*** BAR TOO MUCH 181 ***

15-11-2009 13:44 703 berichten
Alle reacties Link kopieren

Welkom allen!
Goede morgen!

Koffie, het is grijs buiten en ik voel me niet zo lekker, wattenkop.

Werd wakker gebeld om half 9, een lieve knakker wilde even weten hoe met ons gaat. Tja, dan maar gelijk bed uit he?

Moest er toch uit, een hoop te doen en ik moet ook werken vanaaf.

Hela, hoe is het met jou? terug
Goedemorgen. Koffie en dan gezamenlijke klusdag in de flat. Ik geloof dat ik dat wel gezellig ga vinden. Kinderen hoeven niet mee te klussen (officieel), maar ik vind die van mij groot genoeg om ook een klusje te doen. Jongste is in de contramine (what's new).
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Mogge Solomio!

Het bevalt je daar wel geloof ik?

Zou zeggen, klus ze!
Môgge meisjes! Even tijd voor een kop koffie. Bob en Muk zijn met opa naar het tuincentrum en Beer ligt te slapen. Jodochter ligt ook nog te slapen dus wat een rust.

Vanmiddag met het stel naar Sinterklaas want die komt in hoogsteigen persoon naar onze wijk. Kinderen mogen dan mee naar het buurthuis voor een feestje. Is voor Muk de eerste keer, zal me benieuwen of hij durft.
Het is hier prachtig zonnig buiten!

Veel plezier met alle bezigheden van vandaag, Barrers.
Jij ook Hela en voor jullie Jo, heel veel plezier met Sint en Pieten!

Hier is het ook heerlijk weer, heb de was lekker buiten gehangen, avondeten is al klaar, ben bezig schoencadeautjes in te pakken en ga ook even een stofzuiger door de keet trekken.
Het lijkt wel lente!
Sjeeeee, wat een heerlijk dagje zo. Kinderen hoopten op een buitenklus en die kregen we, dus lekker de hele ochtend een beetje bladeren geharkt, terrasjes geveegd en rondgehuppeld in het zonnetje. Daarna een heerlijke lunch en nu lekker uitzakken.

De grote Sintcadeaus hebben de kinderen al gekregen, omdat we het op 5 december met een vriendin vieren en dan kleine cadeautjes doen. Mijn kinderen krijgen altijd iets groots (nou ja, duurs vooral) van oma, dus dat heb ik nu maar vast gekocht. Oudste wilde heeeel graag iets van Lego Technics en zit nu lekker te Legoën.
Hoi Na de rest van de familie heb ik nu ook de griep. Vind gewoonlijk één dag ziek meer dan genoeg, maar ben vandaag ook nog niks waard Ik mis op dit moment zelfs het afzwemmen van mijn meiden. Elfje gaat voor A en Dochter voor zwemvaardigheid 1. Hoop zo dat het gaat lukken! Elfje is op van de zenuwen en bovendien nog niet helemaal uitgeziekt.

Duimerdeduimduim
quote:Helaholalalala schreef op 20 november 2009 @ 23:50:

Gezellig!Echt wel
hallo allemaal, nog even een glaasje port en dan weer gauw die laptop dicht........
Koet morning

quote:Helaholalalala schreef op 21 november 2009 @ 14:33:

Het lijkt wel lente!Sjeeeeeeeeeeees, wat een verschil met gisteren. Het lijkt wel herfst.
Ha Joopp, wat een schok dat jij croissantjes neerzet. Ben van jou ballen gewend. Vind een croissantje wel beter passen om deze tijd.
Mir, trek je dikke sokken aan en neem een bakkie......
Die ballen komen straks
Ik zit nog in pyjama. Jongste is niet echt gezellig, dus ik kan de jongens niet samen laten om te gaan douchen. Dus eerst maar zo'n lekker bakkie van Joopp.

Hoest?
IKmagnietslaanikmagnietslaanikmagnietslaan.

Ik ga me aankleden.
Mir, laat ze gewoon nog een keer blaadjes harken
Soms is slaan zo gek nog niet hoor.

Heb er hier een die af en toe echt op oorlogspad is, haalt dan het bloed onder je nagels vandaan. Heeft ze bij Wies ook even leuk voorgedaan, maar thuis gaan ze natuurlijk verder. Op een gegeven moment ben ik dan echt helemaal door mijn politiek correcte opvoedkundige trucjes heen. Ik weet dat ze het alleen maar doet om me te etteren, dat ze na 10 jaar opvoeding de regels best kent. Voor ik geen andere uitweg meer zie heb ik goed gedrag beloond, geprobeerd afleiding te verzinnen en slecht gedrag genegeerd. En dan nog doet ze, ondanks de opfriscursus 'lief zijn voor elkaar' van twee minuten geleden, precies wat je niet hoopt, zodra je je omdraait. Molt ze een tekening van d'r broertje of geeft d'r zus een gemene trap.

Probeer ik haar vervolgens naar boven te sturen, dan weigert ze. Geen beweging in te krijgen. En dan die blik: 'Mij krijg je hier niet weg'. Als ik nog eens rustig uitleg dat mijn grens is bereikt en dat ze een opeenstapeling van straffen kan verwachten als ze nou niet maakt dat ze gaat luisteren, weet ik eigenlijk al dat ze me toch niet serieus neemt. Maar ja, je hoort het te proberen, hè? Wat haar betreft val ik op zo'n moment ter plekke dood neer. Zulk soort dingen zegt ze dan dus ook. Ze is echt niet van plan mijn tenenkrommende politiek correcte beheersing te belonen door gehoorzaam te reageren. Moet ik haar dan maar laten zitten waar ze zit, haar gedrag pikken en verliezen? No way!

Ik pak haar bij haar arm en help haar richting trap. Dat kan ze niet hebben. Steevast begint ze te schreeuwen en terug te duwen.Tja. Dan kan ze dus een tik krijgen.

Gelukkig is één zachte tik al genoeg om mijn dwarse puber woedend stampend de trap op te krijgen. Onderweg dreigt ze nog wel even de kinderbescherming te zullen bellen en boven smijt ze haar deur zo hard dicht dat het stucwerk in de gang loskomt, maar het probleem met de terroriserende puber is binnen 30 seconden na fysiek ingrijpen opgelost.

Misschien zou het wel gezelliger zijn als ik meer aan armen trok en sloeg. Hoewel. Dan schrikt ze er vast niet meer zo van. Het moet wel een beetje exclusief blijven.
Jee wat een lap tekst
Hier kregen ze vooral toen ze nog wat kleiner waren af en toe wel een tik. Sinds er te praten valt (ik bedoel dus: sinds ze kunnen praten, want er valt soms helemaal niet met ze te praten) lukt het meestal wel met woorden, met stemverheffing (politiek correcte omschrijving van schreeuwen), dat dan weer wel.

Maar tegenwoordig heb ik het grootste deel van de week nog slechts 1 kind in huis, die dan prima te hanteren is. Pas als zijn broer er weer bij is gaat het mis.
Hier maakt het niet zoveel uit wie er uit logeren is, de anderen zijn dan sowieso een stuk relaxter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven