Gezondheid alle pijlers

Doof gevoel in hand

21-11-2009 00:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik stond vanochtend op met een doof gevoel in mijn hand. Verkeerd gelegen dacht ik en ging er van uit dat het weg zou trekken. Maar... het trok niet weg en mijn hand slaapt nog steeds. Hier nog thuisdokters die mij kunnen vertellen of hij geamputeerd moet gaan worden of dat het iets onschuldigs is? Ik ga nu lekker slapen en hoop dat mijn hand morgen uitgeslapen zal zijn. Zon irritant gevoel is het...

Update: ben inmiddels bij de dokter geweest. Ze geeft aan dat het inderdaad een viva-arm is. Oftewel... de zenuw (nervus ulnaris) is bekneld/beschadigd geraakt door hoogstwaarschijnlijk teveel steunen op het bureau. Nu moet ik met een kussentje onder mijn elleboog computeren en 's nachts een polsband om. Het kan 6 tot 12 weken duren voordat de klachten verdwijnen. Bij verergering moet ik uiteraard weer komen. Zou ik nou net als in America een zaak kunnen aanspannen tegen de Viva ? Dat men er niet bij verteld heeft dat je er een viva arm van kan krijgen?
Te veel forummen? Als in muishand.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb soms ook wel zo'n 'slaap' gevoel in mijn rechter muis hand maar weet niet of dat is wat jij voelt?

Bij mij hielp het om mijn linker hand ook af en toe te gebruiken wanneer ik achter de pc aan 't 'werk' ben.
Ik gok ook op de diagnose 'forumhand'.
Ik heb een" echte" verlamming aan mijn arm en aan mijn voeten(op goede dagen iets minder)

Een doof gevoel is meestal overbelasting, maar als je je zorgen maakt ga dan even langs je huisarts
Ik heb dat ook, aan beide handen. Is het de buitenkant, dus je pink en je ringvinger? Bij mij ligt dat aan het feit dat de zenuw die door je arm loopt (die in dat kuiltje bij je elleboog, je electrisch 'botje' ) overbelast is, dan gaat hij opzwellen en knellen. Maar misschien is een bezoek aan de huisarts ook handig?
Bedankt voor de reacties. Een forum hand zou kunnen maar aangezien ik met rechts muis en mijn linkerhand slaapt vermoed ik iets anders. Teigertje het gaat inderdaad om de pink en ring vinger. Is dat een zenuw kwestie? Als ik er maandag nog last van heb dan bel ik wel even met de huis arts. Maar om nou de huisartsenpost hiermee te vermoeien vind ik ook wat overdreven. Of t moet erger worden.
Inderdaad even afwassen, misschien straks na een warme douche even goed insmeren met iets van midalgan, dat het lekker opwarmt.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 21 november 2009 @ 06:30:

Bedankt voor de reacties. Een forum hand zou kunnen maar aangezien ik met rechts muis en mijn linkerhand slaapt vermoed ik iets anders. Teigertje het gaat inderdaad om de pink en ring vinger. Is dat een zenuw kwestie? Als ik er maandag nog last van heb dan bel ik wel even met de huis arts. Maar om nou de huisartsenpost hiermee te vermoeien vind ik ook wat overdreven. Of t moet erger worden.Dat is een zenuw die niet goed zit. Als het niet binnen een paar dagen over is, naar de huisarts! Je ulnariszenuw zit dan bekneld.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
ik ga hiervoor naar de fysio.. heb een slapend gevoel in mn rechterarm. Via de huisarts bij de fysio gekomen. het schijnt inderdaad overbelasting te zijn en ook dat daardoor je zenuw beneld zit! Even goed masseren in je nek of lekker ontspannen naar de sauna?
klinkt dus niet geheel onschuldig. Een beklemde zenuw... dacht dat je dan ook pijn zou hebben. Ik snap trouwens de overbelasting niet goed. Zit veel thuis en doe niets bijzonders. Heb wel al een aantal dagen last van zere schouders gehad. Maar gezien de stress die er is vond ik dat wel normaal. Heb ik vaker bij stress nl.
ik had dat ook een tijd geleden en inmiddels ben ik geopereerd aan het Carpal Tunnel Syndroom...

weet natuurlijk niet of jij het hebt maar google even

Sterkte ermee!
Carpaal tunnel syndroom gaat toch voornamelijk om de duim, wijs en middelvinger? Bij mij zijn het de pink en ringvinger.
Ik heb het ook een tijd lang gehad, moet er vrijdag weer voor naar de neuroloog..

Dokter wist niet wat het was, neuroloog liet mij testen op reuma en vrijdag krijg ik naaldjes in mijn spieren waar ze een licht stroompje doorheen jagen om te kijken of mijn zenuwen wel goed lopen..

bij mij waren de klachten:

Dove pink en ringvinger, voelde afwezig. Kon er gerust met iets scherps in prikken, deed toch niet zeer. Precies tussen hand en pols (dat deed dat buigt) deed het zeer, net als het uitstekende botje aan de buitenkant.

Ben intussentijd zelf naar de sportmasseur geweest (eigen initiatief), die heeft mij nu 2x gemasseerd (rug en schouders) omdat mijn rug ook weer vastzat. Die zei ook al dat het waarschijnlijk van mijn rug komt, iets specifieker: nek, schouders en de spier die langs je oksels loopt.

Makkelijk testje om die lastige spier te vinden:

Buig je hoofd met je rechteroor naar je rechterschouder (schouders laten hangen). Strek je linkerarm tot hij in 1 lijn ligt met je nek.

draai dan je linkerhand (naar achteren) tot je handpalm boven ligt.

De spieren die je dan (eventueel) voelt, zijn de spieren die bij mij de boosdoener zijn.

Sportmasseur doet ook aan medical taping, Het klinkt heel wazig, maar het werkt: ze taped mijn nek en schouders in (ong zoals op plaatje) en die tape helpt je een goede houding aan te nemen en helpt ook om te herstellen.

sommige fysiotherapeuten doen het ook..

Wil echt niet zeggen dat het bij jou hetzelfde is, maar het lijkt er wel veel op! Jij bent nu de 4e in 2 maand tijd die ongeveer dezelfde klachten heeft (waarvan ik het hoor)
Okey, dus als de huisarts me maandag weer onverrichte zaken naar huis stuurt moet ik eens even gaan bellen met de fysiotherapeut ? Ik geloof wel dat het een spieren kwestie kan zijn. Ik heb namelijk ook last van een stijve nek enzo. Die test met die naaldjes lijkt me verschrikkelijk trouwens! Hoop niet dat de huisarts dat zal voorstellen. Ik Maar aangezien ik er vandaag nog steeds last van heb vind ik het wel iets om even mee naar de dokter te gaan. Ik heb niet het gevoel dat het iets heel ernstigs is dus wacht gewoon lekker tot maandag.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 21 november 2009 @ 12:59:

Okey, dus als de huisarts me maandag weer onverrichte zaken naar huis stuurt moet ik eens even gaan bellen met de fysiotherapeut ? Ik geloof wel dat het een spieren kwestie kan zijn. Ik heb namelijk ook last van een stijve nek enzo. Die test met die naaldjes lijkt me verschrikkelijk trouwens! Hoop niet dat de huisarts dat zal voorstellen. Ik Maar aangezien ik er vandaag nog steeds last van heb vind ik het wel iets om even mee naar de dokter te gaan. Ik heb niet het gevoel dat het iets heel ernstigs is dus wacht gewoon lekker tot maandag.

Ik heb het zelf gehad en ben niet bij de fysio geweest, maar bij de neuroloog. Juist omdat het probleem bij mij een zenuw in de pols was, kon de fysio daar niets aan doen. Pols proberen te ontspannen wil nog wel eens helpen.

Maar eerst langs de huisarts dus als het niet over gaat.

(Google maar eens op beklemde zenuw ulnaris, dit is trouwens iets anders dan carpale tunnel syndoorm.)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Niet carpaal tunnel syndroom, maar cubitaal tunnel syndroom, dat is dus aan de kant van pink en ringvinger. .

Als ik zit te internetten doe ik vaak veel met de rechterhand (muis) maar die linkerarm/hand moet ook ergens blijven. Ik kwam erachter dat ik dan met mijn linkerelleboog op tafel steun/leun wat dus ook klachten geeft vanuit die zenuw in de elleboog. Ik krijg dan tintelingen in mijn pink en ringvinger.
Het lijkt inderdaad op het cubitaal tunnen syndroom als ik het zo lees. En dat vind ik niet leuk. Dat betekend misschien wel een EMG onderzoek. En dat lijkt me geen pretje.
Is er trouwens geen brace ofzo voor waardoor je de arm in de goude houding moet houden ?
quote:hompeltjepompeltje schreef op 21 november 2009 @ 18:38:

Het lijkt inderdaad op het cubitaal tunnen syndroom als ik het zo lees. En dat vind ik niet leuk. Dat betekend misschien wel een EMG onderzoek. En dat lijkt me geen pretje.Hoeft niet hoor. Wacht het nou eerst eens even af, het kan vanzelf over gaan. Sinds de keer dat ik ervoor in het ziekenhuis liep, is het nog een aantal keer teruggekomen en elke keer vanzelf weer 'genezen'.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 21 november 2009 @ 18:39:

Is er trouwens geen brace ofzo voor waardoor je de arm in de goude houding moet houden ?Je kan bij de drogist een polsbrace aanschaffen. Weet alleen niet of het veel zin heeft, want het is geen spierprobleem natuurlijk.
Nee idd. Zou mooi zijn als ze dmv een scan zouden kunnen zien waar het probleem zit. Met een hernia kunnen ze dat wel. En inderdaad, je hebt gelijk. Moet me niet gelijk druk maken. Wie weet hoef ik helemaal geen EMG scan.
Ik dacht ook meteen aan drie weken onafgebroken forummen

Sterkte!
quote:hompeltjepompeltje schreef op 21 november 2009 @ 12:19:

Carpaal tunnel syndroom gaat toch voornamelijk om de duim, wijs en middelvinger? Bij mij zijn het de pink en ringvinger.

Ja klopt idd...

sterkte in elk geval!!
Ach het heeft ook zijn voordelen. Zo heb ik vanavond spontaan een schoudermassage gekregen. (heeft overigens niets geholpen maar was wel erg fijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven