Zijn wij vrouwen nou echt zo zeikerig!?

23-11-2009 21:16 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Al een tijdje zit ik met ''probleempjes'', voor zover je ze zo kunt noemen dan..

Ik ben sinds 2 en half jaar samen met mijn vriend, ben bij hem ingetrokken na een aantal maanden, en we zijn super happy samen! Uit een vorige relatie heeft hij een pracht van een zoon, waar we erg van genieten als hij bij ons is.

Alles gaat super!

Tuurlijk wel eens gepraat over die echte vrouwelijke gevoelens die dan zo nu en dan eens de kop op steken, en misschien dan voor mijn gevoel toch aan bod moeten komen!

Samen een huisje kopen en een kindje..

Iets waar ik ontzettend naar verlang.

Nu nog niet, maar over een jaar of 2 / 3 denk ik wel.

Ik ben nu 24 jaar. Mijn vriend wil voornamelijk echt nog genieten,

een rot relatie achter de rug, waar ex en kindje vertrokken..

( nu 3 en half jaar terug )

Dus hij zit er nu nog niet op te wachten, alle begrip daarvoor!

Maar wat ik nu de laatste tijd dus erg merk, van zijn kant af, is dat hij mij maar zoethout..

We zijn een beetje aan het kijken naar huizen, en als het dan erg dichtbij komt, kan het opeens niet meer...

Of misschien zie ik het heel verkeerd?!

Ook als ik over een kindje van ''ons'' begin. Moet ik stoppen met zeuren, want daar staat zijn hoofd totaal niet naar..

Terwijl hij op het begin wel degelijk heeft gezegd, het graag te willen. Dus ik snap het niet.

Vraag ik normaal aan hem, wat hij nou Echt wil..

Is het weer, rustig joh, komt wel alle tijd..

En heb verleden week duidelijk gezegd, dat ik toch wel verder wil.

Toen het mij even heel erg hoog zat, heb ik gezegd, heel netjes en nomaal, dat ik ermee wil stoppen.

Toen kon opeens alles weer wel!

Heel gek, was dat, lekker naief ding dat ik ben..

Dacht oke, zie je nou, moest hem aleen ff ''wakker'' schudden ofzo!?

Maar nu, zijn we weer terug bij af..

Pfff, moeilijk zeg.

Ben heel gek op hem, en hij doet ontzettend veel voor mij,

maar moet ik mijn dromen opgeven?

En alleen maar afwachten tot zijn verlangens komen..

Of toch verder gaan alleen? En toch maar iemand zoeken, die heel het avontuur ook nog voor het eerst moet meemaken?

Maar dan samen met mij...

Ik hoor graag jullie mening meiden,

alvast bedankt!

Gr. Bloemetje
antwoord op je stelling: Ja vrouwen zijn zeikerig. Zeker in de ogen van mannen.

Waarom heb je zo een haast? Je bent nog maar 24. Je zegt zelf dat je het pas over 2/3 jaar wilt, waarom maak je er dan nu al zo een punt van?

En hou oud is hij?

Een kind is prachtig maar zal je relatie compleet veranderen. Hij kent het klappen van de zweep, misschien wilt hij eerst vol van jou genieten voordat jullie beider aandacht naar een kind moet gaan?

Natuurlijk is het jouw keus en jouw wens. Maar om daar ineens ook iemand die echt van je houdt voor op te geven alsof het 2 voor 12 is??? Ervanuitgaande dat hij echt van je houdt dan.
quote:bloemetje85 schreef op 23 november 2009 @ 21:16:

Maar wat ik nu de laatste tijd dus erg merk, van zijn kant af, is dat hij mij maar zoethout..

Sorry hoor, de allermooiste schrijffout van het jaar kon ik toch niet onopgemerkt voorbij laten gaan

Verder denk ik dat je vriend heel duidelijk nog niet wil wat jij allemaal al wel wilt. En dat het ook nog wel even kan duren voor het er van komt. Dus dan zul je jezelf de vraag moeten stellen of je daarmee kunt leven.
Wij niet, jij wel.
quote:Noa_73 schreef op 23 november 2009 @ 21:20:

antwoord op je stelling: Ja vrouwen zijn zeikerig. Zeker in de ogen van mannen.

Sommige vrouwen wel. Leuke vrouwen niet.
Soms zijn vrouwen zeikerig (net als mannen) en soms hebben ze een punt (net als mannen).

Ik vind je nu niet zeikerig, maar wel ongeduldig. Je bent pas 24, waarom heb je zo'n haast om een gezin te stichten? Zegt hij het ooit te willen, of sluit hij het compleet uit?
Oke, hihi, dankjewel Noa.

Je hebt denk ik wel een beetje gelijk.

Altijd fijn iemand zijn menng te horen.

Nou toen ik het uit wilde maken, kwam het meer, dat het de ene week was, dat mijn vriend alles wilde!

En ook heel enthousiast was op alles, en de volgende dag kon hij opeens omslaan..

En toen was ik het even zat ja..

Niet zo eerlijk van mij nee.
quote:rider schreef op 23 november 2009 @ 21:24:

[...]

Sommige vrouwen wel. Leuke vrouwen niet.Ik vind mezelf ook een leuke vrouw, alleen als ik zeik dus niet!
quote:bloemetje85 schreef op 23 november 2009 @ 21:24:

En ook heel enthousiast was op alles, en de volgende dag kon hij opeens omslaan..

Zijn hormonen
Waarom geloof je hem niet en waarom verwacht je dat hij nog wel zal veranderen? Als hij na twee jaar relatie nog steeds niets durft vanwege zijn slechte ervaringen in het verleden dan zie ik het somber in voor de toekomst.

En hou alsjeblieft op met die denigrerende toon als je het over vrouwen hebt. Willen samenwonen en samen een leven willen opbouwen zijn geen typisch "vrouwelijke gevoelens", laat staan dat vrouwen in het algemeen zeikerig genoemd kunnen worden. Als jij jezelf niet serieus neemt, waarom zou hij dat dan wel doen?
quote:Noa_73 schreef op 23 november 2009 @ 21:26:

[...]

Ik vind mezelf ook een leuke vrouw, alleen als ik zeik dus niet!Leuke vrouwen zeiken nooit
Ik begreep dat zoethout eerst helemaal niet, hahaha!

Vrouwen kunnen idd zeuren, lastig maar waar! Mannen trouwens ook!

Over dat huisje, boompje, beestje verhaal... Dat lijkt me een moeilijke situatie. Ik ben ook van rond jouw leeftijd en wil ook graag in de toekomst een huis kopen en kindjes, idd niet nu maar over een paar jaar. Vriend is het daar geheel mee eens en dat geeft een heerlijk gevoel. Dat is voor mij heel belangrijk, het is niet dat jouw vriend nee zegt maar zijn hoofd staat er niet naar. Gezien zijn verleden en misschien evengoed begrijp ik dat wel. Maar fantaseren over de toekomst kan toch wel? Hoeft toch niet morgen een huis te kopen?

Vraag anders op wat voor termijn hij het er wel over wil hebben? Zorg dat jij tot die tijd je een beetje inhoudt met 'je gezeur' ;) Ik heb verder niet echt tips, sorry!
jeetje, uhm... Dankjewel Star?!

Haha.

Moet nog een hoop leren, zo te lezen aan jullie mening.

Dankjewel.

Ja zoethout.. Sorry.

Haha, zal wel komen door de zenuwen hihi.
quote:rider schreef op 23 november 2009 @ 21:26:

[...]

Leuke vrouwen zeiken nooit En die moeten ook nog geboren worden?
"de koe in de klas" (neeee, dat betekent niet dat ik wuiles een koe noem, dat slaat op een onderwijsvernieuwing. Nou ja, een grap is stukken minder grappig als je hem gaat uitleggen vrees ik)quote:wuiles schreef op 23 november 2009 @ 21:26:

Waarom geloof je hem niet en waarom verwacht je dat hij nog wel zal veranderen? Als hij na twee jaar relatie nog steeds niets durft vanwege zijn slechte ervaringen in het verleden dan zie ik het somber in voor de toekomst.

En hou alsjeblieft op met die denigrerende toon als je het over vrouwen hebt. Willen samenwonen en samen een leven willen opbouwen zijn geen typisch "vrouwelijke gevoelens", laat staan dat vrouwen in het algemeen zeikerig genoemd kunnen worden. Als jij jezelf niet serieus neemt, waarom zou hij dat dan wel doen?Ofwel, Wuiles bijvoorbeeld, is zo'n leuke vrouw. Die zeikt niet.
quote:minny schreef op 23 november 2009 @ 21:27:

[...]

En die moeten ook nog geboren worden? Ik vind je een enkele keer wel een takkewijf hoor , maar zeiken heb ik je nog NOOIT zien doen. Echt, nooit.
Ja en nee.

Ik kan me voorstellen dat je vriend even genoeg heeft van het hele huisje tuintje gedoe. Zeker als hij het al eens oprecht alle moeite heeft gedaan en dat is hem klaarblijkelijk erg slecht bekomen.

En mss is ie wel bang dat jij geen twee/drie jaar meer wilt wachten aangezien je nu al kijkt voor huizen.

Aan de andere kant, er zijn twee in een relatie en jij hebt ook je behoeftes natuurlijk.

Ik denk de beste oplossing is een eerlijk gesprek aangaan waar hij kan zeggen wat ie werkelijk denkt. Ook als dat betekent dat ie zegt dat hij nog niet klaar is om alles weer opnieuw te starten.

Dan kan je van daaruit kijken naar de mogenlijke oplossingen of een gulden middenweg proberen te vinden, in zoverre dat mogenlijk is. Als dat niet lukt, tja, dan is het mss wel eens tijd om te bedenken welke toekomst er nog overblijft voor jullie samen.
quote:rider schreef op 23 november 2009 @ 21:28:

[...]

Ik vind je een enkele keer wel een takkewijf hoor , maar zeiken heb ik je nog NOOIT zien doen. Echt, nooit.Ghe, maar volgens TO ben ik ook geen vrouw, aangezien ik helegaar niet wil samenwonen en zow
quote:minny schreef op 23 november 2009 @ 21:30:

[...]

Ghe, maar volgens TO ben ik ook geen vrouw, aangezien ik helegaar niet wil samenwonen en zow Kerel, biertje doen?
quote:bloemetje85 schreef op 23 november 2009 @ 21:24:

Oke, hihi, dankjewel Noa.

Je hebt denk ik wel een beetje gelijk.

Altijd fijn iemand zijn menng te horen.

Nou toen ik het uit wilde maken, kwam het meer, dat het de ene week was, dat mijn vriend alles wilde!

En toen was ik het even zat ja..

Niet zo eerlijk van mij nee.

een kind moet je niet afdwingen, dat komt als het goed zit vanzelf wel. het is toch ook helemaal niet meer iets van jullie 2 samen als jij er eerst 2 jaar om loopt te zeuren? Dan is het alleen maar jouw gelukkige 9 maanden en hij loopt maar een beetje met je mee. dat wil je toch niet?

je weet al dat hij het wel samen met je wilt, maar nu gewoon nog even niet? als je zeker weet dat het er met hem ooit van zal komen (en dat voel je wel aan) laat het dan gewoon even los. je geeft zelf aan dat je het toch pas over 2 jaar wilt.
Tuurlijk, en doe er maar een tequila bij!
quote:rider schreef op 23 november 2009 @ 21:28:

"de koe in de klas" (neeee, dat betekent niet dat ik wuiles een koe noem, dat slaat op een onderwijsvernieuwing. Nou ja, een grap is stukken minder grappig als je hem gaat uitleggen vrees ik)

[...]

Ofwel, Wuiles bijvoorbeeld, is zo'n leuke vrouw. Die zeikt niet.Ik heb gegoogled op "koe in klas" en hoewel ik geen idee heb wat dit met het topic te maken heeft, moet gezegd worden: er gaat een wereld voor mij open. Bedankt. Denk ik.
Thanx Paddle.

Ik heb al een aantal keer goed gepraat.

Maar blijft wispelturig.

Maar misshien moet ik nu mn gedachte op nul zetten en genieten ( wat we volop doen hoor )

en stoppen en zien waar het schip strand.
Bloemetje, ik begrijp dat jouw vriend al een kind heeft en een scheiding achter de rug? Dan vind ik het begrijpelijk dat hij geen haast heeft.
Dankjewel Noa.

Dat klopt, je hebt ook volkomen gelijk,

denk dat het ook komt, omdat mijn schoonzus zwanger is en een goede vriendin, dus ja.

Klopt, hij heeft zeker gezegd het met mij te willen.

Dankjewl Noa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven