Op zondag eten wij...

22-11-2009 15:43 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het weekend zijn wij lekker zonder kids en die zondag eten we dus ook nooit "normaal" zeg maar.

Meestal een uitgebreidde salade met brood, of zoals nu verse tonijnsalade, broodje, en lekker snackspul.

We ontbijten dan ook nooit en aan avond eten doen we al helemaal niet!

We eten een dagje naar zin en lust zeg maar.

Om me heen zijn er nog best veel mensen die dan inderdaad wel gewoon eten en koken, hoe zit dat bij jullie?

XX

LLB
Ik had vanmiddag zin in pizza en heb lekker ipv te ontbijten begin van de middag een pizza gemaakt. En vanavond zie ik wel wat ik wil.

Heerlijk doen waar je zin in hebt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wij eten zelfgemaakte groentesoep en ciabatta's gezond.

Meestal koken we wel op zondag.
Vanaaf wel de kinderen, dus we eten macaroni (voor ons andere pasta) met rode saus en gehakt. Makkelijk en lekker. Komkommertje erbij.

En nu maar hopen dat ik een hapje mee kan eten..... (nog niks binnengehouden vandaag )

Als we samen zijn is de zondag wel een dag om eens uitgebreid en bijzonder te koken, vooruit te koken en lekkers te bakken. Heb ik op zondag tenminste de hele dag de tijd voor en die tijd breng ik graag in de keuken door.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Het gaat hier heel verschillend.

Vorige week hebben we een patatje gehaald bij de snackbar en vandaag ga ik iets nieuws proberen.

Knoflookkip en geroosterde groenten.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Soep met brood en smeersels wat ik nog in de koelkast heb liggen.
Er komt hier altijd iemand op zondag het vlees snijden
pizza:)
vandaag pannekoeken!
Vanavond Taco's
Nu ,Chips

Laat ontbeten dus nu chips en dan vanavond soep en tomatensalade.

Maar meestal Chinees of Patat.
wij eten zondags meestal iets van chinees, of pasta of iets lekkers. Vandaag wordt het afhaal chinees :-) . Daar zijn de zondagen heerlijk voor. Bestellen bij de griek is ook erg lekker , jammie... heb nu al honger
Verschillend, ligt eraan of ik zin heb om te koken...

Vandaag omdat Sinterklaas langs is geweest, eet ik samen met mijn oom tante, neefje en nichtje, en natuurlijk aanhang...

Soep met brood, camenbert, kippenvleugeltjes en gehaktballetjes. Vorige week zondag afhaalchinees gehad....

Maar ik ben dol op koken, dus meestal kook ik wel iets lekkers of uitgebreids..
Ik vind het juist leuk om in het weekend uitgebreider te koken

Vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer eens in mijn tajine koken...
Peas on earth!
Wij ontbijten altijd laat in het weekend, meestal warme broodjes uit de oven, een lekkere tosti en een vers vruchtensapje.

Ons andere zondagritueel: 19.00uur, vriend kijkt voetbal en ik ga de keuken in om te koken. Wel altijd iets makkelijks: zelfgemaakte kipsate met frietjes (evt. met sla), friet met (broodje) kroket/frikandel en zoals vandaag een kop zelfgemaakte soep met een lekker broodje. Vandaag is het snert!

Eten wel altijd makkelijk op zondag, maar eigenlijk halen/bezorgen wij nooit iets.
Nou als wij de kids hebben koken we inderdaad wel.

En als op vrijdag avond de kids naar de ex vertrekken koken wij dus lekker uitgebreid.

Maar op zondag hebben wij meestal zo'n sweet-love-leazy-motion gevoel, echt heerlijk en als dan de kids straks thuis zijn en in bed liggen, gaan we heerlijk DVD kijken altijd..chippies d'r bij, de fles wijn even leegmaken (ja is toch zonde he).

XX

LLB
ik kook in het weekend niet echt

of het word uit eten, of patat, kfc

vandaag word het chilipartjes en turkse durum van knorr
Ik moest even opzoeken wat een tajine is prinses, dacht dat je in een mooie jurkje ofzo ging koken
Meestal (als ik geen eters krijg) haal ik iets uit de vriezer. Ik kook namelijk meestal teveel en dat vries ik dan in. Dus op zondag handig: In de magnetron en tóch een verse maaltijd!

Enkele keer haal ik Vlaamse frieten...
Meestal koken we op zondag juist wat uitgebreider dan doordeweeks. Op dit moment staat er een rollade in de oven. Daar heb ik op zondag tijd voor, doordeweeks lukt me dat niet. Afhalen van eten (vooral roti is hier favoriet) gebeurt ook weleens, maar eerder op vrijdag of zaterdag.
Soms houden we het heel makkelijk en eten we van alles wat, en soms kook ik zeer uitgebreid en probeer ik vanalles uit.

Nu staat er al 2,5 uur hachee te pruttelen en daarbij een pan rode kool en aardappelpuree.
...
Op zondag kook ik meestal niet erg uitgebreid,vandaag bak nasi uit de diepvries gehaald , satesaus en gebakken ei en kroepoek erbij.
quote:Marriss schreef op 22 november 2009 @ 16:18:

Ik moest even opzoeken wat een tajine is prinses, dacht dat je in een mooie jurkje ofzo ging koken

Dát dan weer niet, want op dit soort zondagen kook ik in mijn joggingbroek

Peas on earth!
Zondag verschilt bij mij nooit zo erg van andere dagen eigenlijk. Ik eet juist meestal makkelijk als ik direct vanuit werk ben wezen sporten en daardoor pas laat thuis ben. Dan zorg ik dat er een maaltijdsalade klaar staat of een simpel te bereiden pastaatje of rijstprut. Dat gebeurt zo'n twee keer per week dus om het me dan zondag ook nog eens makkelijk te maken, zou wel erg lui zijn .
Ik woon alleen, dus ik kan lekker elke dag eten wat en wanneer ik wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven