Geen enkele vorderingen op bepaalde gebieden

24-08-2009 20:15 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit regelmatig met mezelf in de knoop als het gaat om sociale inteactie met vrouwen (of een gebrek daaraan), seksualiteit, mijn persoonlijkheid, houding, autisme, en wat dies meer zij...

Ik ga een aantal dingen uit andere topics quoten en erop reageren (hoewel de algemene regel is dat ik in het bewuste topic quote, en niet een nieuw topic ervoor ga opstarten)

De quotes ga ik verwijderen; ze zijn te vinden op

Is seks echt zo belangrijk als we denken?quote:Digitalis schreef op 24 augustus 2009 @ 10:37:

Weet je nog dat jij -in de tsjet- mij ook 'verdacht' van autisme? ...

Het kost me veel moeite om een vrouw op die terreinen te vinden. De meeste vrouwen zijn bezet, hebben een relatie, of zijn niet geïnteresseerd.

quote:Vrouwen zijn niet onbetrouwbaar als geheel, er zitten er tussen, maar dat geldt eveneens voor mannen.

...

Ik ben assertief genoeg ik observeer sociale gedragingen, neem die over gedeeltelijk over, geef mijn persoonlijkheid eraan, maar ergens wringt toch de schoen.

quote:domnaiefmutsje schreef op 24 augustus 2009 @ 11:15:

Het helpt ook te onderzoeken waar dat wantrouwen vandaan komt.

...

Het is een fout die ik vroeger weleens gemaakt hebt. Maar er waren ook meisjes, en jong-volwassen vrouwen die eindeloos zeuren om een relatie of een uitje met mij.

Het was toen echt schering en inslag. Ik dacht: Ik wacht wel totdat ik ouder word, dan zijn jullie misschien volwassener.

quote:Op die wijze kan je heel zuur gaan kijken naar vrouwen.

...

Zijn die vrouwen ook niet veeleisend naar mij? Die meeste vrouwen voldoen aan die eisen.

quote:milaatje schreef op 24 augustus 2009 @ 12:50:

Ik heb wel vaker postings van jou gelezen en er klinkt een enorme machteloosheid uit hetgeen dat je schrijft.

...

Het is voornamelijk mijn pestverleden, en slechte ervaringen met vrouwen die mij zo negatief beïnvloeden. Ik ben absoluut niet overdreven onvriendelijk, want vrouwen zijn ook mensen. Een mens-mens-relatie gaat prima, maar een man-vrouw-relatie (flirten of een liefdesrelatie) is erg moeilijk. Soms is er bijna sprake van flirten, maar het blijft bij voorzichtig flirten.

quote:Ik wil je trouwens geenszins veroordelen Hans, het is voor mij als buitenstaander heel makkelijk om mijn visie erop los te laten.

...

De omgeving is steunend, er worden ook veel complimenten aan me toegeschreven, maar de invloed op me, zodat ik anders tegen de vrouwen aankijk, is erg gering.

EDIT: Dit openingsbericht was feitelijk te lang... ik probeer het in te korten, zonder de inhoud te veel aan te tasten. Misschien haal ik de quotes weg en zet ik er een link naar naar het topic waar ze vandaan komen.
World of Warcraft: Legion
Jazeker, ik heb op de website mijn naam en adres achtergelaten.

Ik denk verder dat datingsites niet zo veel opleveren. Ik ga in elk geval nog een paar keer uit.

Ik had het met de begeleiding over de afgelopen forummeeting. Ik vertelde haar dat er ongeveer 55 vrouwen waren en 5 man. Ze vroeg of er iets voor mij tussen zat. "Was er geen vrouw van wie je dacht: 'Die zou ik wel wat nader willen leren kennen!"?" Ik zei: "Tja, niet echt. Ik heb met vrij veel mensen even gepraat. Onvoldoende eigenlijk om een vrouw te versieren." Ik ben eigenlijk niet lid geworden van dit Viva-forum, om er een vrouw aan over te houden.

Zojuist uit geweest. Dat heeft nog niets opgeleverd. Ik ben anderhalf uur weggeweest.
De vraag hoeft niet perse in te houden dat je lid van het forum bent geworden, of naar de forummeet bent gegaan, om er een vrouw aan over te houden. De vraag is wel relevant in de zin van Hoe werkt aantrekkingskracht bij jou? Wat bepaalt of je iemand nader zou willen kennen? Antwoorden op zulke vragen helpen je om uit te vinden waar en hoe je er het beste op uit kunt gaan, als je wel de wens hebt om iemand tegen te komen.

Het zou kunnen dat je niemand aantrekkelijk genoeg vond. Het zou ook kunnen dat je niet het gevoel wilt hebben geclassificeerd te worden als hengelaar. Het kan te druk zijn geweest om op te merken of iemand je al dan niet ligt. Het kan zijn dat je stikonzeker was in zo'n grote groep mensen. Alleen jij weet wat voor soort antwoord bij jou past, en kan dan, evt. met behulp van je begeleider, dat antwoord analyseren zodat je jezelf een richting kunt geven.

Niet lullig bedoeld, maar past uitgaan wel bij je? Heb je plezier in de gelegenheid, de muziek, de mensen om je heen? Is het een idee om samen met iemand anders te gaan zodat uitgaan vooral iets gezelligs wordt en niet iets wat 'iets op moet leveren'? Iemand die bezig is met iets waar hij plezier in heeft heeft sowieso meer aantrekkingskracht dan iemand die wacht op iets moois wat eventueel zou kunnen gebeuren.
anoniem_37392 wijzigde dit bericht op 08-11-2009 12:28
Reden: een inhoudelijke fout (was een verschrijving) gecorrigeerd
% gewijzigd
Ik denk dat je begeleiding niet zo goed snapt wat het doel is van een forummeet.

Ik zou het zeer vervelend gevonden hebben als de aanwezige mannen, het doel hadden gehad te versieren. Of dat nou Donkeyshot, Hans of Boogje was. Een forummeet is geen dating-dag.

Verder nog niet alles gelezen. Maar goed dus dat je niet met dat doel naar de meet gegaan bent
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
.
quote:mamzelle schreef op 08 november 2009 @ 12:27:

Hoe werkt aantrekkingskracht bij jou? Wat bepaalt of je iemand nader zou willen kennen? Antwoorden op zulke vragen helpen je om uit te vinden waar en hoe je er het beste op uit kunt gaan, als je wel de wens hebt om iemand tegen te komen.

In elk geval als er prettige sociale interactie is voor beide partijen, of zo'n gesprek moet alleen door het lawaai op de achtergrond enigszins gehinderd worden. Een paar keer in het verleden was daar inderdaad bijna sprake van.

quote:Het zou kunnen dat je niemand aantrekkelijk genoeg vond. Het zou ook kunnen dat je niet het gevoel wilt hebben geclassificeerd te worden als hengelaar. Het kan te druk zijn geweest om op te merken of iemand je al dan niet ligt. Het kan zijn dat je stikonzeker was in zo'n grote groep mensen. Alleen jij weet wat voor soort antwoord bij jou past, en kan dan, evt. met behulp van je begeleider, dat antwoord analyseren zodat je jezelf een richting kunt geven.

Ik denk dat daar nog de begeleidingsvraag in zit. Ik zal hoogstwaarschijnlijk ook dat soort begeleiding nodig hebben, ook nadat ik al enige tijd zelfstandig woon. Ik was bang een eenling te zijn in de forummeet, omdat 60 mensen wel even wat anders is dan 7 mensen. Maar het omgekeerde is waar. Niet het aantal maar het gedrag is van invloed of ik me onzeker voel, of niet. Bij die 7 mensen was ik nogal zwijgzaam, maar bij die 60 werd ik veel meer uitgenodigd (ook op de manier waarop ik door Minny en Zwieber verwelkomd werd). Wie goed doet, wie goed ontmoet, is een leuze die bij mij zeker opgaat.

quote:Niet lullig bedoeld, maar past uitgaan wel bij je? Heb je plezier in de gelegenheid, de muziek, de mensen om je heen?

De muziek past zeker bij me, want ik ben een groot muziekliefhebber. De mensen passen eigenlijk alleen bij me, als er sprake is van wederzijds contact, of als ze positief reageren, nadat ik eerst contact heb gemaakt.

quote:Is het een idee om samen met iemand anders te gaan zodat uitgaan vooral iets gezelligs wordt en niet iets wat 'iets op moet leveren'? Iemand die bezig is met iets waar hij plezier in heeft heeft sowieso meer aantrekkingskracht dan iemand die wacht op iets moois wat eventueel zou kunnen gebeuren.Het probleem is: ik ken geen autistische uitgaanstypes. Zij kunnen die vele indrukken die een uitgaansgelegenheid geeft veel minder goed verwerken dan ikzelf. Ik schreef al, dat ik al heel wat gewend ben op feestgebied.
quote:Moonlight82 schreef op 08 november 2009 @ 13:14:

Ik denk dat je begeleiding niet zo goed snapt wat het doel is van een forummeet.

Ik zou het zeer vervelend gevonden hebben als de aanwezige mannen, het doel hadden gehad te versieren. Of dat nou Donkeyshot, Hans of Boogje was. Een forummeet is geen dating-dag.Ik beschouwde het ook niet zo, en het was volgens mij ook niet de opzet die Minny en Zwieber voor ogen hadden. Als ik werkelijk een van de vrouwen zou versieren, zou ik mezelf de gelegenheid ontnemen om met andere forummers te kletsen, die sociaal gezien voor mij ook de moeite waard zouden zijn; niet om te versieren, maar wel om ermee te kletsen.
Als je nu uitgaat, ga je dan vaak naar een cafe? En ga je dan vaak alleen, of spreek je met mensen af? Gaan je huisgenoten wel eens uit? Je kunt ook bijv. iets anders gaan doen (sport of museum bezoek ofzo) wat niet echt uitgaan is, maar wel een uitje en waar je misschien ook mensen ontmoet.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik denk dat je elke ontmoeting met een vrouw wel als een soort 'oefen momentje' kunt beschouwen. Ook bijv. in een winkel. Dat je iemand aankijkt en een aardige opmerking of een complimentje maakt bijvoorbeeld. Als je dat wat vaker doet, wordt het wel iets minder beladen. En dat hoeft helemaal niet op versieren gericht te zijn.
Janna,

Ik ga het liefst naar een café of kroeg, omdat daar de muziek minder hard is. En ik ben - zoals ik net schreef - genoodzaakt om alleen te gaan. De autistische vrienden die ik ken houden niet van uitgaan, vanwege de lawaai en de vele indrukken. Ik ben in het verleden wel een paar keer met hen uitgeweest, maar als het ook maar iets drukker wordt (terwijl ik het zelf ervaar als nog rustig) willen ze alweer weg.

In een museum probeer ik weleens een paar woorden te wisselen met andere mensen. (Berlijn was toen een geschikt moment: Bernauer Straße en Das Haus am Checkpoint Charlie.) Voor mij maakt het dan niet uit of dat in het Nederlands, Duits of Engels gebeurt; die talen spreek ik vloeiend.

Ik denk toch dat ik hierin (op afstand of door een "undercover") gecoacht moet worden. In het verleden had ik gehoopt dat mijn broer (die niet autistisch was) mij zou helpen, maar die overleed in 1989. Mijn zus werd ziek in psychiatrische zin, dusdanig dat zij meer hinder vindt van haar schizofrenie dan ik van mijn autisme.
Ja, dat je autistische vrienden een cafe niets vinden begrijp ik en dat had ik ook gelezen. Maar ik wist niet of je ook mensen kent die geen autisme hebben, waar je wel eens mee uit gaat.

Misschien dat je recht hebt op PGB? (persoons gebonden budget) en dat je daarmee met iemand samen wat kan ondernemen? Die kan je dan een beetje coachen ook, als dat nodig is.
Ik heb eigenlijk geen niet-autistische vrienden, althans niet in de buurt. De foto-club zou misschien een opstapje kunnen zijn.
Oke, duidelijk

En dat PGB, heb je daar wel eens van gehoord? En zou het iets zijn?
Jammer dat je geen NT-ers in de buurt kent, het is altijd fijner om samen naar een uitgaansgelegenheid te gaan dan alleen. Okee, ik ben zelf ook alleen gegaan, vroeger, maar zou er nu de voorkeur aan geven om samen met iemand te gaan. Is er geen collega die je de moeite lijkt om mee af te spreken? Ik heb er wel een aantal waarmee ik prima een middagje of een avondje mee om zou kunnen gaan.

Heb je eigenlijk wel wel-autistische vrienden? En welke gemene deler hebben jullie? Eropuitgaan, al is het maar naar bos, strand, of park, kan altijd een gelegenheid zijn om sociale contacten op te doen of daarop te oefenen (kan, let wel, hoeft niet, bepaald geen garantie zelfs). Er zijn in deze zin zat mensen die bijvoorbeeld samen met een ander met hun hond gaan lopen of zo.

Wel eens overwogen om een activiteit van een activiteitenclub bij te wonen? Ik neem aan dat de mensen die zich bij zo'n club aansluiten in elk geval op zoek zijn naar uitbreiding van hun vriendenkring.
quote:Janna80 schreef op 08 november 2009 @ 17:39:

Oke, duidelijk

En dat PGB, heb je daar wel eens van gehoord? En zou het iets zijn?Misschien zal mijn begeleidster wel met een soortgelijk voorstel komen, als ze in de gaten krijgt dat er toch onneembare hobbels zijn zonder een coach of een PGB. Ik wil het eerst op eigen kracht proberen. Ik heb dat tot nog toe niet voldoende gedaan.
hans66 wijzigde dit bericht op 08-11-2009 18:09
Reden: Quote toegevoegd, omdat Mamzelle vlak daarna gereageerd heeft.
% gewijzigd
Oke... ik snap wel dat je het op eigen kracht wilt proberen... maaaar.... misschien...... is het juist handiger om dat niet te doen en juist samen met iemand te oefenen enzo. Dan kan je kleine stapjes maken en succeservaringen opdoen. En meer gewend raken en vertrouwen erin krijgen? Want als je het nu alleen probeert en het lukt niet, dan is dat vast een klap voor je zelfvertrouwen? Of werkt dat niet zo bij jou?

Of misschien kun je 'kleine' dingen alleen oefenen en ondernemen en daarnaast sommige dingen met iemand samen doen? PGB kan op verschillende manieren ingezet worden, je kunt bijv. ook iemand 'inhuren' waarmee je naar de film gaat of wat gaat drinken. Ik denk dat het heel leuk kan zijn!

Nou ja, ik zeg ook maar wat hoor...
Sorry, door drukte is dit topic een beetje in de vergetelheid geraakt. Ik zal vandaag nog reageren op de opmerkingen van Mamzelle en Janna.
quote:Janna80 schreef op 08 november 2009 @ 23:00:

Oke... ik snap wel dat je het op eigen kracht wilt proberen... maaaar.... misschien...... is het juist handiger om dat niet te doen en juist samen met iemand te oefenen enzo. Dan kan je kleine stapjes maken en succeservaringen opdoen. En meer gewend raken en vertrouwen erin krijgen? Want als je het nu alleen probeert en het lukt niet, dan is dat vast een klap voor je zelfvertrouwen? Of werkt dat niet zo bij jou?

Een afwijzing kan ik wel redelijk accepteren. Afwezigheid van oog-contact, of - hoewel het oog-contact wel is - maar geen vonk wederzijds, impliceert een afwijzing.

quote:Of misschien kun je 'kleine' dingen alleen oefenen en ondernemen en daarnaast sommige dingen met iemand samen doen? PGB kan op verschillende manieren ingezet worden, je kunt bijv. ook iemand 'inhuren' waarmee je naar de film gaat of wat gaat drinken. Ik denk dat het heel leuk kan zijn!

Nou ja, ik zeg ook maar wat hoor... Het zijn best wel goede suggesties. Misschien ziet mijn begeleidster dat ook zo.
Vanochtend een gesprek gehad met UVW (zie pagina 20 van dit topic). De loopbaan werd besproken, welke werkzaamheden ik nu op school doe, en wat mijn woonplannen (nu begeleid wonen, later ambulante woonbegeleiding) zijn.

De werkcoach (een vrouw) zei dat de werkzaamheden niet zo veel hinder hebben van mijn vorm van autisme, maar ze wil ook de mening van een psycholoog weten. Met hem zal ik over ettelijke weken een gesprek hebben. De datum, tijd en plaats staan nog niet vast; dat wordt t.z.t. via een brief aan mij meegedeeld, op dezelfde wijze waarop mij werd meegedeeld, dat ik vandaag een gesprek heb.

We zullen zien hoe het loopt. Mijn personeelsfunctionaris zei nogmaals dat ik geen zorgen hoefde te maken (want in het verleden zei mijn baas hetzelfde). Mijn vader die vroeger op dezelfde locatie directeur is geweest (en later conrector) zei dat het alleszins redelijk zou zijn, dat ik na 16 jaar een reguliere baan zou krijgen. Als het tegenzit op UVW, moet de school niet gaan terugkrabbelen. Alle ID-baners (mensen met een ID-baan, daarvoor een Melkertbaan of een banenpoolbaan) behalve ik hebben een reguliere baan gekregen, dus dan zou dat ook voor mij moeten gelden. Ik ben in verregaande mate gegroeid: socialer, minder gespannen jegens leerlingen. Als het goed voelt, maak ik ook grapjes met collega's en leerlingen. Dat ik minder gespannen ben, heeft ook het positieve effect op de leerlingen, die dan ook meer respect laten zien. Dus in de ogen van mijn vader zou een beloning c.q. een reguliere baan op zijn plaats zijn.

Maar ik loop nu iets op de zaken vooruit; ik denk dat ik eerst ettelijke weken zal gaan wachten op een brief over een gesprek met de psycholoog (die onafhankelijk functioneert m.b.t. UVW).
Het was toch de bedoeling dat je vanuit de WSW bij jouw school zou gaan werken?

Ik vind het hoe dan ook bijzonder flauw dat ze je niet een normaal contract aanbieden. Tuurlijk, centen kunnen ze maar een keer uitgeven, maar ze geven je nu de boodschap mee dat je minder dan normaal voor deze functie functioneert en dat zou niet nodig hoeven zijn. Tenzij je echt ontlast wordt ten opzichte van de normale eisen voor je functie.

Ik kan me voorstellen dat je het WSW traject ingaat hoor, zou ik ook doen, het risico op je baan verliezen is te groot. Maar het is gewoon niet aardig van ze.

In deze situatie zal WSW je een soort begeleiding gaan aanbieden op de werkplek. Dus iemand die je coacht in je werkzaamheden. De school ontvangt subsidie om jou aan te nemen (hoe hoog die subsidie is weet ik niet).

Psychologisch onderzoek in het kader van WSW stelde (hier) niet zo heel veel voor. Gewoon vragen over waar je tegenaan loopt in je werk, wat je moeilijk vindt. Wat voor begeleiding of omgevingsvoorwaarden jij nodig hebt om te kunnen functioneren, daar kun je ook al vast over gaan nadenken.
Nou... we zullen kijken hoe het zich ontwikkelt.

Vandaag zei mijn medebewoner dat hij halverwege 2010 gaat verhuizen, vermoedelijk mei 2010, een paar maand eerder dan ik van plan ben om te verhuizen. Hij gaat naar een woonvorm in een andere plaats.

Daarmee komt een eind aan het koken volgens zijn dieet. Ik wil weer spaghetti o.i.d. gaan klaarmaken.
Afgelopen vrijdag hadden een paar collega's over de forummeeting van 31 oktober. Mijn baas was daar ook bij. Ik ben er niet zo dol op, dat dat ter sprake kwam, maar ze wisten niet welk forum het was, en ook niet wat mijn nickname daar was.

Ze vonden het vreemd dat ik niet een of meerdere vrouwen naar mijn hotelkamer heb genomen. Ten eerste deed ik dat bewust niet, en dat vertelde ik ook aan hen. Ten tweede zou het mij ook niet lukken, aangezien ik de vaardigheden daarvoor niet heb. Mijn baas zou mij anders hebben ingeschat.

Vandaag heeft het uitje niets opgeleverd, maar toen ik weg wou gaan, was er een groep van 4 mannen en 2 vrouwen die me uitnodigde bij hen te gaan zitten. Een van hen ziet me dagelijks in de trein. Een van hen zei: "Die [een van die vrouwen] vind jou leuk." Ik geloofde dat niet direct, en ik zie dat ook niet aan haar, maar ik kwam er wel even bij zitten. Ze zijn wel behoorlijk aan het zuipen geweest. Maar meer dan één bier was ik niet van plan om op te drinken, want ik had al bij mijn ouders twee bier op.

In de trein van mijn ouders naar huis, was er overigens een vrouw die me onophoudelijk - misschien geïnteresseerd - naar me keek. Ze zat daar met een andere man (volgens mij haar man), dus ik deed niks. Die man had overigens niets in de gaten.

Wat de datingsites betreft: Het levert bar weinig op, dus ik ben het niet van plan het lidmaatschap te verlengen.
Ik heb het gevoel dat ze je dollen. Mede naar aanleiding van de hoax mail die je elders postte. Heb je die van dezelfde collega's? Met name van het eerste gesprek: kun je achteraf inschatten of ze serieus over kwamen of niet? Van het tweede schatte je in dat ze niet serieus waren en gezien de drank zou dat heel best kunnen kloppen.

Ik ben hier niet bij geweest, maar indien het klopt dat ze je dollen: hoe voelt dat voor je? Zie je zonder al te wantrouwend te worden nog een mogelijkheid om te voorkomen dat je voor ontzettend naief genomen wordt?
quote:mamzelle schreef op 22 november 2009 @ 16:53:

Ik heb het gevoel dat ze je dollen. Mede naar aanleiding van de hoax mail die je elders postte. Heb je die van dezelfde collega's?

Nee, het zijn verschillende collega's. Het was in principe wel mogelijk dat ik een vrouw (maar niet van dit forum) mee naar het hotel nam. Feitelijk was dat ongeveer 10 jaar geleden bijna gebeurd.

En die hoax-mail? Geen idee wat ik ermee moet. Ik krijg nooit van dat soort telefoontjes. Collega's houden me niet op die manier voor de gek. Ze gaan wel normaal met me om.

quote:Met name van het eerste gesprek: kun je achteraf inschatten of ze serieus over kwamen of niet? Van het tweede schatte je in dat ze niet serieus waren en gezien de drank zou dat heel best kunnen kloppen.

Van een kroeg weet ik sowieso, dat die gesprekken niet te serieus zijn. Er werd wat geouwehoerd, trouwens ook een beetje door mij.

quote:Ik ben hier niet bij geweest, maar indien het klopt dat ze je dollen: hoe voelt dat voor je? Zie je zonder al te wantrouwend te worden nog een mogelijkheid om te voorkomen dat je voor ontzettend naief genomen wordt?

Het beste lijkt me, om mee te ouwehoeren. Ik geloof niet alles wat ze zeggen. Ik heb geen idee wat ze denken. De kans is erg klein dat ik ze weer zie, dus het zal me niet erg boeien wat ze van me denken.

Toen een van die gasten zei: "Die vrouw vindt je leuk," zei ik: "Dat is heel mooi voor haar." Ik geloofde dat niet, omdat ze geen oog-contact met me maakte voordat ik bij die groep ging zitten. Een vrouw die me echt leuk vindt, zou zich anders gedragen.
Het wordt een ander verhaal als ze rare dingen van mij denken, en dat gaan rondtetteren, zoals dat in het verleden vaak is gebeurd. Dat had mijn vertrouwen in anderen voor tientallen jaren beschadigd.
Het antwoord dat je gaf is to the point genoeg. Strategie van mee-ouwehoeren lijkt me ook niks mis mee. Het is iets anders als vreemden zo iets met je aangaan (why?) dan als je collega's dit doen. Wat betreft je collega's weet ik natuurlijk niet of dit gesprek gewoon was ten opzichte van andere gesprekken, ik weet dat als er zulks bij ons op tafel komt, dat dat alleen in de vorm van een dolletje is.

De mail: ach, er zijn mensen die alles forwarden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven