Zwanger willen worden?

23-11-2009 10:34 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb door allerlei topics heen zitten spitten, maar kon niet echt iets vinden waar ik me in herkende wat dit betreft...

Ik ben nu 32, ik denk wel dat ik kinderen wil. Maar goed, ik kan ook genoeg argumenten bedenken om het niet te doen (vrijheid, carriere, maatschappelijke dingen waar je je kind wel/niet aan bloot wil stellen etc).

Maar goed, als ik kinderen wil, wil ik ze niet pas over 10 jaar.

Ik praat hier vanuit mezelf, maar tot zover is mijn man het nog helemaal met mij eens. We zitten volledig op 1 lijn wat dit betreft.

We hebben onszelf nu een half jaar gegeven om nog wat extra te sparen, mijn opleiding af te ronden en er nog eens goed over na te denken. Daarna willen we dan stoppen met de pil en zien wat er gebeurt.

Maar hoe voel je dat je zwanger wil worden? Ik vind het een dusdanig grote stap dat ik het graag zo zeker mogelijk wil weten. Dit wordt het eerste in mijn leven wat ik in principe niet meer ongedaan kan maken... huis kopen, trouwen... overal kun je weer vanaf, maar van kinderen niet. En dat moet je ook niet willen volgens mij.

Dus hoe voel je het?

En andere vraag: wanneer begin je met voorbereidingen? foliumzuur en weet ik veel wat nog meer?

Bedankt voor jullie reacties!
Hoe voel je het? Niet. Denk ik. Ik wist dat ik kinderen wilde, ergens in de toekomst. Het leek me warm en gezellig om met meer mensen een gezin te vormen dan slechts met zijn tweeen.

Dat toekomstbeeld stond vast voor mij en man; en omdat we dàt in ieder geval zeker wisten, maakte het moment waarop het kind zou komen niet zoveel uit. We hadden elkaar, een huis, een baan: dus nu was net zo goed als later. En het voordeel van 'nu' is dat de slapeloze nachten minder pijn doen als je jonger bent

We besloten een jaar geleden om het dus maar te proberen. We wisten niet wanneer het raak zou zijn, voor het zelfde geld zou het nog een dik jaar duren voor ik uberhaupt maar zwanger was. Die onzekerheid maakte het besluit een stuk makkelijker te nemen: we probeerden het gewoon en we zouden wel zien wat het lot zou brengen.

Na vier maanden was ik zwanger en een maand geleden is ons kind geboren. Ik kan nog steeds niet zeggen of we er echt aan toe waren, of dat het moment exact juist was. Ze is er, en ze is geweldig. Niet alles kan nu meer, en dat is soms wel jammer. Dan denk ik: had ik maar meer van die ongestoorde nachten genoten, of was ik maar vaker de kroeg in geweest. Aan de andere kant brengt een kind weer dingen weer genoegens die ik anders nooit gehad zou hebben: het overweldigende gevoel van een hummel die aan je borst in slaap valt, haar lachje als ze mij ziet dansen...

Ik denk dat je nooit weet of het moment juist is. Op een gegeven moment spring je gewoon het diepe in, en dan is het goed.
Hay hay,

Ik zou nu al stoppen met roken en drank, eventueel kun je over een maand of 3 gaan beginnen met foliumzuur.

Hoe voel je het...pff weet ik veel, ik denk op het moment dat de tegens "minder" wegen dan de "voors".

Gevoel is voor elk mens anders denk ik ook.

Succes!

LLB
En met foliumzuur begon ik toen ik over zwangerschap na begon te denken. In jouw geval nu dus
Helemaal eens. AlettaJacobs. Ik ben nu zwanger van de tweede en heb nog steeds niet het gevoel dat ik het zeker weet. Ook dit is weer nieuw en kun je je niet voorstellen. Weer een sprong in het diepe.
Bedankt voor jullie reacties. Blij te horen dat het niet altijd een kwestie van 'zeker weten' is.

Ik heb in mijn omgeving vooral mensen die al vanaf kinds af aan weten dat ze absoluut WEL kinderen willen, of mensen die echt een hekel aan kinderen hebben. Tja, zo denk ik gewoon niet.

Stoppen met roken en drank is in mijn geval niet nodig. Dat enkele glaasje wijn per week/maand sla ik zonder enig probleem over en roken/drugs oid heb ik nog nooit gedaan.

Ik wil de komende periode eigenlijk ook gebruiken om nog te fitnessen en beter in-shape te komen. Ik weet dat mn lijn wel naar de knoppen gaat van een zwangerschap, maar t gaat even puur om gezondheid. Gezond eten doen we wel, dus da's geen punt.

Foliumzuur zo vroeg tevoren al? Kijk, dat zou ik nooit bedacht hebben. Meer vanaf het moment van proberen, dacht ik... Goeie!
Lijn naar de knoppen: hoeft echt niet hoor!

Niet teveel eten tijdens de zwangerschap. Bij mij waren de kilo's er heel snel weer af. Ben van mezelf niet de dunste, maar (vooral na de eerste zwangerschap) ik was heel snel weer zoals voor de zwangerschap. Niet dunner (dat was wel weer jammer) maar ook niet dikker!
Dank je wel AlettaJacobs en Mama1982

Toen mijn vriend begin deze maand vroeg of we met kids zouden gaan beginnen zei ik ja, laten we doen..

Ik heb het afgelopen half jaar bijna constant "last" gehad van rammelende eierstokken, net toen het wat afgezakt was, kwam mijn vriend met die vraag.

ik heb vorige week woensdag mijn spiraal eruit laten halen en toen kwam het wel heel dichtbij. Toen kwamen ook de twijfels of ik het wel of niet zou moeten doen.

Ik zit net in mijn eerste halfjaarcontract, wat eind dit jaar afloopt, we wonen nog in een flat (weliswaar 3 slaapkamers en er wonen meer (kleinere) kids/jonge gezinnen in de flat.

Ik ben al wel meer dan een week aan de zwanger worden pillen ,wil daar ook niet mee stoppen. Ik mag pas over 2 maanden zwanger worden (mexgriepprik gehad), misschien dat ik dan wat zekerder van mijn zaak ben.

Ik wist overigens al heel jong dat ik mama wilde worden. Dat zei ik al vanaf mijn 4e en heb het nooit willen veranderen!
Overigens kan die lijn reuze meevallen. Twee dagen na de bevalling paste ik weer in mijn oude spijkerbroeken, en over twee weken mag ik weer wat aan mijn buikspieren gaan doen. Die buik is me overigens ook meegevallen. Ik had schrikvisioenen van lappen loshangend vlees, maar afgezien van een tikje slapper is mijn buik bijna net als vroeger.

(Het enige dat echt tegen is gevallen is de onderkant; ik vraag me af of dat ooit weer een beetje normaal wordt. Maar goed, 't is pas vier weken geleden, misschien trekt dat ook nog strak.)

Succes met jullie besluit in ieder geval!
Ik was veel afgevallen voor de zwangerschap en dus aardig wat aangekomen. Er zit nu nog wel wat aan. Maar dat ligt niet aan zwangerschap, maar aan mijn eigen zwakte. Als je je aan je normale eetpatroon kan houden kom je echt geen kilo's aan.
quote:AlettaJacobs schreef op 23 november 2009 @ 11:04:

Overigens kan die lijn reuze meevallen. Twee dagen na de bevalling paste ik weer in mijn oude spijkerbroeken, en over twee weken mag ik weer wat aan mijn buikspieren gaan doen. Die buik is me overigens ook meegevallen. Ik had schrikvisioenen van lappen loshangend vlees, maar afgezien van een tikje slapper is mijn buik bijna net als vroeger.

(Het enige dat echt tegen is gevallen is de onderkant; ik vraag me af of dat ooit weer een beetje normaal wordt. Maar goed, 't is pas vier weken geleden, misschien trekt dat ook nog strak.)

Succes met jullie besluit in ieder geval!Ja hoor, ook dat wordt weer normaal, met het enige verschil dat ik nu tampons van een maatje groter moet kopen voor de eerste dagen. Maar ach, krijg absoluut geen klachten
Ja, dat vind ik echt.
[quote]mama1982 schreef op 23 november 2009 @ 11:09:

Ik was veel afgevallen voor de zwangerschap en dus aardig wat aangekomen. Er zit nu nog wel wat aan. Maar dat ligt niet aan zwangerschap, maar aan mijn eigen zwakte. Als je je aan je normale eetpatroon kan houden kom je echt geen kilo's aan.[/quote]

Niet helemaal mee eens. Tuurlijk kan je eigen eetpatroon een hoop verschil maken, maar ik ben van mening dat er genetisch een en ander mee speelt. Net zoals de een een megabuik krijgt, de ander vrijwel geen buik, weer anderover het hele lijf wat dikker wordt en een ander alleen buik heeft. Het is denk ik een combi van zaken.

Foliumzuur kun je gewoon mee beginnen. neem een multivitamine voor zwangere dan heb je meteen de juiste hoeveelheden van alles.
Eens met Gizz

Ik was voor mijn zwangerschap vrij tenger (36 kilo bij 1.72) en had weinig vet aangezien ik veel sport tijdens werk en vrije tijd.

Zodra ik zwanger werd heeft mijn lichaam gedaan wat het moest doen om een kind te dragen en te baren.

Mijn heupen werden als een razende breder en er werd vet opgeslagen op mijn heupen, onderbuik, bovenbenen en billen.

En dat terwijl ik geen ander eetpatroon heb en nog steeds zoveel mogelijk sport. (wel aangepast aan mijn zwangerschap natuurlijk).

Mijn spijkerbroeken paste ik na een paar maanden al niet meer, ze gingen gewoonweg neit meer over mijn heupen en billen heen.

Maar om nou te zeggen dat mijn lijn naar de knoppen is...neuh vind mezelf eigenlijk best mooi wat voller!;-) En die borsten daar teken ik voor!

Voor je lijn zou ik een zwangerschap niet laten hoor!
quote:Mamasaar schreef op 23 november 2009 @ 11:24:

[...]

Ja hoor, ook dat wordt weer normaal, met het enige verschil dat ik nu tampons van een maatje groter moet kopen voor de eerste dagen. Maar ach, krijg absoluut geen klachten Dat is een pak van m'n hart, weet je dat? Dankje! Ik maakte me wel een beetje zorgen over dat slagveld
Hoe weet je dat je er klaar voor bent?

Op het moment dat je er serieus over gaat denken, wat jij nu dus doet en je hebt zelfs al een planning gemaakt.

Op het moment dat je een baby ziet en denkt IK OOOOOK!

Wanneer beginnen met foliumzuur?

Op het moment dat je met de pil stopt is ook goed genoeg, die foliumzuur slik je nog je gehele zwangerschap in combo met vitamines etc.

Ik ben nu zelf 33 weken zwanger en zelfs nu denk ik oei het is bijna zo ver en dat is best erg spannend, dan ga je jezelf afvragen of je t wel kan dag in dag uit etc.

En ook oei dat lieve kindje moet er ook nog eens uit.

Onzekerheden blijf je houden, en ook zal je blijven leren.

Succes!
Hoi,

toen ik op m'n 21ste mijn vriend leerde kennen wist ik al meteen dat ik met hem kinderen wilde hebben, "als ik later groot was"

Op m'n 27ste (vriend 29) waren we er allebij aan toe en hadden we er zin in en toen dus met de pil gestopt. Ook met het idee van dat het wel een jaar kon duren. Nou niet dus, gelijk de eerste keer raak Dat was wel een beetje een schok maar na 2 dagen waren we eraan gewend en helemaal blij !!

Nu ben ik 3 maanden zwanger en alles gaat goed.

Foliumzuur kan je nu al mee beginnen, het is een vitamine, dus niet slecht voor je lichaam ofzo. je "moet" er een maand voordat je zwanger wordt mee beginnen, dus meestal is dat in je laatste pilstrip.

Dikker worden : dat is voor iedereen verschillend. Kijk naar je moeder/zus/tante hoe het bij haar verliep, dan heb je wel een beetje een indicatie van hoe het bij jou zal gaan verlopen.

veel plezier !
Ik zou een kindje niet wel of niet willen vanwege mijn lijn hoor. Ik neem aan dat een zwangerschap toch wel blijfend effect heeft op je lichaam, maar dat speelt voor mij niet mee.

Wel wil ik nog voor die tijd gaan afvallen en fitter worden (conditie verbeteren).

Nou las ik net ergens dat het onverstandig is om te gaan lijnen voordat je zwanger wordt, maar ook als je al zwanger bent. Dat laatste snap ik, maar ik wil pas op zn vroegst over een half jaar gaan proberen zwanger te raken... en misschien dat nog niet eens. Kan het dan echt kwaad als ik probeer nu wat strakker in mn velletje te komen?

Ik heb het niet over drastisch dieten, maar over gezond en gevarieerd eten (ik eet weinig vlees, vet, suiker en juist veel vezels en vitamientjes enz) en daarnaast wat meer te gaan sporten. Dat kan toch haast alleen maar goed zijn?

Erg fijn trouwens om jullie verhalen te horen. Ik voel me gelijk niet meer zo'n twijfelkont :-D
Amygdala, lijnen is inderdaad niet goed als je zwanger wilt worden en uit den boze als je eenmaal zwanger bent.

Maar zoals jij zegt, gevarieerd en gezond en vooral genoeg eten (zorg er wel voor dat je alle voedingsstoffen voldoende binnenkrijgt!) daar is niks mis mee natuurlijk. Uberhaupt niet.

En voor sporten voor of tijdens zwangerschap geldt eigenlijk altijd: zolang het goed voelt blijven doen!

Ik sport nu met 22 weken zwanger nog zeker 3 x per week, vaak 4x.
quote:AlettaJacobs schreef op 23 november 2009 @ 12:15:

[...]

Dat is een pak van m'n hart, weet je dat? Dankje! Ik maakte me wel een beetje zorgen over dat slagveld

You're verry welcome

*Nu iemand mij weer geruststellen dat dat met de aankomende geboorte van mijn tweeling ook weer zo zal zijn *
Ja, dat vind ik echt.
Ik weet nog dat ik altijd al kinderen wilde. Mijn man ook maar die zei altijd:"Ooit". Een gegeven moment eindelijk de knoop doorgehakt en ik was direct zwanger. En toen kwamen bij mij de twijfels. Ik dacht ook:"Hier kom ik nooit meer vanaf" Niet dat ik dat wilde, maar gewoon het idee ineens. Ik vind het alleen maar goed dat je ook van de andere kant bekijkt alleen echt zeker weten doe je het gewoon nooit. Ik heb ook nog nooit een moeder ontmoet die van te voren wist hoe het zou zijn om een kindje te hebben. Dus je kunt het niet zeker weten omdat je niet weet hoe het is. Een van mijn vriendinnen was totaal geen baby-mens. Kinderen ook al niet echt maar dat was tenminste nog iets. Zwanger zijn vond ze helemaal verschrikkelijk. Wilde na haar zwangerschap full-time blijven werken (man zou thuis blijven). Nu de baby er eenmaal is vind ze het verschrikkelijk om te moeten werken. En snapt ze niet dat ze zich niet eerder over al die 'onzin' heeft gezet en voor een kidnje is gegaan.
denk dat je nooit 100% zeker weet of je eraan toe bent...vriend en ik hadden het er al een hele tijd over..dat we het wel zouden willen..maar nooit met een tijdsindicatie...langzaam maar zeker gingen we steeds onveiliger vrijen en voor we het wisten...waren we zwanger! Nu 14,5 week zwanger en we zijn helemaal in de 7e hemel...Maar zelfs nu vind ik het moeilijk in te schatten wat een kind met mij, met hem, met ons zal doen...
Eigenlijk zijn we er wel uit. Terugkijkend hebben we het er al heel lang samen over, maar dan iets minder direct.

We doen nog even rustig aan, maar ik ga eind van deze pil-strip wel stoppen met slikken. Dan zien we wel wanneer we het niet meer 'veilig' doen en of we zwanger raken.

Maar toch zit ik met allerlei vragen... misschien hele rare...

Echt preuts ben ik niet, maar ik zie mijn onderkant toch een als een stukje prive. Nou moet je ineens allerlei kraamverzorgers en mensen in het ziekenhuis daar toelaten enzo. Logisch, want dat daar komt die baby nu eenmaal uit. Hoe is dat in praktijk? Hoevaak moet je daar gecontroleerd worden? In welke situaties (behalve de bevalling zelf)? Hoeveel mensen zijn er dan met je intieme delen bezig? Ben je je er dan nog zelf bewust van, of helemaal gefocust op je kleintje?

En nog een vraag van ander kaliber: ik denk nu vooral aan zwanger zijn, wat me bijzonder lijkt om mee te mogen maken en aan het hebben van een kleintje die totaal afhankelijk van je is.

Maar kleintjes worden groot... wat vinden jullie nou de leukste fase?
Iemand?

(er wordt teveel geschreven in alle andere topics hier joh... binnen een half uur sta je alweer onderaan :-S)
Dit zijn nou precies de vragen die ik ook heb Amygdala.

Die laatste vooral.

Mijn vriend en ik hebben het de laatste tijd ook wat vaker over kinderen. Ik zou het eigenlijk nu al wel willen proberen, mijn vriend wil liever iets meer zekerheid qua werk en inkomen enzo. Dat is ook heel begrijpelijk, maar toch vind ik het moeilijk om te wachten tot hij ook zover is.
Helaas wil niemand antwoord geven

Wat ik zeg... deze pijler bestaat uit teveel topics...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven