waarschuwingen uiten. Wat TO hiermee doet, is haar keuze want buiten TO kent niemand de betreffende man. En ik ben het wel met jullie eens dat hij trekjes laat zien die absoluut niet goed te keuren zijn, maar uiteindelijk moet TO met haar vriend samenleven. En als zij oprecht gelooft dat dit eenmalig is, dan moeten we dat maar aannemen. Waarschuwen dat dit uit de hand kan lopen, is ok maar wij zijn hier toch niet om haar ervan te overtuigen dat ze bij hem weg moet? Natuurlijk wil je een ander graag behoeden voor ellende, waarvan je vermoedt dat dat eraan zit te komen, maar het is uiteindelijk de keuze van TO of ze blijft of niet, verstandig of niet.

Vivaeef, volg je gevoel maar misschien wel goed om alle adviezen/waarschuwingen in gedachte te houden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven